• 22-05-2014, 02:07:00
    #10
    En iyisi Enpara bence. Bende vadeli hesapta param mevcut..
  • 04-06-2014, 01:29:40
    #11
    Kararsız kaldım Teb' e mi yatırsam enpara yamı
  • 04-06-2014, 03:58:46
    #12
    AldagBilisim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bireysel emeklilik şeysini tavsiye ederim en düşüğü 100 tlye aylık 25 tl veriyor

    gerçekten çok mantıklı ama 10 sene geçmeden para çekilemiyor.

    fakat 100 liraya 25 lira birilim verdiğime göre (ben zaten 4 senedir 160lira ile sistemin içindeyim veriyor zaten) örneğin 2000tlye 3000tl ye daha iyi paralar verir diye düşünüyorum.

    kötü yanı bu paraya 56 yaşına kadar dokunamıyorsun. sadece kendi yatırdığın paraya dokunabiliyorsun.

    yani bir bakıma yaşlılığa yatırım gözüyle bakılabilir.
  • 04-06-2014, 07:44:38
    #13
    MadLuck adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bir enpara kullanıcısı ve sevdalısı olarak ben vadeli mevduatta enpara ile çalışmıyorum. evet en yüksek faizi veriyoruz diye deli gibi reklam yapıyorlar fakat aslında öyle değil. teb marifetli hesap tavsiye ederim.
    http://www.teb.com.tr/bireysel/marif...-oranlari.aspx
    100 Bin Tlye 11.85 veriyolar..

    Şu durumda

    1 ay Teb
    3 AY ing Turuncu
    kalan 8 ay Enpara kullanmak daha mantıklı
  • 04-06-2014, 17:28:49
    #14
    Gwindor adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    gerçekten çok mantıklı ama 10 sene geçmeden para çekilemiyor.

    fakat 100 liraya 25 lira birilim verdiğime göre (ben zaten 4 senedir 160lira ile sistemin içindeyim veriyor zaten) örneğin 2000tlye 3000tl ye daha iyi paralar verir diye düşünüyorum.

    kötü yanı bu paraya 56 yaşına kadar dokunamıyorsun. sadece kendi yatırdığın paraya dokunabiliyorsun.

    yani bir bakıma yaşlılığa yatırım gözüyle bakılabilir.
    2 yıllık gibi paketlerde vardı bende yaptırmıştım o zaman yatırabilirdim sonradan kredi filan çektim ödemeyicek gibi olunca hesapta kapandı

    not: banada 56 yaş olayı hakkında bilgi verildi ondan ise %25 değilde %100 faiz işliyordu diyelim her ay 1000tl yatırdınız 56 yaşına kadar 18 yaşında olduğunuzu farz edelim 56 - 18 = 38 x 12 = 456 x 1.000 = 456.000 tl x 2 (%100 faiz demiştim) 912.000 tl tabi bunda ise 10 15 yıl biriktirdiniz ve çok acil ihtiyacınız oldu çekmek istediniz faizi değilde ana parayı çekebiliyorsunuz işte bu yanı kötü .s.s
  • 04-06-2014, 17:33:01
    #15
    Gwindor adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    gerçekten çok mantıklı ama 10 sene geçmeden para çekilemiyor.

    fakat 100 liraya 25 lira birilim verdiğime göre (ben zaten 4 senedir 160lira ile sistemin içindeyim veriyor zaten) örneğin 2000tlye 3000tl ye daha iyi paralar verir diye düşünüyorum.

    kötü yanı bu paraya 56 yaşına kadar dokunamıyorsun. sadece kendi yatırdığın paraya dokunabiliyorsun.

    yani bir bakıma yaşlılığa yatırım gözüyle bakılabilir.
    Eminmisiniz ben aylık 250 TL yatırıyorum , şuan sistemden çıkarsam %25 faizli almış olucam .
  • 04-06-2014, 17:48:39
    #16
    gokhanua adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eminmisiniz ben aylık 250 TL yatırıyorum , şuan sistemden çıkarsam %25 faizli almış olucam .
    hocam haberde olanı söyledim yazan şu ki çıktığında %25leri alamıyorsun ancak emeklilik yaşı olan 56 olunca o %25i alabiliyorsun. öyle yazıyor linkte vereyim.

    daha doğrusu sadece 10 yıl sonra bir kısmını alıyorsun ama tamamını vermiyor.

    birde benim anlamadığım birşey var biz 56 yaşına gelince bunlar hakkaten bizi emekli yapacaklarmı merak ediyorum ayda 150-200 lira yatırıyoruz sonucu ne olacak çok merak ediyorum.

    http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/20367615.asp

    Alıntı
    Devlet katkı payının tamamı emeklilikte vatandaşın
    Devlet katkı payına ilk 3 yıl boyunca dokunulamayacak.
    Üçüncü yılın sonunda yüzde 15’lik, altıncı yılın sonunda yüzde 35’lik kısmı alınabilecek.
    10’uncu yılda yüzde 60’lık kısmın çekilebilecek ve nihayet emeklilikte devlet katkı payının tamamına erişmek mümkün olacak.
    Tamamını alabilmek için hem sistemde 10 yıl kalmış olmak, hem de 56 yaşında olmak gerekiyor.
    Vatandaşın kendi yatırdığı para için ise herhangi bir sınırlama olmayacak.
    Çalışmalar bireysel emeklilik şirketleri aracılığıyla yapılacak. Herkes kendi hesabındaki rakamı takip etme imkanına kavuşacak.
  • 04-06-2014, 18:44:32
    #17
    Gwindor adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam haberde olanı söyledim yazan şu ki çıktığında %25leri alamıyorsun ancak emeklilik yaşı olan 56 olunca o %25i alabiliyorsun. öyle yazıyor linkte vereyim.

    daha doğrusu sadece 10 yıl sonra bir kısmını alıyorsun ama tamamını vermiyor.

    birde benim anlamadığım birşey var biz 56 yaşına gelince bunlar hakkaten bizi emekli yapacaklarmı merak ediyorum ayda 150-200 lira yatırıyoruz sonucu ne olacak çok merak ediyorum.

    http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/20367615.asp
    Bankanın oyununa geldik