• 07-06-2019, 12:30:06
    #10
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Düşünce olarak çok güzel bu konuda sizi desteklerim desteklemesine, lakin özeleştiri de yapmamız lazım.

    Bizim insanımız nankör, bugün sizin sayenizde ekmek yiyen, bir kişilik sahibi olanlar, yarın arkanızdan en çok laf söyleyecek kişiler oluyor ne yazık ki...

    Düne kadar babasından harçlık alan birisi, bir bakıyorsunuz az biraz biti kanlanınca sizi de beğenmez oluyor..

    Ya işinizi ya da kişiliğinizi..

    İnşallah yediği kaba pislemeyenlerden denk gelir, çünkü bu düşünce yapısında insanlarımız pek kalmadı...

    Benim milyar dolarlık değerlere çıkacak projelerim vardı, ama bu ülkedeki tembel yazılımcılara denk geldiğimden dolayı hiçbirisini hayata geçiremedim. Çok çektim Türk yazılımcılardan..
    Kendim yazılım öğrenmek istedim ama iş hayatım müsade etmedi bi türlü boşluk yaratamadım öğrenmek için..
    Şuan projelerimin bir ikisini başkaları hayata geçirip para kazanıyorlar ve ben bu projeleri onlardan 4-5 sene önce düşünüp de yapamadım ya, ona çok yanıyorum...

    Allah'tan en büyük projelerimi düşünecek kadar geniş düşünen birileri yok şuan onlar için alt yapı hazırlayıp Hindistan Çin Rusya gibi ülkelerden yazılımcılarla çalışmak var benim aklımda. Türk yazılımcılarla anca ufak projelerde çalışırım artık. Al gülüm ver gülüm hesabı.

    propertyandturk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    hocam yazdiklariniz icin cok tesekkur ederim.
    TEMBELLIK ---- kesinlikle haklisiniz , bu tembellik olayi en cok karsilastigim baska bir sorun. insanlar is icin mail atiyor , bizim ofisimiz Fethiye'de gel diyorum, cevap yok ben gelemem. neden diyorum, ben anne babamla kaliyorum. iyide ne guzel iste duzgun maas alcaksin, bu ev kiranada yeter , masraflarinada yeter, bunun ustune kariyer yapiip kendi ayaklarinin ustunde duracaksin , harika bir firsat , ama yinede yok gelemem... kisaca sunu diyemiyorlar, ben her sabah kalktiimda anam kahvaltiyi hazirlasin cayimi koysun, bende odamda bilgisayarda takilayim, ekmek elden su golden misali keyfimi bozamam. benim anladigim bu yani .

    su ana 4 yildir bizimle calisan bir arkadasi ingiltere ofisimize getirmeye calisiyoruz bayagi uzun , mesakattli ve pahali bir surec, ama bize cok faydasi olan sirketimizi ileriye tasiyan bir arkadas, biz deger verdigimiz icin ona yardimci olmaya calisiyoruz cunku oda bize oldu. ayni firsati diger insanlarada sunmak isterim ama hemen insanlar ben ingiltereye geleyim, tamam gel kardesimde daha fethiyeye'ye gitmiyorsun calismaya ????

    Hindistan olayina gelince;
    5 sene once patronum hindistana gidiyoruz dedi, aynen dediginiz tarzda , ingilterede cogu sirket o tarzda calisiyor, bende Turk olmam sebebiyle ve memleketime faydali olmak sebebiyle dedim Turkiye olsun. Once patronu tatile yolladim , cok begendi. sonra r10 da is ilani ile 1-2 kisi bularak basladik simdi 9-10 kisiyiz.ben yurt disinda olan bir birey olarak memleketimde 9-10 kisiye is verebildigim icin memnunum, su ana bir 10 kisi daha bakiyorum, imkanim arttikca daha da cok insana is imkani vermek benim arzum ve daha buyuk yatirimlar yapmak. bence herkesin Turkiye icin yapabilcegi bir seyler vardir .
  • 11-06-2019, 16:20:42
    #11
    Üyeliği durduruldu
    ingilizce cv si olanlar icin soyle bir online tool buldum, belki faydasi olur

