• 01-11-2014, 23:23:06
    #28
    gokhanua adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ya bu insanlar sürekli saçma saçma videolar çekiyorlar. Ateizm araştırmadan , nasıl oldu , kim yarattı gibi ergen ergen sorular soruyorlar.


    Bu insanlara ben soru sormak istiyorum ; Allah'ın yarattığına dair bir somut kanıtları var mı ?

    YOK ( ayetlerle cevap vermeyin lütfen )

    Demek ki cevabını bilmediği soruya başkasına sormaları reklamdan başka bir şey değil.


    Keşke daha güzel sorularla gelseler de , karşılıklı konuşabilecek ortamlar olsa
    Sana somut bir kanıt değil de şu şekilde cevap verebilirim.
    Bilim, Darwin'in teorisini destekliyor değil mi?
    Bilim, big bang - dünyanın yörüngesinde dönüşünü - ayın kendi ışığının olmamasını - güneşin ışığını yansıtmasını - güneşin kendi yörüngesinde döndüğünü - maddenin 4 halini - gök yüzünün genişlemsini - su döngüsünü - jeolojiyi bulduklarını açıkladı değil mi?
    Bunları bilimden evvel kim bilebilirdi? Allah aşkına şunu cevabını verebilir misin bana?
    Kur'an-ı Kerim'de bunlar yazıyor. 1400 yıl evvel indirilen bir kitapta yazıyor bunlar.
    Bu kadar ilerlemiş bir teknoloji bunları yeni yeni buluyorsa 1400 yıl evvel hangi hikmet bilebilirdi bunları?

    Hocam bunun cevabını verebilirseniz seviyeli bir şekilde tartışmaya devam edebiliriz.
    İyi akşamlar.
  • 01-11-2014, 23:46:04
    #29
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sana somut bir kanıt değil de şu şekilde cevap verebilirim.
    Bilim, Darwin'in teorisini destekliyor değil mi?
    Bilim, big bang - dünyanın yörüngesinde dönüşünü - ayın kendi ışığının olmamasını - güneşin ışığını yansıtmasını - güneşin kendi yörüngesinde döndüğünü - maddenin 4 halini - gök yüzünün genişlemsini - su döngüsünü - jeolojiyi bulduklarını açıkladı değil mi?
    Bunları bilimden evvel kim bilebilirdi? Allah aşkına şunu cevabını verebilir misin bana?
    Kur'an-ı Kerim'de bunlar yazıyor. 1400 yıl evvel indirilen bir kitapta yazıyor bunlar.
    Bu kadar ilerlemiş bir teknoloji bunları yeni yeni buluyorsa 1400 yıl evvel hangi hikmet bilebilirdi bunları?

    Hocam bunun cevabını verebilirseniz seviyeli bir şekilde tartışmaya devam edebiliriz.
    İyi akşamlar.
    Sadece tek bir soru soracağım.
    Hayatında ateizm ile ilgili kaç kitap okudun?
    Ateizm Tanrı yoktur anlamına gelir açıklamasının bir adım ötesini bilmiyor inananların çoğu.
    Oysa bu ülkedeki ateistlerin çoğu dini, dini kavramları çok iyi biliyorlar.
    Tanrı yoktur diyen adamlar, Tanrı vardır diyenlerin ne dediğini, Tanrının varlığını öne süren inanç sistemi ve bilgilerin çoğunu biliyorlar.
    Hatta Ateistler sadece içinde bulundukları dini değil, diğer dinleri de epey bilir.
    Ama Tanrı vardır diyenlerin ne ateizm ne de diğer dinler ile ilgili kulaktan dolma sloganlar dışında pek bir bilgisi yok.

    Sorun da zaten burada. İnananlar papağan gibi ayet, hadis ve sağdan soldan buldukları sloganları patlatıyorlar. Sorduğunuz soru da bu şekilde ortaya atılmış sloganvari bir soru.

    Ben kendine göre inancı olan bir insanım. Tanrı yoktur demedim hiç hayatımda. Tanrı yoktur diyenler ile de çok tartıştım. Ama şunu söyleyebilirim ki Tanrı vardır diyenlerin büyük çoğunluğu ateistlerin karşısında son derece cahil kalıyor. Bu tartışmalar genelde ağır siklet ile hafif siklet karşılaşmasına benzer Kendi dinlerini bile tam olarak bilmeyen insanlar, papağan gibi sure ayet söylüyorlar.

