• 10-07-2014, 02:12:25
    #1
    Selam arkadaşlar.

    Şimdi üniversite hakkında bir kaç sorum olacak.

    - Psikoloji bölümü nedir? Yine PDR'ye mi girer? Rehber öğretmeni olunabilir mi?

    - Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık bildiğimiz PDR bölümü mü?
    Rehber öğretmeni buradan mı olunuyor?

    - Coğrafya Öğretmenliği, Kimya Öğretmenliği, Tarih Öğretmenliği atanma durumları nelerdir?

    - Sosyoloji bölümü ne iş yapar? İş olanakları iyi mi?

    - Film Tasarımı bölümü nedir? İş olanakları nedir?

    - Uluslararası İlişkiler önerir misiniz? İş olanakları nedir?

    Cevap verenler olursa çok iyi olur.
  • 10-07-2014, 02:49:11
    #2
    Bence durumun elverişliyse hiç durma yurt dışında dil okuluna git geldiğinde zaten yukarıdaki bölümlerden mezun birinin alacağı parayı rahatlıkla alabileceksin.
  • 10-07-2014, 03:27:17
    #3
    nescafe3in1 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bence durumun elverişliyse hiç durma yurt dışında dil okuluna git geldiğinde zaten yukarıdaki bölümlerden mezun birinin alacağı parayı rahatlıkla alabileceksin.
    Malesef hocam yurtdışına bazı sebepler yüzünden çıkamıyorum.
  • 10-07-2014, 03:36:54
    #4
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    psikoloji, PDR bölümüne girmez.. öğretmenlik için formasyon gerekecek büyük ihtimal..
    2. sorunuz için, Evet PDR bölümü odur ve oradan oluyorsun.. Atanması ve okul dışı iş imkanları iyi sayılır..
    coğrafya, tarih ve kimyadan atanmak çok zor.. dershanelere de el atarsalar iş imkanı çok azalacak..
    sosyolog olursun.. insan ve toplum ilişkilerini inceler.. öğretmenlik olmadığı için formasyon gerekebilir.. iş imkanı hakkında bilgim pek yok..
    film tasarımı büyük ihtimal filmlerin arka planda düzenlenmesi ile uğraşıyor.. iş imkanını pek bilmiyorum maalesef..
    seçenekleriniz arasında iş imkanı geniş olan uluslararası ilişkiler bölümü.. siyasetle beraber de okunabiliyor.. yurt içi ve yurt dışında ülke için çalışabilir, bakanlıkta müsteşar bile olabilirsiniz.. bu bölümü okuyacaksanız İngilizce okumanızı tavsiye ediyorum..
  • 10-07-2014, 03:41:57
    #5
    olgacveysel adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    psikoloji, PDR bölümüne girmez.. öğretmenlik için formasyon gerekecek büyük ihtimal..
    2. sorunuz için, Evet PDR bölümü odur ve oradan oluyorsun.. Atanması ve okul dışı iş imkanları iyi sayılır..
    coğrafya, tarih ve kimyadan atanmak çok zor.. dershanelere de el atarsalar iş imkanı çok azalacak..
    sosyolog olursun.. insan ve toplum ilişkilerini inceler.. öğretmenlik olmadığı için formasyon gerekebilir.. iş imkanı hakkında bilgim pek yok..
    film tasarımı büyük ihtimal filmlerin arka planda düzenlenmesi ile uğraşıyor.. iş imkanını pek bilmiyorum maalesef..
    seçenekleriniz arasında iş imkanı geniş olan uluslararası ilişkiler bölümü.. siyasetle beraber de okunabiliyor.. yurt içi ve yurt dışında ülke için çalışabilir, bakanlıkta müsteşar bile olabilirsiniz.. bu bölümü okuyacaksanız İngilizce okumanızı tavsiye ediyorum..
    Teşekkür ederim bilgilendirme için hocam.
    Bir sorum daha olsun.
    Yeni açılan bölümlerin puanları ne zaman açıklanır? Ve geçen yıl ki puanlar düzeyinde mi oluyorlar ?
  • 10-07-2014, 03:50:31
    #6
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Teşekkür ederim bilgilendirme için hocam.
    Bir sorum daha olsun.
    Yeni açılan bölümlerin puanları ne zaman açıklanır? Ve geçen yıl ki puanlar düzeyinde mi oluyorlar ?
    bölümlerin puanı her zaman geçen sene üzerinden gösterilir.. yani bu seneki puanlar yükselebilir veya düşebilir.. genel olarak düşer diye bekliyorum.. önemli olan başarı sıraları puanlara pek takılmayın..

    yeni açılan bölümlerin de dediğim sebepten dolayı puanı yoktur.. yerleştirmeden sonra belli olur.. puanı ilk senesi olduğu için üniversitenin bölümüne ve üniversitenin kalitesine göre normalde düşük olur genelde..
  • 10-07-2014, 03:52:32
    #7
    olgacveysel adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bölümlerin puanı her zaman geçen sene üzerinden gösterilir.. yani bu seneki puanlar yükselebilir veya düşebilir.. genel olarak düşer diye bekliyorum.. önemli olan başarı sıraları puanlara pek takılmayın..

    yeni açılan bölümlerin de dediğim sebepten dolayı puanı yoktur.. yerleştirmeden sonra belli olur.. puanı ilk senesi olduğu için üniversitenin bölümüne ve üniversitenin kalitesine göre normalde düşük olur genelde..
    Sizce ilk tercihe puanı belli olmayan bölümlerden bir kaçını yazsam gelme olasılığı nasıl olur?
    Normalde atıyorum x bölüm 350 - 500 puan arası alıyorsa, benim puanım 230 civarında. Böyle bir şans gelir mi sizce?
  • 10-07-2014, 04:04:00
    #8
    Uluslararası ilişkiler bölümü için kendini iyi geliştirmen lazım.Bu bölümden mezun olanlar donanımlı olmak zorunda.Yoksa boşta kalırsın.
  • 10-07-2014, 04:06:39
    #9
    Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sizce ilk tercihe puanı belli olmayan bölümlerden bir kaçını yazsam gelme olasılığı nasıl olur?
    Normalde atıyorum x bölüm 350 - 500 puan arası alıyorsa, benim puanım 230 civarında. Böyle bir şans gelir mi sizce?
    bölüm, üniversite ve sıralamalar önemli.. diğer türlü yorum yapamam..
    ama en aşağı bölümün puanı 350 ise ve sıralamalar çok değişmediyse pek şans yok gibi..