• 25-08-2009, 01:38:54
    #19
    protos78 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam,
    Bu grafikte Rand, Seo taktiklerinin hangisinin ne kadar deger yarattigini white hat /black hat kategorisine ayirarak anlatmaya calismis. BUrada para ile ilgili birsey yok. Ayrica siz hangisisiniz falan diyede bisey olmaz. Buradakiler SEO taktikleridir. Insanlar bunlarin biri olmaz, olamaz. Bir kisi bu taktiklerin 3-5 tanesini ayni anda kullanabilir.
    Gelelim grafige:
    X ekseni yaratilan degeri gosteriyor.
    Y ekseninin ust tarafi white hat (beyaz sapka), alt tarafi siyahsapka. Burada bir siralama yok. Yani beyaz sapka, siyahtan iyidir yada kotudur demiyor. Sadece beyaz ve siyah sapka seo'yu ayni grafikte gostermek icin y eksenini kullaniyor.
    X ekseni uzerinde saga dogru gidildikce deger(fayda artiyor.) Mesela Rand'e gore pagerank sculpting (site icinde pagerankin nasil dagilacagina karar verme), Wikipedia Links(wikipedia linkleri) ne gore daha degerliymis. Yani saga gidildikce fayda artuyor.
    Yukari gidildikce white hat (beyaz sapka) olayi artiyor. Wikipedia Links (wiki linkleri), pagerank sculpting'in ustunde olduguna gore, BU arkadas wiki linklerini daha bi beyaz sapka seo olarak goruyor.
    Ben son zamanlarda SeoMoz yazarlarinin bazilariyla fiziksel olarak ayni ortamda bulundum. Bu yuzden neler bildiklerini, neler yapabileceklerini bu forumdaki insanlarin cogundan iyi biliyorum. Bu ve buna benzer grafikler daha cok bu isten hic anlamayan sirket IT yoneticilerinin gozunu boyayarak, is almak icin yapilir. Yukaridaki grafik yanlislarla dolu. Ama bilisim yoneticilerinin buyuk cogunlugu bunu yer.
    Sabahtir birşey demiyeceğim demiyeceğim diye yırtınıyorum ama bir yere kadar ! Ne kadar artist birşeysin la sen böyle ? Yerim fiziksel temasını ne halt yiyorsan ya elemanlar ile beni ırgılamaz ! Adam akıllı konumda cevap ver yoksa bas git hiç uğraştırma bizi burada.

    Şu hayatta en çok kendini öven , kendini bir halt sanan adamlardan tiksinmişimdir hala da öyle.Koyduk ki oraya o grafiği ne nedir değildir biliyoruz anlatmana da gerek yok.

    O kadar biliyorsan yap bir tane de insanlar faydalansın atıp tutmak ile olmuyor.
    Adam oturmuş hazırlamış bir grafik ve bu doğru üzerinde ben buradaki arkadaşlara soruyorum sizler bu grafiğe göre hangi taraftasınız diye ? Sana mı soracağım böyle bir konu olup olmayacağını kimsin ki sen buna karar veriyorsun ?

    Ramazan ramazan insanın asabını bozuyorsun git ne halin varsa gör.
  • 25-08-2009, 01:41:45
    #20
    Resmin lokasyonu neresi acaba. Yurtdışı girişleri sorunlu da resim çıkmıyor.
  • 25-08-2009, 01:44:55
    #21
    MuTAs adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Resmin lokasyonu neresi acaba. Yurtdışı girişleri sorunlu da resim çıkmıyor.
    boşver dostum sildim konudan resmide yazıyıda.Forum artist dolu uğraşasım yok bu aralar canım sıkkın.
  • 25-08-2009, 02:31:37
    #22
    Üyeliği durduruldu
    JustRulz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sabahtir birşey demiyeceğim demiyeceğim diye yırtınıyorum ama bir yere kadar ! Ne kadar artist birşeysin la sen böyle ? Yerim fiziksel temasını ne halt yiyorsan ya elemanlar ile beni ırgılamaz ! Adam akıllı konumda cevap ver yoksa bas git hiç uğraştırma bizi burada.

    Şu hayatta en çok kendini öven , kendini bir halt sanan adamlardan tiksinmişimdir hala da öyle.Koyduk ki oraya o grafiği ne nedir değildir biliyoruz anlatmana da gerek yok.

    O kadar biliyorsan yap bir tane de insanlar faydalansın atıp tutmak ile olmuyor.
    Adam oturmuş hazırlamış bir grafik ve bu doğru üzerinde ben buradaki arkadaşlara soruyorum sizler bu grafiğe göre hangi taraftasınız diye ? Sana mı soracağım böyle bir konu olup olmayacağını kimsin ki sen buna karar veriyorsun ?

