• 30-10-2017, 22:56:36
    #19
    CWEnS adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    anneler asla hatalı karar vermez.babayı salla
    Hiç güleceğim yoktu ​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​
  • 30-10-2017, 22:57:20
    #20
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    hocam hayatı sen yaşayacaksın sonuçta annen baban değil evleneceğin kadınla 24 saat sen bir ortamda bulunacaksın annen baban değil eğer ki gercekden eminsen iyi dürüst oldugundan annenlere ısrar egt ve ikna et benim görrüşüm
  • 30-10-2017, 22:57:46
    #21
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Bence ileride bir tartışmada yüzüne vurmayacaksanız veya gururunu incetecek bir cümle kurmayacaksanız evlenin. Aynı şekilde ailenizde sevgilinizi aşağılayacak iğnelemeler yapmayacaksa sonuçta sadece kendinizi değil karşınızdakini de düşünmeniz gerekiyor.
    Komşumuz aynı sizin gibi bir duruma sahipti. Kendisi çok erken yaşta bir evlilik yapmış. Eski kocası doğru düzgün eve bile gelmiyormuş. 11 - 12 yaşlarında kızı vardır babasında kalıyor kız. Kadın bekar bir erkekle evlendi. Evlendiği kişinin ailesi ilk başlarda klasik toplumumuzun dul kadınlara bakış açısıyla istemiyordu. Şimdi fikirleri tamamen değişmiş durumda ve gerçekten anne kız gibiler. Ama bu sadece bir örnek herkes böyle olacak diye bir şey yok.
  • 30-10-2017, 23:01:10
    #22
    Hocam iki ara bi derede kalmışsınız bu işler akıl vermeyle olmaz aileniz ile oturup neden yakıştıramadıklarını sorun mantıklı bir açıklamaları varsa sizinde mantığınıza yatacaktır.Sevginizi ön planda tutarak kararlar vermeyin ileriyi düşünmeye bakın hemen evlenmek kolay birşey değil helede evlendikten sonra sürdürmek daha zor mutlaka sıkıntılar olacaktır.Allah yardımcınız olsun zor durum.
  • 30-10-2017, 23:01:51
    #23
    AlperA. adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Müslüman bir toplumda Allah, kitap, din ve peygamber sadece ağızan çıkan sözde kalmasa; Kuran'ı doğru okuyup anlamış olsak, hayatımıza peygamerimizin hayatını örnek almış olsak, Peygamberimizin ilk evliliğinin, kendinden 15 yaş büyük, iki kez evlenmiş üç çocuklu olan Hz. Hatice ile olduğunu bilip ona göre hareket ederdik. Ama maalesef herşey lafta kalıyor ve "o ne der bu ne der" yerine "buna Allah ne der" dediğimiz gün inşallah böyle sıkıntılar kalmaz.

    Ailenize peygamberimizin ilk evliliğini örnek gösterin.
    sağolun hocam mutlaka anlatacağım bunu.

    haokah adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam seviyorsan ve bu ilişkinin seni mutlu,huzurlu edeceğinden eminsen, ailenin karşısında dimdik durup ben bu şekilde istiyorum, ne sizden ne sevdiğimden vazgeçmem, bu konuda desteğinizi ve saygı duymanızı istiyorum demelisin. Yani ben olsam böyle yapardım.
    hocam şuan o durumdayım yani iş bu noktaya gidecek gibi çözüm yolu bana bırakmıyor babam. annem zamanla tanıdıkça ikna olacak ama babam anlamıyor.

    TRomantik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aynı durum bende de mevcut. Bende kuz arkadaşımla bir yıldır devam eden ilişkiye sahibim. Benden 2 yaş büyük, bekar fakat sevgilim ve kız kardeşlerim arasında ufak çaplı sürtünmeler oldu bende fevri davranıp kız kardeşime yüklendim. Dananın kuyruğu kotu, resmen ailem ya o ya biz dedi. Ağzımı açamadım, nutkum tutuldu. Can ciğer aile ama hangi aile evladına bunu söyler? Hele ki karşısında ki insanı daha tanımadan bu kadar ön yargılıyken?

    Şuan ne yapacağımı bilmiyorum, ilişkim çok şükür sıkıntısız devam ediyor, evdekilerde konusu açılmadığı sürece ses çıkarmıyor ama karşımda ki insan her geçen gün ümitleniyor. Bu işin sonu nasıl bitecek hiç fikrim yok. Arada kalmak o kadar kötü bir duygu ki; 6 aydır hiçbir gece huzurlu uyuyamadım, her günüm kasvet dolu..
    gerçekten hocam insanın içinde öyle huzursuz edici birşey ki anlatamam keşke zamanı ileri alabilsem de yaşamasam şu olayları çekilecek gibi değil. inşallah rabbim hayırlısını versin hakkınızda
  • 30-10-2017, 23:04:33
    #24
    Üyeliği durduruldu
    Ne yani simdi evlenmemis bir kiz beni 3 gun sonra birakip gitmeyecegi garantisi mi var annecigim de. Sankli evlenmemis kizlar hepsi tertemiz de baskasina karilik yapan bir kiz kirli.
    Tovbe yaa ne bicim dusunceler bunlar. Olay iki ailenin evliligi degil, oyle diyenleri debos verin, olay bir erkegin bir kizin evlenmesidir. Aileler ister anlassin ister anlasmasin, ikisinden uzak kendi yuvanizi kurun, kendi ayaklarinizin ustune durun, birbirinizi destekleyin yeter. Sakin mutlu yuvaniza aileler karismasin. Karisti mi, ne huzur kalir ne birsey.

