• 17-06-2021, 19:51:54
    #37
    Üyeliği durduruldu
    Haftalık %50 gibi bir zorluk artışı var. 10 terabyte (100 Plot) ile başladığımızı varsayalım.

    5 Tane Seagate Expansion 2TB aldık 5 x 549 TL = 2745 TL (En uygun Türkiye'de bulabildiğim)
    1 tane M2 SSD aldık diyelim 500 GB yaklaşık 1000 TL (TBW yüksek)

    3745 TL yatırım. 100 plotta hazır diyelim. İlk ay 21 USD cepte. Sonraki 2 ay 5.5 USD daha geldi. 3. aydan sonra kazanç sıfıra yakın. Yatırım geri dönmedi...

    1000 tane plot olsada dönmüyor, 10000 olsada. Kazanabileceğiniz tek olasılık solo kazım yapmanız, 5000-10000 gibi plot sayısı ve şans. Baya şans...
  • 06-02-2022, 19:29:33
    #38
    Üyeliği durduruldu
    Türkiye'de elektrik zamları sebebi ile madencilik ciddi bir yara aldı. Geçen günlerde hafif bir ayı sezonu yoklaması gördüğümüzü düşünüyorum. Ayı sezonu ve ETH 2.0 ile birlikte önümüze yeni fırsatlar çıkabilir. GPU ve ASIC fiyatları hala çok yüksek ama zayıfta olsa aşağı yönlü bir gidiş var. Yatırım yapmak için iyi bir zaman olmadığını düşünüyorum.

    Türkiye'de ikinci el GPU piyasasına çok ama çok dikkat etmelisiniz. Sıfır ve garantili GPU almak yatırım sigortası gibidir. Hak ettiği fiyattan ikinci el GPU alırsanız hiç bir sorun yok. Ama yüksek fiyatlı aldıysanız sonuçları üzücü olabilir.

    Yatırım tavsiyesi olmamakla birlikte GPU fiyatlarının düşmesini ve ETH 2.0'ı bekleyin derim.
  • 06-02-2022, 23:55:14
    #39
    Zyklon adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Türkiye'de elektrik zamları sebebi ile madencilik ciddi bir yara aldı. Geçen günlerde hafif bir ayı sezonu yoklaması gördüğümüzü düşünüyorum. Ayı sezonu ve ETH 2.0 ile birlikte önümüze yeni fırsatlar çıkabilir. GPU ve ASIC fiyatları hala çok yüksek ama zayıfta olsa aşağı yönlü bir gidiş var. Yatırım yapmak için iyi bir zaman olmadığını düşünüyorum.

    Türkiye'de ikinci el GPU piyasasına çok ama çok dikkat etmelisiniz. Sıfır ve garantili GPU almak yatırım sigortası gibidir. Hak ettiği fiyattan ikinci el GPU alırsanız hiç bir sorun yok. Ama yüksek fiyatlı aldıysanız sonuçları üzücü olabilir.

    Yatırım tavsiyesi olmamakla birlikte GPU fiyatlarının düşmesini ve ETH 2.0'ı bekleyin derim.
    1 senedir bekliyorsun halen düşmedi mi ekran kartları?
    bakıyorum da ethde konuyu açtıgın zaman 2k dolarmış şuan halen yüksek seni kaale alandan şüphe ederim
    komedisiniz siz
  • 06-02-2022, 23:57:19
    #40
    ayrıca sizin konuyu açtıgınız zamanda ekran kartı alan ve kazan arkadaş çooktan amorti etmiştir bile amortiyi bırak ekran kartlarını sudan ucuz fiyata toplamışlardır bile.
    konuyu silip kilitleyeceğine uyandırıyorsun halen aynı şeyleri yazıyorsun hahahaha güleceğim yoktu gece gece
  • 07-02-2022, 00:18:34
    #41
    Üyeliği durduruldu
    Zyklon adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Son günlerde hafiften esen ayı sezonu rüzgarları ile alacağınız riskler biraz daha arttı. İyi fiyata girmediğiniz sürece çok büyük risk aldığınızı düşünüyorum. Kartları satmanın iyi bir zamanı olabilir. YTD.

    Zorluk artışı hala çok hızlı devam ediyor. Sadece ETH fiyatına güvenip madencilik yaparsanız kötü bir sonla karşılaşabilirsiniz. Zorluk = Enflasyon gibi düşünün. Zorluk arttıkça kazdığınızın değeri düşüyor.