    Ramazan ramazan insanın asabını bozuyorsun git ne halin varsa gör.
    Al bir tane daha...

    Hocam sen oncelikle o grafigin ne oldugunu bilmeden buraya koymussun...

    Sunu demissin: Bu çizelgede webmasterların yaptıkları ve sonucunda kazanılan para miktarları anlatılmaya çalışılmıştır.

    1. Bu grafigin para vs ile alakasi yok. Daha grafigin ne oldugunu bilmeden buraya koymussun.
    2. Bu grafikte sadece seo taktikleri var. Insanlar tanim geregi seo taktigi olmaz, olamaz. Insanlar bu grafikteki seo taktiklerinin bir yada birkacini kullanir. Dolayisiyla insanlar bu grafikte bir tarafta olmaz, olamaz. "Siz hangisiniz" diye bir soruda olmaz. Biraz anlayisin kit oldugu icin ornek vererek anlatayim:

    Ramazan demissin. Ramazanda pide yada ekmek yiyebilirsin. Isteyen ikisinde yer, birini yer, yada hicbirini yemez. Sen insanlara dun pide mi yedin, ekmek mi yedin diye soru sorabilirsin. Insanlara sen pide misin yada ekmek misin diye sorarsan, anlamsiz anlamsiz yuzune bakarlar.

    Su anda sen insanlara "siz hangisi siniz?" diye soru sormak, sen pide misin? ekmek misin sorusu ile ayni...Cunku grafikte sadece seo taktikleri var. Insanlar oncedende dedigim gibi seo taktigi degildir, olamaz.

    Aslinda bu sorunun temelinde yatan sebep grafigi yanlis anlaman. Muhtemelen white hat/ black hat seo olayini ve grafikte x,y eksenlerini gorunce olayi para ile bagdastirdin. Yani grafigi buraya koymadan, yanlis yorumladin. Benim yukarida yazdiklarimi okursan, grafigin ne anlama geldigini daha iyi anlarsin. Bunun yaninda sunuda unutma. Insanin egosu iyi bisey degildir. Yanlis yaptiginda yanlisi farketmesini engeller.

    Dunya uzerinde ne kadar bilgisiz insan varsa, eldeki konuyu tartisacak bilgiye sahip olmadiklari icin olayi kisisellestirmeye, karsi tarafa hakeret ederek, konuyu saptirarak amaclarina ulasmaya calisirlar. Bu konudada bunun acik ornegi var. Cunku grafik senin dedigin gibi kazanilan para ile alakali bisey yok. Senin onunde iki tercih vardi. Yanlisini kabul etmek, yada senin yanlis yaptigini soyleyene kisisel saldirida bulunmak. Malesef sen ikinci yolu sectin. Canin sagolsun. Ben bu forumda bu sekilde karalamalara cok alisigim. Benim amacim bilgiyi tartismak, bunu yaparkende salt biligiyi konusmak.

