• 25-11-2017, 23:10:09
    #10
    ARTFM adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dünya yuvarlak olduğundan bir kenarı olması mümkün değil. Trol konu gibi durmuş.
    Hocam dünya yuvarlak peki yuvarlak olduğu için bi eğilim vs neden göremiyoruz :-)
  • 25-11-2017, 23:14:44
    #11
    serhad_ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam dünya yuvarlak peki yuvarlak olduğu için bi eğilim vs neden göremiyoruz :-)
    Eğimi görmeniz için biraz yukarılardan bakmanız gerekiyor. Gerçi güneşli bir günde ufuğa baktığınızda az da olsa görürsünüz. Yoksa "Dünya düzdür blabla" diye takılanlardan mısınız?
    Her şeyi tartışın da bilimsel yollarla kanıtlanmış gerçekleri tartışmayın lütfen.
  • 25-11-2017, 23:28:16
    #12
    serhad_ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam dünya yuvarlak peki yuvarlak olduğu için bi eğilim vs neden göremiyoruz :-)
    Hadi basitçe bir hesap yapalım. Hatalar olursa düzeltmenizi şimdiden rica ediyorum
    Referans alabilmemiz için futbol topunu ele alalım.
    Düyanın çapı yaklaşık olarak "12756.1 km"dir. Bunu santimetre cinsine çevirirsek "1 275 610 000 santimetre" eder.
    Futbol topunun çapını "70 santimetre" ele alırsak "1/18 223 000" oranında bir ölçeklendirme yaptık diyebiliriz.
    Kendinizin bu oradan küçük şeklinizi ve futbol topunun üzerinde durduğunu hayal edin. Herhangi bir eğim görme olasılığı var mıdır siz cevaplayın.
  • 25-11-2017, 23:53:30
    #13
    Gokaycan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hadi basitçe bir hesap yapalım. Hatalar olursa düzeltmenizi şimdiden rica ediyorum
    Referans alabilmemiz için futbol topunu ele alalım.
    Düyanın çapı yaklaşık olarak "12756.1 km"dir. Bunu santimetre cinsine çevirirsek "1 275 610 000 santimetre" eder.
    Futbol topunun çapını "70 santimetre" ele alırsak "1/18 223 000" oranında bir ölçeklendirme yaptık diyebiliriz.
    Kendinizin bu oradan küçük şeklinizi ve futbol topunun üzerinde durduğunu hayal edin. Herhangi bir eğim görme olasılığı var mıdır siz cevaplayın.
    Selam Arkadasim, evet kafandaki sorulari sormussun ve tahminim bu sorularinin cevaplarini da yine kendi
    inandigin sekilde cevaplarla isteyeceksin ama bu mümkün degil ve sana verecegim cevaplarin yine cogunu
    kabul etmeyeceksin cünki kafandaki cevaplar var zaten, ama ben yine de deneyeyim;
    1. Nasa Yalanci bir kurulustur ve amaci inanclari yikmaktir, insanligi inanclarindan koparip sadece adina uzay bilimi
    dedikleri kendi yalanlarina ve kurgularina insanlari inandirmak ve bu yolda cesitli Kurgu bilimi uyarlamak icin kurulmustur.
    Esa ve diger ülkelerdeki Uzay Bilimi kuruluslari hepside NASA ya baglidir, ve durum böyle olunca hepside ayni amac icin
    hizmet etmektedir, ve sembolleri de birbirine benzer.

    2. Bing Bang olayi yalandir, insanlik ve Dünya bir tesadüf eseri olusmus degil tamamiyle Allah tarafindan yaratilmistir

    3. Yerçekimi ispatlanmamis Göreceli olmayan bir Madde kanunudur, Kütle yogunlugu da denilmektedir.

    4. Dünya Düzdür ve Buzullar erimez Yaradanimiz cok güzel bir sekilde bunu dengelemistir. Kuzey kutbundaki buzullar nasil
    erimiyorsa Antartikadaki buzullarda erimez, ayrica dis duvar diye tabir ettikleri yerde kendi kendini yenileyen bir mavi buz
    tabakasi Vardır.


    https://youtu.be/zzQUgMHncO4


    Eski medeniyetlerin hepsinde Dünya´nin düz oldugunu düsünenler olmustur. Küre olabilir diyenler Matematikle Dünya´ya
    bakanlar ve Matematikle kesfetmeye calisanlardir. Ama Dünya´nin 3/2 si su oldugundan Su da kendini Teraziye aldigindan
    Ki bosuna su Terazi si icat edilmemistir. Dünya Düz olabilecegi kanisiyla hareket edenler gercegi kesfetmislerdir.

