• 16-05-2015, 00:03:54
    #1
    Komşu kızı bilindik bir bankada çalışıyor, geçenlerde bireysel emeklilik hakkında bize bir fikir verdi;

    ayda 100 TL ödeyerek (10 sene boyunca sabit)

    her ay devlet 25 tl katkı yapıyormuş ve 10 sene sonunda fonlarda değerlendirmeyle beraber toplamda 25 bin lira olarak geri dönüyormuş..


    Ayda 100 lira öyle büyük bir para değil her türlü koyulur.. Bu şekilde bir girişimde bulunanlar var mı merak ettim..

    Varsa tavsiye ediyor musunuz?
    Ya da önereceğiniz bir şeyler var mı?
  • 16-05-2015, 12:23:35
    #2
    cnetworks adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Komşu kızı bilindik bir bankada çalışıyor, geçenlerde bireysel emeklilik hakkında bize bir fikir verdi;

    ayda 100 TL ödeyerek (10 sene boyunca sabit)

    her ay devlet 25 tl katkı yapıyormuş ve 10 sene sonunda fonlarda değerlendirmeyle beraber toplamda 25 bin lira olarak geri dönüyormuş..


    Ayda 100 lira öyle büyük bir para değil her türlü koyulur.. Bu şekilde bir girişimde bulunanlar var mı merak ettim..

    Varsa tavsiye ediyor musunuz?
    Ya da önereceğiniz bir şeyler var mı?
    Ben yillarca sigortacilik egitimi aldim ve yilalrca da calistim bu sktor de ama bana Bes hep sacma gelmistir.Ssk daki butce acikligini kapatmak icin fon olusturma cabalarindan ibaret gibi geliyor bana he para biriktiremeyenler ve parasini nasil degerlendiremeyecegini bilmeyenler icin devlet katkisi oldugu surece guzel bir yatirim araci olabilir.

    Soyle ki yillik asgari ucreti gecmedigi surece devlet %25 destek veriyor ama bu ne kadar surecek bilinmiyor. Eger devlet katkisi 1-2 yila biterse bes yaptirmak zarardan ibaret olacaktir.Bes yaptirirken sirkete ozellikle dikkat ediniz ve son yillarda ki getiri yuzdesine bakmaniz faydali olacaktir.
  • 16-05-2015, 13:17:54
    #3
    CevherDizayn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben yillarca sigortacilik egitimi aldim ve yilalrca da calistim bu sktor de ama bana Bes hep sacma gelmistir.Ssk daki butce acikligini kapatmak icin fon olusturma cabalarindan ibaret gibi geliyor bana he para biriktiremeyenler ve parasini nasil degerlendiremeyecegini bilmeyenler icin devlet katkisi oldugu surece guzel bir yatirim araci olabilir.

    Soyle ki yillik asgari ucreti gecmedigi surece devlet %25 destek veriyor ama bu ne kadar surecek bilinmiyor. Eger devlet katkisi 1-2 yila biterse bes yaptirmak zarardan ibaret olacaktir.Bes yaptirirken sirkete ozellikle dikkat ediniz ve son yillarda ki getiri yuzdesine bakmaniz faydali olacaktir.
    Sektörde çalıştığınız yıllarınızı boşa harcamışsınız.
    Ne alaka BES Fonlarının SGK açığını kapatmak için varolması.Açıklarmısınız.
  • 16-05-2015, 20:46:07
    #4
    Ben 3 4 sene önce yaptırmıştım bu ilk çıktığı senelerde. 1 sene durdum para lazım dedım geri çıktım. O aralar devlet çıkanlardan stopaj alıyordu. Daha sonra kaldırdılar ama bizim stopajlar yalan oldu.
  • 17-05-2015, 02:04:53
    #5
    10 yıl dolmadan parayı geri çekmek istersek ne kadar kesiyorlar ?
  • 18-05-2015, 20:47:02
    #6
    maviuan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    10 yıl dolmadan parayı geri çekmek istersek ne kadar kesiyorlar ?
    En az 3 yıl kalmak lazımmış diye biliyorum hocam
  • 19-05-2015, 21:29:18
    #7
    Yup adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    %15 + her yıl için 180 TL

    Her yıl için 180tlyi nerden çıkarttınız.Emin olmadığınız konularda yorum yapmayın.
  • 19-05-2015, 21:32:03
    #8
    Ben 1 kez yatirip 1 yil durduruyorum seneye bir kez daha yatiriyorum. Boylece sistemde kalmis oluyorum. Yas emeklilige yaklastimi toplu para yatirip devlet katkisini alicam
  • 19-05-2015, 23:06:34
    #9
    Yup adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Garanti Bankasının sistemi. İlk yorumumda sadece Garanti Bankasının sistemini bildiğimi belirtmiştim.
    Yup adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Garanti bankası sizden aldığı paraları bir havuzda topluyor ve faizle değerlendiriliyor. Faizden gelen paranında hayrı olmaz bulaşmayın derim. Hem BES'ten herhangi bir sebeple 10 yıldan önce vazgeçerseniz, yatırdığınız paranın belirli bir miktar altında paranızı geri alabiliyorsunuz. Bankalar müşterilerine kredi verecekleri zaman BES'i zorunlu kılarlar, genelde tercih edilen bir sistem değil.
    Kızın muhtemelen günde iki tane müşteri kaydetme zorunluluğu vardır, belirli periyotlarla hedefi tutturamazsa banka işten çıkarır. Bu yüzden size olayın sadece olumlu yönlerini anlatmış olabilir.
    Bunuda yanlış biliyorsunuz.Konu hakkında hiç bir bilginiz yok ve bilgi sahibi olmadığınız konulardada lütfen gerçek dışı yorumlarda yapmayın.


    1-Garanti bankasının sistemi diye bir şey yoktur.Bireysel emeklilik mevzuatını devlet belirler ve tüm şirketler bu mevzuata uygun planlar sunmaktadır.
    2-Sistemden çıkış yaparken her yıl için 180tl gibi bir kesinti söz konusu değil
    3-%15 konusundaki yorumunuzda yanlış.10 yıldan önçe çıkış yaparken sadece fon getirisinden %15 vergi kesintisi yapılır ve şirketin ertelediği oranda aidat kesintisi yapılır.Bu oran farklılık gösterebilir.
    4-Bireysel emeklilik sisteminde havuz diye birşeyde olmayıp,faizde yoktur.Siz isterseniz Bes hesabınızdan ABDdeki teknoloji firmalarına isterseniz altına isterseniz euroya isterseniz dolara isterseniz Türk hisse senedlerine isterseniz devlet tahvillerine isterseniz özel sektör tahvillerine yatırım yaparsanız.Faiz diyede bir şey yok.
    5-Kızın günde 2 tane kaydetme zorunluluğuda yoktur.Hedeflerini tuttturmadığı taktirdede işten çıkartılmaz.

    Konuya dair bilgi sahibi olmadan hatta bugüne kadar bireysel emeklilik hesabınız dahi olmadan sallamışsınız...