Trafik cezalarından bıktım
45
●2.622
- 13-06-2024, 15:48:05görüntü kaydı olmayan cezalar için iptal davası açılabiliyor ve genelde iptal ediliyor diye bir haber okudum. akşamında ceza yedim

Uyap üzerinden e-devlet ile giriş yapıp itiraz edebilirsin.
aşağıdaki şekilde bir dilekçe buldum ve kendime göre düzenledim.
İstanbul NÖBETÇİ SULH CEZA HAKİMLİĞİ NE TRAFİK İDARİ PARA CEZASI İPTALİ TALEPLİDİR İTİRAZ EDEN : isim (T.C.:x) ADRES :xxx TUTANAK :T.C. İstanbul Emniyet Müdürlüğü Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü nün ##TARİH## Tarih ve ##MB-xxx## Seri Nolu, 690 TL Toplam Tutarlı Trafik İdari Para Cezası Karar Tutanağı İTİRAZ KONUSU : T.C. İstanbul Emniyet Müdürlüğü Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü nün 03/06/2024 Tarihli Trafik İdari Para Cezası Karar Tutanağında yazılı para cezasının iptali talebimizdir. AÇIKLAMALAR Şahsıma ait ##34xxx## plakalı araç ile ilgili olarak ##TARİH## Tarihinde KTK 47/1-c Maddesi dayanak gösterilerek Trafik işaret levhaları, cihazları ve yer işaretlemeleri ile belirtilen veya gösterilen hususlara uymamak iddiası ile Ceza Tutanağı (EK-1) tanzim edilmiştir. Bu ceza aynı gün e-devlet üzerinden tebliğ edilmiştir. Gıyabımda düzenlenen itiraza konu tutanak haksız ve de usule aykırı olarak düzenlenmiş olduğundan, tutanağın iptali ve cezanın ortadan kaldırılması talebimi Mahkemeniz takdirine sunmak zarureti hasıl olmuştur. Öncelikle belirtmem gerekir ki anılan tutanak, yasal unsurları taşımamaktadır. Karayolları Trafik Kanununa göre tanzim edilecek ceza tutanağında ihlalin türünün, tarihinin ve ihlal yerinin tam ve doğru olarak gösterilmesi gerekmektedir. Ancak tutanakta iddia edilen ihlalin nerede yapıldığı açıkça belirtilmemiş; yer olarak sadece ##CEZADA YAZAN MEVKİİ## ibaresi kullanılmıştır. Gerçekleştiği iddia edilen ancak hiçbir somut bir delile dayanmayan ihlal, tarafımdan yapılmamıştır. Kaldı ki söz konusu istikamette herhangi bir trafik işaret levhası, cihazı ve yer işaretlemesi bulunmamaktadır. İtiraza konu tutanağın sehven gıyabımda tutulduğu açıktır. hiçbir kabul anlamına gelmemekle birlikte, işaret levhası ile belirlenen hangi trafik kuralını ihlal etmiş olduğum dahi tutanaktan anlaşılmamaktadır. Bununla birlikte tebliğ edilen trafik ceza tutanağında, böyle bir ihlalin yapıldığına ve bu ihlalin müvekkil tarafından yapıldığına dair herhangi bir görüntü kaydı da bulunmamaktadır. Görüntü kayıtlarının da ceza tutanağı ile tebliğ edilmesi zorunluluk olup, söz konusu tutanak bu yönüyle de usule aykırıdır. Tanzim edilen itiraza konu tutanağın yasada gösterildiği şekilde düzenlenmediği açıktır. Uygulanan ceza mesnetsiz ve usule aykırıdır. Herhangi bir kural ihlali yaptığıma dair bir belge yoktur. Söz konusu tutanak mesnetsizdir. Yukarıda da arz olunduğu üzere, Trafik işaret levhaları, cihazları ve yer işaretlemeleri ile belirtilen veya gösterilen hususlara uymak kuralını ihlal etmedim. Herhangi bir delile dayanılmadan tanzim edilen tutanak mesnetsiz, haksız ve usule aykırıdır. Tarafımdan KTK.nun 47/1-c maddesine aykırılık teşkil edecek herhangi bir kural ihlalinde bulunulmamıştır. Bu doğrultuda haksız olarak düzenlenen ceza tutanağının iptali ve cezanın ortadan kaldırılması için Mahkemenize başvuruyorum. HUKUKİ SEBEPLER : KTK, HMK ve sair ilgili mevzuat DELİLLER : İstanbul Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü Trafik Düzenleme ve Denetleme Büro Amirliğinin ##TARİH## Tarih ve ##MB-XXX## Seri Nolu Trafik İdari Para Cezası Karar Tutanağı , Sair her türlü delail SONUÇ VE TALEP: Yukarıda açıklanan ve Mahkemenizce re sen dikkate alınacak tüm nedenlerle, 1-Aleyhime yapılan işleme karşı haklı İTİRAZLARIMIN KABULÜNE, 2-İstanbul Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü Trafik Düzenleme ve Denetleme Büro Amirliğinin ##TARİH## Tarihli Trafik İdari Para Cezası Karar Tutanağının İPTALİNE, 3-Tutanak ile belirlenen CEZANIN KALDIRILMASINA karar verilmesini arz ve talep ederim. 04/06/2024 Tutanağa İtiraz Eden İSİM SOYİSİM - 13-06-2024, 16:09:13Hocam kusura bakmayın da maganda mısınız?
Ben yıllardır her gün işim gereği İstanbul'un her ilçesine gidiyorum ortalama günde 120-160 km yol yapıyorum 1 kere ceza yedim o da kırmızı ışıktan. Bunun dışında başka hiçbir ceza gelmedi. Normal bir sürücünün bu kadar ceza yeme ihtimali yok. - 13-06-2024, 16:33:52Türkiye' de cezalar daha caydırıcı olmalı, insanlarda çok eğitimsiz, eğitim verilmeli, eğitimi kabul edecek kapasitesi olmayana ehliyet verilmemeli. En ufak bir kural ihlalinde devlet canına okumalı. Yeri geldimi "Almanya bizi kıskanıyor" geyikleri yapmayı biliyoruz, ama trafikte insandan çok eşşek var. Sinyal vermeyi bile bilmeyen adam arabayla geziyor...
- 13-06-2024, 16:58:20ispat yükümlülükleri olmadığı (!) için fahri trafik müfettişlerinin cezalarını iptal ettirebiliyorsunuz. uğraştırıyor ama tabii ki.ismoz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 13-06-2024, 19:37:266439 olanların hepsi radardan dostum haberin olsun kendimden biliyorum, 1506 larıda büyük ihtimalle tehlikeli şerit değiştirmek veya emniyet şeridi kullanımından yemişsindir
Ben aylık 40 bin liraya yakın ceza ödüyorum fix yukarısı vardır aşağısı yok - 13-06-2024, 19:43:57E imza olmadan oluyor mu ?lenfom adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Araç marka model nedir ?sanalrisk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
