• 11-05-2016, 14:08:27
    #10
    hocam ogrenci gunluk hayatta normal bir bireyse, yani zihinsel bir sikintisi yok ise pedegog falan gerekmez.
    sadece daha fazla calismasi gerekiyor. okuma sorunu cocugun yasinin akranlarina gore kucuk olmasindan kaynaklanabilir. simdiki cocuklar biraz daha ufak yasta okula basladiklari icin zihinsel olarak eskiye nazaran daha yavas kavriyorlar dersleri , inanin yasin kucuk olmasi zihininden tam olarak gelismedigini gosteriyor.

    bu sorunu asmanin en kisa ve kolay yolu cocuga sesli okuma yaptirim siz dinleyin. Ayrica kesinlikle tekerleme calismalari yapilmasi gerekiyor. Tum bunlarin yaninda siir ezberletilmesi gerekiyor. siir ezberleyen cocuk akranlarina gore diger derslerde dahil olmak uzere buyuk fark atar. sesli okumalari ayni metni bir kez oku gec seklinde yapmamakta fayda var. soyle ki; 2 sayfalik bir hikaye cocuk bunu bir kez sesli okuyup gecmemeli tekrar tekrar ayni metni en az 4-5 kez okumali, cocuk metni neredeyse seri okur hale gelince diger metne gecilebilir.

    bu sekilde siir,tekerleme, sesli okuma isini 1 ay ama surekli yaparsaniz ciddi yol katederseniz.Tekrar ediyorum hergun yapilmali bunlar. cocuk sikilmadan 25 dakika okuma, 25 dakika tekerleme seklinde daha fazla zaman ugarsip cocugu sikmayiniz. mesela okuma isini sabah , siir isini aksam yapmak seklinde kendiniz esnek bir plan hazirlarsaniz tadindan yenmez.

    en dip not: tum bunlar icin sabir etmelisiniz ve surekli yapmalisiniz.


    mobilden yazilmistir...
  • 11-05-2016, 23:11:39
    #11
    zulte adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    eskiden tembel derlerdi şimdi ise tedavi ettirin diyorlar bence çok sakıncalı bir durum devlet hastanesinden rapor istiyorlar ve çocuk damga yiyor ömür boyu bunu çekiyor,belirttiğim gibi biraz daha agırlık verın cocugun uzerıne rapor mapor almayın sakın yazıktır,çocuk damga yemesin..
    bu konular biliyorum çok zordur ama yapacak birşey yok aynı şey benim yeğenimde var çocuk 2 ye gidiyor bırakın okumayı hala net olarak konuşamıyor bile,ama yeğenimin herşeyi geç oldu ;yürümesi,konuşmaya başlaması,vsvs buda zamanla oturur diyorum..

    ilerde düzelecek şeyleri doktorla rapor alarak vs halletmeyin bence..
    Nereden uyduruyorsunuz böyle şeyleri anlayamıyorum. Her pedagog a giden çocuğa rapor mu veriliyor ki? Pedagog a gitmesi IQ seviyesinin düşük olduğu yada gerizekalı olduğu anlamına gelmez. Burada ki amaç temel sorunu ortaya çıkarmaktır.

    Lütfen bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmayalım.
  • 12-05-2016, 10:09:17
    #12
    constantine38 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Nereden uyduruyorsunuz böyle şeyleri anlayamıyorum. Her pedagog a giden çocuğa rapor mu veriliyor ki? Pedagog a gitmesi IQ seviyesinin düşük olduğu yada gerizekalı olduğu anlamına gelmez. Burada ki amaç temel sorunu ortaya çıkarmaktır.

