• 09-11-2017, 20:47:11
    #10
    Ysm adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba arkadaşlar eth mining için ekran kartı aldım ama acemiyim,

    Sizce bu kart iş yapar mı ne diyorsunuz ? Ve bu kart internetten baktığım kadarı ile +29 MHS gibi veriler elde ettim bilgisi olan var ise yardımcı olabilir mi
    Sappphire Radeon RX 580 8GB Nitro+ SE PCI-Express Ekran kartı - 11265-21-20G
    http://www.nanokatalog.com/urun/11265-21-20g
    Modlama ve Overlock yapmadan 29mhs almanıza imkan yoktur o kart ile. Stok olarak size 22-23mhs verecektir. Modlama ve biraz overlock yaparsanız 29mhs çıkacaktır. . Hatta Uber Mix ile modlayıp 30mhs alanıyor. Ama modlama demek kartı yormak demek olduğunu unutmayınız.

    mavikorku adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam rx570 iyi güzel kart. Peki hazır sizi bulmuşken rx570 ile gtx1060 6gb kıyasladığımızda gerçek oranlarda farkları nedir? İmkan varsa rx570 mi gtx1060 mantıklı rig için.
    AMD yandi RX kartlar ile GTX 1060 kıyaslamaları çok yapılmaktadır. Ama bu biraz bilinsiz karşılaştırma olmaktadır. GTX kartlar Equihash algoritma kullanan coinler ve özellikle
    Lyra2Z algoritmasında GTX kartlar çok iyi performans verirler.
    Ama Ethereum (Hashimoto algoritmasında) RX kartlar çok daha fazla performans sağlar.
    Ekran kartı alırken bunu değerlendirmenizi tavsiye ederim. Birde özellikle MSİ ve Sapphire markaların kullandığı soğutma petekleri adamların tamamen geliştirdiği ar-ge ile çok daha fazla performans vermektedir.
  • 09-11-2017, 20:55:24
    #11
    oflibaba adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Modlama ve Overlock yapmadan 29mhs almanıza imkan yoktur o kart ile. Stok olarak size 22-23mhs verecektir. Modlama ve biraz overlock yaparsanız 29mhs çıkacaktır. . Hatta Uber Mix ile modlayıp 30mhs alanıyor. Ama modlama demek kartı yormak demek olduğunu unutmayınız.



