• 17-03-2017, 15:51:01
    #19
    SEO şekil mi değiştiriyor desek daha doğru olur bu durumda. Daha da doğrusu yeni SEO taktikleri olacaktır.


    Lukaju adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben geleceği Seo'da görmüyorum artık. Size belki hurafe gelebilir ama artık gelicek Google Play'de. Bence artık seo'ya değil Google Play'e yönlenmemiz lazım. Yönlenenler ve bunu başarılı bir şekilde yapanlar şimdiden Google Play'de ciddi paralar kazanmaya başladı bile. Bunun en basit örneği kendimiz olarak düşünün. Artık bir ürün satın almak istediğimde Google arama moturunu kullanmıyorum. Google Play'de N11 uygulamamı indirdim ve N11 uygulamasından ürünlere bakıyorum. Teknoloji aslında biz insanları iyice üşengeç hale getirdi. Örneğin her seferinde "otobüs saatleri" kelimesini google'de aramak istemiyorum. Google Play'de gerekli uygulamayı telefonuma yükleyip anından almak istediğim bilgiyi almak istiyorum. Google Play'de halen pasta büyük ve şu an kendi sektörümde Google Play uygulaması geliştirmekteyim. Uygulamam ciddi anlamda kaliteli olursa Google sıralamasında 1.ci sırada olan rakip siteyi otomatik olarak bitiriyorum. Şimdi konuyla alakası nedir diyenler olabilir ama Söz konusu Seo'nun geleceği ise Gelicek Seo'da değil Google Play'de diyorum.
    Makale ve akademik makaleyi gidip uygulamadan mı arayacağım. Her iş için uygulama yükleyecek olsak 500GB alanı olan telefonlara ihtiyaç duyardık.
  • 17-03-2017, 15:57:48
    #20
    6-7 yıldır bu işe aralıksız kafa patlatan biriyim hep bu tür konular açılır durur, seo bitti mi, bitecekmi, sitem geriledi, uçtu kaçtı, şu adamı sıralamada geçemiyom diyenler vs. , işi bilmeyenler veyahut eski kafayla gidenler hep kaybetmeye sitesini gerilerde görmeye malesef mahkumdur.

    Ee bu iş bitti de kardeşim google siteleri sıralamayacak mı veya hangi siteleri neye göre sıralayacak bir mantıklı düşünün. Google seo bitti demek resmen internet bitti demekden farkı yoktur. Herşeyden önce iyi bir analizci olmak gerekir.

    Evet yeni degişiklige ayak uyduramayanlar için bitmiştir, bizim için daha yeni başlıyor.
  • 17-03-2017, 16:14:54
    #21
    burda ne demiş bu Gary illyes

    Google Dance in 5 days \o/ Only an ocean is in my way! And a continent. And border control...
  • 17-03-2017, 16:28:31
    #22
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    atuvural adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    SEO şekil mi değiştiriyor desek daha doğru olur bu durumda. Daha da doğrusu yeni SEO taktikleri olacaktır.




