• 14-06-2024, 09:13:19
    #37
    2006'dan beri aktif araç kullanırım. Ortalama haftada 5 kere trafiğe çıkarım yediğim cezaların toplamı 2 dir. İkisinde de polislar haklıydı.

    Ben aksine cezaların artırılarak bıkan magandaların daha iyi araç kullanmaları taraftarıyım.
  • 14-06-2024, 09:23:44
    #38
    cleiner adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    2006'dan beri aktif araç kullanırım. Ortalama haftada 5 kere trafiğe çıkarım yediğim cezaların toplamı 2 dir. İkisinde de polislar haklıydı.

    Ben aksine cezaların artırılarak bıkan magandaların daha iyi araç kullanmaları taraftarıyım.
    güzel kardeşim nereden biliyorsun magandayım her ay uzun yola gidiyorum bu ay antalya İstanbul 2 defa yaptım dümdüz yaya girmeyen şehirler arası yolda 110 dan hızı 80 e çekip ceza yazmak mı normal ? 80 ile o yol biter mi ? Bıkmadınız kraldan çok kralcı olmaya adamlar resmen tuzak kuruyor başka bir şey değil 2024 yılında 80km şehirler arası hız sınırı dalga geçmektir başka bir şey değil
  • 14-06-2024, 09:38:54
    #39
    Alpagu adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Geçmiş olsun hocam naptin trafikcilerle tersmi düştün. Aynı gün 4 ceza
    Hız sınırını %10 aşmış onun cezası onlar. Nerden bildiğimi sormayın
  • 14-06-2024, 10:38:17
    #40
    [QUOTE=phpkoder;1087534032]E imza olmadan oluyor mu ?[/QUOTE]

    Bende e-imza vardı. İmzalama yaparken mobil operatör ile imzalama seçeneğide vardı. Kontrol edebilirsin.
  • 14-06-2024, 15:05:00
    #41
    lenfom adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    görüntü kaydı olmayan cezalar için iptal davası açılabiliyor ve genelde iptal ediliyor diye bir haber okudum. akşamında ceza yedim

    Uyap üzerinden e-devlet ile giriş yapıp itiraz edebilirsin.

    aşağıdaki şekilde bir dilekçe buldum ve kendime göre düzenledim.

    İstanbul NÖBETÇİ  SULH CEZA HAKİMLİĞİ’ NE
     TRAFİK İDARİ PARA CEZASI İPTALİ TALEPLİDİR
     
    İTİRAZ EDEN         : isim (T.C.:x)
    ADRES                      :xxx
        
    TUTANAK               :T.C. İstanbul Emniyet Müdürlüğü Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü’ nün ##TARİH## Tarih ve ##MB-xxx## Seri Nolu, 690 TL Toplam Tutarlı Trafik İdari Para Cezası Karar Tutanağı
    
    İTİRAZ KONUSU   : T.C. İstanbul Emniyet Müdürlüğü Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü’ nün 03/06/2024 Tarihli Trafik İdari Para Cezası Karar Tutanağında yazılı para cezasının iptali talebimizdir.
    
    AÇIKLAMALAR
    Şahsıma ait ##34xxx## plakalı araç ile ilgili olarak ##TARİH## Tarihinde KTK 47/1-c Maddesi dayanak gösterilerek ” Trafik işaret levhaları, cihazları ve yer işaretlemeleri ile belirtilen veya gösterilen hususlara uymamak” iddiası ile  Ceza Tutanağı (EK-1) tanzim edilmiştir. Bu ceza aynı gün e-devlet  üzerinden tebliğ edilmiştir.
    
    Gıyabımda düzenlenen itiraza konu tutanak haksız ve de usule aykırı olarak düzenlenmiş olduğundan, tutanağın iptali ve cezanın ortadan kaldırılması talebimi Mahkemeniz takdirine sunmak zarureti hasıl olmuştur.
    
    Öncelikle belirtmem gerekir ki anılan tutanak, yasal unsurları taşımamaktadır. Karayolları Trafik Kanununa göre tanzim edilecek ceza tutanağında ihlalin türünün, tarihinin ve ihlal yerinin tam ve doğru olarak gösterilmesi gerekmektedir. Ancak tutanakta iddia edilen ihlalin nerede yapıldığı açıkça belirtilmemiş; yer olarak sadece “##CEZADA YAZAN MEVKİİ##” ibaresi kullanılmıştır.
    
    Gerçekleştiği iddia edilen ancak hiçbir somut bir delile dayanmayan ihlal, tarafımdan yapılmamıştır. Kaldı ki söz konusu istikamette herhangi bir trafik işaret levhası, cihazı ve yer işaretlemesi bulunmamaktadır. İtiraza konu tutanağın sehven gıyabımda tutulduğu açıktır. hiçbir kabul anlamına gelmemekle birlikte, işaret levhası ile belirlenen hangi trafik kuralını ihlal etmiş olduğum dahi tutanaktan anlaşılmamaktadır.
    
    Bununla birlikte tebliğ edilen trafik ceza tutanağında, böyle bir ihlalin yapıldığına ve bu ihlalin müvekkil tarafından yapıldığına dair herhangi bir görüntü kaydı da bulunmamaktadır. Görüntü kayıtlarının da ceza tutanağı ile tebliğ edilmesi zorunluluk olup, söz konusu tutanak bu yönüyle de usule aykırıdır. Tanzim edilen itiraza konu tutanağın yasada gösterildiği şekilde düzenlenmediği açıktır. Uygulanan ceza mesnetsiz ve usule aykırıdır. Herhangi bir kural ihlali yaptığıma dair bir belge yoktur. Söz konusu tutanak mesnetsizdir.
    
