• 13-08-2024, 12:13:30
    #19
    Mera adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ya hocam yapmayın lütfen.

    Yüce Rabbim herkesin kapısını açsın inşallah problem o değil.

    Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşı olan bir genç neden memleketini bırakıp başka ülkeye gitsin? Böyle bir cennet vatanda çalışıp, evini ve arabasını alamasın?

    Şu an asgari ücret 17.002TL bu memlekette. 2 kişi çalışsa 34.004TL yapıyor. Kiralar en en kötü 15.000TL.

    Kalan 19.000TL. Şimdi bu paraya ev kredisi mi ödesin, araba kredisi mi ödesin, elektrik mi ödesin, su mu ödesin, evine yiyecek mi alsın, üstüne giyecek mi alsın?

    Daha çocuğa girmedim bile onun masrafları zaten ayrı bir kalem.

    Yapmayın lütfen. Şu an evlilik lüks bir oluşumdur. Bazı şeyleri kabullenin artık rica ediyorum.
    Hocam arkadaş dünyevi değil uhrevi bakıyor
  • 13-08-2024, 12:14:11
    #20
    GiTaRTiST adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Rızkın nerdeyse oraya gidersin kardeşim, ben 6 aydan fazla Türkiyede'yim mesela. Terketmek zorunda değilsin. Çok kişi var çevremde rızkı ve ailesi için heryeri geziyorlar çabalıyorlar, ama birşeyler elde ediyorlar rahat yaşıyorlar. Asgari ücretle çalışmayı kafasına koyduysa birisi zaten kaybetmiştir baştan. Cebimizde dolmuş parası yokken bile hayal kuruyorduk herşeyin ardından koşuyorduk bizde. Sebebini işledik rabbim verdi açık ve net
    Anlıyorum hocam. Allah size daha fazla versin. Siz gözünüzü kapatmışsınız. Daha fazla tartışmaya girmeyeceğim. Bol kazançlar diliyorum size.
  • 13-08-2024, 12:15:48
    #21
    Galiyev adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam arkadaş dünyevi değil uhrevi bakıyor
    Evet hocam fark ettim. Hayırlısı diyecek çok şey varda, bu yaştan sonra halim yok pek
  • 13-08-2024, 12:17:34
    #22
    Mera adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evet hocam fark ettim. Hayırlısı diyecek çok şey varda, bu yaştan sonra halim yok pek
    Evet fakat bu mesajımı size katıldığım için değil katılmadığım için söyledim. Hayatın gerçekleri ile ihtimaller dünyası arasındaki farkı ayırt edebilenlerin yorumları daha gerçekçi...
  • 13-08-2024, 12:20:52
    #23
    Mera adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Anlıyorum hocam. Allah size daha fazla versin. Siz gözünüzü kapatmışsınız. Daha fazla tartışmaya girmeyeceğim. Bol kazançlar diliyorum size.
    Asıl gözünü açmış olan benim kardeşim. Bu ülke çok kötü yönetiliyor olabilir ekonomisi kötü olabilir ama sen her zorlukta vazgeçiyorsan Amerikada yaşasan farketmez.
    Konumuz evlilik, Allah'ın emri, Peygamberin sünnetidir. Bekarken kendini zor idare eden adam evlenip toplamda 5 kişiye bakabiliyor. Bekarken de aynı bilgi birikim sahibi adam evlenince de aynı bilgi birikim sahibi. Bazı anahtarlar var ve sırlar vardır İslam'da zenginlik için unutma bunu. Çok derine inemiyorum...
  • 13-08-2024, 12:26:10
    #24
    Tecrübeli birisi olarak şu anki piyasa ve hayat koşullarını da göz önünde bulundurarak sana 2 yol önerebilirim.

    1) Evlenme

    Kervan yolda düzülür mantığı şu an geçerli değil. Herşey ateş pahası. Öyle bir cendereye girersin ki hem kendin hem eşin sıkıntıya girersiniz durum içinden çıkılamaz bir hal alır.

    2) Düzenli gelir + ek iş

    Trendyol yemeksepeti gibi motokuryelik işleri riskli olsa da para kazandırıyor. Bu tarz bir iş yapabilirsin. Üzerine bir de ek iş bulabilirsen özellikle internetten ek gelir veya pasif gelir gibi işte o zaman düzlüğe çıkabilirsin önün açılır.

    Öneri olarak evlen birşey olmaz demek isterdim kolay yolu seçip ama bu şartlarda hiçbirşey kolay değil eskisi gibi hiç değil.
  • 13-08-2024, 13:55:32
    #25
    Allah bereketini verir derken parası olmayan birisi nasıl evi geçindirecek dua ederek mi ?
    hayır ben bilmiyorum siz anlatın god iban 'dan hesaba paramı geliyor ?
    ya bırakın bu işleri böyle diye diye bu ülkenin başını yediniz ne durumdayız !
    tamam çocuk evlensin ama sallamasyon cevaplar vermeyin
    ev sahibi kirayı isteyince gök yüzünden para bekliyorum dersiniz..

    o kötü dedidiğiniz zaman da insanlar kazandı.. şimdi imkansız çalışarak bir genç nasıl ev alıyor evini geçindiriyor bebeğe mama alıyor... cevaplayın bakalım ?

    Tükiye deki bunca mutsuzluk sıkıntılar cinayetler şükürsüzlükten mi ? sizin hocalarınızı da iyi biliyoruz merak etmeyin.

    iyi forumlar.
  • 13-08-2024, 14:26:04
    #26
    Arkadaş iş aradığını söylemiş ama benim yorumum da maalesef çok zorlanacağın yönünde. Eşyalar salon vs bi şekilde halledilir ama gel gelelim ki bundan sonrası daha zor. Allah kolaylık versin.
  • 13-08-2024, 14:31:21
    #27
    GiTaRTiST adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Asıl gözünü açmış olan benim kardeşim. Bu ülke çok kötü yönetiliyor olabilir ekonomisi kötü olabilir ama sen her zorlukta vazgeçiyorsan Amerikada yaşasan farketmez.
    Konumuz evlilik, Allah'ın emri, Peygamberin sünnetidir. Bekarken kendini zor idare eden adam evlenip toplamda 5 kişiye bakabiliyor. Bekarken de aynı bilgi birikim sahibi adam evlenince de aynı bilgi birikim sahibi. Bazı anahtarlar var ve sırlar vardır İslam'da zenginlik için unutma bunu. Çok derine inemiyorum...
    Evlilik berekettir diyorsunuz ama ben 9 aydır işsizim ve 3 ay evvel evlendim.
    Ailelerimiz elinden geldiğince destek oluyor ama yaşadığım sinir stresi tahmin bile edemezsiniz. Evlilik berekettir lafı bana göre bir zırvadan ibarettir. Bunu tecrübe ederek gördüm.
    Nasip, kısmet diye bir şey yoktur. Yalnızca çalışmak vardır. Yeterince emek veren zenginleşir, emek veremeyen ise yerin dibine girer.
    Eğer ailelerimiz destek olmuyor olsaydı ve eşim diğer kadınlardan daha anlayışlı olmasaydı korkarım ben bu 3 ay içinde kesin intihar ederdim ya da iyi ihtimalle evliliğimi bitirirdim.

    O yüzden bırakın bu evıilik berekettir laflarını. Ya şansınız yaver gitmiş, doğru zamanda doğru yerde olmuşsunuzdur ya da çokça emek verip, emeğinizin meyvesini almışsınızdır.

    Başka türlü mümkün değil elde ettikleriniz.