    https://www.resume-check.com/
  • 11-06-2019, 16:22:17
    #12
    En iyi tool https://cvlogin.com hem kolay hem de türkçe. Ha bir de unutmadan; yerli sermaye
  • 11-06-2019, 16:25:23
    #13
    Üyeliği durduruldu
    su anda baktim cvlogn e ama sakin kullanmayin derim, cv leri berbat
  • 13-06-2019, 18:02:38
    #14
    Üyeliği durduruldu
    birde su olay onemli
    2010-2011 x sirketi, web developer
    2011-2012 y sirketi web developer
    2012 - 2013 z sirketi web developer

    yerin en uste en son calistigniz sirketi yaziniz lutfen

    2012 - 2013 z sirketi web developer
    2011-2012 y sirketi web developer
    2010-2011 x sirketi, web developer
  • 13-06-2019, 20:31:56
    #15
    Bu konuda medium da harika bir yazı var nasıl CV yazılması gerektiğine dair şu an bulamadım bulduğumda ekleyeceğim. En kötü ben de yazının PDF hali mevcuttu onu ekleyeceğim.
    edit1: linki buldum medium dan değilmiş. Türkçe değil fakat en kötü translate çevirisi ile dahi anlayabileceğiniz basitlikte.

    https://www.businessinsider.com/this...s-2016-10?r=UK

    edit2: Bıçağın ucu iki yönlü
    Konuda, forumda ve dışarda da gördüğüm üzere eleştiriyi çok seviyoruz. Olaya biraz iki taraflı bakarsak; "Türk yazılımcılar"dan çok çektiğini, tembel olduğunu söyleyen kişilerin olduğunu sıklıkla duyuyorum diğer taraftan bugün özellikle yazılım sektöründeki pek çok Türk beynimizi de Ankara Sözleşmesi ile İngiltere'ye gittiğini görüyoruz. Farklı bir bakış açısı daha eklemek gerekirse, evet tembel insanlar var, iş ahlakı olmayan insanlar var, bunun yanında iş ahlakı ve bilgisine sahip olup ülkemizde ve dünyanın dört bir yanında başarılı olanlar da var. Burada bir de işveren açısından bakacak olursak, işverenlerimiz ne durumda? Bugün bu ülkenin kaliteli üniversitelerinden yetkinlikleri ile mezun olanlara vaat ettiklerimiz onların hayal dünyası ile ne kadar eşleşiyor? "Tek başına dünyayı kurtaracak" niteliklerin istendiği iş ilanlarına başvurup işe alınanlarımız daha sonrasında "aman sen ona dokunma, o fikri boşver ona gelecek bilmem ne de bakacağız, ona diğer birim bakıyor vs." diyerek sindirilmek isteniyor. Üzgünüm, pek çoğumuzun insanları ikna etmek, onları kendimize çekmek ve bizimle çalışmasını sağlamak için "para" yeterli gibi gelmesine rağmen ne yazık ki öyle olmadığını bugün defaatle görüyoruz. Özetle bıçağın ucu iki yönlü...

    Çalışma sahalarımızda, fikirlerin değer gördüğü, farklı ihtiraslar uğruna emeklerin zayi edilmediği, karşılıklı anlayışın ilelebet süreceği bir toplum olma dileğiyle...

    Esen kalınız efendim...

    edit3: Genel iş ilanları ve spesifik iş ilanları

    Öz geçmişler, çalışan ve işveren problemleri dışında diğer bir hususta iş verenlerin ve/veya insan kaynaklarının yayınlamış olduğu iş ilanları.
    Yayınlanan bir ilana çok fazla sayıda başvuru varsa kuvvetle muhtemel bu genel bir iş ilanıdır. Bu ilan türü ilgili sektördeki mezunların hemen hemen hepsinin başvurabileceği ilanlardır. Genelde ne aradığını tam olarak bilmeyen işverenlerin ilan türüdür veya herkesi toplayıp (ki ben bunu bir nevi umut tacirliği olarak görüyorum) sonra arasından kendi kriterlerine göre seçim yapma şeklinde gelişir. Onun yerine ilana güzel güzel kriterler yazılsa da başvuran ona göre başvursa...

