• 26-07-2010, 13:51:57
    #19
    Sözleşmenizde bununla ilgili bir ibare var mı?

    Host ile ilgili olarak İHS'nin yaptığı uygulamayı anlatayım. (DorukNet de böyle yapıyordu ancak son durumu bilmiyorum.)

    Ödeme gününüzün üzerinden 30 gün geçinceye kadar yedek talep edebiliyorsunuz. Talebinizin akabinde yedeğiniz bir adrese upload edilip size bildiriliyor. Bildirimin yapıldığı zamandan sonra yedeğinizi çekebilmek için 24 saatiniz var.
  • 26-07-2010, 19:10:30
    #20
    Üyeliği durduruldu
    Sunucu sahibi aktif kullanım süresi dahilinde kesinti yapamaz, ancak ödeme gelmediği an ve aktif kullanım süresi dolduğu an kapatma hakkına sahiptir, yedekleri vermeme hakkına da sahiptir, ister verir, ister vermez. Bu işin kuralı biraz da firmadan firmaya değişir ancak saygı duyulacak adam var duyulmayacak adam var, Adam geliyor zırt pırt makinayı bozuyor sürekli format yiyor, sürekli sorun çıkartıyor bilerek resmen dalga geçer gibi ondan sonra kapanınca para da bulamayınca ağlıyor, yedeklerimi geri ver! Üstüne bir de r10'da konu açıyor karalıyor firmayı, hasızlık üstüne haksızlık!

    Oldu, görürsen selam söyle iyiymiş valla, ben şimdi buna neden yedeklerini vereyim yani?
  • 26-07-2010, 19:15:03
    #21
    @Keops ;

    Müşteri günü dolmadan evvel yedeklerini alıp hakkı devam ediyorken dosyalarını serverdan kendisi çekmeli.Aradan 3-4 gün geçtikten sonra yedeğim vardı,aldılar vermiyorlar gibi bir hakkı olamaz bana göre müşterinin.Çünkü firma anında ondan boşalan yeri bir başkasına verebilir.Her giden müşterisinin ardından "adamlar geri dönerse dur bu yedekleri biriktireyim lazım olur" gibi bir düşünceye kapılan firma var mıdır bilmiyorum hayır varsa yedekler için de sağlam bir yatırım gerekir
  • 26-07-2010, 20:01:11
    #22
    Üyeliği durduruldu
    TRojan_NETwork adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sunucu sahibi aktif kullanım süresi dahilinde kesinti yapamaz, ancak ödeme gelmediği an ve aktif kullanım süresi dolduğu an kapatma hakkına sahiptir, yedekleri vermeme hakkına da sahiptir, ister verir, ister vermez. Bu işin kuralı biraz da firmadan firmaya değişir ancak saygı duyulacak adam var duyulmayacak adam var, Adam geliyor zırt pırt makinayı bozuyor sürekli format yiyor, sürekli sorun çıkartıyor bilerek resmen dalga geçer gibi ondan sonra kapanınca para da bulamayınca ağlıyor, yedeklerimi geri ver! Üstüne bir de r10'da konu açıyor karalıyor firmayı, hasızlık üstüne haksızlık!

    Oldu, görürsen selam söyle iyiymiş valla, ben şimdi buna neden yedeklerini vereyim yani?
    bu şekilde tutumda bulunursa hosting firması, çok müşterisini kaybeder.

    Ayrıca bu konuda hosting yasası düzenlenerek, zaman aşımı süreci ile sabitlenmeli kanunlarla bence.

    Sen Adsl hizmeti alıyorsun ve ödemeni son gün yapamıyorsun, o ay sıkışıksın maddi olarak.Ve aynı gün sonunda internet bağlantını keserse çok hoşuna gider miydi.

    Türk telekom, eğer 6 ay boyunca borcun olmasına rağmen internet hizmetini vermeye devam etmese, binlerce müşterisini kaybeder.

    Hosting olayı da aynı şekilde...
  • 26-07-2010, 22:16:20
    #23
    Üyeliği durduruldu
    by_karahan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    bu şekilde tutumda bulunursa hosting firması, çok müşterisini kaybeder.

    Ayrıca bu konuda hosting yasası düzenlenerek, zaman aşımı süreci ile sabitlenmeli kanunlarla bence.

    Sen Adsl hizmeti alıyorsun ve ödemeni son gün yapamıyorsun, o ay sıkışıksın maddi olarak.Ve aynı gün sonunda internet bağlantını keserse çok hoşuna gider miydi.

    Türk telekom, eğer 6 ay boyunca borcun olmasına rağmen internet hizmetini vermeye devam etmese, binlerce müşterisini kaybeder.

    Hosting olayı da aynı şekilde...
    Anlayış gösterilecek müşteri var, gösterilmeyecek müşteri var dedim dikkatli okuyun, dalga geçercesine hizmet almaya çalışan müşteriye ben anlayış gösteremem, R10 da çok kişinin başına gelmiştir bu tarz olaylar.
  • 27-07-2010, 10:21:00
    #24
    Benim fikrim eğer yedekler hala mevcut ise ücreti karşılığında verilebileceği yönünde. Sonuç itibari ile sunucuda 100GB veri varsa bunun indirilmesi esnasında sizin bağlantınız bir bedel verilmeksizin neden kullanılsın? CD olarak isterse,

    CD bedeli x işlem ücreti + %18KDV = Tutar

    şeklinde de olabilir.
  • 27-07-2010, 11:10:52
    #25
    Üyeliği durduruldu
    denizci88 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Benim fikrim eğer yedekler hala mevcut ise ücreti karşılığında verilebileceği yönünde. Sonuç itibari ile sunucuda 100GB veri varsa bunun indirilmesi esnasında sizin bağlantınız bir bedel verilmeksizin neden kullanılsın? CD olarak isterse,

    CD bedeli x işlem ücreti + %18KDV = Tutar

    şeklinde de olabilir.
    Kesinlikle haklısınız!