Slm Arkadaşlar;
dışardan bir iphone geldi hediye ama sim lock sorunu vardı ama menüleri görebiliyordum itunes ile restore dedim şimdi sadece acil aramalar diyor bunu nasıl aşabilirim..
iphone 3GS sorunu yaşıyorum...?
13
●1.737
- 28-07-2010, 04:00:14Üyeliği durdurulduIphone'nin artik sim kilidini kirmak cok kolay dostum.Google de arattir sim kilidi kiran programlar mevcut buyuk cep forum sitelerine bak isim vermim simdi az oncede ben bu konuyu okuyordum iphone tomtom yukluyordum az once gordum yani mecbur sim kilidi kirman lazim zor degil bi arastir. saygilar
- 28-07-2010, 04:09:11Üyeliği durdurulduBurda gerekli adimlari takip ederek sorunu cozebilirsin.
Sim activ olmasina gerek yok cunki programla yapacaksin telefonun acilmasi yeterli sana pm attim bi kac site adresi ve detay incele halledersin saygilar. - 28-07-2010, 04:18:05Üyeliği durdurulduOk sana bi site ismi vermistim pm ile max..... com ile basliyan oraya gir ,orda halledersin .Ama heralde bunu yapman icin telefonu jailbreak yapman gerekebilir.
Jailbreak nedir?
Jailbreak kelime anlami olarak hapisten kacmak demektir, iPhone terminolojisinde ise iPhoneun yaziliminin Apple'in izin vermedigi kodlari calistirir hale getirilmesidir. Jailbreak yaptiktan sonra resmi olmayan uygulamalari iPhone'nuza yuklemenizi saglayan Cydia yada Icy gibi programlari ekleyebilirsiniz. Boylece iPhone'nun kendi application store'unda olmayan pek cok programi telefonunuza yukleme imkaniniz olur.
Jailbreak yasal midir?
Hem evet hem hayir. Jailbreakin yasal olup olmadigi pek de net degil dogrusu. Pek cok iPhone sahibi (ben de dahil) iPhone kendisine ait oldugu icin , ona istedigini yapmak da ozgur oldugunu dusunuyor.
Apple'in avukatlari ise bunun tersini dusunuyorlar, cunku jailbreaking 'in telif hakkini ihlal ettigini iddia ediyorlar. Apple'in telif hakki avukatiyla konusan birisinden aktariyorum, avukat bir yil kadar once Apple'in su an piyasadaki sayisiz jailbreaker'in pesinden gitmesinin imkansiz oldugunu itiraf etmis. Su gunlerde jailbreaking yuzunden kimsenin Apple'la hukuki bir sorun yasadigini dusunmuyorum.
Neden iPhone'unuza jailbreak yapmak isteyesiniz?
Jailbreak sayesinde Apple'in izin vermedigi programlari yukleyebilirsiniz. Bu programlarin buyuk bi cogunlugu cok faydali programlar fakat Apple'in kisitlamalari yuzunden bir turlu App Store'a giremiyorlar. Neden jailbreak yapmalisiniz bi kac maddeyle siralayalim:
- Apple'in izin vermedigi programlari yukleyebilmek icin
- Video cekimi yapabilmek icin (gerci simdi iPhone 3GS de video cekim ozelligi var)
- Ozgun grafikler ve temalar yukleyerek telefonun havasini degistirmek icin
- iPhone'nuzu bedavaya 3G modemi olarak kullanabilmek icin, yani bilgisayarinizi heryerden internete baglayabimek icin
- App Store da parayla satilan uygulamarin kopyalarini bedavaya alabilmek icin (cok tavsiye edilen bir sey degil ama bazisi bunu bir avantaj olarak gorebilir)
- sim kilidini kirmak icin
Neden Jailbreak yapmak istemeyebilirsiniz?
Aklima gelen tek neden, jailbreakin otomatik olarak iPhone'un garantisini iptal ediyor olmasi. Fakat bunu da bir problem olarak goremeyiz cunku her zaman telefonunuzu iTunes fasitasiyla fabrika ayarlarina restore edebilirsiniz. Apple'in bu durumda sizin bir zamanlar jailbreak yaptiginiz anlamasi mumkun bile degil, yani garantiniz aynen yerinde kalir.
Onceden bazi jailbreak yontemleri tam oturmamisti ama su anda oyle bir sorun da yok yani jailbreak gayet guvenli!
o yüzden modem modeline felan bakamıyorum