• 09-09-2016, 21:52:37
    #1
    Üyeliği durduruldu
    arkadaşlar x bir yerde çalışan arkadaşımız var bu arkadaş çalıştığı özel sektör iş yerinde 4 sayfalık bir sözleşme ve 1 sayfa boş senet imza atmış iş yerindende eğer işten ayrılırsanız 10 bin $ tazminat açarım demişler sizçe çalışan böyle bir para ödermi asgari üçlerte çalışıyor. böyle bir para kazanma sanatı var mı bilginiz lütfennn
  • 09-09-2016, 22:12:46
    #2
    Üyeliği durduruldu
    InFlames adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    arkadaşlar x bir yerde çalışan arkadaşımız var bu arkadaş çalıştığı özel sektör iş yerinde 4 sayfalık bir sözleşme ve 1 sayfa boş senet imza atmış iş yerindende eğer işten ayrılırsanız 10 bin $ tazminat açarım demişler sizçe çalışan böyle bir para ödermi asgari üçlerte çalışıyor. böyle bir para kazanma sanatı var mı bilginiz lütfennn
    Hocam valla yoksa bile arkadasinizda alsinlar 10.000$ida ders olsun. Ona hersey mubah. Yil olmus 2016, hala bos senet imzaliyorlar.
  • 09-09-2016, 22:24:34
    #3
    UtkuKockaya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam valla yoksa bile arkadasinizda alsinlar 10.000$ida ders olsun. Ona hersey mubah. Yil olmus 2016, hala bos senet imzaliyorlar.
    gerçekten "Hukuk Bilen Arkadaş Yardım İhtiyaç Var" kategorisine giriyorsunuz ve çok yardımcı olmuşsunuz.
    Hiç başkasının işinde çalıştınız mı? Asgari ücretle geçinen insanın durumuna hiç düştünüz mü? Hemen işe başlamak için can atan birinin vede ilk işiyse böyle bir duruma düşmesine pek şaşırılmamalı.

    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 22:24:34 -->-> Daha önceki mesaj 22:19:12 --

    InFlames adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    arkadaşlar x bir yerde çalışan arkadaşımız var bu arkadaş çalıştığı özel sektör iş yerinde 4 sayfalık bir sözleşme ve 1 sayfa boş senet imza atmış iş yerindende eğer işten ayrılırsanız 10 bin $ tazminat açarım demişler sizçe çalışan böyle bir para ödermi asgari üçlerte çalışıyor. böyle bir para kazanma sanatı var mı bilginiz lütfennn
    Hocam arkadaşınız hangi işte çalışıyor? Kuyumculuk vs. bir işse boş senet karşı taraf için mantıklı gelebiliyor. isterseniz bana özelden detaylı dönüş yapınız, bende hukuk öğrencisiyim ve tanıdığım tecrübeli avukatlara danışıp yardımcı olmaya çalışırım
  • 09-09-2016, 22:30:34
    #4
    Bunu her çalışana mı yapmış .
  • 09-09-2016, 22:40:45
    #5
    Üyeliği durduruldu
    Finans bilişim ar ge bölümü gibi birimlerde çalışan sıradan işçilere değil ama üst düzey şirket yöneticileri ile gizlilik antlaşması yapıldığını ve bu anlaşmanın ihlalinin maddi yaptırımları olduğuna şahit oldum.İlk kez sıradan bir askeri ücretli işçiye açık senet imzalattığını sizden duyuyorum.Hukuki olarak her senet sorun teşkil eder.
  • 09-09-2016, 23:37:23
    #6
    Üyeliği durduruldu
    Arkadaşın boş senete "Teminat senetidir" şeklinde ibare eklediyse işten ayrıldı diye o parayı alamazlar. Ancak işverene maddi zarar vermesi lazım ki senet işe yarasın. Ancak teminat senetidir ibaresi yazmadıysa o zaman sıkıntı işte.

    Ancak diğer imzalanan sözleşme içeriğini bilmiyoruz oradaki maddeler de önemli.
  • 09-09-2016, 23:45:31
    #7
    Kölelik sisteminin neden bu kadar zor kaldırıldığını bir nebze daha anlamış oldum. Senete kafasına göre rakam yazamaz sözleşmeyle uyuşması lazım. Kısaca sözleşmenin geçerliliği önemli. Sonuçta siz şirket aleyhine bir şey yapmıyorsanız şirket sizi zorla çalıştırma hakkına sahip olacak değil ya ayrıldığınız için tazminat alabileceklerini zannetmiyorum.
  • 10-09-2016, 00:05:16
    #8
    Üyeliği durduruldu
    Mhteke adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    gerçekten "Hukuk Bilen Arkadaş Yardım İhtiyaç Var" kategorisine giriyorsunuz ve çok yardımcı olmuşsunuz.
    Hiç başkasının işinde çalıştınız mı? Asgari ücretle geçinen insanın durumuna hiç düştünüz mü? Hemen işe başlamak için can atan birinin vede ilk işiyse böyle bir duruma düşmesine pek şaşırılmamalı.

    --R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 22:24:34 -->-> Daha önceki mesaj 22:19:12 --



    Hocam arkadaşınız hangi işte çalışıyor? Kuyumculuk vs. bir işse boş senet karşı taraf için mantıklı gelebiliyor. isterseniz bana özelden detaylı dönüş yapınız, bende hukuk öğrencisiyim ve tanıdığım tecrübeli avukatlara danışıp yardımcı olmaya çalışırım
    Evet, asgari maaslada calistim, yoklukta gordum.
  • 10-09-2016, 00:14:13
    #9
    Üyeliği durduruldu
    alialparslan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kölelik sisteminin neden bu kadar zor kaldırıldığını bir nebze daha anlamış oldum. Senete kafasına göre rakam yazamaz sözleşmeyle uyuşması lazım. Kısaca sözleşmenin geçerliliği önemli. Sonuçta siz şirket aleyhine bir şey yapmıyorsanız şirket sizi zorla çalıştırma hakkına sahip olacak değil ya ayrıldığınız için tazminat alabileceklerini zannetmiyorum.
    Üstad sizce boş senete imza atan bir şahıs dört sayfalık bir sözleşmeyi satır satır okumuş olabilir mi ? Türkiye de ki en büyük yalan sözleşmeyi "okudum ve anladım" diyerek altına imza atmaktır.Boş senete imza attıran birisi bir avukata da sözleşmeyi yazdırmayı ihmal etmemiştir.