• 30-07-2007, 12:52:48
    #19
    Olaya ters'ten bakalım 1 YTL 2$ olsa. USA halkı ne düşünürdü?
    Euro $ karşısında degerli ve USA bunu dengelemek için elinden geleni yapıyor. $ yükselmesi hiç bir zaman bizim için iyi olmaz. ihracat gücünüz artarsa $ düşük olsun yüksek olsun ne çıkar sizin paranız degerli olunca. Paranızında degerli olabilmesi için diger paralara karşı savunma mekanizması maksimun seviyede güçlü olmalı.
  • 30-07-2007, 12:56:15
    #20
    Misafir
    Amerika'nın şuan mortgage den ettiği zararı karşılamak için yaptığı çalışmalar mevcut...Yaklaşık 10 trilyon borçları yani kayıpları var bu mortgage işinden ve bunu bizim gibi dışa bağlı, imf'ye bel bağlamış ülkelerden çıkaracaklardır...
  • 30-07-2007, 12:56:49
    #21
    Üyeliği durduruldu
    hayırlısı neyse o olsun ama google kazançlarınız herşey değil unutmayın
  • 30-07-2007, 13:05:17
    #22
    Eposta Aktivasyonu Gerekmekte
    odin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Olaya ters'ten bakalım 1 YTL 2$ olsa. USA halkı ne düşünürdü?
    Euro $ karşısında degerli ve USA bunu dengelemek için elinden geleni yapıyor. $ yükselmesi hiç bir zaman bizim için iyi olmaz. ihracat gücünüz artarsa $ düşük olsun yüksek olsun ne çıkar sizin paranız degerli olunca. Paranızında degerli olabilmesi için diger paralara karşı savunma mekanizması maksimun seviyede güçlü olmalı.
    Kardeşlik yanlış anlama muhalefet yapmak için değil ama...
    1YTL 2 $ olsa da alım gücü önemli olan.
    Unutmayın paradan 6 sıfır attığımızı
    Alım gücü düşük paramızın.
    Biz şimdi 1 sıfır daha atsak paradan ?
    O zaman 2 degil 8 dolar falan olur 1 YTL
    Önemli olan alim gücü olsa gerek.
    Ama yukarida arkadaşımızın dediği gibi artacaksa veya düşecekse yavaş yavaş kriz yaratmadan olmalı.
    Borcu olanlarin borcunu kapatacak zaman olmalı
  • 30-07-2007, 13:08:17
    #23
    Yok Muhalafetten degil bahsettigim 6-0 muhabbeti degil
    Ekonomi üretim güclü olursa zaten paranda 1 milyon 0 olsada bişi degişmez sadece 6-0 dedigimiz olay küresel ekonomide paranızın pozisyon olarak netligini gösterir. Temel olan güçlü bir ekonomidir
  • 30-07-2007, 13:11:47
    #24
    Eposta Aktivasyonu Gerekmekte
    Evet,
    Güçlü ekonomi için de ülkenin ekonomisinin ticari araçlarının iyi çalışması, dış pazarla mucadele edebilmesi lazım. Kapatılan firmalar gittikçe artıyor...
    Sebep dış güçlerle rekabet edilememesi.
  • 30-07-2007, 13:20:41
    #25
    doların düşmesi kısa vadede kötü oluyor ama uzun vadede bence ülke ekonomisi için iyi olacaktır. Paramızın değer kazanması uzun bir zamana yayılırsa çok güzel olur.
  • 30-07-2007, 13:51:54
    #26
    adsense ödemeleri öncesi olsa daha iyi olur
  • 30-07-2007, 14:04:22
    #27
    Misafir
    karacoder adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    adsense ödemeleri öncesi olsa daha iyi olur
    Tam türk işte harikasın hehe, bu arada merkez bankası 1.70 vs. gibi fiyatlara izin vereceğini sanmıyorum..