    Cernden gelen son aciklamalari takip etmiyorsun herhalde, son aciklamalarinda Evren aslinda var olmamaliydi diye bir demec
    verdiler, yaradilisin öyle Tesadüfler üzerine olmadigini Yaradanin üstün yaratma gücünü görünce pes ettiler. Isik hizina ulasacaklarmis
    nereye gideceklerse?
    Daha Uzaya cikamayan uzay bilimi hala bos islerle insanligi kandiriyorlar.
    Ne diyelim onlara Kolay Gelsin!
  • 26-11-2017, 00:00:25
    #14
    Bulursan bana da söyle hocam
  • 26-11-2017, 00:53:56
    #15
    1. Öncelikle NASA'ya inanıp inanmamanızın ki akabinde dünyanın şekli ile alakası nedir anlam veremedim. Ayrıca NASA'ya inancım kendi adıma kesinlikle tam değildir ama günlük hayatında kullandığın özellikle teknolojik açıdan çoğu araç gereç/icat NASA tarafından uzay misyonu kapsamında laboratuvarlarında geliştirilmiştir, bunu da göz önünde bulundurmanı tavsiye ederim.
    2. Big Bang(yani büyük patlama) bir teori olup kanun değildir. Bu kadar bilinmesinin sebebi teori kapsamında bütün her şeyi cevaplayamasa bile en mantıklı açıklamaları sunmasıdır. Biraz daha geniş ve ezberciliğin dışına çıkıp yorumsal açıdan bakarsak büyük patlamanın Allah tarafından gerdçekleştirilmediği/tetiklenmediğini bilmek de imkansızdır. Görüldüğü gibi ezberciliğin en ufak dışına çıktığımızda bile bir çok açıdan İslamiyet'in aslında bilim ile çelişmediğini görebilirsin. Hatta çelişmenin aksine Alak 1-5'in doğruluğunu görebilirsin bile.
    3. Yerçekimi aslında uzay-zamanın bükülmesi kaynaklı itim/çekim kuvvetidir. Bu da temelde kütle çekim diyebiliriz.. Yerkürenin uyguladığı çekim yerçekimi olarak adlandırılır.
    4. Ufak bir google araması ile bağımsız kuruluşların(yerli/yabancı) verileri ile buzulların eridiğini çok rahat görebilirsiniz. Ayrıca attığınız video hiçbir şeyi ispatlamaz. Aşağıdaki resimde bir tekne ile paylaştığınız videonun çok muadilini çekebilirim ve oradaki adada yaşan biri de o video ile çok rahat dünyanın o kadar ufak olduğunu ispat eder aynı mantıkla. Ayrıca videonun çekildiği yere gidip bir dron ile buzulların üstünden ötesini görebilirsiniz.


    Su terazisinin dünyanın şekli ile alakasını çözemedim. Kütle çekim prensibinden dünyanın şeklinin su terazsine etkisi yok denecek kadar ufak bir değer oluşturabilir. Ayrıca dünyanın şeklinden evrenin varlığını sorgulamaya nerden geldiniz anlam veremedim Bu konuda da fikrimi merak ediyorsanız simülasyon evren teorisine inanıyorum
    Benden bu kadar hocam. Elimden geldiğince bilgim dahilinde açıklamaya/yorum yapmaya çalıştım. Size iyi forumlar

