• 04-04-2014, 10:43:14
    #1
    Özellikle blog tarzı tutulan web sayfaları için oldukça önemli ve prestijli bir olgu olan Humans TXT ‘den bahsetmeye çalışacağım. Çok fazla anlatılan ve anlatılmış bir şey olduğunu sanmıyorum, kendi bloğum için geçtiğimiz günlerde oluşturmuştum. Oluşturmak oldukça basit, bir TXT dosyasını ana dizine atmanız ve adını “humans.txt” yapmanız bu bağlamda yeterli. Gelelim humans.txt dosyasının önemine, neden humans.txt dosyası yapmamız gerektiğine…

    Humans.Txt Nedir ?
    Humans.txt İspanyol geliştiriciler tarafından kısa bir dönem önce ortaya atılan ilginç radikal bir fikirdir. Sitenin yazarları hakkında bilgi , kullanılan enstrumanlar hakkında bilgi verebilen ufak txt dosyalarıdır. En önemli özelliği kolay olmasıdır.Bu sitenin arkasında kim var, gibi soruları tek bir yerde toplayabilen bir TXT formatı dosyasıdır. Genellikle www.siteismi.com/humans.txt olarak kullanılır. Ziyaretçiler için yazarları gayet kolay ulaşılır gösterirken, google içinde aynı şekilde güzel ve kolay kılacaktır.

    Humans TXT Önemi
    Dosya TXT formatında olduğu için Google başta olmak üzere arama motorlarında gayet kolay indexlenecektir. Seo açısından kazancı tam olarak kimse tarafından net belirtilmese de benim kendimce bir kaç fikrim mevcut. Bunlar ;

    Sitenin güvenilirliği.
    Sitenin botlar tarafından değil insanlar tarafından oluşturulduğu.
    Herhangi bir tehlif sıkıntısı olmadığı.
    ….

    Gibi Google‘nin güvenlik unsurlarını oluşturan durumlar mevcut. Tabi sizlere “Humans.txt ile google’da 1.sıra” gibi bir ütopik düşünce aşılamıyorum fakat, olay standartsa ve güvenlikse yapmanızda fayda var.

    ÖRN : Humans

    Standartta kalın…

    Kaynak :
  • 04-04-2014, 15:35:31
    #2
    Üyeliği durduruldu
    çok saçma, gereksiz bence. hiçbir google yönergesinde adı geçmiyor bile. google yalnızca robots.txt'ye espri olsun diye google.com/humans.txt dosyası koymuş.
    kaldı ki google plus profilinizi makalelerinizle zaten ilişkilendirebiliyorsunuz.
    zaten yazan arkadaş da bir faydası var mı yok mu bilmiyorum demiş...
    maksat kaynakta bahsi geçen makaleye ziyaretçi çeksin amaçlı açılan bir başlık.
  • 04-04-2014, 16:07:08
    #3
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    belgen adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    çok saçma, gereksiz bence. hiçbir google yönergesinde adı geçmiyor bile. google yalnızca robots.txt'ye espri olsun diye google.com/humans.txt dosyası koymuş.
    kaldı ki google plus profilinizi makalelerinizle zaten ilişkilendirebiliyorsunuz.
    zaten yazan arkadaş da bir faydası var mı yok mu bilmiyorum demiş...
    maksat kaynakta bahsi geçen makaleye ziyaretçi çeksin amaçlı açılan bir başlık.
    http://www.google.com/humans.txt

    Cevap yeterli olur sanırım sizin için ve konunun önemini bilmeyenler için.

    Gereksiz ve saçma olan şey bence sizin bu yersiz cevabınız. Gün içinde onca lüzumsuz konu açılıyor bu kategoriye bence negatif enerjinizi ve yorumunuzu o konulara saklayın siz.

    Zaten kimse idda etmiyor SERP veya SEO ile ilgili var diye. Azıcık araştırırsanız anlarsınız var oluş sebebini.

    Not Human.txt G+'dan evvel oluşan bir yapı'dır. Çok fazla meşhur olamasının sebebi google kadar bütük bir yapı olmamasıdır.
  • 04-04-2014, 16:32:08
    #4
    kbasali adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    http://www.google.com/humans.txt

    Cevap yeterli olur sanırım sizin için ve konunun önemini bilmeyenler için.

    Gereksiz ve saçma olan şey bence sizin bu yersiz cevabınız. Gün içinde onca lüzumsuz konu açılıyor bu kategoriye bence negatif enerjinizi ve yorumunuzu o konulara saklayın siz.

    Zaten kimse idda etmiyor SERP veya SEO ile ilgili var diye. Azıcık araştırırsanız anlarsınız var oluş sebebini.

    Not Human.txt G+'dan evvel oluşan bir yapı'dır. Çok fazla meşhur olamasının sebebi google kadar bütük bir yapı olmamasıdır.
    Benim cevap vermeme gerek kalmamış sanırım, teşekkürler üstad Öte yandan seo ile ilgilendiğini imzandan görebiliyorum, şunu ; http://www.google.com/humans.txt bilebilseydin keşke sende hocam. Buradan gelecek 5-10 hite muhtaç halimiz yok. Kaynak belirtmenin bir zararı olduğunu sanmıyorum.
  • 04-04-2014, 16:35:05
    #5
    İçerik olarak TXT dosyasının bir standartı varmıdır acaba ? Çoğu sitede bende arkadaşın verdiği şekilde görüyorum.Google amca da açıklama şeklinde oluşturmuş.
  • 04-04-2014, 16:35:16
    #6
    Bir değeri yok gibi içine ben ı am not human yazıyorum :P
    • ydlgr
    • keboozgur
    ydlgr ve keboozgur bunu beğendi.
    2 kişi bunu beğendi.
  • 04-04-2014, 16:38:27
    #7
    Üyeliği durduruldu
    "google yalnızca robots.txt'ye espri olsun diye google.com/humans.txt dosyası koymuş." mesajımı doğru dürüst okumadan yorum yapmasaydınız keşke... kendinizi komik duruma düşürmüşsünüz.

    kaynak belirtmenin elbette zararı yok, fakat yararsız yazıların yalnızca link vermek için R10'a konulmasına karşıyım. bu durum burayı link çöplüğüne çevirmekten başka bir işe yaramıyor.
  • 04-04-2014, 16:50:03
    #8
    gereksiz fazladan 1 kb dosya olarak tanimliyorum ben bunu.
  • 04-04-2014, 16:58:42
    #9
    Türkiye'de human.txt oluşturmak saçmalık olur, illegalin kralı bizde, botla site clonlamada bir numarayız, seo için link basmakta üstümüze yok, youtube videolarını bile en az 3 youtube çıkartacak kadar çoğaltmışızdır... ama bu konu bana bir fikir verdi, hayvan.txt yapılabilir