    AMD yandi RX kartlar ile GTX 1060 kıyaslamaları çok yapılmaktadır. Ama bu biraz bilinsiz karşılaştırma olmaktadır. GTX kartlar Equihash algoritma kullanan coinler ve özellikle
    Lyra2Z algoritmasında GTX kartlar çok iyi performans verirler.
    Ama Ethereum (Hashimoto algoritmasında) RX kartlar çok daha fazla performans sağlar.
    Ekran kartı alırken bunu değerlendirmenizi tavsiye ederim. Birde özellikle MSİ ve Sapphire markaların kullandığı soğutma petekleri adamların tamamen geliştirdiği ar-ge ile çok daha fazla performans vermektedir.
    Türkiye'de 100 bin tl lik bir mining sistemi kurmak istiyorum sizce nereden başlamalıyım ?
    Ekran kartı mı yoksa asic cihazlsr ile mi ilerlemeliyim ?
    Ekran kartı ise tercih etmem gereken kart ne olmalı ?
  • 09-11-2017, 21:01:09
    #12
    Ysm adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Türkiye'de 100 bin tl lik bir mining sistemi kurmak istiyorum sizce nereden başlamalıyım ?
    Ekran kartı mı yoksa asic cihazlsr ile mi ilerlemeliyim ?
    Ekran kartı ise tercih etmem gereken kart ne olmalı ?
    Asic cihazlar sürekli kendini yenileyen cihazlar olduğu için biraz satış politikasına göre hareket ediyor. Çok basit örnek vereyim
    2 sene önce çıkan asic s5 ve s7 cihazlar şuan sadece elektrik parasını anca çıkarırlar belki BTC şuanki fiyatından dolayı az biraz kar yaparlar. Ama 2 sene önce kullanılan 4gb olan birçok ekran kartı r9 serisi örneğin hala canavar gibi coin kazmaya devam ediyor. Yani ekran kartında coin seçeneği çoktur.
    Asic cihazların yeni versiyonları çıktığında ilk başta alabilirseniz ilk 5-6 ay karlı olur sonra coinin değerine göre hareket eder. Birde Asic cihazları ekran kartlarına göre çok daha fazla ses yaptığını ve ısındığını unutmamak gerekiyor.
    Hangi karttan başlamam lazım sorusuna gelince. Benim elimde Gtx1060-1080 kartlar var ve RX 470-570 kartlarda var az önce yukarda yazdığım gibi tamamen kazmak isteyeceğiniz coine göre seçim yapmanız gerekiyor.
    Ama benim size tavsiye ilk olarak 100.000tl gömmek yerine alın bir tane 6 ekran kartlı rig kurun bakın size uyuyorsa bu işe devam edin. Kartlar hakkında zaten bilginiz olacaktır.
    Birazda fiyatla alaklı oluyor kartlar. Örneğin geçen ay vatan bilgisayar MSİ Gtx1060 için çok güzel indirim yapmıştı hemen aldım en avantajlı kart o olmuş oldu.
    Ama illada bana kart söyle dersen Sapphire RX570 yada Msi GTX 1060 ile başlayabilirsin. İlerleyen dönemlerde zaten kart güçlü olsun biraz pahalı olsun ama az kart ile çok performans alayım demek istersen GTX 1080 Tİ'lere yönelmek isteyeceksiniz.
  • 09-11-2017, 21:32:12
    #13
    ASIC cihazlar için konuşmak gerekirse 2018 Q1 de Bitmain in yeni nesil cihazları tanıtacağı gibi bir dedikodu var. Ona göre hareket etmekte karar var. Hali hazırda çıkardıkları Dash miner baya bi kişinin cebini yakmıs durumda takip ettiğim kadarıyla.
    GPU Mining için elden cıkarma konusunda 8 GB lık versiyonları almak daha mantıklı , oyuncular o kartları tercih ediyor. Diğer bir tercih konusuda 100.000 TL sermaye ile rig kurmak vs 100.000 TL ile crypto paralara direk yatırım yapmak. Rige yatıracağınız parayı hesaplarken şu kadar kazsam şu kadar ay sonra fiyatıda şu kadar artsa tarzı hesaplamalar yapıyorsunuzdur. Bu artış tahminlerini yaparken direk o kripto paraya elimdeki meblayı yatırmıs olsam tarzında bi düşünmektede fayda var. ( Yatırım tavsiyesi değildir )
  • 09-11-2017, 21:41:29
    #14
    WonnicK adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ASIC cihazlar için konuşmak gerekirse 2018 Q1 de Bitmain in yeni nesil cihazları tanıtacağı gibi bir dedikodu var. Ona göre hareket etmekte karar var. Hali hazırda çıkardıkları Dash miner baya bi kişinin cebini yakmıs durumda takip ettiğim kadarıyla.
    GPU Mining için elden cıkarma konusunda 8 GB lık versiyonları almak daha mantıklı , oyuncular o kartları tercih ediyor. Diğer bir tercih konusuda 100.000 TL sermaye ile rig kurmak vs 100.000 TL ile crypto paralara direk yatırım yapmak. Rige yatıracağınız parayı hesaplarken şu kadar kazsam şu kadar ay sonra fiyatıda şu kadar artsa tarzı hesaplamalar yapıyorsunuzdur. Bu artış tahminlerini yaparken direk o kripto paraya elimdeki meblayı yatırmıs olsam tarzında bi düşünmektede fayda var.
    Kesinlikle katılıyorum XRP yada BTC yatırsa uzun vade kesinlikle çok iyi kazandıracak coin'ler ikisi 1 2 yıl dokunmasın 100 olur 300 500 bin TL benim tahminimce.
    Yatırım tavsiyesi değildir.
  • 09-11-2017, 21:46:42
    #15
    DevilTown adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Kesinlikle katılıyorum XRP yada BTC yatırsa uzun vade kesinlikle çok iyi kazandıracak coin'ler ikisi 1 2 yıl dokunmasın 100 olur 300 500 bin TL benim tahminimce.
    Yatırım tavsiyesi değildir.
    XRP bana biraz crypto para sistemine aykırı bir coin olarak geliyor. Desantralize olmaması , bir şirkete bağlı olması , bu şirketin hali hazırda bankalara ve finan kuruluslarına SWIFT tarzı alternatif bir hizmet sunuyor olması. Cazibeside bu şirketin bankalarla olan anlasmalarından geliyor fakat şirket ve XRP tamamen ayrık durumda bildiğim kadarıyla. Ayrıca XRP ( Ripple ) mining edilemiyor ve bu yöneten şirket tarafından istenildiği kadar sisteme ripple üretilebiliyor. En son bi kontrat ile aylık max şu kadar ripple basabiliriz tarzı bir duyuru yapmıslardı yatırımcıların korkularından dolayı.
    Benim favorim açık ara Litecoin . Yeni nesil crypto paralar gibi teknolojik yenilikleri olmasada , bitcoin clone olsada bir nevi bitcoin test networku olarak kullanılıyor. Communitysi cok tutucu. Ben 2018 de güzel bi sıçrayış yapıp market hacminde 3. sıraya çıkacağını düşünüyorum ( umuyorum )
    Yatırım tavsiyesi değildir.
  • 09-11-2017, 23:52:46
    #16
    Ben rig kurulumunda veya bilgi almada @oflibaba; hocamla çok konuştum hala da konuşurum yukarıda ki yazdığım bilgi onun sayesinde öğrenmiş olduğum bilgidir teşekkür ederim kendisine
  • 10-11-2017, 12:04:00
    #17
    Ne güzel bilgiler ve açıklamalar var konuda. Yorum yapan herkese teşekkürler. Aklımdaki bir çok soruyu gidermiş oldu bu konu