    serhad_ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Selam Arkadasim, evet kafandaki sorulari sormussun ve tahminim bu sorularinin cevaplarini da yine kendi
    inandigin sekilde cevaplarla isteyeceksin ama bu mümkün degil ve sana verecegim cevaplarin yine cogunu
    kabul etmeyeceksin cünki kafandaki cevaplar var zaten, ama ben yine de deneyeyim;
    1. Nasa Yalanci bir kurulustur ve amaci inanclari yikmaktir, insanligi inanclarindan koparip sadece adina uzay bilimi
    dedikleri kendi yalanlarina ve kurgularina insanlari inandirmak ve bu yolda cesitli Kurgu bilimi uyarlamak icin kurulmustur.
    Esa ve diger ülkelerdeki Uzay Bilimi kuruluslari hepside NASA ya baglidir, ve durum böyle olunca hepside ayni amac icin
    hizmet etmektedir, ve sembolleri de birbirine benzer.

    2. Bing Bang olayi yalandir, insanlik ve Dünya bir tesadüf eseri olusmus degil tamamiyle Allah tarafindan yaratilmistir

    3. Yerçekimi ispatlanmamis Göreceli olmayan bir Madde kanunudur, Kütle yogunlugu da denilmektedir.

    4. Dünya Düzdür ve Buzullar erimez Yaradanimiz cok güzel bir sekilde bunu dengelemistir. Kuzey kutbundaki buzullar nasil
    erimiyorsa Antartikadaki buzullarda erimez, ayrica dis duvar diye tabir ettikleri yerde kendi kendini yenileyen bir mavi buz
    tabakasi Vardır.


    https://youtu.be/zzQUgMHncO4


    Eski medeniyetlerin hepsinde Dünya´nin düz oldugunu düsünenler olmustur. Küre olabilir diyenler Matematikle Dünya´ya
    bakanlar ve Matematikle kesfetmeye calisanlardir. Ama Dünya´nin 3/2 si su oldugundan Su da kendini Teraziye aldigindan
    Ki bosuna su Terazi si icat edilmemistir. Dünya Düz olabilecegi kanisiyla hareket edenler gercegi kesfetmislerdir.

    Cernden gelen son aciklamalari takip etmiyorsun herhalde, son aciklamalarinda Evren aslinda var olmamaliydi diye bir demec
    verdiler, yaradilisin öyle Tesadüfler üzerine olmadigini Yaradanin üstün yaratma gücünü görünce pes ettiler. Isik hizina ulasacaklarmis
    nereye gideceklerse?
    Daha Uzaya cikamayan uzay bilimi hala bos islerle insanligi kandiriyorlar.
    Ne diyelim onlara Kolay Gelsin!
  • 26-11-2017, 02:11:36
    #16
    Dünya'nın daha önce düz olduğu sanıldığını fakat daha sonra geoit şeklinde olduğunu söyleyen adamın öldürüldüğü hikayesini duyanınız var mı?
    Yaklaşık 4000 yıldır süredir halen Dünya'nın düz olduğunu iddia eden ve buna ciddi şekilde inanan bir topluluk olduğundan bahsetsem?
    "Flat Earth Society" adlı bu grubun temel inancı Dünya'nın gerçekten de düz bir tepsi şeklinde olduğu ve bunun NASA ve tüm dünya gizli servisleri
    tarafından insanlıktan yıllar boyu gizlendiği.

    Kısaca buna inananların birkaç temel teorileri şunlar;




    Dünya üzerinde yaşayan birinin Dünya yüzeyinin eğik olduğunu ispatlaması için hiçbir kanıt yok. Bkz: Uçakla yolculuk ederken ufuk çizgisi hep düz görünüyor.
    Dünya üzerinde eskiden yapılmış çok uzun köprüler var bunlar Dünya'nın eğikliği hesaba katılmadan yapılmış ve düz şekilde problemsiz duruyorlar."

    Danyang–Kunshan Grand Köprüsü'nün uzunluğu 164.8 km.




    Bir gemi uzaklaşırken önce alt kısmı daha sonra diğer kısımları ve dahasında tamamen gözden kaybolur; bu da Dünya'nın eğikliğine kanıt olarak gösterilir.
    Fakat gemiye bir teleskop ile bakacak olursanız hala gemiyi görebilirsiniz. Yani yalnızca insan gözünün uzağı göremediğinden gemiyi göremiyoruz.
    Eğer Dünya küre gibi olsaydı, gemi kürenin diğer tarafına geçince hiçbir şekilde göremezdiniz."




