• 27-11-2017, 02:48:20
    #1
    Üyeliği durduruldu
    Merhaba,
    20 yaşındayım bir şahıs firması kurmayı düşünüyorum.Devlet 29 yaşından ufak ilk defa şirket kuracak gençlere sanırım vergiden muaf tutuyormuş.Aylık sabit bir gelirim yok bazı aylar hiç gelirim olmuyor bazı aylar 1k kazanıyorum bazı aylar 10k kazanıyorum.Vergi vererek 5 kuruş para kazanamam.Hesap yapıyorum aylık 10k kazanmadığım sürece hep - ye düşüyor.Bu devlet bizim girişimci olmamızı mı istiyor yoksa Kıbrıs'a kaçmamızı mı? Yoksa Malta mı
    Bu konuyla ilgili bilgisi olan,yapmış olan var mı?
  • 27-11-2017, 02:50:43
    #2
    bende araştırıyorum o konuyu
  • 27-11-2017, 02:55:07
    #3
    Gelir vergisinden muaf olursunuz ama kdv muafiyeti yok, ayrıca şirketin devretme yöntemi ile değil ilk defa açılmış olması gerekiyor
  • 27-11-2017, 03:28:02
    #4
    Açtıktan sonra "Gelir vergisinden muafım olleeeey" diyemeceksiniz. Tam tersi "nereden açtım ... kodumunun dükkanını" diyeceksiniz.
  • 27-11-2017, 03:49:55
    #5
    vatandaş olarak kayıt dışı gelir sahibi olmanızı asla istemem ancak bir arkadaş olarak açmamanızı tavsiye ederim. hayat standardım değişiyor dediğiniz düzenli bir geliriniz yoksa, bu geliri illa ki belgelemek ve vergilendirmek zorunda değilseniz, şirket kurmanızın size faydadan ziyade zararı olacaktır...
  • 27-11-2017, 03:54:52
    #6
    Üyeliği durduruldu
    canyaman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    vatandaş olarak kayıt dışı gelir sahibi olmanızı asla istemem ancak bir arkadaş olarak açmamanızı tavsiye ederim. hayat standardım değişiyor dediğiniz düzenli bir geliriniz yoksa, bu geliri illa ki belgelemek ve vergilendirmek zorunda değilseniz, şirket kurmanızın size faydadan ziyade zararı olacaktır...
    Hocam aylık sabit bir gelirim yok ama öyle zaman oluyor ki bazı aylar 0tl bazı aylar 1k bazı aylar 5k gelirim oluyor.Hesap kitap yapıyorum sabit minumum aylık 10bin lira kazanamadığım sürece şirketi açmak aptallıktan başka bir şey olmuyor Vergi oranlarına bakıyorum ödeyeceğim vergilere bakıyorum yok hiç bir şekilde işten sıyrılamıyoruz.Şirketi kurmasak maliye ayrı dert bu devlet ne yapmak istiyor anlamıyorum.Kıbrıs'a mı kaçalım ? Yoksa Malta'ya mı?
  • 27-11-2017, 04:43:02
    #7
    Flexikey adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam aylık sabit bir gelirim yok ama öyle zaman oluyor ki bazı aylar 0tl bazı aylar 1k bazı aylar 5k gelirim oluyor.Hesap kitap yapıyorum sabit minumum aylık 10bin lira kazanamadığım sürece şirketi açmak aptallıktan başka bir şey olmuyor Vergi oranlarına bakıyorum ödeyeceğim vergilere bakıyorum yok hiç bir şekilde işten sıyrılamıyoruz.Şirketi kurmasak maliye ayrı dert bu devlet ne yapmak istiyor anlamıyorum.Kıbrıs'a mı kaçalım ? Yoksa Malta'ya mı?
    Sen bana "ağa hadi kalk kıbrısa gidiyoruz" de bavul mavul almadan ev halim ile koşa koşa gelirim.
  • 27-11-2017, 05:22:42
    #8
    Üyeliği durduruldu
    HOPE adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sen bana "ağa hadi kalk kıbrısa gidiyoruz" de bavul mavul almadan ev halim ile koşa koşa gelirim.
    1 senem kaldı hocam sadece dayanmam gereken 1 sene.Şu okul bitsin,bittiği gün gidecem emin ol.Sonra dolar neden 4lira,ülkedeki para neden dışarıya gidiyor diye düşünüp düşünüp dursunlar
  • 27-11-2017, 06:06:02
    #9
    Flexikey adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1 senem kaldı hocam sadece dayanmam gereken 1 sene.Şu okul bitsin,bittiği gün gidecem emin ol.Sonra dolar neden 4lira,ülkedeki para neden dışarıya gidiyor diye düşünüp düşünüp dursunlar
    Düşünceyi planı anlat bana. Duruma göre evi ocağı satıp gelirim? Vergi vere vere bi hâl olduk.