    Yukarida grafigin ne oldugunu ve nasil okunmasi gerektigini detayli bir sekilde anlattim. Bundan sonra bu konuya cevap vereceklerin bana hakaret etmek yerine, grafigin nasil okunmasi gerektigi uzerinde pozitif elestiri yapmasini tercih ederim. Bana sallayacaklarda, lutfen ozel mesaj ile yapsin. Yada - (negatif) reputlara abansin. CUnku insanlarin sizin egolarinizi tatmin etmek icin bana sacma sapan laflar sokma calismalarinizi okumasinin onlar icin bir anlam ifade edecegini sanmiyorum.
  • 25-08-2009, 02:42:14
    #23
    protos78 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Al bir tane daha...
    Hocam sen oncelikle o grafigin ne oldugunu bilmeden buraya koymussun...
    Sunu demissin: Bu çizelgede webmasterların yaptıkları ve sonucunda kazanılan para miktarları anlatılmaya çalışılmıştır.
    1. Bu grafigin para vs ile alakasi yok. Daha grafigin ne oldugunu bilmeden buraya koymussun.
    2. Bu grafikte sadece seo taktikleri var. Insanlar tanim geregi seo taktigi olmaz, olamaz. Insanlar bu grafikteki seo taktiklerinin bir yada birkacini kullanir. Dolayisiyla insanlar bu grafikte bir tarafta olmaz, olamaz. "Siz hangisiniz" diye bir soruda olmaz. Biraz anlayisin kit oldugu icin ornek vererek anlatayim:
    Ramazan demissin. Ramazanda pide yada ekmek yiyebilirsin. Isteyen ikisinde yer, birini yer, yada hicbirini yemez. Sen insanlara dun pide mi yedin, ekmek mi yedin diye soru sorabilirsin. Insanlara sen pide misin yada ekmek misin diye sorarsan, anlamsiz anlamsiz yuzune bakarlar.
    Su anda sen insanlara "siz hangisi siniz?" diye soru sormak, sen pide misin? ekmek misin sorusu ile ayni...Cunku grafikte sadece seo taktikleri var. Insanlar oncedende dedigim gibi seo taktigi degildir, olamaz.
    Aslinda bu sorunun temelinde yatan sebep grafigi yanlis anlaman. Muhtemelen white hat/ black hat seo olayini ve grafikte x,y eksenlerini gorunce olayi para ile bagdastirdin. Yani grafigi buraya koymadan, yanlis yorumladin. Benim yukarida yazdiklarimi okursan, grafigin ne anlama geldigini daha iyi anlarsin. Bunun yaninda sunuda unutma. Insanin egosu iyi bisey degildir. Yanlis yaptiginda yanlisi farketmesini engeller.
    Dunya uzerinde ne kadar bilgisiz insan varsa, eldeki konuyu tartisacak bilgiye sahip olmadiklari icin olayi kisisellestirmeye, karsi tarafa hakeret ederek, konuyu saptirarak amaclarina ulasmaya calisirlar. Bu konudada bunun acik ornegi var. Cunku grafik senin dedigin gibi kazanilan para ile alakali bisey yok. Senin onunde iki tercih vardi. Yanlisini kabul etmek, yada senin yanlis yaptigini soyleyene kisisel saldirida bulunmak. Malesef sen ikinci yolu sectin. Canin sagolsun. Ben bu forumda bu sekilde karalamalara cok alisigim. Benim amacim bilgiyi tartismak, bunu yaparkende salt biligiyi konusmak.
    Yukarida grafigin ne oldugunu ve nasil okunmasi gerektigini detayli bir sekilde anlattim. Bundan sonra bu konuya cevap vereceklerin bana hakaret etmek yerine, grafigin nasil okunmasi gerektigi uzerinde pozitif elestiri yapmasini tercih ederim. Bana sallayacaklarda, lutfen ozel mesaj ile yapsin. Yada - (negatif) reputlara abansin. CUnku insanlarin sizin egolarinizi tatmin etmek icin bana sacma sapan laflar sokma calismalarinizi okumasinin onlar icin bir anlam ifade edecegini sanmiyorum.
    La senin neyini karalıyayım sen yazını uzun ya da janjanlı yazınca bir şey olduğunu varsayan özünde kendini övmeden başka bir halt bilmeyen adamın tekisin.

    İnsanların yaptıklarını kötülemek yerine eksik kısımlarını söylemek sana güç geliyor.Bu tip insanlardan nefret ederim ! Bu 1

    2.si SANA MI SORACAĞIM AÇACAĞIM KONUYU ? KİMSİN LA SEN ? :d

    3.sü egomu tatmin etmek gibi bir niyetim yok ilk mesajında sana bir arkadaş cevap yazmış idi sonrasında ortalık dağılmasın diye kendim birşeyler yazdım sonrasında ki mesajın beni de delirtti.Ne yapmaya çalışıyorsun kimsin nesin bilmiyorum ama fiziksel etkileşimine devam et bence seomozdakiler ile sen aşiyorsun bizi sen büyüksün sen sio master hadi güzelim.
  • 25-08-2009, 02:42:41
    #24
    Üyeliği durduruldu
    MuTAs adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Resmin lokasyonu neresi acaba. Yurtdışı girişleri sorunlu da resim çıkmıyor.
    Adam konu aciyor. Sonra grafigi yanlis yorumluyor. Dogrusunu soyluyorum, ustune hakaret yiyorum. Sonrada gidip, grafigi silmis.

    Baskasinin el emegini link vermeden buraya koymanin yanlis birsey oldugunu biliyor ama ana kaynaga link bile yok. Neyse ben vereyim.
    http://www.seomoz.org/blog/4-essential-seo-infographics

  • 25-08-2009, 02:47:22
    #25
    protos78 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Adam konu aciyor. Sonra grafigi yanlis yorumluyor. Dogrusunu soyluyorum, ustune hakaret yiyorum. Sonrada gidip, grafigi silmis.
    Baskasinin el emegini link vermeden buraya koymanin yanlis birsey oldugunu biliyor ama ana kaynaga link bile yok. Neyse ben vereyim.
    http://www.seomoz.org/blog/4-essential-seo-infographics
    Allah'ım kafayi yiğeceğim ya *** sen piyangodan mı çıktın gece gece ? senin yüzünden kaldırdım resimi ! adamlara bir küfür etmediğin kaldı sonra kalk adamların emeğine sahip çık buralardan sana yağlı bir masa göndereyim üzerinde daha iyi kıvırırsın protos.
  • 25-08-2009, 02:49:10
    #26
    Üyeliği durduruldu
    JustRulz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle

    İnsanların yaptıklarını kötülemek yerine eksik kısımlarını söylemek sana güç geliyor.Bu tip insanlardan nefret ederim ! Bu 1
    Arkadasim,

    Sana zaten yukarida bu grafigin nasil okunmasi gerektigini yazdim. Yani seni kotulemedim. Grafigi yanlis yorumladigini, dogrusunun ne oldugunu soyledim.

    JustRulz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    2.si SANA MI SORACAĞIM AÇACAĞIM KONUYU ? KİMSİN LA SEN ? :d
    Tabiki bana sormayacaksin ama insanlara sen pide misin? ekmek misin? siz hangisisiniz diye soru sordugunda ve bu sorunun sacma oldugunu soylediginde gucenmeyeceksin. Cunku sorun sacma.

    JustRulz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle

    3.sü egomu tatmin etmek gibi bir niyetim yok ilk mesajında sana bir arkadaş cevap yazmış idi sonrasında ortalık dağılmasın diye kendim birşeyler yazdım sonrasında ki mesajın beni de delirtti.Ne yapmaya çalışıyorsun kimsin nesin bilmiyorum ama fiziksel etkileşimine devam et bence seomozdakiler ile sen aşiyorsun bizi sen büyüksün sen sio master hadi güzelim.
    Hocam,

    Egonu tatmin etmek istemiyorsan, cok basit bir sekilde yatip uyursun. Yarin yazdiklarini tekrar okursun. Cunku bana cevap verirken eldeki konuyu asip, grafigi tartismak yerine bana direkt olarak hakaret ediyorsun. SeoMozdakilerle fiziksel etkilesim vs gibi sozler daha cok lise yillarindaki cocuklarin seviyesidir. Sanirim farkindasindir. Bu sekilde komik olmuyorsun. Sadece kirici oluyorsun. Varsa bi argumanin, hala bu grafigin para ile alakasi oldugunu iddia ediyorsan, yaz. Yoksa bana laf sokmaya calisarak eline bisey gecmez.

    Dedigim gibi hala grafigin webmasterlarin kazandigi para ile ilgili oldugunu dusunuyorsan, yaz tartisalim. Yoksa gerisi ego tatmini....
  • 25-08-2009, 02:51:26
    #27
    Üyeliği durduruldu
    JustRulz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Allah'ım kafayi yiğeceğim ya *** sen piyangodan mı çıktın gece gece ? senin yüzünden kaldırdım resimi ! adamlara bir küfür etmediğin kaldı sonra kalk adamların emeğine sahip çık buralardan sana yağlı bir masa göndereyim üzerinde daha iyi kıvırırsın protos.
    Ben adamlara sivri dedim. Cunku yaptiklari grafik yanlis. Yani seo taktiklerinin yerleri yanlis. Adamlarin emeklerine bisey mi dedim? Bunlari yapmalarinin ana sebebi daha onceden soyledigim gibi isten anlamayan IT direktorlerini, yoneticilerine SEO danismanligi satmak. Iyi bir SEO zaten bu grafigin gercegi yansitmadigini ilk bakista cozer.

    Daha oncedende dedigim gibi kivritmak, temas memas vs... ego tatmini...

    Anlaman gereken su: Ben insanlara degil, fikrilerine karsiyim. Yani biri yanlis bisey yaparsa soylerim, dogru yaparsada soylerim.

    Senin kafana insana karsi olmak gibi bisey olusmus. Ben SeoMoz'un yaptiklarina, emeklerine vs bisey diyemem. Ama yaptiklari grafigin yanlis oldugunu dusunuyorum. Bir insanin yaptiklarina tamamen karsi cikmak farkli biseydir, insanin iyi ve kotu yaptigi seyleri anlatmak baska seydir.

    Mesela sen su anda bana benim ne dedigime bakmadan, dedigimi anlamaya calismadan, ne dersem karsi cikiyorsun. Bunun yerine egonu biraz serbest birakmayip, benim ne yazdigimi okuyup, anlamaya calissan, hem senin icin hemde bu forumdaki diger kisiler, hemde benim icin iyi olur. Zira hakarete ugramaktan bikmis durumdayim.