    Diğer ilan türü spesifik iş ilanı. Burada işveren ne aradığını net olarak bilir, iş için gerekli yetkinlikler dışında şirket kültürünü yansıtan ek özellikler de net bir şekilde belirtilir. Bu ilan türünde başvuru sayısı azdır.

    Duramayıp yine bir ek yapalım, ve gerek olmadığı halde istenilen yetkinlikler, iş ilanında yazar; İngilizce okuma, yazma, konuşma beceresi süper ötesi olacak. Çok güzel sonra iş görüşmesine gidilir. İK görüşmesi ardından ilgili birimin başındaki ile ilgili konuşma başlatılır. İK ile olan görüşmede önden yol yapılmıştır, şirketin yurtdışı ile bir bağlantısı olmadığı ortadadır. Birim sorumlusu ile olan görüşmede de yeni teknolojiler kullanılmadığı, takip edilmediği ve dahi haberi dahi olmadığı ortadadır. Sonra soru sorulur. İlanınızda süper ötesi bir İngilizce beklentiniz var bu İngilizce yetkinliğimi nerede kullanabileceğim? ----------- Cevap gelmez gelse de tatmin etmez. Oysa şu bile çok yeterli bir sebeptir ve biz İngilizce bilen birini istiyoruz çünkü İngilizce bilen birinin herhangi br şeyi araştıracağı zaman erişebileceği kaynak sayısı bile çok daha fazladır gibi temel bir cevap bile yeterlidir. Fakat ilan hazırlanırken nasıl özgeçmiş hazırlayan bizler oradan buradan bakıyorsak aynı şekilde işverenler de kendilerinden çok oradan buradan gördükleri ilanların karması bir şey ortaya çıkarmakta bu sefer istedikleri yetkinliklerin ne işe yarayacağına dair cevap bulamamakta bu durumda beraberinde edit2 de belirttiğim "Bugün bu ülkenin kaliteli..." durumu doğurmakta.

    edit4: Bu iş ilanlarını kim hazırlıyor?
    Bir de bu konu var ama hiç girmiyorum.

    edit5: Çalışmıyorum, öğrenciyim. Sadece okuyorum, dinliyorum, araştırıyorum ve iş görüşmelerine gidiyorum.
  • 04-07-2019, 12:51:48
    #16
    Üyeliği durduruldu
    bir diger konuda lutfen ama lutfen cv nize telefon numaranizi yaziniz. su anda 3-4 kisi var cv sinde yazigi yaptiklari projeler guzel ancak adamlara ulasamiyorum. mail attim ama spama dusmus olabilceginden iletisim kuramiyoruz. ya insanlar telefon numarasi yazmayi unuturmu diyor olabilirsiniz ama gercekten oluyor
  • 04-07-2019, 13:39:50
    #17
    Üyeliği durduruldu
    İşverenler ne istediğini bilmiyor ki iş arayanlar ona göre CV doldursun. İşverenlerin kapasitesi çoğu zaman aldığı kişinin çok altına kalıyor.
  • 04-07-2019, 14:14:32
    #18
    Hayatımdaki ilk CV'yi @adencreative; adlı üyenin belirttiği siteden oluşturmuştum. Ücretsiz olarak yararlandığım için alt kısmında kendi logoları vardı. Yardımcı uygulamalar ile onu kaldırmıştım. "Eğer işe girersem o logo parasını ödeyeceğim." demiştim ama unutmuşum. Bu konu vesilesi ile aklıma geldi. Bu sayede onu da ödemiş olayım.

    Gerçekten internet ortamında docx halinde veya bu tarz web hizmetlerinin sundukları CV'ler göze pek hoş gelmiyor. Bu platformda bulunan arkadaşlar çevresindeki insanlara göre internet-bilgisayar yani genel olarak teknoloji alanında bir tık daha önde. Bu nedenle ücretsiz veya ücretli sunulan ve Adobe programları ile düzenleyebileceği gayet güzel tasarımlara sahip CV Temalarını rahatlıkla bulabilir. İlk izlenim açısından ve o işe başvuran rakiplerimiz arasından sıyrılabilmek için bu tarz konulara dikkat etmekte fayda var.

    Ayrıca benim gibi genç arkadaşlar için gayet mantıklı uyarıları içinde bulunduran bir konu olmuş. Teşekkürler.