    Hatta ayet hadis fıkıh bilenlerin bile çoğu cahil. Çünkü artık 2014'te yaşıyoruz, modern sosyal bilimler formasyonu olmayan insanların söylediklerinin 1300 sene önceki imamların söylediğinden bir farkı yok. Hala bin sene önce yaşayan imamların içtihatlarına referans veren insanlar 2014 yılının pozitif bilimsel formasyonuna referans veren insanlar ile tartışmaya çalışıyor. Artık propoganda var, toplum mühendisliği var.

    İki taraf da aynı bilgi ve referans düzeyinde olmadığı sürece iletişim mümkün değildir. Herkes kendi savını öner sürer sonuç kocaman bir sıfır olur. Gülen cemaatine o yüzden sempati ile bakarım. Bu cemaatten çıkan adamlarla tartıştığımda genelde bir iletişim ortaya çıkıyor. Çünkü pozitif bilim referansları var.

    Mesele Tanrının var olup olmadığı değil. Mesele Bilimin Tanrı yı hesaba katmadan yapılması gerektiği. Bilimsel bilgi bilimadamının inancından, politik görüşünden, kişilik özelliklerinden ve ön yargılarından arınmadığı sürece doğruluk oranı düşer.

    Ateistler ile o kadar çok tartıştım ki, sorduğun soruya gelecek yanıtı tahmin edebiliyorum. Bir kitabın içinde yeni keşfedilen bir bilginin olması onun Tanrı'dan geldiğini ispatlamaz. Bilimsel mantık ile sadece o kitabı yazan kişinin bugün keşfedilen bazı şeyleri o dönemde keşfettiğini ya da bir şekilde öğrendiğini ispat eder.
  • 02-11-2014, 00:02:37
    #30
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sadece tek bir soru soracağım.
    Hayatında ateizm ile ilgili kaç kitap okudun?
    Ateizm Tanrı yoktur anlamına gelir açıklamasının bir adım ötesini bilmiyor inananların çoğu.
    Oysa bu ülkedeki ateistlerin çoğu dini, dini kavramları çok iyi biliyorlar.
    Tanrı yoktur diyen adamlar, Tanrı vardır diyenlerin ne dediğini, Tanrının varlığını öne süren inanç sistemi ve bilgilerin çoğunu biliyorlar.
    Hatta Ateistler sadece içinde bulundukları dini değil, diğer dinleri de epey bilir.
    Ama Tanrı vardır diyenlerin ne ateizm ne de diğer dinler ile ilgili kulaktan dolma sloganlar dışında pek bir bilgisi yok.

    Sorun da zaten burada. İnananlar papağan gibi ayet, hadis ve sağdan soldan buldukları sloganları patlatıyorlar. Sorduğunuz soru da bu şekilde ortaya atılmış sloganvari bir soru.

    Ben kendine göre inancı olan bir insanım. Tanrı yoktur demedim hiç hayatımda. Tanrı yoktur diyenler ile de çok tartıştım. Ama şunu söyleyebilirim ki Tanrı vardır diyenlerin büyük çoğunluğu ateistlerin karşısında son derece cahil insanlar. Kendi dinlerini bile tam olarak bilmeyen insanlar, papağan gibi sure ayet söylüyorlar.

    Mesele Tanrının var olup olmadığı değil. Mesele Bilimin Tanrı yı hesaba katmadan yapılması gerektiği. Bilimsel bilgi bilimadamının inancından, politik görüşünden, kişilik özelliklerinden ve ön yargılarından arınmadığı sürece doğruluk oranı düşer.

    Ateistler ile o kadar çok tartıştım ki, sorduğun soruya gelecek yanıtı tahmin edebiliyorum. Bir kitabın içinde yeni keşfedilen bir bilginin olması onun Tanrı'dan geldiğini ispatlamaz. Bilimsel mantık ile sadece o kitabı yazan kişinin bugün keşfedilen bazı şeyleri o dönemde keşfettiğini ya da bir şekilde öğrendiğini ispat eder.
    Hocam elhamdülillah ben müslümanım.
    O yüzden ateizimi destekleyen kitaplar okumuyorum.
    Benim sorduğum soruya gerçekten hiç ciddi bir cevap gelmiyor. Benim gözlemlediğim kadarıyla ateistler bir yaratıcının varlığına inanmayıp, big bang sonucu dünyanın oluştuğunu savunuyorlar.

    Ben bir soru daha sormak istiyorum tekrar.
    Bir tesadüf sonucu geldiğimizi varsayalım. Bu nasıl bir tesadüf ki kurallı bir düzen meydana geliyor.
    Her canlının bir eşi, herşeyin bir rızkı meydana geliyor.
    En basitinden bir mucize var ki bunun tesadüf sonucu oldu demeleri bile çok komik.
    Su neyden oluşuyor? Oksijen ve hidrojen. İki yanıcı ve yakıcı özelliği olan maddelerden. Bu su ile ateşi söndürebiliyoruz değil mi?
    Gerçekten bu düzenin tesadüfen olduğunu savunmaları çok saçma.

