Hukuk Bilen Arkadaş Yardım İhtiyaç Var
11
●492
- 09-09-2016, 21:52:37Üyeliği durdurulduarkadaşlar x bir yerde çalışan arkadaşımız var bu arkadaş çalıştığı özel sektör iş yerinde 4 sayfalık bir sözleşme ve 1 sayfa boş senet imza atmış iş yerindende eğer işten ayrılırsanız 10 bin $ tazminat açarım demişler sizçe çalışan böyle bir para ödermi asgari üçlerte çalışıyor. böyle bir para kazanma sanatı var mı bilginiz lütfennn
- 09-09-2016, 22:12:46Üyeliği durdurulduHocam valla yoksa bile arkadasinizda alsinlar 10.000$ida ders olsun. Ona hersey mubah. Yil olmus 2016, hala bos senet imzaliyorlar.InFlames adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 09-09-2016, 22:24:34gerçekten "Hukuk Bilen Arkadaş Yardım İhtiyaç Var" kategorisine giriyorsunuz ve çok yardımcı olmuşsunuz.UtkuKockaya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Hiç başkasının işinde çalıştınız mı? Asgari ücretle geçinen insanın durumuna hiç düştünüz mü? Hemen işe başlamak için can atan birinin vede ilk işiyse böyle bir duruma düşmesine pek şaşırılmamalı.
--R10.NET; Flood Engellendi -->-> Yeni yazılan mesaj 22:24:34 -->-> Daha önceki mesaj 22:19:12 --
Hocam arkadaşınız hangi işte çalışıyor? Kuyumculuk vs. bir işse boş senet karşı taraf için mantıklı gelebiliyor. isterseniz bana özelden detaylı dönüş yapınız, bende hukuk öğrencisiyim ve tanıdığım tecrübeli avukatlara danışıp yardımcı olmaya çalışırımInFlames adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 09-09-2016, 22:40:45Üyeliği durdurulduFinans bilişim ar ge bölümü gibi birimlerde çalışan sıradan işçilere değil ama üst düzey şirket yöneticileri ile gizlilik antlaşması yapıldığını ve bu anlaşmanın ihlalinin maddi yaptırımları olduğuna şahit oldum.İlk kez sıradan bir askeri ücretli işçiye açık senet imzalattığını sizden duyuyorum.Hukuki olarak her senet sorun teşkil eder.
- 09-09-2016, 23:37:23Üyeliği durdurulduArkadaşın boş senete "Teminat senetidir" şeklinde ibare eklediyse işten ayrıldı diye o parayı alamazlar. Ancak işverene maddi zarar vermesi lazım ki senet işe yarasın. Ancak teminat senetidir ibaresi yazmadıysa o zaman sıkıntı işte.
Ancak diğer imzalanan sözleşme içeriğini bilmiyoruz oradaki maddeler de önemli. - 09-09-2016, 23:45:31Kölelik sisteminin neden bu kadar zor kaldırıldığını bir nebze daha anlamış oldum. Senete kafasına göre rakam yazamaz sözleşmeyle uyuşması lazım. Kısaca sözleşmenin geçerliliği önemli. Sonuçta siz şirket aleyhine bir şey yapmıyorsanız şirket sizi zorla çalıştırma hakkına sahip olacak değil ya ayrıldığınız için tazminat alabileceklerini zannetmiyorum.
- 10-09-2016, 00:05:16Üyeliği durdurulduEvet, asgari maaslada calistim, yoklukta gordum.Mhteke adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 10-09-2016, 00:14:13Üyeliği durdurulduÜstad sizce boş senete imza atan bir şahıs dört sayfalık bir sözleşmeyi satır satır okumuş olabilir mi ? Türkiye de ki en büyük yalan sözleşmeyi "okudum ve anladım" diyerek altına imza atmaktır.Boş senete imza attıran birisi bir avukata da sözleşmeyi yazdırmayı ihmal etmemiştir.alialparslan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle