• 11-01-2018, 18:38:49
    #37
    Bu birazcık şunu gibi bir şey, magnet ve kartvizitleri başka durağın zil bölgesine atmak gibi. Bunlar taksicilik dünyasında ayıp karşılanır ve yasaktır.


    İnsanlar da haliyle aynı kefeye koymuş.
  • 11-01-2018, 18:46:58
    #38
    _VolkanYILMAZ_ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Herkese merhaba öncelikle,
    Direkt konuya girmek istiyorum arkadaşlar. Kocaeli'de taksiciyiz. 2 tane taksimiz var. Taksimiz için site açtık ve taksi kelimesine Google Adwords'ten reklam verdik. Biz sitemize paramızı verdik, her gün adwords'e belirli bir miktar para ödüyorduk. Fakat son zamanlarda yaşanılan sıkıntılar artık kırmızı çizgimizi bozdu.
    Olay şu:
    Biz taksi reklamı veriyoruz diye, diğer duraktan kişiler "benim taksi durağımın ismini yazıyorum, bu taksi reklamı en başta çıkıyor!" diyerek bize gelip tehdit ediyor. Ayriyeten 1 kişide değil birçok taksi durağından bu şikayetleri daha doğrusu tehditleri almaya başladık. Şimdi benim anlamadığım olay var. Eğer biz taksi reklamı veriyor ve en başta çıkıyorsak, suç mu işliyoruz? Kesinlikle durakların ismiyle değil adwords reklamımızda "Taksi - İnsignia ile taksi hizmeti" şeklinde yazıyoruz. Bu arada yanlış anlaşılma olmasın, taksiler çakma, korsan değildir. Bildiğimiz T plaka sarı taksilerdir arkadaşlar.
    Şimdi son günlerde ağızdan ağıza yayılan ve insanlardan sürekli duyduğumuz tehditler sonucu reklamı kaldırdık. Reklamı kaldırmamızın amacı, kardeşimiz, babamız veya şoförlerimizin başına bir şey gelmesinden endişe duymamız.
    Bizim yaptığımız suç mu? Reklam vererek en üstte kartvizitimizi göstermek? Benim düşünceme göre eğer bu Adwords reklamı yanlışsa, büyük markalar reklam vermesin. O zaman reklam diye bir şey olmasın. Burada teknolojiden yararlanmak istedik ve gel gelelim böyle bir sıkıntıyla karşı karşıya kaldık.
    Avukat, polis ya da herhani böyle bir konu hakkında daha önce sorun yaşayan, bilen kişilerin yorum yapmasını çok istiyorum. Yani bu bizim reklamımız yasaksa amenna ama bu reklamı herkes verebilir. Kaldı ki Kocaeli'de sadece biz veriyoruz fakat İstanbul olsun, Ankara olsun başka şehirlerde de böyle reklamlar var. Yani burada bizim aklımıza geldi diye biz mi suçluyuz? İlk olduğumuz için mi suçluyuz?
    Sözün özü, suçlu muyuz arkadaşlar? Reklam vermek suç mu? O kadar çok tehdit telefonu aldık ki kendimiz taksici olduğumuzdan bu lafı yediremiyorum ama gerçekten taksicilerin nasıl bir insan olduğunu daha iyi anladık diyebilirim. Şahsen kendi halinde taksiciler olarak zararımız olmadığını biliyoruz. En yakın taksici arkadaşların bile bize karşı ters kelimeler kullandığını söyleyebilirim. Durum bundan ibaret. Buraya kadar okuyan varsa, teşekkürler, yorumlarınızı esirgemezseniz minnettar olurum
    Emniyet güçlerine şikayette bulunun reklam vermek sizin en doğal hakkınız. Karşı tarafta bastırsın parayı versin reklamını
  • 11-01-2018, 18:53:02
    #39
    tekrar söylüyorum kafanıza göre gidip şikayet etmeyin
    Rekabet Kurumundan yaptığınızın yasal olduğunu onaylatın öyle gidin.