    Altını çizerek birşey söylemek istiyorum.
    Benim sohbet ettiğim ve konuşmaya çalıştığım pek çok ateist insan vardı. Fakat birşey gözlemledim.
    Maalesef inandıkları şeyin yalnış olduğunu bilseler bile geri adım atmıyorlar. O yüzden kolay kolay bir ateisti kendinize inandıramazsınız.

    Ayrıca hocam olaya yine ters bir bakış açısıyla bakıyorsunuz. Bakın ben size bir değil birden fazla bilimin daha yeni sevinerek bunu bulduk dedikleri şeylerin daha evvel söylendiğini söylüyorum. Ve daha niceleri. Ben özet geçmek için kısa bıraktım.
    Akıl mantık var değil mi? Biraz düşünün.
    Bu kadar ilim hikmet sahibi bir insan olabilir mi? Henüz bir su döngüsünü bile yüzlerce binlerce bilim adamının onayını alarak kanıtlıyorlar.
    • UstaUser
    UstaUser bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.
  • 02-11-2014, 00:15:33
    #31
    klasik konu nerelerden nerelere gelmiş. nasıl oluştuysa oluştu napıcan evrenin tüm sırlarını gelse birisi sana anlatsa bir şey değişecek mi. hayır. yaşamaya devam et boşver
  • 02-11-2014, 01:20:54
    #32
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam elhamdülillah ben müslümanım.
    O yüzden ateizimi destekleyen kitaplar okumuyorum.
    Benim sorduğum soruya gerçekten hiç ciddi bir cevap gelmiyor. Benim gözlemlediğim kadarıyla ateistler bir yaratıcının varlığına inanmayıp, big bang sonucu dünyanın oluştuğunu savunuyorlar.

    Ben bir soru daha sormak istiyorum tekrar.
    Bir tesadüf sonucu geldiğimizi varsayalım. Bu nasıl bir tesadüf ki kurallı bir düzen meydana geliyor.
    Her canlının bir eşi, herşeyin bir rızkı meydana geliyor.
    En basitinden bir mucize var ki bunun tesadüf sonucu oldu demeleri bile çok komik.
    Su neyden oluşuyor? Oksijen ve hidrojen. İki yanıcı ve yakıcı özelliği olan maddelerden. Bu su ile ateşi söndürebiliyoruz değil mi?
    Gerçekten bu düzenin tesadüfen olduğunu savunmaları çok saçma.

    Altını çizerek birşey söylemek istiyorum.
    Benim sohbet ettiğim ve konuşmaya çalıştığım pek çok ateist insan vardı. Fakat birşey gözlemledim.
    Maalesef inandıkları şeyin yalnış olduğunu bilseler bile geri adım atmıyorlar. O yüzden kolay kolay bir ateisti kendinize inandıramazsınız.

    Sen ateizmin ne demek olduğunu anlamazsan ateistlerle tartışmanın bir anlamı yok.

    Sen karşındaki adamın ne düşündüğünü bilmiyorsun. Ve onlara yanlış olduklarını bilseler bile inanmazlar diyorsun. Oysa bunun tam tersi de geçerli içinde şüphe ile gezip inanan bir sürü insan var. Sana ateistlerin koftileri denk gelmiş, öyle ateistlerle konuştum ki insanı sarsarlar.

    Bu videosunu izlediğin adamın uydurduğu saçma sapan oksijen hidrojen meselesinin ve düşen elmanın açıklaması var. Ama eğitim düzeyimiz düşük olduğu için sen çok etkilenmişsin. Adam bir çok laf cambazının yaptığı gibi demogoji yapıyor. Yer çekimi yoktur gök itimi vardır diyor. Oysa yerçekimi bir kanundur. Aslı kütle çekimidir. Ama sen yerçekimini okullarında adam gibi öğretemezsen böyle laf cambazları gök itimi diye kesim bilimsel kurallarla bile dalga geçip insanları etkilemeye çalışırlar.

    Sene 2014 hala Darwin'in teorisini itibarsızlaştırmaya çalışan din grupları var. Genetik bilimi çıktığından beri evrim teorisi tartışılmıyor modern dünyada. Genetik bilimine rağmen evrim yoktur demek, astronomi bilimine rağmen güneş tanrısı Ra ya inanmak gibidir. Evrim teorisine karşı çıkanlar bu teorinin Darwin in yazdığı 19 yüzyıldaki zamanındaki halini ele alıp yanlışlamaya çalışıyorlar. Zenci 210cm boyunda bir nijeryalı ile 155 boyunda çekik gözlü japonun arasındaki fark ev kedisi ile aslan arasındaki fark gibidir. Dünyadaki yaşam formlarının hepsi suya ihtiyaç duyuyor, bu da yaşamın sudan ortaya çıkıp sudan dünyaya dağıldığını anlatan bir delil. Bir tarla faresi ile bir insan arasındaki genetik benzerlik de memelilerin aynı atadan geldiğini ispatlıyan bir genetik delil.

