• 22-07-2017, 09:47:00
    #19
    arpej adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dostlar kısa dönemler uzun dönem yapınca ne avantajı oluyor pek bilgim yokta
    gittiğinde öğretirler
  • 22-07-2017, 09:57:46
    #20
    bir üniversite daha bitireyim de öyle gideyim.
  • 22-07-2017, 10:29:05
    #21
    arpej adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dostlar kısa dönemler uzun dönem yapınca ne avantajı oluyor pek bilgim yokta
    Üniversite mezunuysanız askerlik konusunda önünüzde 2 seçenek çıkıyor. Bunlardan biri kısa dönem yapmak diğeri ise Yedek Subay Askerlik olarak 12 ay yapmak. Ben askerliğimi Asteğmen olarak yaptım. Asteğmenliği de kendi arasında Meslekçi Asteğmen ve Takım Komutanı olarak 2 ye ayırabiliriz. Ben Meslekçi Asteğmendim yani kendi mesleğim olan Makine Mühendisliğini yaptım.

    Bunun dışında Asteğmen olarak yaparsanız;
    • Görev süreniz 12 ay
    • Meslekçi Asteğmenler 3 hafta, Takım Komutanları 2,5 Ay acemi birliği yapar.
    • Acemi birliğinde aldığınız eğitimler sonucu sınav yapıyor. Sınavda başırsız olan yok diyebiliriz. Eğer sınavlardan %10 dereceye girerseniz mevcut kontenjanlardan gitmek istediğiniz yeri seçebilirsiniz. (Biraz çalışma ile rahatlıkla girilebiliyor tecrübe ile sabit )
    • Acemi birliğinden sonra bir memurun tayin olduğunda hak ettiği haklar gibi 15 gün meyil izniniz vardır. (Bu izin askerlikten sayılır) Ayrıca yol harcırahı olarak bir para alırsınız. Kısa dönemlerde de dağıtım izni vardır ancak bu izin askerlikten sayılmaz. Kullanırsanız geç çıkarsınız
    • Sabah 8 akşam 17 çalışma saatleri. Hafta sonları tatil, resmi günler tatil.(Nöbetiniz yoksa tabi) Bir yüzbaşı, binbaşıdan farkınız yok
    • Asteğmen olduğunuz için Askerler, uzmanlar size komutan gibi davranır. (Komutancılık gibi bir durum yok. Siz komutansınız herkes ona göre davranır) Astsubaylarla abi kardeş ilişkiniz oluyor. Komutanlarınız da size saygılı oluyor.
    • Şuan en düşük Meslekçi Asteğmen 3500 , Takım komutanı asteğmen 3800 maaş alıyor. Ama Jandarma, Komando, Hudut, İç güvenlik vb. tazminatlarda var. (5000e kadar çıkabilir)
    • Meslekçi Asteğmenler son 3 ayı Teğmen oluyor. O zaman 4000 TL maaş alıyor. Takım Komutanları da son 1 ay Teğmen oluyor 4300 civarı maaş alır. (Tazminatlar hariç)
    • Orduevleri, askeri tesis vb. imkanlardan faydalanabilirsiniz.
    • Meslekçi Asteğmenlerin 28 gün Takım Komutanlarının 24 gün izin hakkı vardır. 15 günde mazeret izniniz vardır.
    • Yemeği rütbeli personel için olan gazinolarda, restoranlarda cebinizden ödeyerek yersiniz. Ancak fiyat uygun ve kalitelidir. (Karakol vb. yerler hariç tabiki)

    Asteğmenlik değil 12 ay 24 ay olsa yine asteğmen olarak yapmak isterdim
    Acemi birliğim Polatlıydı. Usta birliğim İzmir sorusu olan sorabilir. Askere gidecek arkadaşlar şimdiden hayırlı uğurlu olsun.
  • 22-07-2017, 10:51:09
    #22
    Gltekin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Üniversite mezunuysanız askerlik konusunda önünüzde 2 seçenek çıkıyor. Bunlardan biri kısa dönem yapmak diğeri ise Yedek Subay Askerlik olarak 12 ay yapmak. Ben askerliğimi Asteğmen olarak yaptım. Asteğmenliği de kendi arasında Meslekçi Asteğmen ve Takım Komutanı olarak 2 ye ayırabiliriz. Ben Meslekçi Asteğmendim yani kendi mesleğim olan Makine Mühendisliğini yaptım.