    Yaptığınız şey yasak olabilir
  • 11-01-2018, 23:19:59
    #40
    Bir dönem bir avukatın sosyal medya işlerini almıştık, eski bir arkadaşımdı yeni avukat olmuştu. Ancak avukatların kişisel reklamlarını yapmaları sanırım yasakmış. Yani öyle bir ince çizgi var avukatlar için. Taksiciler için de durum nasıl bir araştırın isterseniz. Çünkü lokasyonlar arasında haksız rekabet doğuracak bir çalışma yaptırıyoe olabilirsiniz.
    Yanlış anlaşılmasın 1 tane bile taksici yakınım yok, adamların yaptığı davranışları da son derece çağ dışı buluyorum. Bir şeyin etik olmaması apayrı bir şey, ticari rekabete uygun olmaması apayrı birşey. O sebeple mahkemede karşıdaki insanlara ceza kesilirken size de ceza kesilebilir. (Şahsi fikrimdir herhangi bir yasanın maddesine dayanmamaktadır.)
  • 12-01-2018, 00:34:42
    #41
    kaantukek adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Empati yapın, kendinizi rakibinizin yerine koyun. Ekmeğinize reklamla engel olsalar?
    Çok yanlış düşünmüşsünüz. Bu konunun empati ile ne alakası var ? Reklam yapmak suç mu ? Adil şekilde rekabet etmek suç mu ?

    CeRo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    tekrar söylüyorum kafanıza göre gidip şikayet etmeyin
    Rekabet Kurumundan yaptığınızın yasal olduğunu onaylatın öyle gidin.
    Yaptığınız şey yasak olabilir
    Yaptıkları şey yasak olsa bile tehdit, tehdittir kimse kimsenin çoluğunu çocuğunu tehdit edemez..
  • 12-01-2018, 01:58:50
    #42
    Netice itibariyle reklam vermek suç değil fakat diğerleri teknoloji ile işli dışlı olmadığı için sizin yaptığınız şeyin kendilerinin ekmeğine mani olmak istediğinizi düşünüyorlar. Mahkemeye verseniz haklı çıkarsınız belki ama bu sefer size daha çok diş bileyecekler ve zarar vermeye kalkacaklar.
  • 12-01-2018, 11:37:29
    #43
    okurken sinirlendim hocam hayırdır ya ne demek tehdit vs? bu ülkede otoriteye bırakınca hiç bir sonuç alamazsınız. siz de tehdit edin gerekirse karşı karşıya gelin. ekmek parasıyla oynamak ne demek görsünler.
  • 12-01-2018, 14:59:24
    #44
    Geçmiş olsun Hocam.
    Sorun tamamen ve maalesef rakiplerinizin taksici olması. Reklam vermenizde herhangi bir sıkıntı yok.
    Daha önce bu öneri verildi mi bilmiyorum ama negatif kelimeler ekleyerek diğer durak isimleri arandığında reklamınızın çıkmamasını sağlayabilirsiniz.
    "çicek" kelimesini negatif kelimelere eklerseniz "çiçek taksi" aramasında reklamınız yayınlanmaz. Tüm markaları ilk etapta tespit edebilmeniz zor olabilir. İyi bir araştırma ile çoğunluğunu bulup negatif kelimeye ekleyin. Anahtar Kelimeler sekmesinin alt sekmesi olan Arama Terimleri bölümünü baştan sona inceleyin (tarih aralığını tüm zamanlar olarak değiştirmeyi unutmayın). Burada şimdiye kadar kullanıcıların yaptığı aramalar mevcut. Bunları tarayıp negatif kelime listenize ekleyin.
    Daha sonra arayanlar olursa durak ismini sms / whatsapp olarak göndermesini isteyin, negatif kelimelere ekleyin ve bir süre sonra (ertesi gün vb.) tekrar arama yapmasını söyleyin. Anlayışlı insanlar bu durumu anlayışla karşılayıp çözüm yolu bulmak için elinden geleni yaparlar lakin sıkıntılı insanlar bu basit açıklamayı dahi anlayamayabilirler.