    Ayrica peygamber bile dul bir kadinla evlenmistir ve bunun dinen bile bir zarari olmadigini anlat onlara.
  • 30-10-2017, 23:12:18
    #25
    Üyeliği durduruldu
    yuri1907 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    iyi akşamlar,
    canım çok sıkkın şuan ne yapacağımı bilmiyorum hislerimden ve düşüncelerimden eminim fakat ailem karşı çıkınca ne yapacağımı bilemedim. boşanmış benden 3 yaş büyük bir bayan ile beraberim 6 aydır bu arada 27 yaşındayım. aramızdaki ilişki gerçekten harika , beraber evimizin , gelecekte ne yapacaklarımızın hayallerini kuruyoruz sürekli. birbirimizi çok seviyoruz. birbirimizin sevgisinden eminiz
    ben daha önce evlenmedim bekarım sevdiğim kişi ise 5 yıllık evlilik yapmış biri çocuğu yok ve zaten evlendiği kişi ile ilişki yaşamamış. evliliğin ilk yılından itibaren de boşanmak istemiş fakat bir türlü boşanamamış aile baskısı ve eski eşi yüzünden vs. ben tüm bunları kabul ederek onunla beraber oldum. çünkü önemli olan insanlık,sevgi saygıdır benim için
    2-3 gün önce annem ile tanıştırdım pek bir sorun olmadı konuştuk vs. fakat bugün bana yakıştıramadıklarını evlenmiş boşanmış birini istemediklerini söylüyorlar.
    ben ise hayatımı sevdiğim,istediğim sevgisinden emin olduğum bana her zaman dürüst olmuş olan birisiyle evlenmek hayatımı yaşamak istiyorum ben hayatımı başkalarının görüşlerine o bu ne der diye sevdiklerimden vazgeçecek biri de değilim fakat gel gör ki bunu anlat
    ailemi de kırmak istemiyorum fakat ne yapacağımı bilemedim lütfen bana tavsiyelerinizi verin konuyu duruma göre sileceğim.
    Aile yapının nasıl olduğunu bilmiyorum güzel dostum. Bu yorumlarım tamamen empatiden öte yorumlar olacak. Ailene bunu senden 3 yaş büyük olması, daha evlilik geçirmiş olması güzel bir tecrübe edinmiş olduğu, seni daha fazla adam edebilecek, bir evin nasıl geçindirilmesi gerektiği konusunda tecrübeli olduğunu bu yaşına kadar bekar kaldığını söylebilirsin. Nasıl karşılayacakları konusunda fikrim yok. Ama bana soracak olursan Bastır davetiyeni al nikahına en fazla 1 sene küs kalırsınız. İnsan evladından kolay kolay vazgeçemez.
  • 30-10-2017, 23:15:33
    #26
    yuri1907 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    iyi akşamlar,
    canım çok sıkkın şuan ne yapacağımı bilmiyorum hislerimden ve düşüncelerimden eminim fakat ailem karşı çıkınca ne yapacağımı bilemedim. boşanmış benden 3 yaş büyük bir bayan ile beraberim 6 aydır bu arada 27 yaşındayım. aramızdaki ilişki gerçekten harika , beraber evimizin , gelecekte ne yapacaklarımızın hayallerini kuruyoruz sürekli. birbirimizi çok seviyoruz. birbirimizin sevgisinden eminiz
    ben daha önce evlenmedim bekarım sevdiğim kişi ise 5 yıllık evlilik yapmış biri çocuğu yok ve zaten evlendiği kişi ile ilişki yaşamamış. evliliğin ilk yılından itibaren de boşanmak istemiş fakat bir türlü boşanamamış aile baskısı ve eski eşi yüzünden vs. ben tüm bunları kabul ederek onunla beraber oldum. çünkü önemli olan insanlık,sevgi saygıdır benim için
    2-3 gün önce annem ile tanıştırdım pek bir sorun olmadı konuştuk vs. fakat bugün bana yakıştıramadıklarını evlenmiş boşanmış birini istemediklerini söylüyorlar.
    ben ise hayatımı sevdiğim,istediğim sevgisinden emin olduğum bana her zaman dürüst olmuş olan birisiyle evlenmek hayatımı yaşamak istiyorum ben hayatımı başkalarının görüşlerine o bu ne der diye sevdiklerimden vazgeçecek biri de değilim fakat gel gör ki bunu anlat
    ailemi de kırmak istemiyorum fakat ne yapacağımı bilemedim lütfen bana tavsiyelerinizi verin konuyu duruma göre sileceğim.
    Kalbin neyi isterse ona yönel kimseyi düşünme hayatı onlar değil sen yaşayacaksın
  • 30-10-2017, 23:24:54
    #27
    Üyeliği durduruldu
    Burada çoğu kişi aile veya sevdiği için bir tercih yapmayı söylemiş. Ben bunun çok yanlış ve yıkıcı bir durum olduğunu düşünüyorum. Sevdiğiniz ve ailenize birer açıklama yapıp o köprüyü siz yapmalısınız.