    Bunun dışında Asteğmen olarak yaparsanız;
    • Görev süreniz 12 ay
    • Meslekçi Asteğmenler 3 hafta, Takım Komutanları 2,5 Ay acemi birliği yapar.
    • Acemi birliğinde aldığınız eğitimler sonucu sınav yapıyor. Sınavda başırsız olan yok diyebiliriz. Eğer sınavlardan %10 dereceye girerseniz mevcut kontenjanlardan gitmek istediğiniz yeri seçebilirsiniz. (Biraz çalışma ile rahatlıkla girilebiliyor tecrübe ile sabit )
    • Acemi birliğinden sonra bir memurun tayin olduğunda hak ettiği haklar gibi 15 gün meyil izniniz vardır. (Bu izin askerlikten sayılır) Ayrıca yol harcırahı olarak bir para alırsınız. Kısa dönemlerde de dağıtım izni vardır ancak bu izin askerlikten sayılmaz. Kullanırsanız geç çıkarsınız
    • Sabah 8 akşam 17 çalışma saatleri. Hafta sonları tatil, resmi günler tatil.(Nöbetiniz yoksa tabi) Bir yüzbaşı, binbaşıdan farkınız yok
    • Asteğmen olduğunuz için Askerler, uzmanlar size komutan gibi davranır. (Komutancılık gibi bir durum yok. Siz komutansınız herkes ona göre davranır) Astsubaylarla abi kardeş ilişkiniz oluyor. Komutanlarınız da size saygılı oluyor.
    • Şuan en düşük Meslekçi Asteğmen 3500 , Takım komutanı asteğmen 3800 maaş alıyor. Ama Jandarma, Komando, Hudut, İç güvenlik vb. tazminatlarda var. (5000e kadar çıkabilir)
    • Meslekçi Asteğmenler son 3 ayı Teğmen oluyor. O zaman 4000 TL maaş alıyor. Takım Komutanları da son 1 ay Teğmen oluyor 4300 civarı maaş alır. (Tazminatlar hariç)
    • Orduevleri, askeri tesis vb. imkanlardan faydalanabilirsiniz.
    • Meslekçi Asteğmenlerin 28 gün Takım Komutanlarının 24 gün izin hakkı vardır. 15 günde mazeret izniniz vardır.
    • Yemeği rütbeli personel için olan gazinolarda, restoranlarda cebinizden ödeyerek yersiniz. Ancak fiyat uygun ve kalitelidir. (Karakol vb. yerler hariç tabiki)

    Asteğmenlik değil 12 ay 24 ay olsa yine asteğmen olarak yapmak isterdim
    Acemi birliğim Polatlıydı. Usta birliğim İzmir sorusu olan sorabilir. Askere gidecek arkadaşlar şimdiden hayırlı uğurlu olsun.
    asteğmen olmak için ne yapmak gerekiyor hocam ben üni 3. ssınıftayım 4. senede bitip askerlik muayenesine gidince soruyolarmı üni bitirmişsin ama asteğmenmi yoksa kısa dönemmi yapmak istiyosun diye ve kesin asteğmen olmak istersem olabilirmiyim
  • 22-07-2017, 10:58:22
    #23
    SARIYILDIRIM adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    asteğmen olmak için ne yapmak gerekiyor hocam ben üni 3. ssınıftayım 4. senede bitip askerlik muayenesine gidince soruyolarmı üni bitirmişsin ama asteğmenmi yoksa kısa dönemmi yapmak istiyosun diye ve kesin asteğmen olmak istersem olabilirmiyim
    Askerlik şubesinde 2 tane soru soruyorlar Asteğmen ve komando olarak yapmak istiyormusunuz diye soruyorlar. Asteğmenliğe evet komandoya hayır veya ikisine hayır/evet diyebilirsiniz. Ancak çıkıp çıkmayacağının garantisi yok. İsteyip de çıkmayan birçok kişi olduğu gibi istemediği halde çıkan insanlar da var.
  • 22-07-2017, 11:14:09
    #24
    İç çamaşırı dışında hiçbirşey götürmeyin..1 valiz dolusu malzeme veriliyorr
  • 22-07-2017, 12:08:57
    #25
    Acemi: Kastamonu 5. Jandarma Eğitim Alayı
    Usta: Bingöl İl Jandarma

    Celp Dönemi : 1

    Kısa Dönem Er

    Hakkımızda hayırlısı.