    Makale ve akademik makaleyi gidip uygulamadan mı arayacağım. Her iş için uygulama yükleyecek olsak 500GB alanı olan telefonlara ihtiyaç duyardık.
    Hocam bu görüşüm tabiki her konuda geçerli değil.
    Burada bulunmamızın bu işi yapmamızın amacı para kazanmaktan ibaret sadece. Örnek olarak 5 yıl önce oyun sitelerinden bu günün parası ortalama aylık 2 bin lira gibi kazancım oluyordu. Android telefon ve tabletlerin yaygınlaşması ile birlikte artık çocuklar hep aradığı oyunu google play'de buluyor. Kısacası oyun sitelerinin durumu şu an çok vahim ve her geçen gün kötüye gitmekte. Sadece oyun sektörü için bir örnek, artırılabilir örnekler oldukça fazla zaten. Beni seo'dan soğutan diğer bir mevzu ise google'nin reklam politikası. Her sektöre hakim değilim ama hakim olduğu sektörlerinden biri nakliyat sektörü. Müşteri evini taşımak için Google'ye "Kayseri evden eve nakliyat" kelimesi yazıyor. Zaten karşına 4 adet reklam çıkma. Google haritalardada artık 1 adet reklam verebiliyoruz. Harita ve reklam ile müşterinin karşısına zaten 8 adet seçenecek çıkıyor. ilk 3 siteleri zaten yüksek otorite kazanmış siteler almış durumda örneğin "armut.com" ilk 3 + 4 reklam + 4 harita sonucu toplamda müşterinin önüne 11 adet seçenek sunulmakta. Zaten rakebeti yüksek olan bir kelime için aylarca zaman ve para harcayıp sitenizi 4.cü sıraya getirseniz bile size gelen hit %10 civarında olacak. Bundan 3 yıl öncesine kadar nakliyat sitelerinden abartısız aylık 3 bin lira civarında para kazanıyordum. Adamlar şimdi ilk sayfada bile olmak istemiyor. Haftalık 500 Lira verip reklamda ilk 3 site içinde olmayı tercih ediyor. Benim gibi r10'da bulunan herkesin amacı para kazanmak sonuçta. Bilgiyi bile para kazanma amacı ile öğreniyoruz. Ve benim gördüğüm şey paranın artık Seo'da olmadığı. Önceden firmalar bana sitemi ilk sayfaya getir diye para verirdi şimdi ise Google reklamları danışmanlığı için para veriyorlar. Vallaha hocam belki beni haklı bulursunuz belki haksız. Her sektör için demiyorum bu söylediklerimi ama artık para kazancını ben Seo'da görmüyorum. Benim için şu an en iyi para kazancı google play olarak duruyor. Tabi bu değişken bir durum. Elimde para gücü olsa sağlam ekib kuracak durum olsa seo'dan para kazandıracak siteler açardım. Örneğin nakliyat sektöründe her ilde sıralamada ilk 3 site içine gelebilecek para ve ekibim olsa hiç düşünmeden girerdim. Bir laf var hani "Ayağını yorganına göre uzat" diye. Şimdi bakıyorumda ayağımı Seo'ye uzatsam dışarda kalıyor. Tabi bunlar benim şahsi görüşlerim. Edindiğim tecrübe bu. Belki yanlış belki doğru. Sen farklı bir sektörde Seo'dan memnun olabilirsin ama benim yada bazıları için durum bu şekilde değil. İnsanlar tabiki her zaman Google arama sonuçlarını kullanıcak ama bizim gibilerin para kazanmasını ben artık Seo'da görmüyorum malesef. Bu söylediklerimde dolayıda pek mutlu olduğum söylenemez. Umarım benim dediğim olmaz umarım ben haksız çıkarım. Umarım seo'dan herkes bir ekmek kazanabilir.
  • 17-03-2017, 16:35:49
    #23
    The_Memo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    6-7 yıldır bu işe aralıksız kafa patlatan biriyim hep bu tür konular açılır durur, seo bitti mi, bitecekmi, sitem geriledi, uçtu kaçtı, şu adamı sıralamada geçemiyom diyenler vs. , işi bilmeyenler veyahut eski kafayla gidenler hep kaybetmeye sitesini gerilerde görmeye malesef mahkumdur.

    Ee bu iş bitti de kardeşim google siteleri sıralamayacak mı veya hangi siteleri neye göre sıralayacak bir mantıklı düşünün. Google seo bitti demek resmen internet bitti demekden farkı yoktur. Herşeyden önce iyi bir analizci olmak gerekir.

    Evet yeni degişiklige ayak uyduramayanlar için bitmiştir, bizim için daha yeni başlıyor.
    Hocam eski kafa demişsin de arkadaş da aynısını söylüyor sıralama kavramının değişeceğini söylüyor.Google site sıralamayacak.Semantik web devreye girip en doğrusunu gösterip işine bakacak.İnsanların arama yapma için sebebi kalmıyor.Eskiden bol bol film sitesi izlerdim.Şimdi sağlam link bulmak sıkıntı.Player hata veriyor.Sağda reklam çıkıyor "blu tv çıktı.içerik 9,90 tl " diye.Torrent oyunları google bile bile önüne geçmedi.Koca nesil oyun bağımlısı oldu.şimd dmca uyarısı veriyor.4 sene önce nerdeydin Karşımızda bizim yıllarda veriyi girdiğimiz bedava sırf" adsense tık" için oluşturduğumuz big data var.Adamları bunu kullanacaklar diyor.Seonun tek doğrusu yok.Google algoritmaya izin vere vere büyük bir havuzu ele geçirdi.Kurumsal olmayan siteler yakında silinecek googleden.Son zamanlarda hiç kişisel blog denk gelmiyor aramalarımda.

    https://netvent.com/duragan-sayfalar...sil-evriliyor/
  • 17-03-2017, 16:42:57
    #24
    Dora adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    SEO Artık Bitiyor Mu? diye aradım ve Google'da bu sayfa ilk sırada çıktı. Demek ki bitmiyor

    Seo bitti mi değil zaten bitecek mi ? ben Google'ın eninde sonunda bu internet sektörünü tamamı ile eline alacağını düşünüyorum. AMP 'yi de bunun biraz başlangıcı niteliğinde görüyorum.

