• 07-09-2021, 14:06:51
    #1
    Arkadaşlar merhaba,
    Mac Mini 2012(Late) versiyonu bi makinem var. İçinde kurulu olan MACOS'a Boot Camp'ten geçiş yap dediğimde her seferinde yine Windows açılıyor.
    Bende Format atıp yeniden Macos kurmak için MacOs Catalina dmg indirdim ve TransMac programıyla usb içine dmg dosyasını kurdum.
    Mac'i başlatıp ALT tuşuna basılı tuttuğumda simsiyah ekranda kalıyor.
    Aynı kombinasyonu Win tuşu, Win +R, ALT+R, CTRL ve CTRL+R ile denedim ama bir türlü BOOT ekranına ulaşamadım.
    Konu hakkında yardımcı olabilecek varmıdır acaba?
    Teşekkürler.
  • 07-09-2021, 14:21:32
    #2
    AEE
    Üyeliği durduruldu
    command+shift+r denermisin ınternet recovery ıle ındırmeyı
  • 07-09-2021, 14:22:39
    #3
    Rexx adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    command+shift+r denermisin ınternet recovery ıle ındırmeyı
    Command tuşu PC klavyesinde CTRL'ye mi denk geliyor?
  • 07-09-2021, 14:31:07
    #4
    sadro adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Command tuşu PC klavyesinde CTRL'ye mi denk geliyor?
    win tuşuna denk gelir.

    Önce mac os x kurulu işletim sisteminde bootcamp indirip windowsu kuracaksın. Windows kurulduktan sonra bootcamp yardımcısında başlatıcı seçenekleri içerisinde mac os a öncelik verdiğinde mac os açılır. Transmac falan orjinal cihazlarda tavsiye edilen bir yükleme biçimi değil.
  • 07-09-2021, 14:38:21
    #5
    Arifap adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    win tuşuna denk gelir.

    Önce mac os x kurulu işletim sisteminde bootcamp indirip windowsu kuracaksın. Windows kurulduktan sonra bootcamp yardımcısında başlatıcı seçenekleri içerisinde mac os a öncelik verdiğinde mac os açılır. Transmac falan orjinal cihazlarda tavsiye edilen bir yükleme biçimi değil.
    Merhaba,
    Elimde Macos kurulu bi cihaz olmadığından Mac Mini'ye kurulum yapabilmek için Windows kurulu cihazda o işlemleri denedim.
    Ama dediğiniz olayı tam anlayamadım. Mac Mini içine MacOs Catalina kurmak için neden Windows kurmam gerek onu anlayamadım.
    Sıfırdan bir MacOs Catalina kurulumu yapmak ve hdd içindeki tüm dosyaları silmek istiyorum ama BOOT ekranına geçmiyor makine.
  • 07-09-2021, 14:50:52
    #6
    sadro adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba,
    Elimde Macos kurulu bi cihaz olmadığından Mac Mini'ye kurulum yapabilmek için Windows kurulu cihazda o işlemleri denedim.
    Ama dediğiniz olayı tam anlayamadım. Mac Mini içine MacOs Catalina kurmak için neden Windows kurmam gerek onu anlayamadım.
    Sıfırdan bir MacOs Catalina kurulumu yapmak ve hdd içindeki tüm dosyaları silmek istiyorum ama BOOT ekranına geçmiyor makine.
    senin amacın bu cihaza Catalina kurmak mı? windows kullanacak mısın?
    Sadece mac os kurmak istiyorsan,
    win + shift + alt + r tuşuna basarken güç tuşuna 1 kez basıp çekiyorsun ve klavyedeki bu tuşlara basılı olarak bekliyorsun. bilgisayarın yaklaşık 5 dakika kadar bekletebilir.
    Apple logosu geldiğinde klavyedeki tuşları bırak yönergeleri izleyerek kuruluma devam edebilirsin.
  • 07-09-2021, 15:21:01
    #7
    Arifap adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    senin amacın bu cihaza Catalina kurmak mı? windows kullanacak mısın?
    Sadece mac os kurmak istiyorsan,
    win + shift + alt + r tuşuna basarken güç tuşuna 1 kez basıp çekiyorsun ve klavyedeki bu tuşlara basılı olarak bekliyorsun. bilgisayarın yaklaşık 5 dakika kadar bekletebilir.
    Apple logosu geldiğinde klavyedeki tuşları bırak yönergeleri izleyerek kuruluma devam edebilirsin.
    Teşekkürler, dediğiniz gibi 5 dk bekledikten sonra apple logosu geldi ve boot ekranı açıldı.