• 30-10-2015, 23:08:18
    #1
    İnternetten para kazanmak derken her türlü yeteneği kastediyorum. Grafik olur web tasarım olur sadece makale yazıp da adsensedan kazananlar olur yazılımcılar olur seo olur sosyal medya pazarlaması olur mobil uygulama geliştirenler olur kendi servisini oluşturanlar olur satış ortaklığı yapanlar olur kendi ürününü satan pazarlayanlar olur, ama demek istediğim bir iş yeriniz yok tek ihtiyacınız bir laptop ve internet bağlantısı. Yeteneğiniz ne olursa olsun sadece internetten kazanabileceğiniz şekilde yapıyorsunuz işi diyelim.

    Aileler, toplum, insanlar genelde iş olarak bakamıyorlar ya da bir türlü ne yaptığını anlayamıyorlar. 5 yıldır bu işler içerisindeyim hala ne zaman iş bulacaksın diye soranlar oluyor.

    Bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? (Ha bana sorarsanız bu bir meslek olmasaydı bu işi para için yapanlar olmasaydı bugün ne internet dünyası ne yazılım dünyası ne mobil dünyası hiç bir şekilde doğru düzgün gelişemezdi diye düşünüyorum)

    Bir diğer soracağım şey ise, sizce bu işlerin önü açık mı yani devlete şirkete bağlı kalmadan pazarlama aracı olarak sadece interneti kullanarak ne kadar garantili bir iş yapmış olabiliriz geleceğe dair, bu aralar çok kafamı yoruyorum da bu meselelere. Zaman zaman gelecek kaygısı ve başarısızlık yetersizlik hisleri oluşuyor bende.
  • 30-10-2015, 23:13:58
    #2
    Meslek mi degil mi bilemem ama bende cok dusunuyorum web siteden kazanilan para meslek degil bence
  • 30-10-2015, 23:38:59
    #3
    5 yıla yakındır internet üzerinden para kazanırım ama arkadaş ve aile çevreme göre hep boş zamanı çok olan yatarak para kazanan biri olarak görülüyorum. Hastane, misafirlik, getir götür işlerini hep arabayla benim götürmemi istiyorlar. Veya bir plan yaptıklarında hiç sormazlar işin var mı diye uymamı beklerler. Arkadaş çevremde bu şekilde.

    Bende bunlardan sıkılıp en sonunda dükkan açmaya elle tutulur birşey satmaya karar verdim yapamadım. Her gün işyerine git dükkanı aç temizle bana göre işler değilmiş. Evden uzak olayım dedim ofis tuttum günün 1 saatten fazlası yolda geçti ekstra ayda 1500tl civarında masrafta cabası.

    Amaç para kazanmaksa iyide kazandırıyorsa meslek olsa ne olur olmasa ne olur?


    Web tasarım, yazılım, photoshop, seo, grafik, adwords ve facebook reklam danışmanları bence bunlar meslek sonuçta her önüne gelen yapamıyor ve işini iyi yapanlar hem güzel para kazanıyor hemde güzel işler çıkartıyor.
  • 30-10-2015, 23:53:43
    #4
    Bende internetten yıllardır kazanırım.Fakat boş iş olarak görülüyor.Yasindayioglu'nun dediği gibi bir iş olsa yapan biz oluyoruz. Biryere gidilecek olsa Onlara göre bizim işimiz çıkıyor olamaz çünkü zaten yatarak para kazanıyoruzdur
    İşim var 10dk sonra bakacağım dediğimde ne işin var PC'de oyun oynuyorsun diyorlar
    Hangi siteye girersem gireyim babam her zaman oğlum yeter oyun oynama der.20 Yıldır aynı şey
  • 31-10-2015, 19:37:02
    #5
    Arkadaşlar benim gibi yapabilirsiniz o zaman ben 08.30 - 17.30 arası masada pc başında bir işte çalışıyorum hem ailem ve çevrem güzel bir işi var diyor hemde boş zamanlarımda kendi işlerime uğraşıyorum ayrıyetten akşam gelince devam ediyorum hem sabit bir maaşım var siteler allah korusun patlasa bile biliyorum ayın 1 inde x miktar param gelecek. Ve web sitesi gelirine bel bağlayıp evlenilmez bence googleın tek bir hamlesiyle aç kalabilirsin.
  • 31-10-2015, 20:34:50
    #6
    izmir35 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Arkadaşlar benim gibi yapabilirsiniz o zaman ben 08.30 - 17.30 arası masada pc başında bir işte çalışıyorum hem ailem ve çevrem güzel bir işi var diyor hemde boş zamanlarımda kendi işlerime uğraşıyorum ayrıyetten akşam gelince devam ediyorum hem sabit bir maaşım var siteler allah korusun patlasa bile biliyorum ayın 1 inde x miktar param gelecek. Ve web sitesi gelirine bel bağlayıp evlenilmez bence googleın tek bir hamlesiyle aç kalabilirsin.
    Belli miktar gelirlere kadar ben de böyle düşünüyorum hocam, asıl işin memurluk mu peki?

    Ama bu işlerde çok ilerleyip ciddi paralar kazanan bunu istediğin de mal mülk satın alarak gerçek hayatta yatırımlara çevirebilen webmasterlar için durum başka diye düşünüyorum.
  • 31-10-2015, 20:53:28
    #7
    Üyeliği durduruldu
    Ele ayağa düşmeden önce meslekti.
    Daha sonra 17 yaşındayim 9 yildir develeperim diye elemanlar türedi .
    Daha sonra fiyatlar dibe düştü .
    Nitelikli adamlar geri çekildi .
    Meslek ama olgunluğa erişmiş kişiler için
    Aksam 5 te bilgisayara geçip 2 siteye yazı girmek ile , günde 8 saat PC başından para kazanmak ayni değil.
  • 31-10-2015, 22:12:12
    #8
    Meslek nedir?
    Bir bilgi birikim uzmanlık değil mi?
    Meslek dediğiniz klasik anlamda bir iş olmak zorunda değil ki?
    Sanin hayatını kazanabildiğin bir uzmanlığın varsa bu meslektir.
    İşine saygı gösterip göstermemek senin elinde.
    Genelde bu işi yapanlar kendi işlerine saygı göstermedikleri için çevreleri de onların meslekleri yokmuş gibi davranır.
    Bu yüzden kendilerini ezik hissederler.
    Aslında o işe saygı duymayan çevredeki insanlar değil webmaster ın kendisidir.
  • 31-10-2015, 22:20:14
    #9
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Meslek nedir?
    Bir bilgi birikim uzmanlık değil mi?
    Meslek dediğiniz klasik anlamda bir iş olmak zorunda değil ki?
    Sanin hayatını kazanabildiğin bir uzmanlığın varsa bu meslektir.
    İşine saygı gösterip göstermemek senin elinde.
    Genelde bu işi yapanlar kendi işlerine saygı göstermedikleri için çevreleri de onların meslekleri yokmuş gibi davranır.
    Bu yüzden kendilerini ezik hissederler.
    Aslında o işe saygı duymayan çevredeki insanlar değil webmaster ın kendisidir.
    Sonuna kadar katılıyorum aslında gelen tepkiler bizim içimizdeki inançsızlık ve negatif bakışı tetikliyor. Yoksa içimizde yaptığımız işle ilgili inançsızlık veya negatif bilinç olmasa çok etkilenmezdik bence.