Son günlerde hafiften esen ayı sezonu rüzgarları ile alacağınız riskler biraz daha arttı. İyi fiyata girmediğiniz sürece çok büyük risk aldığınızı düşünüyorum. Kartları satmanın iyi bir zamanı olabilir. YTD.
Zorluk artışı hala çok hızlı devam ediyor. Sadece ETH fiyatına güvenip madencilik yaparsanız kötü bir sonla karşılaşabilirsiniz. Zorluk = Enflasyon gibi düşünün. Zorluk arttıkça kazdığınızın değeri düşüyor.
23.05.2021 Güncellemesi
1 ay önce demiştim zorluk artıyor diye. Şimdi ETH fiyatı da düştü. RX 5600 XT baz aldığınızda:
Kart fiyatı 950 USD
Kar günde 2.8 USD
950 / 2.8 = 339 gün
Kartın normal ederi ise 425 USD...
Aynı hesabı tekrar yapıyoruz işlerin daha da sarpa sardığını ve riskin arttığını göstermek için.
Güncel USD 13.6
Güncel 1 kw/h elektrik 0.15 USD
Referans kart AMD 5600 XT
Sarı site fiyatı 9000 TL en düşüğü yani 661 USD
Sıfırı 950-1000 USD
Güncel kazım hızı 42 MH diyelim
Güncel tüketimi 100 watt/saat diyelim
Kazancınız 1.75 USD geliriniz 1.39 USD.
475 günde amortisin...
Seni dinleyenler arkadaşlar elbet çıkacaktır ama benim dediğimide bir değerlendirin