    project42 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam eski kafa demişsin de arkadaş da aynısını söylüyor sıralama kavramının değişeceğini söylüyor.Google site sıralamayacak.Semantik web devreye girip en doğrusunu gösterip işine bakacak.İnsanların arama yapma için sebebi kalmıyor.Eskiden bol bol film sitesi izlerdim.Şimdi sağlam link bulmak sıkıntı.Player hata veriyor.Sağda reklam çıkıyor "blu tv çıktı.içerik 9,90 tl " diye.Torrent oyunları google bile bile önüne geçmedi.Koca nesil oyun bağımlısı oldu.şimd dmca uyarısı veriyor.4 sene önce nerdeydin Karşımızda bizim yıllarda veriyi girdiğimiz bedava sırf" adsense tık" için oluşturduğumuz big data var.Adamları bunu kullanacaklar diyor.Seonun tek doğrusu yok.Google algoritmaya izin vere vere büyük bir havuzu ele geçirdi.Kurumsal olmayan siteler yakında silinecek googleden.Son zamanlarda hiç kişisel blog denk gelmiyor aramalarımda.

    https://netvent.com/duragan-sayfalar...sil-evriliyor/
    hocam tam olarak ne demek istediğimi anlayan çok nadir kişilerdensiniz
  • 17-03-2017, 16:46:17
    #25
    Lukaju adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam bu görüşüm tabiki her konuda geçerli değil.
    Burada bulunmamızın bu işi yapmamızın amacı para kazanmaktan ibaret sadece. Örnek olarak 5 yıl önce oyun sitelerinden bu günün parası ortalama aylık 2 bin lira gibi kazancım oluyordu. Android telefon ve tabletlerin yaygınlaşması ile birlikte artık çocuklar hep aradığı oyunu google play'de buluyor. Kısacası oyun sitelerinin durumu şu an çok vahim ve her geçen gün kötüye gitmekte. Sadece oyun sektörü için bir örnek, artırılabilir örnekler oldukça fazla zaten. Beni seo'dan soğutan diğer bir mevzu ise google'nin reklam politikası. Her sektöre hakim değilim ama hakim olduğu sektörlerinden biri nakliyat sektörü. Müşteri evini taşımak için Google'ye "Kayseri evden eve nakliyat" kelimesi yazıyor. Zaten karşına 4 adet reklam çıkma. Google haritalardada artık 1 adet reklam verebiliyoruz. Harita ve reklam ile müşterinin karşısına zaten 8 adet seçenecek çıkıyor. ilk 3 siteleri zaten yüksek otorite kazanmış siteler almış durumda örneğin "armut.com" ilk 3 + 4 reklam + 4 harita sonucu toplamda müşterinin önüne 11 adet seçenek sunulmakta. Zaten rakebeti yüksek olan bir kelime için aylarca zaman ve para harcayıp sitenizi 4.cü sıraya getirseniz bile size gelen hit %10 civarında olacak. Bundan 3 yıl öncesine kadar nakliyat sitelerinden abartısız aylık 3 bin lira civarında para kazanıyordum. Adamlar şimdi ilk sayfada bile olmak istemiyor. Haftalık 500 Lira verip reklamda ilk 3 site içinde olmayı tercih ediyor. Benim gibi r10'da bulunan herkesin amacı para kazanmak sonuçta. Bilgiyi bile para kazanma amacı ile öğreniyoruz. Ve benim gördüğüm şey paranın artık Seo'da olmadığı. Önceden firmalar bana sitemi ilk sayfaya getir diye para verirdi şimdi ise Google reklamları danışmanlığı için para veriyorlar. Vallaha hocam belki beni haklı bulursunuz belki haksız. Her sektör için demiyorum bu söylediklerimi ama artık para kazancını ben Seo'da görmüyorum. Benim için şu an en iyi para kazancı google play olarak duruyor. Tabi bu değişken bir durum. Elimde para gücü olsa sağlam ekib kuracak durum olsa seo'dan para kazandıracak siteler açardım. Örneğin nakliyat sektöründe her ilde sıralamada ilk 3 site içine gelebilecek para ve ekibim olsa hiç düşünmeden girerdim. Bir laf var hani "Ayağını yorganına göre uzat" diye. Şimdi bakıyorumda ayağımı Seo'ye uzatsam dışarda kalıyor. Tabi bunlar benim şahsi görüşlerim. Edindiğim tecrübe bu. Belki yanlış belki doğru. Sen farklı bir sektörde Seo'dan memnun olabilirsin ama benim yada bazıları için durum bu şekilde değil. İnsanlar tabiki her zaman Google arama sonuçlarını kullanıcak ama bizim gibilerin para kazanmasını ben artık Seo'da görmüyorum malesef. Bu söylediklerimde dolayıda pek mutlu olduğum söylenemez. Umarım benim dediğim olmaz umarım ben haksız çıkarım. Umarım seo'dan herkes bir ekmek kazanabilir.

    Bunlara ben de katılıyorum. Aslında şunu söylesek daha doğru, sektörel anlamda iş yapanlar ya da ticarete yönelik işletmeler için SEO'nun etkisi düşüyor, reklam ağına bağlı duruma geldi veya geliyor. Ancak bilgi içerikli makalelerin yayınlandığı siteleri bunun içinde tutmak hatalıdır kanımca.