    Kastamonu ve Bingöl Havaalanından birliklere ulaşım konusunda bilgiye ihtiyacım var. Bilgisi olan arkadaşlar bilgilendirebilirse sevinirim.


    Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • 22-07-2017, 12:42:21
    #26
    Gltekin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Üniversite mezunuysanız askerlik konusunda önünüzde 2 seçenek çıkıyor. Bunlardan biri kısa dönem yapmak diğeri ise Yedek Subay Askerlik olarak 12 ay yapmak. Ben askerliğimi Asteğmen olarak yaptım. Asteğmenliği de kendi arasında Meslekçi Asteğmen ve Takım Komutanı olarak 2 ye ayırabiliriz. Ben Meslekçi Asteğmendim yani kendi mesleğim olan Makine Mühendisliğini yaptım.

    Bunun dışında Asteğmen olarak yaparsanız;
    • Görev süreniz 12 ay
    • Meslekçi Asteğmenler 3 hafta, Takım Komutanları 2,5 Ay acemi birliği yapar.
    • Acemi birliğinde aldığınız eğitimler sonucu sınav yapıyor. Sınavda başırsız olan yok diyebiliriz. Eğer sınavlardan %10 dereceye girerseniz mevcut kontenjanlardan gitmek istediğiniz yeri seçebilirsiniz. (Biraz çalışma ile rahatlıkla girilebiliyor tecrübe ile sabit )
    • Acemi birliğinden sonra bir memurun tayin olduğunda hak ettiği haklar gibi 15 gün meyil izniniz vardır. (Bu izin askerlikten sayılır) Ayrıca yol harcırahı olarak bir para alırsınız. Kısa dönemlerde de dağıtım izni vardır ancak bu izin askerlikten sayılmaz. Kullanırsanız geç çıkarsınız
    • Sabah 8 akşam 17 çalışma saatleri. Hafta sonları tatil, resmi günler tatil.(Nöbetiniz yoksa tabi) Bir yüzbaşı, binbaşıdan farkınız yok
    • Asteğmen olduğunuz için Askerler, uzmanlar size komutan gibi davranır. (Komutancılık gibi bir durum yok. Siz komutansınız herkes ona göre davranır) Astsubaylarla abi kardeş ilişkiniz oluyor. Komutanlarınız da size saygılı oluyor.
    • Şuan en düşük Meslekçi Asteğmen 3500 , Takım komutanı asteğmen 3800 maaş alıyor. Ama Jandarma, Komando, Hudut, İç güvenlik vb. tazminatlarda var. (5000e kadar çıkabilir)
    • Meslekçi Asteğmenler son 3 ayı Teğmen oluyor. O zaman 4000 TL maaş alıyor. Takım Komutanları da son 1 ay Teğmen oluyor 4300 civarı maaş alır. (Tazminatlar hariç)
    • Orduevleri, askeri tesis vb. imkanlardan faydalanabilirsiniz.
    • Meslekçi Asteğmenlerin 28 gün Takım Komutanlarının 24 gün izin hakkı vardır. 15 günde mazeret izniniz vardır.
    • Yemeği rütbeli personel için olan gazinolarda, restoranlarda cebinizden ödeyerek yersiniz. Ancak fiyat uygun ve kalitelidir. (Karakol vb. yerler hariç tabiki)

    Asteğmenlik değil 12 ay 24 ay olsa yine asteğmen olarak yapmak isterdim
    Acemi birliğim Polatlıydı. Usta birliğim İzmir sorusu olan sorabilir. Askere gidecek arkadaşlar şimdiden hayırlı uğurlu olsun.
    12 Ay Sonunda uzatma vs. gibi durumlar olmuyor değil mi hocam ? Teskere Bırakmak Şehir Efsanesi diyorlar doğru mu ?
  • 22-07-2017, 12:46:20
    #27
    Metin2Dizayn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    12 Ay Sonunda uzatma vs. gibi durumlar olmuyor değil mi hocam ? Teskere Bırakmak Şehir Efsanesi diyorlar doğru mu ?
    Eskiden oluyormuş. Artık öyle bir durum söz konusu değil. Subay alımları oluyor onlara katılmanız gereklidir.

    http://www.kkk.tsk.tr/PersonelTemin/Subay.aspx