    Yukarıda da arz olunduğu üzere, “Trafik işaret levhaları, cihazları ve yer işaretlemeleri ile belirtilen veya gösterilen hususlara uymak” kuralını ihlal etmedim. Herhangi bir delile dayanılmadan tanzim edilen tutanak mesnetsiz, haksız ve usule aykırıdır. Tarafımdan KTK.’nun 47/1-c maddesine aykırılık teşkil edecek herhangi bir kural ihlalinde bulunulmamıştır.
    
    Bu doğrultuda haksız olarak düzenlenen ceza tutanağının iptali ve cezanın ortadan kaldırılması için Mahkemenize başvuruyorum.
    
    HUKUKİ SEBEPLER   :  KTK, HMK ve sair ilgili mevzuat
    DELİLLER                     : İstanbul Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü Trafik Düzenleme ve Denetleme Büro Amirliği’nin ##TARİH## Tarih ve ##MB-XXX## Seri Nolu Trafik İdari Para Cezası Karar Tutanağı , Sair her türlü delail
    
    SONUÇ VE TALEP: Yukarıda açıklanan ve Mahkemenizce re’ sen dikkate alınacak tüm nedenlerle,
    1-Aleyhime yapılan işleme karşı haklı İTİRAZLARIMIN KABULÜNE,
    
    2-İstanbul Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü Trafik Düzenleme ve Denetleme Büro Amirliği’nin ##TARİH## Tarihli Trafik İdari Para Cezası Karar Tutanağının İPTALİNE,
    
    3-Tutanak ile belirlenen CEZANIN KALDIRILMASINA karar verilmesini arz ve talep ederim. 04/06/2024
     
                                            Tutanağa İtiraz Eden
                                                                                   İSİM SOYİSİM
    E imzanız var mı? E imza olmadan uyap üzerinden itiraz edemessiniz
  • 14-06-2024, 22:31:34
    #42
    Type adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    E imzanız var mı? E imza olmadan uyap üzerinden itiraz edemessiniz
    Evet var, o şekilde başvuru yaptım. İmzalama kısmında mobil imzada vardı.
  • 15-06-2024, 00:28:14
    #43
    aklıma taxi filmi geldi. geçmiş olsun
  • 15-06-2024, 14:21:12
    #44
    phpkoder adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    güzel kardeşim nereden biliyorsun magandayım her ay uzun yola gidiyorum bu ay antalya İstanbul 2 defa yaptım dümdüz yaya girmeyen şehirler arası yolda 110 dan hızı 80 e çekip ceza yazmak mı normal ? 80 ile o yol biter mi ? Bıkmadınız kraldan çok kralcı olmaya adamlar resmen tuzak kuruyor başka bir şey değil 2024 yılında 80km şehirler arası hız sınırı dalga geçmektir başka bir şey değil
    İki ay içinde bilmem kaç tane hız cezası yiyen bir kişinin yollarda yavaş gittiğini sanmıyorum. Devlet yada hükümet hiç bir zaman polise yada jandarmaya git tuzaklı EDS Kur demez. EDS varsa kilometrelerce önceden EDS Olduğunu gösteren işaretler olmak zorunda yoksa zaten itiraz ile ceza silinir. O kadar hızlı idim ki onu da görmedim diyebilirsiniz o halde ceza geçmiş olsun.


    Hız kurulları senin ve çevrendekiler için iyi. Ha bu kurallar biraz daha esnetilmeli mi bende buna karşıyım. 4 şeritli yol var 12-130 km hız az. 150 km gibi yola uygun hız limitleri yasalaşmalı. Fakat bu şekilde ise benim de arabam iyi bastımı gidiyor diyorsanız cezaya da katlanacaksınız başka yapacak bir şey yok...
  • 15-06-2024, 15:36:18
    #45
    cleiner adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İki ay içinde bilmem kaç tane hız cezası yiyen bir kişinin yollarda yavaş gittiğini sanmıyorum. Devlet yada hükümet hiç bir zaman polise yada jandarmaya git tuzaklı EDS Kur demez. EDS varsa kilometrelerce önceden EDS Olduğunu gösteren işaretler olmak zorunda yoksa zaten itiraz ile ceza silinir. O kadar hızlı idim ki onu da görmedim diyebilirsiniz o halde ceza geçmiş olsun.


    Hız kurulları senin ve çevrendekiler için iyi. Ha bu kurallar biraz daha esnetilmeli mi bende buna karşıyım. 4 şeritli yol var 12-130 km hız az. 150 km gibi yola uygun hız limitleri yasalaşmalı. Fakat bu şekilde ise benim de arabam iyi bastımı gidiyor diyorsanız cezaya da katlanacaksınız başka yapacak bir şey yok...
    dostum anlaşamadığımız nokta şehirler arası yolda normalde 110 hız sınırı varken birden 80 e düşürüp 90/91 ile ceza yazmak 110 ile yol gidiyorsa bırak 110 ile gitsin ne yaya giriyor ne bir şey var afedersiniz se b*k mu var şehirler arası yolu 80km ye düşürüyorlar ? Yok uyarı varmış yahu niye var hiç kullanılmayan köy yolundan günde 1/2 araba gelme ihtimali olacak bahanesi ile radar koymak insafsızlık başka vir şey değil.

    gelen radar cezaları hep 90/95 km arası hızlardan gelen cezalar şehirler arası yolların en az 120 km olması lazım otobanlar en az 140 olmalı 2024 yılındayız 1980 da değil 100 km giden araban fren yapınca duramıyorsa zaten trafiğe çıkma