• 01-09-2017, 18:34:20
    #1
    Arkadaşlar selam, bir abim "bir buzdolabından 1000 liradan fazla para kazanıyorlar, özellikle siemens ve bosch böyle çok para bırakıyor" dedi bana.

    Sizce doğruluk payı nedir? Mümkün mü böyle bir şey?
  • 01-09-2017, 18:38:59
    #2
    Bayiliklerin kazanç oranı %7 - %10 diye biliyorum. Bildiğim kadarıyla yetkili bayiler çok küçük kâr oranları ile çalışıyorlar. Ancak sürümden kazanırlarsa iş biraz farklı olabilir tabii ki. Beyaz eşyacı arkadaşlarım var maalesef öyle abartılı rakamlar kazanamıyorlar. Beyaz eşya işi "taksit" demektir. Satışı gerçekleştirdiğiniz kitlenin %98'i taksit yaptırır. Bunun üzerine banka pay oranı da eklenir falan derken kısacası sanmıyorum öyle bir kazanç olacağını.
  • 01-09-2017, 19:05:11
    #3
    Özellikle o dediğin markaların bayiliğini yaptım Bosch/siemens/profilo. O arkadaşın çok pis sallamış. Kotayı doldurmak için zararına dahi satış yaptığımız olurdu. %5 gibi bir karla satış yapılır. Bir de kotayı doldurduğunda firma sana belli bir miktar öder. Ama 2500 liralık bir dolapta bırak 1000 lirayı 500 lira bile kazanamayız. Peşin ödemelerde geliş fiyatına almanız mümkündür.
  • 01-09-2017, 19:37:27
    #4
    Ekpyrosis adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Özellikle o dediğin markaların bayiliğini yaptım Bosch/siemens/profilo. O arkadaşın çok pis sallamış. Kotayı doldurmak için zararına dahi satış yaptığımız olurdu. %5 gibi bir karla satış yapılır. Bir de kotayı doldurduğunda firma sana belli bir miktar öder. Ama 2500 liralık bir dolapta bırak 1000 lirayı 500 lira bile kazanamayız. Peşin ödemelerde geliş fiyatına almanız mümkündür.
    Teşekkürler bilgi için.

    http://www.mediamarkt.com.tr/tr/prod...x-1165251.html

    Şu dolabı 4 bin liraya verdi bayi. piyasa fiyatının 400-500 lira altı yani, sizce kendisi ne kadar kazanmıştır?

    Kimsenin parasında gözüm yok, allah daha çok versin de arkadaşım bu pahalı dolaplarda 1000 lira kazanıyorlar demişti işte.
  • 01-09-2017, 19:40:56
    #5
    Bu urunu bilmiyorum, tahminen 100-200 lira civarı kazanmistir. Nakliyesine bile degmez aslinda. Nakit para girisi icin yaparlar.

    SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
  • 01-09-2017, 19:51:30
    #6
    Platin üye
    Anlasmaya bağlı olarak değişir. Zincir mağazalarda ortalama kazanç yüzde 30 yuzde 40 civarında idi. Bayilerde bu rakam ürüne göre yüzde 5 ile yüzde 20 arasında olur. Bu arada bu rakamlar pazarlıkla alınan rakamlardir. Girip şu makinayı alacağım derseniz kazançlar artar. Tabi bu üreticiye de bagli. Vestel ile Bosch, Ariston ile Arçelik aynı olmaz.

    SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi