• 25-02-2009, 00:21:34
    #55
    Eğer div kullanımını bilmiyor ve ziyaretçinin trafik yükü çok önemli değilse table kullanabilirsiniz.

    Ama belli potansiyele ulaşmış siteler için bu kullanım ek maliyet getirdiği gibi, tarayıcıların "render" süresini de uzatır.

    Bu nedenle css bu işin anahtarı ve gerçekten çok faydalıdır.
  • 25-02-2009, 01:53:23
    #56
    abirisebil adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Eğer div kullanımını bilmiyor ve ziyaretçinin trafik yükü çok önemli değilse table kullanabilirsiniz.
    Ama belli potansiyele ulaşmış siteler için bu kullanım ek maliyet getirdiği gibi, tarayıcıların "render" süresini de uzatır.
    Bu nedenle css bu işin anahtarı ve gerçekten çok faydalıdır.
    Table olması css kullanılamaz demek değildir ki zaten
    Aşırı iç içe table yapısı gerçekten de tarayıcı derleme süresini uzatabilir ki uzatır. Çünkü tablo yapıları, içlerindeki tüm alt tablo nesne vs. bölümler tarayıcı tarafından derlenmeden ekranda gösterilmez. İşlemcisi zayıf makineleri gerçekten yorabilir. Ama bu bir kaç tablo olursa google kızar filan gibi düşünceler uyandırmasın kimsede.

    R10'da da table var
  • 25-02-2009, 08:13:43
    #57
    Peksoft adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    En güzel kaynaklardan biri, www.fatihhayrioglu.com
    En basitinden bi' örnek yaptım, en sade şekilde bile css kodlarını html'e koyduğunuzu düşünün bide, ne kadar kalabalık yapıyo.
    body {
        font:12px/20px Verdana,Arial;
        text-align:center;
    }
    #anaalan {
        width:800px;
        margin:0 auto;
        text-align:left;
    }
    .ust {
        float:left;
        width: 800px;
        height: 100px;
        background-color: #66ff33;
    }
    .sol {
        float:left;
        width:200px;
        height:400px;
        background-color:#99ccff;
    }
    .orta {
        float:left;
        width:400px;
        height:400px;
        background-color:#ffca95;
    }
    .sag {
        float:left;
        width:200px;
        height:400px;
        background-color:#ffccff;
    }
    .alt {
        float:left;
        width:800px;
        height:100px;
        background-color:lightgreen;
    }
    Birde böyle bakın, ne kadar sade. Google şunu sevmesinmi.
    <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
    <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" dir="ltr" lang="tr-TR">
    <head>
    <title>CSS Örnek</title>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1254" />
    <link rel="stylesheet" type="text/css" href="ornek.css" />
    </head>
    <body>
    <div id="anaalan">
    <div class="ust">Üst bölüm</div>
    <div class="sol">Sol bölüm</div>
    <div class="orta">İçerik</div>
    <div class="sag">Sağ bölüm</div>
    <div class="alt">Alt bölüm</div>
    </div>
    </body>
    </html>
    Evet denedim çok güzel ölçülendirmişsin ayrıca tarayıcının boyutunu küçültünce karelerin boyu değişmiyor.. Ah birde ben kapsam şu div'i
  • 25-02-2009, 08:43:33
    #58
    Ben div'i sayfaya yaymak istiyorum margin'i 0px olacak şekilde %100 yapıyorum winth ile Height'i ama büyüyeceğine küçülüyor mantık olarak nerde hata yapıyorum anlamadım gitti

    Birde belirlenecek yerleri tablo ile yapsak mesela bu %100'lük yeri ve divleri bu tablonun içine yerleştirsek sorun olur mu acaba..
  • 14-03-2009, 12:50:21
    #59
    Tamamdır div'i ögrenmiş bulunmaktayım, göründüğü kadar da zor değilmiş aslında, kısacası bilene kolay hihihi (:
  • 14-03-2009, 13:07:08
    #60
    8 aylık konuyu diriltmişsiniz
  • 14-03-2009, 15:13:44
    #61
    table faydasını bolca gördüm ve görmeye devam ediyorum (: