• 03-03-2014, 00:00:51
    #19
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Cavro adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    p2p ile çaktırmadan upload yaptırıyorlarsa sadece ttnet trafiğinizi artırır.Başka ne gibi problemler olabilir ki ?

    uydunet ile 5 mbit upload hızı olan net ve 1 mbit upload net ile de izledim. Ben pek fark göremedim.
    Aynı şekilde 8 mbit download ile 20 mbit download ile izledim zaten mak. 600 - 800 k görüntü veriyorlar.
    upload yapmayan kullanıcıya görüntü kalitesini nasıl düşürebilirler ki görüntüyü bir nevi indiriyoruz. Bazen nete fazla yüklendiğimde 1 dk geriden veriyorlar en fazla.

    octoshape nedir ? bende digitürk play kullanıyorum ama böyle bir yazılım kurduğumu hatırlamıyorum :S
    Yukarıdaki mesajlarda denenmiş değerler mevcut dolayısıyla o kısmı için bir açıklama yapmayayım tekrar ancak sanırım ana kriteri kaçırıyorsunuz.

    Ana Kriter: Yayın izlemek için bir ücret ödüyorsunuz ancak bu servis size diğer ücret ödeyenlerin internet erişimleri ile sağlanıyor. Aynı zaman da siz de para verdiğiniz bir hizmetin sağlayıcılığını yapıyorsunuz. Daha basit bir yaklaşım ile; para verip torrent indiriyorsunuz.

    Bunun "başka" hangi etik ve kanun dışı uygulamadan farkı kaldı?
  • 03-03-2014, 00:11:51
    #20
    Bilrom adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yukarıdaki mesajlarda denenmiş değerler mevcut dolayısıyla o kısmı için bir açıklama yapmayayım tekrar ancak sanırım ana kriteri kaçırıyorsunuz.

    Ana Kriter: Yayın izlemek için bir ücret ödüyorsunuz ancak bu servis size diğer ücret ödeyenlerin internet erişimleri ile sağlanıyor. Aynı zaman da siz de para verdiğiniz bir hizmetin sağlayıcılığını yapıyorsunuz. Daha basit bir yaklaşım ile; para verip torrent indiriyorsunuz.

    Bunun "başka" hangi etik ve kanun dışı uygulamadan farkı kaldı?
    Adamlar sizin üzerinizden yüklü bir miktar para kazanıyorlar kısacası bu. Yani 100gbit hata para vereceklerine 100mbit hat ile bu işi çeviriyorlar
  • 03-03-2014, 00:22:22
    #21
    Üyeliği durduruldu
    Lithack adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Adamlar sizin üzerinizden yüklü bir miktar para kazanıyorlar kısacası bu. Yani 100gbit hata para vereceklerine 100mbit hat ile bu işi çeviriyorlar
    Şöylede denebilir

    :Bilrom; yayını izlerken upload hızı sayesinde birkaç digiturk müşterisinin daha izlemesini saglıyor o izleyenlerde birkaç kişi böle böle çark dönüyor anlamişmiyim konuyu hatalıysam uyarın
  • 03-03-2014, 00:22:53
    #22
    sunucuoptimizasyon.com
    Cavro adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    p2p ile çaktırmadan upload yaptırıyorlarsa sadece ttnet trafiğinizi artırır.Başka ne gibi problemler olabilir ki ?

    uydunet ile 5 mbit upload hızı olan net ve 1 mbit upload net ile de izledim. Ben pek fark göremedim.
    Aynı şekilde 8 mbit download ile 20 mbit download ile izledim zaten mak. 600 - 800 k görüntü veriyorlar.
    upload yapmayan kullanıcıya görüntü kalitesini nasıl düşürebilirler ki görüntüyü bir nevi indiriyoruz. Bazen nete fazla yüklendiğimde 1 dk geriden veriyorlar en fazla.

    octoshape nedir ? bende digitürk play kullanıyorum ama böyle bir yazılım kurduğumu hatırlamıyorum :S
    Sizin internet bağlantınızı kendi hizmetleri için kullanıyorlarsa bu ciddi bir yasal problem oluşturur, sizin kablosuz ağınıza biri girip internetinizi kendi işleri için kullanıyorsa veya paylaştırıyorsa bu olay yasal değildir, bu konuda benzer nitelik taşır.

    Digitürk stream yayınlarını süperonline üzerinden veriyor ancak kullanılacak hat devasa boyutlara ulaştığından, bir stream ağı oluşturulup tüm kullanıcıları birbirine bağlayarak stream paylaşımı yapılıyor, size gelen veri, atıyorum parça parça halde yayını alan diğer 10 kişiye gönderiliyor, eksik kalan parçalar süperonline üzerinden getiriliyor bir izleyici atıyorum süperonline dan 10 mbit/s veri çekerek izleyeceğine 5 kullanıcıdan 1 er mbit veri alır 5 mbit eder geri kalan 5 mbiti süperonline üzerinden alır böylece süperonline tarafında kullanılan hattan tasarruf eder.

