• 11-05-2021, 19:58:13
    #1
    Merhaba. Mining sistemine giriş yapmak istiyorum, ancak konuya uzak olduğumdan ve yeterli kaynağa ulaşamadığım siz tecrübeli arkadaşların yardımını rica edeceğim.

    1- Ekran kartlarında marka fark eder mi? Örneğin Asus RX580 8 GB ile Sapphire RX580 GB veya MSI Rx580 8 gb ekran kartları arasında kazım veya MH değeri farklılıkları olur mu? Olursa ne kadar bir fark olur?
    2- Rig sisteminde yer alan ekran kartların farklı marka model veya GB olmaları sorun teşkil eder mi? Hepsi aynı olsa daha mı iyi olur yoksa farklı olmalarında bir fark yaratır mı?
    3- İlk olarak 2 ekran kartıyla başlayıp daha sonra 4-5 ekran kartına çıkartmayı hedefliyorum. Bunun için örnek 1000W bir power supply alsam 1 ekran kartıyla 4 ekran kartında yaktığı elektrik fark eder mi, yoksa Power Supply'in 1'inde de 4'ünde de aynı gücü mü tüketir? Ona göre şimdi elimde 450W power supply mevcut. İlk ikisini buna bağlayıp 4'e yükselteceğim zaman power supply'i yükseltmem daha mı mantıklı?
    4- Ram olarak DDR kaç ve kaç GB ram kullanmam yeterli olur? İşlemci minimum hangi seviyede olmalıdır?
    5- Asus Dual 2060 ekran kartıyla kazım yapmak mümkün müdür? Bu seviyelerde güzel sonuç alabileceğim ekran kartı tavsiyeleriniz nelerdir?

    Tecrübesi veya bilgisi olan arkadaşlar bu konularda beni aydınlatabilirlerse çok memnun olurum. Şimdiden teşekkür ederim.
  • 11-05-2021, 20:02:54
    #2
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    1-)Marka çok büyük farklılıklar oynatmaz 1-2 msh ancak fark eder.
    2-)Hayır fark yaratmaz.
    3-)Şu an fiyatlar çok pahalı elinizdeki ürünü kullanmak en uygunu.
    4-)2 gb ram yeterli. İşlemci veya anakart önemli değil.
    5-)fikrim yok.

    Ek olarak şu anda ekran kartlarına bu kadar verilip mining işine girmek akıl işi değil. 1660 Super leri 3.300 TL'ye nvida 3070 leri 7.600 TL'ye alarak girmiştim şu anki piyasayı siz düşünün. Sistemime ekleme yapamıyorum fiyatlardan dolayı.
  • 11-05-2021, 20:06:05
    #3
    makale121314 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    1-)Marka çok büyük farklılıklar oynatmaz 1-2 msh ancak fark eder.
    2-)Hayır fark yaratmaz.
    3-)Şu an fiyatlar çok pahalı elinizdeki ürünü kullanmak en uygunu.
    4-)2 gb ram yeterli. İşlemci veya anakart önemli değil.
    5-)fikrim yok.

    Ek olarak şu anda ekran kartlarına bu kadar verilip mining işine girmek akıl işi değil. 1660 Super leri 3.300 TL'ye nvida 3070 leri 7.600 TL'ye alarak girmiştim şu anki piyasayı siz düşünün. Sistemime ekleme yapamıyorum fiyatlardan dolayı.
    Hocam yanıtlarınız için çok teşekkür ediyorum. Hesaplamalarıma göre mevcut kurlarda kuracağım sistem ortalama 7 ayda kendisini amorti ediyor. Zaten kriptodan kazandığım nakit giriş yapacağım için uzun vadede geri dönüş alsam bile pek bir sorun olmaz benim için.
  • 11-05-2021, 20:06:58
    #4
    hocam alacaksan safir markadan şaşma soğutma konusunda üstüne tanımam bak şunlara en iyi o soğutuyor fan hızı diğerlerine göre nasıl
  • 11-05-2021, 20:07:53
    #5
    muraatydn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam alacaksan safir markadan şaşma soğutma konusunda üstüne tanımam bak şunlara en iyi o soğutuyor fan hızı diğerlerine göre nasıl
    Teşekkür ederim tavsiyen için hocam dikkat edeceğim.
  • 11-05-2021, 20:09:15
    #6
    https://www.youtube.com/watch?v=o6whH_AYxN4
    soğutma konusunda böyle bir çözümüm var işinize yarar kurarsanız
  • 11-05-2021, 20:10:52
    #7
    muraatydn adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle

    https://www.youtube.com/watch?v=o6whH_AYxN4
    soğutma konusunda böyle bir çözümüm var işinize yarar kurarsanız
    Sistemi kurunca mutlaka inceleyeceğim hocam çok teşekkürler
  • 11-05-2021, 20:13:44
    #8
    enverpasa adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam yanıtlarınız için çok teşekkür ediyorum. Hesaplamalarıma göre mevcut kurlarda kuracağım sistem ortalama 7 ayda kendisini amorti ediyor. Zaten kriptodan kazandığım nakit giriş yapacağım için uzun vadede geri dönüş alsam bile pek bir sorun olmaz benim için.
    şu an ETH 4.000 USD ve kazım oranı aşırı yüksek. Örnek olarak benim sistemim son 3 ödemesini ortalama 100 saatte ondan öncekileri de 90 saatte yapmış şu an 54 saatte ödeme olacak diye gösteriyor. Yani ETH 4.000 dolarda kalsa bile kazım hızı normale döndüğü zaman 14 ayda amorti edecektir kendini. Mining yapan arkadaşlar da teyit edecektir bu durumu.
  • 11-05-2021, 20:16:29
    #9
    Şahsi fikirlerimi söylüyorum
    1- Marka model şöyle fark eder, gpu ram markalarında bir fark var. Micron veya samsung birinden biri daha iyi değerler veriyordu.
    Ayrıca 3 fanlı modeller 2 ve 1 fanlı modellere göre soğutma için daha avantajlı.
    2- Farklı model, marka ve GB olarak kartları aynı sistemde kullanabilirsin ama dikkat etmen eth için minimum 6 GB kapasiteli kart olmalı.
    Hepsi aynı olması şöyle iyi olur overclock ayarlarında zorluk yaşamazsın.
    3- 1 kartla başlayıp 5-6 karta çıkarabilirsin. 1 kartla örneğin 100 watt yakacak olan rig ekran kartı ekledikçe yaktığı artar. Yani güç güç kaynağı 1000 watt diye bir kartla 1000watt yakmaz. 2 kart için 450watt tavsiye etmem.
    4- DDR4 8 GB ram olması yeterli. İntel G4400 kullanıyorlar genelde.
    5- Asus Dual 2060 ile mining yapabilirsin. Ortalama 30 mh/s değer veriyor diye hatırlıyorum.