    Bu rastgelelik olayını ateistler şöyle açıklıyor. Matematik olarak sonsuz olan bir evrende bir olasılık ne kadar büyük olursa olsun. Sonsuzluk içinde ufacık bir zerredir.

    Yani sonsuz bölü trilyon işleminin sonucu sonsuzdur. Sonsuzu bölü trilyon üstü trilyon işleminin sonucu da sonsuzdur. Yani görünen evrenin trilyon kere trilyon kere trilyon yıldızının gaz ve toz bulutlarının ötesindeki evrenleri de düşündüğünde kocaman bir sonsuzluk içinde yaşıyoruz.
    Şimdi gelelim senin tesdüf meselesine. Sen uzayda bir otomobil görürsen bunu birinin yaptığını düşünürsün. Ama mantık olarak sonsuz maddenin içinde arabanın içindeki tüm atomların aynı sıra ile rastgele dizilmesi ihtimali trilyon kere trilyon kere trilyon kere trilyon da olsa... Sonsuz madde içinde bunun gerçekleşme ihtimali de sonsuzdur.

    Yani bir insanın içindeki atomların aynı sıra ile rastgele dizilmesi ihtimali ne kadar küçük bir ihtimal de olsa, evren o kadar büyük ve sonsuz ki, bir yerde muhtemelen o sıra ile dizilmiş olarak senin bir kopyanın var olması ihtimali de var. Çünkü sonsuz gerçekten aklınıza gelebilecek her şeyden daha büyük.

    İman bilgi ile alakalı bir konu değildir. Teslimiyet ve sorgulamadan imanı içerir. Ama bilim herşeyi sorgular. İyi ki de sorgular. Yoksa teknolojinin bugünkü haline gelmesinin imkanı yoktu.
  • 02-11-2014, 01:43:50
    #33
    Ateist olmak nasıl bir duygu çok merak ediyorum. Ben ateist olsam düşünürüm bu dünyada işim ne görevim nedir neden buradayım. Ben bu dünyaya yiyip içip yatmak içinmi geldim derim herhalde döner dolaşır yine bir yaratana inanırım o yüzden ateist olamam.
    Tabi herkesin inancı kendine. Kimse karışamaz biribirimiz inançlarına laf etmediğimiz sürece.
  • 02-11-2014, 01:48:21
    #34
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hastalanınca oturup kaderdir Tanrıdan gelen çekilir diye beklemiyorsunuz doktora gidiyorsunuz. Dünya düzdür demiyor artık din adamları, çanak antenini her şehirde farklı açıyla ayarlıyor.
    Diğerleri tamamda alıntıdaki ilk cümle çok mantıklı durmuyor.

    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle

    Mesele Tanrının var olup olmadığı değil. Mesele Bilimin Tanrı yı hesaba katmadan yapılması gerektiği. Bilimsel bilgi bilimadamının inancından, politik görüşünden, kişilik özelliklerinden ve ön yargılarından arınmadığı sürece doğruluk oranı düşer.
    Bilimsel bilgilerde değer yargıları olmaz.Bilimde değer yargılarına yer vardır ama bilimsel bilgilerde sebep sonuç ilişkisi ve kanıtlanabilirlik olması gerekir.Bununla ilgili bir ders almıştım oradan biliyorum.
  • 02-11-2014, 01:49:55
    #35
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Bir videoda benden
    https://www.youtube.com/watch?v=-0zrP5tNr4o
  • 02-11-2014, 01:58:50
    #36
    Çok uçta bir konu. Neden uçta, forumda her türde inanışa - inançsızlığa sahip olan insanlar var. Söylenilecek en ufak bir cümle herhangi birini incittiğinde doğal olarak savunma durumuna geçiyor. Eğer çoğunluğun inancı bu savunma yönündeyse aksini iddia eden kişi tepki çekiyor, konu çirkinleşiyor.

    Benim de digiklan gibi söylemek istediğim çokça şey var. Fakat neresinden tutarsak tutalım biri incindiğinde elimizde kalacaktır. Olur da kimsenin banlanmayacağı, tamamen düşüncelerin paylaşılacağı bir konu ya da platform oluştururuz, tartışmak çok hoş olur.