• 01-07-2013, 13:12:09
    #1
    Öncelikle merhabalar arkadaşlar
    Lise bitti şükür.Ama sorun var.diploma için para vermemiz gerekiyormuş 50tl kadar.Belki daha fazla.Meslek lisesi olduğumuz için diğer belgelerde var.İş yeri açma vs. gibi.
    Bu alınan para yasal mı ? Ben biraz araştırma yaptım ve yasal olmadığı kanatina vardım.Ama baktığım tarihler 2010 2011 2012 yıllarında paylaşılmış.2013 bulamadım yani.Şimdi vermem gerekiyor mu parayı.Lise başından sona kadar 300 tlye yakın para vermişimdir okula.Her sene bölüm parası vs diye.Ama bunu vermeyeceğim.
    Sadece öğrenmek istediğim yasal mı değil mi ? Ondan sonra okula gidip alacağım vermezlerse ilçe mebe gideceğim.Sizce sonuç ne olur yaşayan vardır muhakkak şimdiden teşekkürler.
  • 01-07-2013, 13:47:54
    #2
    Eğitim ücretsiz. O para yasal değil. Ama şöyle bir olay var, devletin okula verdiği hademe vs parası yetmiyor, dışarıdan emekli sigortasız eleman alıyorlar. Sizden aldıkları para onun maaşına gidiyor. Bundan sonrası vicdan meselesi, ama okulla ilişkiniz kalmadıysa milli eğitime şikayet edin. Hatta diplomayı almaya gittiğinizde sizden para isteyen kişinin yanında arayın. Seve seve ücretsiz verecektir.
  • 01-07-2013, 14:02:51
    #3
    Trust adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eğitim ücretsiz. O para yasal değil. Ama şöyle bir olay var, devletin okula verdiği hademe vs parası yetmiyor, dışarıdan emekli sigortasız eleman alıyorlar. Sizden aldıkları para onun maaşına gidiyor. Bundan sonrası vicdan meselesi, ama okulla ilişkiniz kalmadıysa milli eğitime şikayet edin. Hatta diplomayı almaya gittiğinizde sizden para isteyen kişinin yanında arayın. Seve seve ücretsiz verecektir.
    okulla ilişkim kalmadı çalışanlarda şirken çalışanları olması gerekiyor
  • 01-07-2013, 14:26:33
    #4
    ben diplomamı almaya gittiğimde bu paranın isteneceğinin bilinciydeydim arkadaşlar vermişlerdi. müdür yardımcısı kadın tam belgeleri çıkartırken banka evrağı gördüm, hemen " hocam para isteyeceksiniz sanırım ama ben vermem " falan dedim. bir kaç münakaşanın ardından ilçe milli eğitim yakında zaten beni gitmeye uğraştırmayın verin falan dedim iyi git bakalım artık milli eğitim bakanı ile bile gelsen vermem falan dedi ( yiyosa vermesin )
    gittim ilçe'ye konuştum ordaki yetkiliyle bana bi kağıt yazdı kağıdı direk müdüre götürdüm müdür hemen inkar etmeye başladı kim senden para istedi yahuuu falan diye biraz çirkinleşti ama okulu bitirdiğim için büyük bi güvenle azının payını verdim orda kayıt yapanların yanında okulu da biraz kötüleyip çıktım gittim

    2-3 hafta sonra iş yeri açma belgesini aynı müdür yardımcısından aldım 2 kelime birşey konuşmadı benle ) bu arada staj defterine de millet 50 lira vermişti ben ona da para vermemiştim.
  • 01-07-2013, 15:14:27
    #5
    bizden o zamanlar 5 milyon damga parası almışlardı sadece.
    Okulun bizden o başından beri istediği tek para o idi herkes vermiş idi
  • 01-07-2013, 15:36:43
    #6
    Vermene gerek yok bende meslek lisesinden mezun oldum okul aidatları hariç 5 kuruş para vermedim o tarz şeylere.
  • 01-07-2013, 15:43:51
    #7
    bu arada meslek lisesinde diplomadan başka hangi belgeleri veriyolar?
  • 01-07-2013, 15:49:16
    #8
    gencseen adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bu arada meslek lisesinde diplomadan başka hangi belgeleri veriyolar?
    +iş yeri açma belgesi


    Bu yıl diplomasını alan oldumu bizim okulmu geç kaldı acaba
  • 01-07-2013, 15:52:21
    #9
    gencseen adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bu arada meslek lisesinde diplomadan başka hangi belgeleri veriyolar?
    işyeri açma belgesi veriyolar. ben daha almadım ama onun içinde para alıyolar.