• 25-05-2008, 01:37:51
    #19
    Üyeliği durduruldu
    Holokost adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Evde sunucu işi hayal gibi
    vdsl yaygınlaşırsa bi ihtimal olabilir bu hayal.Bi ihtimal diyorum çünkü elektrik ve soğutma gibi 2 önemli durum var.Başkent'in göbeği denilebilecek biryerdeyim ve hemen her hafta en az 1 kez 1-2 saatlik bir elektrik kesintisi olur
    Sunucu bilgisayar gibi değildir,bilgisayarı gece kapatırsınız fakat sunucunuzun açık olması gerekir.Elektrik sorununu aşıp sürekli çalışır olmasını sağladığınızda da soğutma sorunu ortaya çıkacaktır.
    Bu yüzden en mantıklısı co location yaptırmaktır.Tabi co location gerekli bir durum ise.Pek tabi işinizi Almanya,ABD lokasyon makinalarlada görebilirsiniz.
    asıl sorunda zaten senınde dediğin gibi elektrik sorunu burdada cok gıdıyor elımde sağlam bır ups var ama ups ıle bıtmıyormus bu ıs bunu anladım yorumlarıız sayesınde işte güzel bir hayeldı ama ben kafama koydugum seyı yaparım er yada geç aslında hıc bır şey ımkansız degıl dedıgım gıbı maddıyata bakıyor hersey su durum olsa mesala dıyelım ılk etapta hersey ıcınde sunucusundan tutun sogutmasına , ups , data centerına kadar , hattına kadar herşey atıyorum 5 mılyarmı tuttu daha sonra herhangı bı yere para ödeme gıbı bısey olmasa kredı çeker yıne yapardım en azından o 5 mılyarı verınce bır ömur benım olacak ama sanırım öle degıl turktelekoma falan para ödenıyor sanırım neyse vps veya reseller sımdılık heralde reseller tavsıyesı aldım bakalım
  • 25-05-2008, 01:42:46
    #20
    sunucuoptimizasyon.com
    elektrik soğutma bunlar halledilebilir şeyler benimde niyetim vardı bi ara elektriklerimiz 1 ayda 3-5 dakikadan fazla gitmezdi gitse bile sitenin jenaratörü vardı 1 saate kadar dayanan ups vardı soğutma için 12.000 btu klima mevcuttu ama sorun bağlantı eğer sende çok kararlıysa g.shdsl al fiberden daha ucuzdur ama adslden daha kalitelidir
    alttaki linkte arkadaşımız basitçe anlatmış

    https://www.r10.net/site-server-admin...-kurulumu.html
  • 25-05-2008, 01:48:54
    #21
    Üyeliği durduruldu
    tamam teşekkür ederim birde tüm gereken şeylerin aşşagı yukarı bı fıyatını bılen bırıne danısıp 4/4 olacak şekilde bir sunucunun maliyeti ne kadar onu hesaplatmak lazım sımdılık araştırmalara devam edıyorum altından kalkabılecegım bısey ıse dusunuyorum ama olmassada reseller alıp aynı zamanda bı kenara para atıp atıyom 2-3 sene sonra bı sunucu almak
  • 25-05-2008, 01:54:29
    #22
    Üyeliği durduruldu
    Alıntı
    hersey ıcınde sunucusundan tutun sogutmasına , ups , data centerına kadar
    siz data center'ı anlamamışsınız galiba bakın sunucuyu toplayın sonra bir DC ye teslim edin o sizin için makinenizi çalıştıracak bu anlama geliyor.Ben de bu konuyu çok araştırdım bana da bu mantıklı geldi şimdi yavaştan sunucumu topluyorum bittiğinde bir DC ye vereceğim.Bu arada r10 da bu şekilde hizmet veren arkadaşlar varmı acaba????
  • 25-05-2008, 01:56:57
    #23
    aslında bu işte esas amaç hosting satmak falan olmadıkça yani hobi için olduğu sürece güzel bir olay maddi sıkıntıları ayarlayabilirsem tabi bir de TT hatları kuvvetlendirirse böyle bir projeyi ben de düşünüyorum.

    CyberMedya, bence biraz daha beklemen iyi olur TT altyapı ve fiyatları biraz daha iyileştirmeli.

    Elazığlı168, verdiğin link için ayrıca teşekkürler.
  • 25-05-2008, 11:23:05
    #24
    Üyeliği durduruldu
    asmika adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    siz data center'ı anlamamışsınız galiba bakın sunucuyu toplayın sonra bir DC ye teslim edin o sizin için makinenizi çalıştıracak bu anlama geliyor.Ben de bu konuyu çok araştırdım bana da bu mantıklı geldi şimdi yavaştan sunucumu topluyorum bittiğinde bir DC ye vereceğim.Bu arada r10 da bu şekilde hizmet veren arkadaşlar varmı acaba????
    evet şimdi anladım o zaman bende senın gibi yavas yavas sunucumu hazırlıyım peki sağlam bağlantısı ıyı bır data canter hizmeti veren varmı burada ?
  • 25-05-2008, 13:08:15
    #25
    CyberMedya adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    evet şimdi anladım o zaman bende senın gibi yavas yavas sunucumu hazırlıyım peki sağlam bağlantısı ıyı bır data canter hizmeti veren varmı burada ?
    Adana'da varmı bilmiyorum. Ama İstanbul'da, İzmir'de daha bir çok yerde datacenter'lar var. Biraz araştırırsan bu konuda bilgi sahibi olursun.
  • 25-05-2008, 13:24:30
    #26
    Üyeliği durduruldu
    Nearex adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Adana'da varmı bilmiyorum. Ama İstanbul'da, İzmir'de daha bir çok yerde datacenter'lar var. Biraz araştırırsan bu konuda bilgi sahibi olursun.
    İzmirde varsa benım ıcın cok guzel olur bende ızmırdeyım cunku adana değil
  • 25-05-2008, 13:35:41
    #27
    Üyeliği durduruldu
    izmirde duyduguma gore brdtelekom adı altında kurulan bir dc varmıs suan tam bilgim yok ama izmir alsancakta kuruluyormus bi git veya arastır derim