• 28-08-2008, 15:19:43
    #1
    Merhaba arkadaşlar ya sadece bi öeri sunmak istedim bi poje bu bölüme hiç uğramıyordum bi domain almak için girdim baya herkezin elinde kalan domain oldunu fark ettim veya satamadığı domainlerinin olduğunu kafamda bir proje oluştu size sunmak istedim yanlış anlaşılmasın arkadaşlar sadece aklıma geldi sizlerle paylaşıyorum büyük ve sağlam bi site kurulsa ve domainlerle aktif internet ortamındaki ''user'' lar birleştirilerek domainler aktif çalışma hayatına geçirilse veya alıcılar tarafından alınsa sizce nasıl olur??

    Projeyi biraz açıyorum
    Arkadşalar projeyi biraz daha açmak istiyorum şimdi çoğu arkadaşın bazı hayallerle bazende para eder düşüncesiyle aldığı domainlerle belirli sürelerde sonra kullanılmıyor bunları sizlerde biliyosunuz veya belli bir süre kullanıldıktan sonra bırakıılıyor farklı alanlara yöneliyor burda devreye bizim proje adını koydumuz sistem devreye giricek nasıl bu tarz domainleri boşta bekleyen veya satmak isteyen arkadaşlar domainlerini kurulacak olan siteye bırakıcaklar site satılmak istenen domainleri satma bölümüne bırakıcak bu arada satmanın yanında aktif kullanılmasını da sağlıcak nasıl piyasada hergün 1.000 lerce kişi büyük hayallerle giriyor çoğuda öğrenci sınıfı oluyor ve domain ve host alamıyorlar biliyorsunuz burda bu tarz kişiler gelerek bizim ağımızdaki domainlerde çalışabileceğini belirticek misal bizde istediği domainin kendisine vericez fakat tamamen değil sadece istediği hosta dns lerini ayarlıcaz arkadaş domaini aktif şekile kullanıyorsa zaten kurduğu sitenin geliri hem domain sahibine hemde domaini alan arkadaşa olmak üzere 2 ye bölünerek paylaştırılacak bu sayede hem domain boşta yatmamış olucak hemde hem domain sahibi hemde fazladan bi insan bu piyasaya girmiş olcak bu aradada zaten domainleriniz satış bölümünde alıcılarını beklicekler diyelim siz çalışan arkadaşı beğendiniz domainin satmak vazgeçtiniz sistemden geri alıyosunuz domaininizi ve forumu yöneten adamla devam ediyorsunuz fakattt diyelim domaininizi aldınız boş çalışan arkadaşda karşılığında hosttaki db yi alıcak bu sayede hem domainci madur kalmamış olcak hemde o domain adı altında çalışan diğer arkadaş...
    Arkadaşlar sadee aklıma geldi çok eksiği veya zor kısmı vardır belki ama sadece paylaşmak istedim 3 veya 5 arkadaş burdan çıkıp birleşse bence hayata geçirile bilinir ayrıca dediğim gibi saddece bir fikir arkadaşlar
  • 28-08-2008, 15:31:58
    #2
    buna benzer birşey 2 gün önce benim aklıma geldi valla

    güzel düşünce haya geçirilirse güzel olur ama sömüren çok olur gibime geliyor :s
  • 28-08-2008, 15:36:53
    #3
    Üyeliği durduruldu
    çok güzel düşüncede bazı yerleri anlamadım mesela boşta yatmasın diye biri domaini bedava kullancak diosun bu kişi domaini kullancak bir kaç ay o domainetalip kişi domaini satın almak isterse kullanan kişi ne yapacak ? açıklarsan sevinirim
  • 28-08-2008, 15:41:05
    #4
    mccyclonee adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    buna benzer birşey 2 gün önce benim aklıma geldi valla
    güzel düşünce haya geçirilirse güzel olur ama sömüren çok olur gibime geliyor :s

    hocam işin başında iyi biri olursa hiç bişi olmaz ayrıca zaten domainini veren adamlar öle bi durumda geri alır chat diye site ortada kalır hem bu işi yasal ortamda yaparız güvenlik e sömürü ortadan kalsın diye misal sözleşme imzalanır çok resmiyet isterseniz
  • 28-08-2008, 15:43:04
    #5
    goodwin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    çok güzel düşüncede bazı yerleri anlamadım mesela boşta yatmasın diye biri domaini bedava kullancak diosun bu kişi domaini kullancak bir kaç ay o domainetalip kişi domaini satın almak isterse kullanan kişi ne yapacak ? açıklarsan sevinirim
    hocamdiyelim domain kullanılıyor biri kullanıyo bu sırada biri domaine talip oldu bu durumda 2 yol olucak domaini sisteme veren arkadaşa sorulacak satılıp satılmaması diyelimki satılsın dedi ne akdara satıldı domain 10 ytl 7 ytl domain sahibine verilecek 3 ytl ve hosttaki db çalışan arkadaşa verilecek bu sayede her 2 tarafta para kazanmış olcak.
  • 28-08-2008, 15:43:45
    #6
    ilk önce bukadar yoğun düşünüp bukadar akıcı bir paylaşımda bulunduğun için seni tebrik ediyorum.

    kolay gelsin.
  • 28-08-2008, 15:51:53
    #7
    mence.net adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    ilk önce bukadar yoğun düşünüp bukadar akıcı bir paylaşımda bulunduğun için seni tebrik ediyorum.
    kolay gelsin.
    teşekkür ederim hocam dediğim gibi sadece bir öneri sizlerden yani bu işi bilen arkadaşlardan çok olumlu yanıtlar gelirse belki hayata geçirirsiniz birleşip veya geçiririz birleşip
  • 28-08-2008, 16:51:11
    #8
    Gecen hafta aynı şeyleri bende düşündüm fakat bu iş için herhangi bi aracı siteye gerek yok, domaini boşta olan arkadaslar forumlardan ilan vererek kendileride yapabilirler.

    gercek bilgilerle sözleşme yaparak olumsuz tüm olayların önüne gecebilinir.
    tüm maddeleri yazarak domain sahibi ve kullanan kişinin sorumlulukları belirtilirse sorun cıkacagını sanmıyorum...

    konuyu acarak gündeme getirdiginiz için teşekkür ederim en azından bu konu hakkında herkes görüşünü söleyebilecekler.

    olumlu olursa eger, özelliksiz domainden ziyade özellikli domainlere rağbet olacagını düşünüyorum..

    not: elinde yüzlerce domaini olan ama ilgilenemeyen bir cok arkadas oldugunu biliyorum böle bişey iki taraf içinde cok faydalı olacagına eminim...
  • 28-08-2008, 17:16:24
    #9
    evet arkadaşlar herkes konuya ilgi gösterip düşüncelerini paylaşırsa dediğim gibi birleşileek hayata geçirile bilinicek bir proje aslında ve evet baya arkadaşın elinde baya sayıda domain var ve herkez bi şekilde eritmek için çabalıyor görüyosunuz bedava domain verenler var bakalıma rkadaşların görüşleri ne olcak