    Gerçek Dünya haritası Birleşmiş Milletler logosundaki haritadır. Düz Dünya'nın gerçek haritası budur. İnsanlar ise küre şekli ile kandırılmaktadır."




    Güney Kutbu yoktur ve düz disk şeklindeki Dünya'nın çevresi tamamen Antartika ile çevrilidir. Burada yaklaşık 1.500 - 2000 metre yükseklikte buzullar vardır ve
    sonrasında sonsuzluğa uzanan bir buzul tabakası vardır. Dünyanın sonu (kenarları) burasıdır."
    1959’da imzalanan ve ülkemizin 1995’te taraf olduğu “Antarktika Antlaşması”, Antarktika’yı barış ve bilime adanmış doğal koruma alanı olarak güvence altına almıştır. Antarktika, bu özelliğiyle, insanlığın ortak yararına adanmış yegâne toprak parçası ve deniz alanıdır. Antlaşmaya hâlihazırda 53 ülke taraftır. Antlaşmayı ilk imzacı 12 ülke (ABD, Arjantin, Avustralya, Belçika, Fransa, Güney Afrika, İngiltere, Japonya, Norveç, Rusya, Şili ve Yeni Zelanda) ve antlaşmaya sonradan katılan 29 ülke, “istişari taraf” statüsüyle, her yıl gerçekleştirilen Antarktika Antlaşması İstişare Toplantılarında, kıtaya ilişkin bilgi paylaşımı ve düzenlemelerin kararlaştırılması süreçlerinde yer almaktadır. Ülkemiz dâhil, 24 ülke ise hâlihazırda Antlaşma kapsamındaki toplantılara “istişari olmayan taraf” statüsünde iştirak etmektedir. Antlaşma hükümleri uyarınca, Antarktika’da bilimsel üs kurulması ya da bilimsel sefer düzenlenmesi gibi kapsamlı araştırma çalışmalarıyla kıtaya ilgilerini kanıtlayan ülkelerin de istişari taraf statüsünü kazanması mümkündür.
    "12 devlet, 2. Dünya Savaşı sonunda Antartika ile ilgili bir anlaşma imzaladı. Bu anlaşmaya göre Antartika hiçbir devlete ait değildir, ayrıca sivil ya da askeri hiç
    kimsenin girmesine izin verilmeyecek ve gitmek izne tabi olacaktır. Bu anlaşma hala geçerli."
    Bunu orada bir şey sakladıklarına kanıt gösteriyorlar.




    Ay'a iniş tamamen yalandır ve stüdyoda kaydedilmiştir."




    63 km uzaklıktan fotoğraflanan Toronto şehri ve 553 metre uzunluğundaki CN Tower, deniz seviyesinden 184 metre aşağıda.




    Chicago şehrinin 90 km mesafeden çekilen bir fotoğrafı. En yüksek binası, Willis Tower'in yüksekliği 442 metre.

    Hubble teleskobu yok yalan.
  • 26-11-2017, 02:41:32
    #17
    serhad_ adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dünya'nın daha önce düz olduğu sanıldığını fakat daha sonra geoit şeklinde olduğunu söyleyen adamın öldürüldüğü hikayesini duyanınız var mı?
    Yaklaşık 4000 yıldır süredir halen Dünya'nın düz olduğunu iddia eden ve buna ciddi şekilde inanan bir topluluk olduğundan bahsetsem?
    "Flat Earth Society" adlı bu grubun temel inancı Dünya'nın gerçekten de düz bir tepsi şeklinde olduğu ve bunun NASA ve tüm dünya gizli servisleri
    tarafından insanlıktan yıllar boyu gizlendiği.

    Kısaca buna inananların birkaç temel teorileri şunlar;




    Dünya üzerinde yaşayan birinin Dünya yüzeyinin eğik olduğunu ispatlaması için hiçbir kanıt yok. Bkz: Uçakla yolculuk ederken ufuk çizgisi hep düz görünüyor.
    Dünya üzerinde eskiden yapılmış çok uzun köprüler var bunlar Dünya'nın eğikliği hesaba katılmadan yapılmış ve düz şekilde problemsiz duruyorlar."