    23.05.2021 Güncellemesi

    1 ay önce demiştim zorluk artıyor diye. Şimdi ETH fiyatı da düştü. RX 5600 XT baz aldığınızda:

    Kart fiyatı 950 USD
    Kar günde 2.8 USD

    950 / 2.8 = 339 gün

    Kartın normal ederi ise 425 USD...
    Aynı hesabı tekrar yapıyoruz işlerin daha da sarpa sardığını ve riskin arttığını göstermek için.

    Güncel USD 13.6
    Güncel 1 kw/h elektrik 0.15 USD

    Referans kart AMD 5600 XT

    Sarı site fiyatı 9000 TL en düşüğü yani 661 USD
    Sıfırı 950-1000 USD

    Güncel kazım hızı 42 MH diyelim
    Güncel tüketimi 100 watt/saat diyelim

    Kazancınız 1.75 USD geliriniz 1.39 USD. 475 günde amortisin...

    Seni dinleyenler arkadaşlar elbet çıkacaktır ama benim dediğimide bir değerlendirin
  • 11-05-2022, 16:44:55
    #42
    Üyeliği durduruldu
    Bir daha hesap kitap

    Güncel USD 15.2
    Güncel 1 kw/h elektrik 0.13 USD

    Referans kart AMD 5600 XT

    Sarı site fiyatı 6500 TL en düşüğü yani 427 USD (kart fiyatları düşmüyor diyenleri böyle alalım)
    Sıfırı 900 USD https://www.n11.com/urun/asrock-amd-...nealisverisyap

    Güncel kazım hızı 42 MH diyelim
    Güncel tüketimi 100 watt/saat diyelim

    Kazancınız 1.19 USD geliriniz 0.93 USD. 459 günde amortisin...

    Ekran kartı fiyatları madencilik kazançlarına göre şekilleniyor diyebiliriz. Tek dikkat etmen gereken kartları pahalıya almamak ve terste yakalanmamak. Sıfır ekran kartları ucuzluyor ve daha da ucuzlayacak. Alım fırsatı kokusu gelmeye başladı. Sanırım Nvidia 4000 serisi ayı sezonu ile aynı anda gerçekleşecek ve mükemmel alım fırsatları oluşacak. Beklemeye devam
  • 25-05-2022, 12:53:06
    #43
    Merhaba hiveos hesabıma giriş yapamıyorum mail adresime onay kodu gelmiyor 3 gündür problem devam ediyor konuyla alakalı bilginiz varsa geri dönüş bekliyorum 👍
  • 25-05-2022, 13:38:36
    #44
    Üyeliği durduruldu
    Spam'e düşmüş olabilir.
  • 13-06-2022, 10:49:55
    #45
    Üyeliği durduruldu
    Bugünlerde hesap kitap yapmaya bile gerek kalmadı. Ekran kartları daha hızlı ucuzlar.

    PoW madencilik yüksek elektrik tüketimi sebebi ile hedef tahtasında. Madenciler ucuz elektrik peşinde koşarken pahalı elektriğe mecbur bırakılabilirler. Belki bir gün her madenci kendi elektriğini üretmek zorunda kalabilir. İnsan heyecanlanıyor.

    https://tr.investing.com/news/crypto...ayland-2311757

    [21.07.2022]

    Nvidia 3000 serisi ekran kartları satıcıların elinde fazlası ile kalmış durumda. Fiyatlar düşmeye devam ediyor. Nvidia 4000 serisi ekran kartlarını satıcıların elindeki stok fazlalığı sebebi ile erteleyecek gibi gözüküyor.

    https://www.pcgamesn.com/nvidia/rtx-...000-oversupply

    Kripto para madenciliğinde ekran kartlarını ucuza temin etmenin ne kadar önemli olduğunu daha önceki yazılarımda söyledim. 3000 serisi ekran kartlarının son zamanları eğer günümüzde olduğu gibi ayı sezonuna denk gelirse iyi bir alım fırsatı oluşabilir. Takip etmeye ve fırsat kollamaya devam.

    İkinci el ekran kartı ve rig alımlarınıza en çok dikkat etmemiz gereken dönemdeyiz. Dolandırıcılara dikkat.