• 27-12-2013, 05:31:49
    #1
    Karadeniz teknik üniversitesi bir yarışma yapmış detaylar aşağıda yazıyor. Katılmak isteyen arkadaşlara ktü öğrencisi olarak yarcı olabilirim.


    WEB SİTESİ TASARIM YARIŞMASI
    Web tasarımı alanında çalışan ve bu alana ilgi duyan öğrencilerimiz (ön lisans, lisans, lisansüstü), mezunlarımız, idari ve akademik personelimizin çalışmalarını desteklemek, değerlendirmek, sergilemek ve onları teşvik etmek amacı ile web sitesi tasarım yarışması düzenlenecektir.
     Yarışma; KTÜ Ana Sayfa, Fakülte ve Bölüm sayfası olmak üzere üç kategoride yapılacak olup isteyen katılımcı bu üç kategoriye de başvuru yapabilir. Yarışmaya sadece KTÜ öğrencisi, mezunu ve personeli katılabilir.
     Tasarımın sık kullanılan tarayıcılara uygun olması gerekmektedir.
     Sayfa tasarımları en az 1024 genişlikteki çözünürlüğü desteklemelidir.
     Katılımcılar yarışmaya özgün olmak şartıyla istedikleri sayıda tasarımla katılabilirler.
     Yarışmaya katılacak eserlerde katılımcının kimliğini belirten ad, imza vb. işaretler bulunmayacaktır.
     Her tasarım ayrı bir rumuz kullanılarak teslim edilecektir.
     Katılımcılar; KTÜ Web Ana Sayfa tasarımında; mevcut internet sitesindeki (www.ktu.edu.tr) menü, buton ve benzeri nesne adlarını kullanacaklardır. Fakülte veya Bölüm sayfası tasarımında ise serbesttirler. Tasarımlar; HTML formatında ve tüm ek dosyaları ile birlikte çalışır durumda teslim edilecektir. Tasarım, veri tabanı vb. bağlantılar içermeyecektir. Tüm tasarımlarda, linkleri kapalı olan ancak çalışır durumdaki menüleri barındıran ana sayfa görüntüleri değerlendirilecektir.
     Tasarımlar en geç 31 Aralık 2013 tarihinde Enformasyon Müdürlüğü’ne bir CD’de elden teslim edilecektir.
     Üniversitemiz, yarışmaya katılan tasarımları kullanıp kullanmama veya değişiklikler yaparak kullanma hakkına sahiptir. Tasarımlar; Üniversitemiz tarafından her türlü görsel-yazılı iletişimde kullanılabilecek ve Üniversitemiz arşivine girecektir.
     KTÜ Rektörlüğü tarafından belirlenecek olan Seçici Kurul, tasarımlar içinden ödüle değer olanları belirleyecek ve sonuçlar KTÜ internet sitesinden duyurulacaktır.
     Dereceye giren tasarımlar, Rektörlük tarafından belirlenecek çeşitli hediyeler ile ödüllendirilecektir. (Her kategori için, birinciye dizüstü bilgisayar, ikinci ve üçüncüye cep telefonu hediye edilecektir. Seçici Kurul, ödüle layık eser bulunamadığı durumda ödül vermeme hakkına sahiptir.)
     Gerek yarışmaya sunulan gerekse ödül almaya hak kazanan eserlerin tüm telif hakları süresiz Karadeniz teknik Üniversitesi’ne ait olacak olup ayrıca eser sahibine bir ücret ödenmeyecektir. Yarışmacılar; gerek 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu ve diğer ilgili mevzuat gereğince, sözü edilen tasarım(lar)ın çoğaltma, işleme, yayma, temsil, umuma iletim, faydalanma vb. umuma arzında gerekli bilumum haklar için Üniversitemize izin / muvafakat name verdiklerini kabul ederler.
     Yarışmaya sunulan tasarımların; daha önce başka yarışmalarda ödül almamış olmaları, özgün olup başka bir yerde yayımlanmamış olmaları, ayrıca diğer kurum ve kuruluşların internet sitelerini çağrıştırmamaları gerektirmektedir. Yarışmaya katılanlar; tasarımlarının kendilerine ait olduğu kabul, beyan ve taahhüt etmiş sayılırlar.
     Seçici Kurul tarafından, kopya olduğu anlaşılan tasarımlar yarışma dışı kalacak, ödül verilmeyecek, verilmiş ise ödül sahibi ödülü iade edecektir.
     Her türlü sorunun hukuki yaptırımı ve süreçlerin maddi yaptırımı yarışmacıya ait olup, doğabilecek sorunlardan Karadeniz Teknik Üniversitesi ya da Seçici Kurul üyeleri sorumlu olmayacaktır.
     Yarışma hakkında detay bilgi için (462) 377 3134 (Enformasyon Müdürlüğü)
    KTÜ REKTÖRLÜĞÜ
  • 29-12-2013, 19:50:16
    #2
    Üyeliği durduruldu
    Böyle aptal bir yarışma daha görmedim. Hem tüm hakları onlara ait olacak, istediği yerde istediği gibi kullanacak, hemde istemezse kimseye ödül vermeyecek. Ödüller de ödül olsa. Peh Bir üniversiteden böyle bir alanda daha aklı başında bir yarışma beklerdim...
  • 30-12-2013, 15:33:49
    #3
    ajansplay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Böyle aptal bir yarışma daha görmedim. Hem tüm hakları onlara ait olacak, istediği yerde istediği gibi kullanacak, hemde istemezse kimseye ödül vermeyecek. Ödüller de ödül olsa. Peh Bir üniversiteden böyle bir alanda daha aklı başında bir yarışma beklerdim...
    Referanslarınıza KTÜ'yü eklediğinizde gelecek olan yeni müşteriler sayesinde verdikleri ödülün kat ve kat fazlasını kazanırsınız.
  • 30-12-2013, 15:59:56
    #4
    Üyeliği durduruldu
    gunix adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Referanslarınıza KTÜ'yü eklediğinizde gelecek olan yeni müşteriler sayesinde verdikleri ödülün kat ve kat fazlasını kazanırsınız.
    Bu KTÜ'ye "Yapın gönderin bizim olsun, istediğimiz gibi kullanalım, canımız isterse ödül veririz, istemezse kimseye bişey vermeyiz" şeklinde yarışma düzenleme hakkı mı veriyor? Bunu onaylıyor musunuz yani?
  • 30-12-2013, 16:03:03
    #5
    yazılım okuyan arkadaşlara yaptırın işte ücretsiz yarışma diyip milleti heyecanlandırmayın maddeleri okurken güldüm
  • 30-12-2013, 16:07:38
    #6
    ajansplay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Bu KTÜ'ye "Yapın gönderin bizim olsun, istediğimiz gibi kullanalım, canımız isterse ödül veririz, istemezse kimseye bişey vermeyiz" şeklinde yarışma düzenleme hakkı mı veriyor? Bunu onaylıyor musunuz yani?
    Dikkat ederseniz
    Alıntı
    Seçici Kurul, ödüle layık eser bulunamadığı durumda ödül vermeme hakkına sahiptir
    denmiş.
    Düşününki yarışmaya sadece acemi tasarımcılar katıldı ve kalite istenilen seviyede değil, böyle bir durumda üniversite bu tasarımları kullanmaz haklı olarakta ödül vermemesi gayet doğal.
  • 30-12-2013, 16:09:49
    #7
    Üyeliği durduruldu
    gunix adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle

    Düşününki yarışmaya sadece acemi tasarımcılar katıldı ve kalite istenilen seviyede değil, böyle bir durumda üniversite bu tasarımları kullanmaz haklı olarakta ödül vermemesi gayet doğal.
    Çok göreceli ve ucu açık bir ifade. Böyle bir uygulama olmaz.
  • 30-12-2013, 16:11:25
    #8
    gunix adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Dikkat ederseniz

    denmiş.
    Düşününki yarışmaya sadece acemi tasarımcılar katıldı ve kalite istenilen seviyede değil, böyle bir durumda üniversite bu tasarımları kullanmaz haklı olarakta ödül vermemesi gayet doğal.

    o zaman ihale açıp kaliteli ajanslarla çalışacak koskoca KTÜ. Bu kadar net
  • 30-12-2013, 16:32:24
    #9
    ajansplay adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok göreceli ve ucu açık bir ifade. Böyle bir uygulama olmaz.
    Göreceli veya ucu açık bir ifade olduğunu düşünmüyorum. Yapılan tasarımlar kullanılırsa ödül elbet verilecektir.

    Abraxas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    o zaman ihale açıp kaliteli ajanslarla çalışacak koskoca KTÜ. Bu kadar net
    Bu onların takdiri, geniş kitlelere ulaşması açısından bende tasarım yarışması açma yoluna giderdim.

    Neyse daha fazla uzatmayacağım, ödülleri beğenmeyebilirsiniz bunu anlaşıyla karşılıyorum.

    Tasarımla profesyonel olarak ilgilenen biri olsam sadece referans için bile bu yarışmaya girerdim.

    İyi günler...