    Danyang–Kunshan Grand Köprüsü'nün uzunluğu 164.8 km.




    Bir gemi uzaklaşırken önce alt kısmı daha sonra diğer kısımları ve dahasında tamamen gözden kaybolur; bu da Dünya'nın eğikliğine kanıt olarak gösterilir.
    Fakat gemiye bir teleskop ile bakacak olursanız hala gemiyi görebilirsiniz. Yani yalnızca insan gözünün uzağı göremediğinden gemiyi göremiyoruz.
    Eğer Dünya küre gibi olsaydı, gemi kürenin diğer tarafına geçince hiçbir şekilde göremezdiniz."




    Gerçek Dünya haritası Birleşmiş Milletler logosundaki haritadır. Düz Dünya'nın gerçek haritası budur. İnsanlar ise küre şekli ile kandırılmaktadır."




    Güney Kutbu yoktur ve düz disk şeklindeki Dünya'nın çevresi tamamen Antartika ile çevrilidir. Burada yaklaşık 1.500 - 2000 metre yükseklikte buzullar vardır ve
    sonrasında sonsuzluğa uzanan bir buzul tabakası vardır. Dünyanın sonu (kenarları) burasıdır."
    1959’da imzalanan ve ülkemizin 1995’te taraf olduğu “Antarktika Antlaşması”, Antarktika’yı barış ve bilime adanmış doğal koruma alanı olarak güvence altına almıştır. Antarktika, bu özelliğiyle, insanlığın ortak yararına adanmış yegâne toprak parçası ve deniz alanıdır. Antlaşmaya hâlihazırda 53 ülke taraftır. Antlaşmayı ilk imzacı 12 ülke (ABD, Arjantin, Avustralya, Belçika, Fransa, Güney Afrika, İngiltere, Japonya, Norveç, Rusya, Şili ve Yeni Zelanda) ve antlaşmaya sonradan katılan 29 ülke, “istişari taraf” statüsüyle, her yıl gerçekleştirilen Antarktika Antlaşması İstişare Toplantılarında, kıtaya ilişkin bilgi paylaşımı ve düzenlemelerin kararlaştırılması süreçlerinde yer almaktadır. Ülkemiz dâhil, 24 ülke ise hâlihazırda Antlaşma kapsamındaki toplantılara “istişari olmayan taraf” statüsünde iştirak etmektedir. Antlaşma hükümleri uyarınca, Antarktika’da bilimsel üs kurulması ya da bilimsel sefer düzenlenmesi gibi kapsamlı araştırma çalışmalarıyla kıtaya ilgilerini kanıtlayan ülkelerin de istişari taraf statüsünü kazanması mümkündür.
    "12 devlet, 2. Dünya Savaşı sonunda Antartika ile ilgili bir anlaşma imzaladı. Bu anlaşmaya göre Antartika hiçbir devlete ait değildir, ayrıca sivil ya da askeri hiç
    kimsenin girmesine izin verilmeyecek ve gitmek izne tabi olacaktır. Bu anlaşma hala geçerli."
    Bunu orada bir şey sakladıklarına kanıt gösteriyorlar.




    Ay'a iniş tamamen yalandır ve stüdyoda kaydedilmiştir."




    63 km uzaklıktan fotoğraflanan Toronto şehri ve 553 metre uzunluğundaki CN Tower, deniz seviyesinden 184 metre aşağıda.




    Chicago şehrinin 90 km mesafeden çekilen bir fotoğrafı. En yüksek binası, Willis Tower'in yüksekliği 442 metre.

    Hubble teleskobu yok yalan.
    Baya ilginc bilgilermis.paylasim icin tesekkurler
  • 26-11-2017, 02:47:26
    #18
    Dünya yuvarlaksa başlangıç ve bitiş noktası buna istinaden bir kenarıda olmaması gerekli böylede düşünebiliriz.