• 09-10-2014, 15:19:59
    #1
    Bir çok iş ilanında görüyorum bu mağaza yöneticiliği işini. Çok da merak ediyorum. Acaba bu yöneticiler ne yapıyor da o kadar para alıyor ki? Raf düzen eleman daha fazla efor sarfediyor.
  • 09-10-2014, 15:44:51
    #2
    constantine38 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bir çok iş ilanında görüyorum bu mağaza yöneticiliği işini. Çok da merak ediyorum. Acaba bu yöneticiler ne yapıyor da o kadar para alıyor ki? Raf düzen eleman daha fazla efor sarfediyor.
    Senin kafanla bakarsak amele müteahhitten fazla para kazansın.
    Çalıştırmak, çalışmaktan daha önemli bir iştir.
    Emeğin karşılığı harcanan kaloriye göre değil, yaratılan katma değere göre belirlenir.

    Raf dizmek vasıfsız bir iştir, orta zekalı herkes yapabilir.

    Ama yönetmek, organize etmek, planlamak, denetlemek, raporlamak herkesin yapabileceği bir iş değildir. Vasıf gerektirir.
  • 09-10-2014, 15:51:05
    #3
    digiklan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Senin kafanla bakarsak amele müteahhitten fazla para kazansın.
    Çalıştırmak, çalışmaktan daha önemli bir iştir.
    Emeğin karşılığı harcanan kaloriye göre değil, yaratılan katma değere göre belirlenir.

    Raf dizmek vasıfsız bir iştir, orta zekalı herkes yapabilir.

    Ama yönetmek, organize etmek, planlamak, denetlemek, raporlamak herkesin yapabileceği bir iş değildir. Vasıf gerektirir.
    Sizde mi mağaza yöneticiliği yapıyorsunuz?
  • 09-10-2014, 15:59:50
    #4
    constantine38 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sizde mi mağaza yöneticiliği yapıyorsunuz?
    Hayır ama bir den çok kişinin çalıştığı yere bir yönetici gerekeceğini bilecek kadar çalışma hayatım oldu. İşleri organize eden ve denetleyen biri her işletmede gereklidir. Özellikle zayıf iş disiplinine sahip bizim milletimiz için. Yöneticilik profesyonel bir iştir. Herkes karlı ve perfromanslı şekilde eleman çalıştıramaz.
  • 09-10-2014, 16:09:47
    #5
    Aklıma geçen okuduğum bi hikaye geldi

    Alıntı
    BİR fabrikada, büyük bir makine aniden durmuş. Tamirciler geliyor, bir türlü çalıştıramıyor.

    Sonunda, yaşlı bir tamirci bulmuşlar. Tamirci, makinenin etrafında dolaşarak, dikkatli bir şekilde kontrol etmiş. Sonra, kendini izleyenlere dönerek;

    "Bana bir çekiç getirir misiniz?" demiş.

    Çekiç gelmiş. Çekici eline alan tamirci, makineye yaklaşmış ve tespit ettiği bir yere çekici "tık" diye vurmuş. O da ne? Makine, başlamış çalışmaya...

    Patron, son derece memnun. Sormuş;

    - Borcumuz ne kadar?

    - 1000 dolar.

    - Neee... Çekiçle makineye şöyle bir vurdun, o kadar. Bunun için mi 1000 dolar istiyorsun?

    - Evet.

    - Peki... O zaman bana ayrıntılı bir fatura düzenle. İstediğin 1000 doların ayrıntılarını görmek istiyorum.

    Bunun üzerine yaşlı tamirci, faturayı düzenleyip, patrona uzatmış. Patron, faturayı almış ve dikkatle okumaya başlamış;

    Çekiçle, makineye vurmanın bedeli: 1 dolar.

    Çekici nereye vuracağını bilmenin bedeli: 999 dolar.

    Toplam: 1000 dolar.
  • 09-10-2014, 16:20:49
    #6
    Bizim mağazada da hem elamanlar hem de müdür (mağaza yöneticisi) var.Tabiki de diğerlerinden daha fazla maaş alıyor.Bir kere şöyle düşünmelisiniz.Bu kişi mağaza yöneticisi olana kadar normal elaman olarak çalıştı ve işi gerçekten çok iyi öğrendiği düşünüldüğü için mağaza yöneticisi yapıldı.Yani kimseyi direkt olarak mağaza yöneticisi yapmazlar.Tabi büyük firmalar yurtdışında işletme okumuş hayatında iki ürün satmamış kişileri mağaza yöneticisi yapıp daha sonra bu mağaza neden iş yapmıyor diye boş boş beklerler orası da ayrı mevzu.
  • 09-10-2014, 16:33:06
    #7
    maviuan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bizim mağazada da hem elamanlar hem de müdür (mağaza yöneticisi) var.Tabiki de diğerlerinden daha fazla maaş alıyor.Bir kere şöyle düşünmelisiniz.Bu kişi mağaza yöneticisi olana kadar normal elaman olarak çalıştı ve işi gerçekten çok iyi öğrendiği düşünüldüğü için mağaza yöneticisi yapıldı.Yani kimseyi direkt olarak mağaza yöneticisi yapmazlar.Tabi büyük firmalar yurtdışında işletme okumuş hayatında iki ürün satmamış kişileri mağaza yöneticisi yapıp daha sonra bu mağaza neden iş yapmıyor diye boş boş beklerler orası da ayrı mevzu.
    Aslında ben son dediğinize atıfta bulundum ama anlaşılmadı.
  • 09-10-2014, 19:31:09
    #8
    constantine38 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aslında ben son dediğinize atıfta bulundum ama anlaşılmadı.
    Eğer o mağazanın yöneticisinin yaptığı zararı görmezden gelecek bir torpili yoksa özel sektörde kimse işini iyi yapmayan elemanı tutmaz. Belirli bir dönem çalıştırır, beklentiyi karşılamayan eleman işten çıkarılır.
  • 09-10-2014, 19:49:55
    #9
    constantine38 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Raf düzen eleman daha fazla efor sarfediyor.
    Olaylara bu şekilde bodoslama dalarak değil farklı gözle bakanlar zaten yönetici olabiliyor.