• 05-08-2015, 12:29:12
    #10
    MUV
    Platin üye
    webtasarimcom adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Geçmiş olsun herkese

    Yedekler çok önemli. Evet disk arızası her zaman olabilir çok haklısınız.

    Ancak firmaların yedekleri farklı bir sunucuda almamasına anlam veremiyorum açıkcası.
    Hosting hizmeti için dediğinizde haklısınız fakat sanal sunucu veya dedicated sunucu hizmetlerinde yedek ek bir hizmettir yani bunu ücretli olarak müşteriye sunmak gerekiyor. Eğer müşteri için verileri önemliyse 5-10TL artık firmaya göre değişir bu, yedekleme hizmeti alınmalıdır.

    Yani hem ucuz olsun hem her şekilde yedekli olsun olmuyor. Siz bir araba aldığınızda kliması olsun, cam tavan olsun ama klimasızla ve cam tavanı olmayanla aynı para olsun nasıl diyemiyorsanız bu da aynı şeydir.

    Yani şu çok mantıksız kalıyor; verilerimi kaybetti firma 10,000$ zararım oldu. Diski gidip de sabote edip bozacak değil firma, disk arızası var olan bir risk, yüzdesel araştırma makaleleri internette mevcut aldığınız riski detaylı inceleyebilirsiniz.. Detaya girmeyelim, konuyu dallandırmaya gerek yok.

    Siz kısacası aldınız bu riski yedek almayarak ve bu aldığınız risk sonucunda firma diski bozdu dolayısıyla bana zarar verdi diye şikayet konusu açmayı sadece çok mantıksız bulduğumu belirtmek istedim. Tamamen haksız oluyor bu tür bir karalama, şahsi kanaatim böyle bir durumda firma haksız karalama davası açsa şahsınıza kazanır. Çünkü sizin aldığınız bir riskten dolayı firmayı sorumlu tutamazsınız. Neyse olayın boyutunu cidden değiştirmek istemiyorum.

    Bu durumda şu soru akla geliyor, siz bu ürünü alırken orada 5TL yedekleme hizmeti yazıyordu onu neden seçmediniz madem böyle bir arıza durumunda 10,000$ zararınız oluyor? Tek taraflı bakmadığınızda bu durum daha anlamlı gelebilir. Diskin bozulması ve yedek hizmeti alınmadığı durumlarda firma hakkında şikayet konusu açmak en azından benim görüşüme göre tamamen haksız karalamadır. Durum ne kadar üzücü olursa olsun bunda firmanın payı olduğunu düşünmüyorum. Siz 5TL daha kar edeyim derken 10,000$'nizi riske ediyorsanız bunun faturasını firmaya kesemezsiniz.

    Bu arada bu mesajım firmayı savunmak için değil, sadece olayın derinliğine değinmek için. Zaten firmayı tanımıyorum bile.
  • 05-08-2015, 13:26:53
    #11
    Ücretsiz verdiği hizmeti neden bize sağlamadı onu mu soralım ?
  • 05-08-2015, 14:07:07
    #12
    Üyeliği durduruldu
    Yedekleme müşteri sorumluluğundadır.

    Raid olayına gelince hiç bir raid olayının garantisi yoktur.

    Storage sistemleri ile müşterilerin VDS'lerini ücretsiz yedeklemek ve bu tür durumlara karşı kurumsallık göstermek doğru bir tercih olacaktır. ( müşteri kaybını azaltıp memnuniyeti yükseltir. )
  • 05-08-2015, 17:13:45
    #13
    Platin üye
    MUV adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hosting hizmeti için dediğinizde haklısınız fakat sanal sunucu veya dedicated sunucu hizmetlerinde yedek ek bir hizmettir yani bunu ücretli olarak müşteriye sunmak gerekiyor. Eğer müşteri için verileri önemliyse 5-10TL artık firmaya göre değişir bu, yedekleme hizmeti alınmalıdır.

    Yani hem ucuz olsun hem her şekilde yedekli olsun olmuyor. Siz bir araba aldığınızda kliması olsun, cam tavan olsun ama klimasızla ve cam tavanı olmayanla aynı para olsun nasıl diyemiyorsanız bu da aynı şeydir.

    Yani şu çok mantıksız kalıyor; verilerimi kaybetti firma 10,000$ zararım oldu. Diski gidip de sabote edip bozacak değil firma, disk arızası var olan bir risk, yüzdesel araştırma makaleleri internette mevcut aldığınız riski detaylı inceleyebilirsiniz.. Detaya girmeyelim, konuyu dallandırmaya gerek yok.

    Siz kısacası aldınız bu riski yedek almayarak ve bu aldığınız risk sonucunda firma diski bozdu dolayısıyla bana zarar verdi diye şikayet konusu açmayı sadece çok mantıksız bulduğumu belirtmek istedim. Tamamen haksız oluyor bu tür bir karalama, şahsi kanaatim böyle bir durumda firma haksız karalama davası açsa şahsınıza kazanır. Çünkü sizin aldığınız bir riskten dolayı firmayı sorumlu tutamazsınız. Neyse olayın boyutunu cidden değiştirmek istemiyorum.