    Herşey hızlı bir şekilde gelişmekte. Bu gelişime de ayak uydurmak, ayakta durmanın bir yolu. İnternette bir ayrışma noktasındayız E-ticaret, haber vb. sektörler için ayrışma dönemine girmiş gibiyiz. Diğer yönde bulunan bilgi ve makale içerikliler ise aynen yolunda gidiyor ve gidecektir. İleri de yeni gelişmeler de bilgi içerikli siteleri de ayrıştırma noktasına gelebilir. Sonuçta arama motorlarının bunu yapmasının nedeni insanları doğru ve zaman kaybı yaşatmadan aradığı bilgiye ulaştırmak.

    Uygulamalar da oyun, haber veya tariflerin ötesine geçemeyecek konumdadır. Genel olarak hemfikiriz.

    Gelecekte mobilin bile yerini farklı şeyler alabilir. Bunun en güzel örneklerini Black Mirror dizisinde veriyordu.
  • 17-03-2017, 16:58:17
    #26
    atuvural adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bunlara ben de katılıyorum. Aslında şunu söylesek daha doğru, sektörel anlamda iş yapanlar ya da ticarete yönelik işletmeler için SEO'nun etkisi düşüyor, reklam ağına bağlı duruma geldi veya geliyor. Ancak bilgi içerikli makalelerin yayınlandığı siteleri bunun içinde tutmak hatalıdır kanımca.

    Herşey hızlı bir şekilde gelişmekte. Bu gelişime de ayak uydurmak, ayakta durmanın bir yolu. İnternette bir ayrışma noktasındayız E-ticaret, haber vb. sektörler için ayrışma dönemine girmiş gibiyiz. Diğer yönde bulunan bilgi ve makale içerikliler ise aynen yolunda gidiyor ve gidecektir. İleri de yeni gelişmeler de bilgi içerikli siteleri de ayrıştırma noktasına gelebilir. Sonuçta arama motorlarının bunu yapmasının nedeni insanları doğru ve zaman kaybı yaşatmadan aradığı bilgiye ulaştırmak.

    Uygulamalar da oyun, haber veya tariflerin ötesine geçemeyecek konumdadır. Genel olarak hemfikiriz.

    Gelecekte mobilin bile yerini farklı şeyler alabilir. Bunun en güzel örneklerini Black Mirror dizisinde veriyordu.
    Hocam ortak bir görüşteyiz aslında Web sektörü artık ayrıştırıldı. Örneğin önceden "oyun,video,müzik,yemek tarifi, e-ticaret" gibi sektörlerde herşeyimizi Google'de arardık. Ama artık videoları Youtube'de, Oyunları Google Play'de, Haberi Twitter'da, yemeğimizi Yemeksepeti.com'da, arkadaşlarımızı Facebook'ta, resimlerimizi İnstagram'da, müziklerimizi Spotify'de arıyoruz Tabi Google'de halen bir çok şeyi bulmak için kullanıyoruz. Mesela arabımın neden çok gaz yaktıgının çözümünü Google'de aramaktayım
  • 17-03-2017, 17:08:32
    #27
    Üyeliği durduruldu
    TuRkkan_ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba arkadaşlar şuan Google hararetli bir çalışma içerisinde herkes bunun farkında ve yabancı forumlarda Google'ın SERP özelliğini değiştireceğini söylüyorlar. Bunun çalışması olarak da AMP çıkıyor ortaya. Google'ın arama sonuçları artık bir sosyal paylaşım ağı gibi olacağı ve sitelerimizin onun bir parçası gibi olacağı söyleniyor. Zaten farkındaysanız AMP linkler Google'ın altında açılıyor.

    Eğer böyle bir durum olursa SEO biter ve Google tek eli başlar. Bundan dolayı yabancı forumlardaki webmasterlar AMP kullanmadıklarını söylüyorlar.

    Benim görüşümü sorarsanız bu durum için gerçekten ikilemdeyim. Google gerçekten büyük bir şirket ve internet sektörünü tamamı ile eline almak isteyebilir. Bundan dolayı olabilir diyorum.

    Diğer yandan ise bu yapılırsa Web sektörü ölür. Bizler bu işleri bırakırız. Web alanı da bir kısır döngüye dönüşür. Bunun Google'da farkıdadır diye düşünüyorum bundan dolayı da olmaz diyorum.

    Kaynak: https://www.blackhatworld.com/seo/se...r-real.919707/
    1239371732 yıldır bu işlerle uğraşıyorum.


    Bu b*ktan arama motoruna muhtacız. Ne istiyorsa onu yapacağız başka yolu yok. Patron zengin. Atıyorda, tutuyorda.