    Aslında çok detaya gerek yok bildiğimiz dosya paylaşım (torrent) sisteminin anlık stream mantığına dönüştürülmesinden başka birşey değil.

    Siz uploadı kıstığınızda bu veri paylaşımını yürüten sistem torrent sisteminde olduğu gibi sizin rate rationuzu otomatik olarak düşürür ve yayını izletmez, çünkü adamların kurduğu sistem içinde huzursuzluk çıkarmışsınızdır

    Adamlar güzel sistem kurmuş
  • 03-03-2014, 00:39:53
    #23
    Şahsen 2 senedir kullanıyorum ve eksisozlukteki gibi bende cfosspeed kullanıyorum. Mac sirasinda maçta tek tük takilmalar oluyordu ama neden olduğunu sürekli takipteydim. Benim hattim SINIRSIZ 8 Mbit. Mac sirasinda neden upload yaptigimi hep merak ettim. Çünkü sürekli download yaparak izleyebilecegim hizmet sirasinda 70 KB/s bi anda gönderecek ne var diye düşünüyordum hep.

    Simdi hak veriyorum torrent tarzi isleyen bir hizmete para vermek bir sacmalik. Torrent sitesine abonelik gibi bir şey...

    Kaldiki maci neden 45 sn geriden izledigimizde ortaya cikti. Torrent aginda anca yayiliyor yayin...

    Sonuna kadar haklisiniz destek cikacagim bende yardimci kaya hazirim...
  • 03-03-2014, 01:26:55
    #24
    Takip edeyim dedim, acaba doğru argüman üzerine mi yürüyorum diye, şu anda Çaykur Rizespor - Galatasaray maçının tekrarı var.

    İşte Sonuç, alenen hırsızlık.
  • 03-03-2014, 01:37:31
    #25
    Bilrom adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Takip edeyim dedim, acaba doğru argüman üzerine mi yürüyorum diye, şu anda Çaykur Rizespor - Galatasaray maçının tekrarı var.

    İşte Sonuç, alenen hırsızlık.
    tebrik ederim iyi tespit ve iyi araştırma konuyu takipteyim
  • 03-03-2014, 01:39:49
    #26
    oradaki 30 kişi sizin internetinizi mi kullnıyor şimdi :S
  • 03-03-2014, 15:41:31
    #27
    Üyeliği durduruldu
    Elazığlı168 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sizin internet bağlantınızı kendi hizmetleri için kullanıyorlarsa bu ciddi bir yasal problem oluşturur, sizin kablosuz ağınıza biri girip internetinizi kendi işleri için kullanıyorsa veya paylaştırıyorsa bu olay yasal değildir, bu konuda benzer nitelik taşır.

    Digitürk stream yayınlarını süperonline üzerinden veriyor ancak kullanılacak hat devasa boyutlara ulaştığından, bir stream ağı oluşturulup tüm kullanıcıları birbirine bağlayarak stream paylaşımı yapılıyor, size gelen veri, atıyorum parça parça halde yayını alan diğer 10 kişiye gönderiliyor, eksik kalan parçalar süperonline üzerinden getiriliyor bir izleyici atıyorum süperonline dan 10 mbit/s veri çekerek izleyeceğine 5 kullanıcıdan 1 er mbit veri alır 5 mbit eder geri kalan 5 mbiti süperonline üzerinden alır böylece süperonline tarafında kullanılan hattan tasarruf eder.

    Aslında çok detaya gerek yok bildiğimiz dosya paylaşım (torrent) sisteminin anlık stream mantığına dönüştürülmesinden başka birşey değil.

    Siz uploadı kıstığınızda bu veri paylaşımını yürüten sistem torrent sisteminde olduğu gibi sizin rate rationuzu otomatik olarak düşürür ve yayını izletmez, çünkü adamların kurduğu sistem içinde huzursuzluk çıkarmışsınızdır

    Adamlar güzel sistem kurmuş

    bu olayı octoshape denen yazılım ile mi yapıyorlar ? Bu yazılımı digitürk mü kullanıyor yoksa , yayını izlerken biz mi kurmuş oluyoruz.
    Böyle bir yazılım kurduğumu hatırlamıyorum. çünkü.

    Torrent mantığını örnek vermişsiniz ama daha öncede dediğim gibi upload hızları farklı olan farklı bağlantılarda yayını izledim ve görüntü kalitesinde bir değişiklik yoktu , yada ben fark etmedim.
    Ayrıca torrentte bir torrent indirirken upload hızını sınırlarsanız , download hızı düşmez. Sadece upload yapmasına engel olmuş olursunuz.

    Her ne olursa olsun digitürkün bu yaptığı yasal değil. Ancak yükleme yapmayan kişilerin görüntü kalitelerini düşüreceklerini sanmıyorum.p2p üzerinde bunu anlık olarak yapmaları pek mümkün değil gibi duruyor.