    Bu durumda şu soru akla geliyor, siz bu ürünü alırken orada 5TL yedekleme hizmeti yazıyordu onu neden seçmediniz madem böyle bir arıza durumunda 10,000$ zararınız oluyor? Tek taraflı bakmadığınızda bu durum daha anlamlı gelebilir. Diskin bozulması ve yedek hizmeti alınmadığı durumlarda firma hakkında şikayet konusu açmak en azından benim görüşüme göre tamamen haksız karalamadır. Durum ne kadar üzücü olursa olsun bunda firmanın payı olduğunu düşünmüyorum. Siz 5TL daha kar edeyim derken 10,000$'nizi riske ediyorsanız bunun faturasını firmaya kesemezsiniz.

    Bu arada bu mesajım firmayı savunmak için değil, sadece olayın derinliğine değinmek için. Zaten firmayı tanımıyorum bile.
    İsmimi alıntıladığınız için yanıt vermek istedim.

    Söylediklerinizin çoğuna katılmakla birlikte firma olarak yinede yedek alınması gerektiğini düşünüyorum.

    Bu düşüncemi ilgili firma için söylemiyorum KESİNLİKLE. Bizzat kendi firmamıda katarak söylüyorum. Zira günde onlarca müşteri firmamızdan da sipariş veriyor. Ancak özel yedekleme alanını gördüğünde siz yedek almıyormusunuz diye tepki veriyor.

    Bu durumda müşteri zaten yedek almadığı için kendisi suçludur.

    Ancak anladığım kadarıyla ücreti mukabil yedek alan müşteriler de olsaydı yinede veri kaybı olacaktı sanırım.

    Neyse biz konudan çıkalım konuyuda amacı dışına çıkarmayalım.

    Tekrar geçmiş olsun her iki tarafa da
  • 05-08-2015, 18:01:55
    #14
    Üyeliği durduruldu
    Alma mazlumun ahını demişler. Ben daha önce bu firma ile farklı bir münasebet yaşadım. Allah hepinize sabır versin.
  • 05-08-2015, 19:13:06
    #15
    Zehmetli olduğu için verileri kurtaramıyolarmış, adamlara bişey olduğu yok bizden çıktı aheste aheste
  • 05-08-2015, 21:02:33
    #16
    Üyeliği durduruldu
    Disk arızası bu sektörde her an olabilecek bir durumdur.
    Raid 0 , 5 , 10 ,50 gibi raid çeşitleri bulunmaktadır. Burada firmalara düşen dell,emc gibi yüksek kapasiteli storage sunucularla en yüksek ve performanslı raid yapısıyla müşterilerine elinden gelen en iyi hizmeti sunmaktır.
    Raid 50 disk yapısı maliyetlidir. her 2 disk için sistemde kullanılmayan 1 adet yedek disk bulunur. Biz yıllardır kullanıyoruz. Herkesede şiddetle tavsiye ediyorum. Raid 50 storage sunucular kullanın arkadaşlar. Yedek evet müşteri sorumluluğunda ancak iş kazasını minimuma düşürmek firmaların sorumluluğundadır. Bu sektörde disk arızası olmuştur,raid kartı arızası olmuştur,anakart arızası olmuştur ve her zaman olacaktır. DGN nin konusunda elektrik arızası sebebiyle kapanıp disk arızası ve raid arızası yaşayan sunucu görmüştüm. Buda aynı şekilde ona bir örenek. Önemli olan hem firmaların hemde müşterilerin en kötü senaryoya göre kendilerini hazırlamasıdır.
    Herkese geçmiş olsun...
  • 06-08-2015, 16:22:18
    #17
    Bir özür dilense insanın bu kadar ağırına gitmez belki de... Her şeyi teknik olarak açıklayıp işin içinden sıyrılmak kolay. O kadar emek verdiğim sitem ve müşterilerime ait siteler tam 5 ay geriye gitti. Ayrıca kurulum esnasında yedekleme alanı istediğimde, şu an yedek sunucumuz yok cevabı almıştım. Hal böyle olunca 3gb veriyi sürekli yedekleme şansım yok maalesef.
  • 06-08-2015, 16:25:33
    #18
    controlbilisim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Disk arızası bu sektörde her an olabilecek bir durumdur.
    Raid 0 , 5 , 10 ,50 gibi raid çeşitleri bulunmaktadır. Burada firmalara düşen dell,emc gibi yüksek kapasiteli storage sunucularla en yüksek ve performanslı raid yapısıyla müşterilerine elinden gelen en iyi hizmeti sunmaktır.
    Raid 50 disk yapısı maliyetlidir. her 2 disk için sistemde kullanılmayan 1 adet yedek disk bulunur. Biz yıllardır kullanıyoruz. Herkesede şiddetle tavsiye ediyorum. Raid 50 storage sunucular kullanın arkadaşlar. Yedek evet müşteri sorumluluğunda ancak iş kazasını minimuma düşürmek firmaların sorumluluğundadır. Bu sektörde disk arızası olmuştur,raid kartı arızası olmuştur,anakart arızası olmuştur ve her zaman olacaktır. DGN nin konusunda elektrik arızası sebebiyle kapanıp disk arızası ve raid arızası yaşayan sunucu görmüştüm. Buda aynı şekilde ona bir örenek. Önemli olan hem firmaların hemde müşterilerin en kötü senaryoya göre kendilerini hazırlamasıdır.
    Herkese geçmiş olsun...
    Her şikayet konularında kendi sistemlerinizi öne çıkartmasanız olmıuyor değil mi?