    oflibaba adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Modlama ve Overlock yapmadan 29mhs almanıza imkan yoktur o kart ile. Stok olarak size 22-23mhs verecektir. Modlama ve biraz overlock yaparsanız 29mhs çıkacaktır. . Hatta Uber Mix ile modlayıp 30mhs alanıyor. Ama modlama demek kartı yormak demek olduğunu unutmayınız.



    AMD yandi RX kartlar ile GTX 1060 kıyaslamaları çok yapılmaktadır. Ama bu biraz bilinsiz karşılaştırma olmaktadır. GTX kartlar Equihash algoritma kullanan coinler ve özellikle
    Lyra2Z algoritmasında GTX kartlar çok iyi performans verirler.
    Ama Ethereum (Hashimoto algoritmasında) RX kartlar çok daha fazla performans sağlar.
    Ekran kartı alırken bunu değerlendirmenizi tavsiye ederim. Birde özellikle MSİ ve Sapphire markaların kullandığı soğutma petekleri adamların tamamen geliştirdiği ar-ge ile çok daha fazla performans vermektedir.
    Hocam bu hangi coin hangi algortimayı kullanıyor bunları nereden öğrenebiliriz ?
  • 10-11-2017, 15:26:40
    #18
    SHA256: Bitcoin, Mastercoin, MazaCoin, Namecoin, NuBits, Peercoin, BitcoinDark, Scotcoin, Nubits, CarpeDiem, Paccoin, Tigercoin, Mazacoin, eMark, Titcoin, Neoscoin, Saffroncoin, Curecoin, Zetacoin, Acoin, TEKcoin, Unobtanium, Blakecoin, Reikicoin, Ixcoin, Bytecoin
    Scrypt: Auroracoin, Coinye, Synereo, Syscoin, GameCredits, Dogecoin, Litecoin, Potcoin, Starcoin, Teslacoin, Nucoin, Topcoin, Pesetacoin, Smartcoin, Xivra, Zedcoin, Stockcoin, Foxcoin, Worldcoin, Reddcoin
    Scrypt Adaptive-N: Vertcoin, Execoin, Parallaxcoin, SiliconValleycoin, GPUcoin
    Scrypt-Jane (Scrypt-Chacha): Yacoin, Ultracoin, Velocitycoin
    X11: Dash, Crevacoin, Cryptcoin, Fuelcoin, Startcoin, Crevacoin, Adzcoin, Influxcoin, Cannabiscoin, Darkcoin, Hirocoin, X11coin, Smartcoin, Goldblocks,
    X13: Cloakcoin, Sherlockcoin, Boostcoin, Ambercoin, Navcoin, QiBuck, Networkcoin, Marucoin, X13coin
    X15: X15Coin, BitBlock
    Groestl: Groestlcoin, Securecoin, Myriad-Groestl
    Quark: BitQuark, Diamondcoin, Animecoin
    Qubit: Geocoin, DGB-Qubit, Myriad-Qubit
    NeoScrypt: Feathercoin, Phoenixcoin, Orbitcoin, UFOcoin
    SHA-3 (Keccak): Maxcoin, Slothcoin, Cryptometh, NexusNiro
    Blake-256: Dirac, Electron, BlakeBitcoin, Blakecoin, Photon
    Ethash: Krypton, Shift, Expanse, EthereumClassic, Ethereum
    Lyra2REv2: Monacoin, Vertcoin
    Chacha: Ultracoin



    Ysm adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Türkiye'de 100 bin tl lik bir mining sistemi kurmak istiyorum sizce nereden başlamalıyım ?
    Ekran kartı mı yoksa asic cihazlsr ile mi ilerlemeliyim ?
    Ekran kartı ise tercih etmem gereken kart ne olmalı ?
    Bence 8 ekran kartı ile işe başla. ilk ödemeni al.
    Gelir-Gider
    Çıkacak olası sorunlar vs hepsini test edip öyle büyük yatırım yap.
    • aTKn94
    aTKn94 bunu beğendi.
    1 kişi bunu beğendi.