• 10-05-2016, 23:32:01
    #1
    Selamlar, arkadaşlar kardeşim 3.sınıfa gidiyor tam anlamıyla okuyamıyor.
    Mesela tek başına ödev yapamıyor okuduğunu anlamıyor bu normal değil sanırım. Benim bildiğim 1.sınıfta çözmesi gerekiyor.

    Ne yapmalıyız sizce?

    (Hiçbir okul ve ödev yapma isteği yok, okulu hiç sevmiyor.)

    Alıntı
    Yorumlarınız için çok teşekkürler hepsini okudum. Öncelikle öz kardeşim değil ama içten söylüyorum kardeşimden bir farklı yok.

    ve çok fikir edindim sayenizde pahalı şehirde yaşadığımız için pedagog ücretleri saatlik 200tl den başlıyor önerinizle araştırdım- kaç seansta işe yarar bilemiyorum.

    Anne ve baba ilgilimi? İkiside çalışıyor ve ödevlerini ben yaptırıyorum paraya ihtiyaçları olduğu için işlerini çok önemseyip çocukla ilgilenmiyorlar.
    (okul bitesiye kadar sal gitsin.) lafını kullanan bir anneden bahsediyorum gerçekten çok üzücü. Ben kesinlikle uzmana danışılması gerektiğini düşünüyorum çünkü çocuk şunu diyebiliyor: (keşke annem ve babam senin kadar ilgilense.)

    Bugün arkadaşımızın dediği gibi aynı yeri defalarca sıkmadan okutacağım bende faydalı olacağına inanıyorum/
    Ailedeki ilgisizlik sizce etkiler mi?
  • 11-05-2016, 04:20:45
    #2
    Okuma konusunda bu kadar aceleci davranmayın.Otur ödev yap yerine daha zevkli geçecek şekilde yardımcı olarak ödevlerini yaptırın severek yapsın. Benim arkadaşım ilk okul 4'de heceliyordu şuan zehir gibi oldu (Okuduğu okulları yazmıyım sen anla yani)
  • 11-05-2016, 09:10:21
    #3
    sinfulls adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Okuma konusunda bu kadar aceleci davranmayın.Otur ödev yap yerine daha zevkli geçecek şekilde yardımcı olarak ödevlerini yaptırın severek yapsın. Benim arkadaşım ilk okul 4'de heceliyordu şuan zehir gibi oldu (Okuduğu okulları yazmıyım sen anla yani)
    Peki arkadaşınızın okuma isteği varmıydı, kardeşim hiç okumak istemiyor sıkılıyor, daralıyor.
  • 11-05-2016, 09:58:58
    #4
    Uzman bir pedagog a götürmeniz de fayda var.

    LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
  • 11-05-2016, 12:16:04
    #5
    constantine38 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Uzman bir pedagog a götürmeniz de fayda var.

    LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
    Burada buldum hocam bir kişi, iletişime geçeceğim teşekkür ederim fikir için
  • 11-05-2016, 12:22:05
    #6
    Dışardan kimsenin yorumuna çok itibar etmeyin. Bu sorun aile ve okul öğretmeni basta olmak uzere bir pedagog desteğiyle çözülür.

    Bunun birçok sebebi olabilir. En basiti sınıf öğretmenini sevmeyebilir. Sınıfından birini sevmeyebilir. Bu sebeple bir an evvel bir Pedagog eşliğinde sorunu çözmeye çalışın.
  • 11-05-2016, 12:53:51
    #7
    SemihDemir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Selamlar, arkadaşlar kardeşim 3.sınıfa gidiyor tam anlamıyla okuyamıyor.
    Mesela tek başına ödev yapamıyor okuduğunu anlamıyor bu normal değil sanırım. Benim bildiğim 1.sınıfta çözmesi gerekiyor.

    Ne yapmalıyız sizce?

    (Hiçbir okul ve ödev yapma isteği yok, okulu hiç sevmiyor.)
    eskiden tembel derlerdi şimdi ise tedavi ettirin diyorlar bence çok sakıncalı bir durum devlet hastanesinden rapor istiyorlar ve çocuk damga yiyor ömür boyu bunu çekiyor,belirttiğim gibi biraz daha agırlık verın cocugun uzerıne rapor mapor almayın sakın yazıktır,çocuk damga yemesin..
    bu konular biliyorum çok zordur ama yapacak birşey yok aynı şey benim yeğenimde var çocuk 2 ye gidiyor bırakın okumayı hala net olarak konuşamıyor bile,ama yeğenimin herşeyi geç oldu ;yürümesi,konuşmaya başlaması,vsvs buda zamanla oturur diyorum..

    ilerde düzelecek şeyleri doktorla rapor alarak vs halletmeyin bence..
  • 11-05-2016, 13:27:16
    #8
    zulte adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    eskiden tembel derlerdi şimdi ise tedavi ettirin diyorlar bence çok sakıncalı bir durum devlet hastanesinden rapor istiyorlar ve çocuk damga yiyor ömür boyu bunu çekiyor,belirttiğim gibi biraz daha agırlık verın cocugun uzerıne rapor mapor almayın sakın yazıktır,çocuk damga yemesin..
    bu konular biliyorum çok zordur ama yapacak birşey yok aynı şey benim yeğenimde var çocuk 2 ye gidiyor bırakın okumayı hala net olarak konuşamıyor bile,ama yeğenimin herşeyi geç oldu ;yürümesi,konuşmaya başlaması,vsvs buda zamanla oturur diyorum..

    ilerde düzelecek şeyleri doktorla rapor alarak vs halletmeyin bence..
    Eğer çocuğun özel eğitime ihtiyacı var ama eğitim aldirmiyorsaniz çocuğa iyilik değil kötülük ediyor olursunuz.

    Çocuğun öğrenme problemi varsa ve bu problem zekadan, öğrenme guclugunden kaynaklanıyorsa bu cocugu normal bir birey gibi görüp normal okula göndermek üzücü olur. Cunku bu çocugun ihtiyaclari farklidir. Ogrenme duzeyi farklidir. Sizin bunu cocuga gore ayarlamaniz lazim. Bu da ancak özel eğitimle oluyor.

    Zira çocuk belgeyle damgalanmasa bile emin olun sınıf arkadaşları onu çok güzel damgalar. Burada çocuğun kolay olmasa da çocuğun ozruyle birlikte yaşamaya çalışması desteklenmeli. Bunun bir eksiklik değil farklılık olduğu anlatılmalıdır.

    Sizin konuya gelince eğer çocuk farklı alanlarda iyi, günlük yaşantısında gayet sıradansa ve sadece odev konusunda farklıysa durum çocuğun zihnindeki okul algısı yla ilgilidir.
  • 11-05-2016, 13:47:53
    #9
    bence doktor yerine çocuğa 2-3ay özel ders aldırın iyi bir eğitimciden ve farkı göreceğinize inanıyorum biz sorunu böyle aşmıştık.ha özel dersten sonrada 1 arpa boyu ılerleme yoksa ozaman tedavi düşünün bence