    Kolay gelsin.
    _VolkanYILMAZ_ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Herkese merhaba öncelikle,
    Direkt konuya girmek istiyorum arkadaşlar. Kocaeli'de taksiciyiz. 2 tane taksimiz var. Taksimiz için site açtık ve taksi kelimesine Google Adwords'ten reklam verdik. Biz sitemize paramızı verdik, her gün adwords'e belirli bir miktar para ödüyorduk. Fakat son zamanlarda yaşanılan sıkıntılar artık kırmızı çizgimizi bozdu.
    Olay şu:
    Biz taksi reklamı veriyoruz diye, diğer duraktan kişiler "benim taksi durağımın ismini yazıyorum, bu taksi reklamı en başta çıkıyor!" diyerek bize gelip tehdit ediyor. Ayriyeten 1 kişide değil birçok taksi durağından bu şikayetleri daha doğrusu tehditleri almaya başladık. Şimdi benim anlamadığım olay var. Eğer biz taksi reklamı veriyor ve en başta çıkıyorsak, suç mu işliyoruz? Kesinlikle durakların ismiyle değil adwords reklamımızda "Taksi - İnsignia ile taksi hizmeti" şeklinde yazıyoruz. Bu arada yanlış anlaşılma olmasın, taksiler çakma, korsan değildir. Bildiğimiz T plaka sarı taksilerdir arkadaşlar.
    Şimdi son günlerde ağızdan ağıza yayılan ve insanlardan sürekli duyduğumuz tehditler sonucu reklamı kaldırdık. Reklamı kaldırmamızın amacı, kardeşimiz, babamız veya şoförlerimizin başına bir şey gelmesinden endişe duymamız.
    Bizim yaptığımız suç mu? Reklam vererek en üstte kartvizitimizi göstermek? Benim düşünceme göre eğer bu Adwords reklamı yanlışsa, büyük markalar reklam vermesin. O zaman reklam diye bir şey olmasın. Burada teknolojiden yararlanmak istedik ve gel gelelim böyle bir sıkıntıyla karşı karşıya kaldık.
    Avukat, polis ya da herhani böyle bir konu hakkında daha önce sorun yaşayan, bilen kişilerin yorum yapmasını çok istiyorum. Yani bu bizim reklamımız yasaksa amenna ama bu reklamı herkes verebilir. Kaldı ki Kocaeli'de sadece biz veriyoruz fakat İstanbul olsun, Ankara olsun başka şehirlerde de böyle reklamlar var. Yani burada bizim aklımıza geldi diye biz mi suçluyuz? İlk olduğumuz için mi suçluyuz?
    Sözün özü, suçlu muyuz arkadaşlar? Reklam vermek suç mu? O kadar çok tehdit telefonu aldık ki kendimiz taksici olduğumuzdan bu lafı yediremiyorum ama gerçekten taksicilerin nasıl bir insan olduğunu daha iyi anladık diyebilirim. Şahsen kendi halinde taksiciler olarak zararımız olmadığını biliyoruz. En yakın taksici arkadaşların bile bize karşı ters kelimeler kullandığını söyleyebilirim. Durum bundan ibaret. Buraya kadar okuyan varsa, teşekkürler, yorumlarınızı esirgemezseniz minnettar olurum
  • 12-01-2018, 20:29:28
    #45
    Google Adwords sisteminin çalışma mantığı bellidir. Parayı veren reklamını da istediği kadar vermiş olur. Kimse kimseyi tehdit edemez. Böyle bir dünya söz konusu bile değil. Gerekli yerlere şikayette bulunun ve bu çakallara boyun eğmeyin. Tabi bunu yaparken de hiç muhatap olmayın, sürtüşmeyin. Hiç bir şey yapamazlar. Dağ başı değil burası.