    Lütfen bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmayalım.
    aynı cevabı ben size vereyim konuyu okumadan cevap verirseniz esas siz bilgi sahibi olmadan cevap veriyorsunuz

    bu olay bireebir başımıza geldi belirttim zaten pedagog medagog diyorlar ve bunun yanında devlet hastanesine yönlendiriyorlar oradada çocuk damga yiyor bende diyorumki çocuğun neden damga yesin önce bir özel ders aldır çocuğun zayıf olduğu noktalarda.

    eğer sonuç değişmezse yaparsın diğer işlemleri..

    bize ısrarla pedagoga gönderin dediler biz özel eğitim aldırdık ilk 1 ay değişen birşey olmayınca ısrarla devlet hastanesine götürün diye baskılar gelmeye başladı..bizde ısrarla çocuğa elimizden geleni yaptık özel ders aldırdık çok emek harcadık maddi manevi sonunda biz haklı çıktık çocuk ömür boyu damga yemekten kurtuldu..+çocuğa ilaçda kullandırtmamış olduk..ben size tekrar söylüyorum çocuk sahibi olmadan bu olay başınıza gelmeden yorum yapmayın bekara karı boşamak kolaydır cümlesi burada devreye giriyor..

    en ufak bir sorunda kendi tanıdığın çocuğunu,öğretmen senden dahamı iyi tanıyacak ısrarla doktora götürün dediği zaman hemen dediğini yaparsanız ömür boyu o çocuğun vebalini çekmeye de razısın demektir..
  • 12-05-2016, 10:16:28
    #13
    zulte adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    aynı cevabı ben size vereyim konuyu okumadan cevap verirseniz esas siz bilgi sahibi olmadan cevap veriyorsunuz

    bu olay bireebir başımıza geldi belirttim zaten pedagog medagog diyorlar ve bunun yanında devlet hastanesine yönlendiriyorlar oradada çocuk damga yiyor bende diyorumki çocuğun neden damga yesin önce bir özel ders aldır çocuğun zayıf olduğu noktalarda.

    eğer sonuç değişmezse yaparsın diğer işlemleri..

    bize ısrarla pedagoga gönderin dediler biz özel eğitim aldırdık ilk 1 ay değişen birşey olmayınca ısrarla devlet hastanesine götürün diye baskılar gelmeye başladı..bizde ısrarla çocuğa elimizden geleni yaptık özel ders aldırdık çok emek harcadık maddi manevi sonunda biz haklı çıktık çocuk ömür boyu damga yemekten kurtuldu..+çocuğa ilaçda kullandırtmamış olduk..ben size tekrar söylüyorum çocuk sahibi olmadan bu olay başınıza gelmeden yorum yapmayın bekara karı boşamak kolaydır cümlesi burada devreye giriyor..

    en ufak bir sorunda kendi tanıdığın çocuğunu,öğretmen senden dahamı iyi tanıyacak ısrarla doktora götürün dediği zaman hemen dediğini yaparsanız ömür boyu o çocuğun vebalini çekmeye de razısın demektir..
    Çocuk da zeka özürü olmadan kimse kimseye rapor yazamaz. Belki ailevi sorunlar vardır, belki dikkat eksikliği vardır, belki de hocasını sevmiyordur. Bunu siz kendi başınıza öğrenemeyebilirsiniz.

    TRT1 de sanırım Süper Dadı diye bir program var. Aileler çocukları ile sorun yaşadıkları için programa başvuruyor. Herkes sorunu çocuk da arıyor ama dadı sayesinde asıl sorunun sadece kendilerinde olduğunu anlıyorlar.

    Konu sahibi arkadaş yine de siz dediğim gibi konunun uzmanlarına danışın. Sizin bilmediğiniz ama altta yatan nedenler çıkar mutlaka.

    LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
  • 12-05-2016, 10:34:08
    #14
    Yorumlarınız için çok teşekkürler hepsini okudum. Öncelikle öz kardeşim değil ama içten söylüyorum kardeşimden bir farklı yok.

    ve çok fikir edindim sayenizde pahalı şehirde yaşadığımız için pedagog ücretleri saatlik 200tl den başlıyor önerinizle araştırdım- kaç seansta işe yarar bilemiyorum.

    Anne ve baba ilgilimi? İkiside çalışıyor ve ödevlerini ben yaptırıyorum paraya ihtiyaçları olduğu için işlerini çok önemseyip çocukla ilgilenmiyorlar.
    (okul bitesiye kadar sal gitsin.) lafını kullanan bir anneden bahsediyorum gerçekten çok üzücü. Ben kesinlikle uzmana danışılması gerektiğini düşünüyorum çünkü çocuk şunu diyebiliyor: (keşke annem ve babam senin kadar ilgilense.)

    Bugün arkadaşımızın dediği gibi aynı yeri defalarca sıkmadan okutacağım bende faydalı olacağına inanıyorum/
    Ailedeki ilgisizlik sizce etkiler mi?
  • 12-05-2016, 10:47:12
    #15
    Hocam Sana Okumasını Geliştirmek için Tavsiyem caddeye çık sokağa çık iş yerlerinin tabelalarını okuttur bu şekilde okuması hızlanacaktır ama eğlendirerek yapın
  • 12-05-2016, 11:09:26
    #16
    alisbilgisayar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam Sana Okumasını Geliştirmek için Tavsiyem caddeye çık sokağa çık iş yerlerinin tabelalarını okuttur bu şekilde okuması hızlanacaktır ama eğlendirerek yapın
    Çok güzel fikir hocam, bence bundan zevk alır +1 bilgi
  • 12-05-2016, 12:17:50
    #17
    SemihDemir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yorumlarınız için çok teşekkürler hepsini okudum. Öncelikle öz kardeşim değil ama içten söylüyorum kardeşimden bir farklı yok.

    ve çok fikir edindim sayenizde pahalı şehirde yaşadığımız için pedagog ücretleri saatlik 200tl den başlıyor önerinizle araştırdım- kaç seansta işe yarar bilemiyorum.

    Anne ve baba ilgilimi? İkiside çalışıyor ve ödevlerini ben yaptırıyorum paraya ihtiyaçları olduğu için işlerini çok önemseyip çocukla ilgilenmiyorlar.
    (okul bitesiye kadar sal gitsin.) lafını kullanan bir anneden bahsediyorum gerçekten çok üzücü. Ben kesinlikle uzmana danışılması gerektiğini düşünüyorum çünkü çocuk şunu diyebiliyor: (keşke annem ve babam senin kadar ilgilense.)

    Bugün arkadaşımızın dediği gibi aynı yeri defalarca sıkmadan okutacağım bende faydalı olacağına inanıyorum/
    Ailedeki ilgisizlik sizce etkiler mi?
    Anne baba ilgilenmeden biraz zor hocam. Sonuçta kendi çocukları. Sonra bazı anne babalar diyor ki çocuklar bizi hiç sevmiyor. Neden acaba? En çok ilgiye ihtiyaç duyduğu zaman değil kendi kararını kendi vereceği zaman ilgi gösteriliyor. İster istemez çocuk da anne babaya sevgi azalıyor. O yüzden ne kadar yorulsalar da ilgilenmek zorundalar.

    LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
  • 12-05-2016, 14:43:02
    #18
    constantine38 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Anne baba ilgilenmeden biraz zor hocam. Sonuçta kendi çocukları. Sonra bazı anne babalar diyor ki çocuklar bizi hiç sevmiyor. Neden acaba? En çok ilgiye ihtiyaç duyduğu zaman değil kendi kararını kendi vereceği zaman ilgi gösteriliyor. İster istemez çocuk da anne babaya sevgi azalıyor. O yüzden ne kadar yorulsalar da ilgilenmek zorundalar.

    LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
    Kesinlikle haklısınız, bende o şekilde büyüdüğüm için anlayabiliyorum yaşadığı duyguyu. Fakat ben birşey yapmazsam kimse yapmayacak