• 20-03-2008, 01:08:43
    #10
    Kurumsal PLUS
    kaantukek adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    benim söylediğimde bu hazar, sağlam makina olmadıkça colocation 150 vermeye değmez. ni-osman 'ı konuya davet edelim
    Bu konuda da eğer sunucu almıyorsanız co-location yapmayın, eğer sürekli büyüyen yapıdaysanız co-location yapmayın, eğer birden fazla sunucunuz yoksa (yedeklilik) ve yedek parça göndermeyecekseniz co-location yapmayın..
    Sıralayalım nedenlerimizi..

    Aldığınız donanım oem bir deskop pc ise sunucu olarak fazla uzun yaşamayacaktır. Aldığınız parçalarda özellikle ana kart konusunda sunucu boardları kullanıyorsanız o zaman sorun yok ama evdeki bilgisayarını bize gönderen çok arkadaşımız var sonrasında başlarına o bilgisayarlar çok dert açıyor..

    Sürekli büyüyen bir yapıdaysanız sürekli sunucu değiştirmeniz gerekebilir örnek şuan 1k hiti olan bir adam celeron bir sunucu yapar co-location gönderir 3-4 ay içinde hit 30k olur celeron ona yetmez bir daha makine gönderir böylece maliyetler sandığınız gibi olmaz daha da yükselir. Sunucu kiralamanın esnekliği buradan kaynaklanır istediğiniz anda sunucu modelini değiştirebilirsiniz

    Birden fazla sunucusu olanlar ve co-location yapanlar her zaman bize yedek parça gönderirler sunucularında oluşabilecek elektronik arızalarda bizim elimizde arızalanan üründen olursa yardım etme amaçlı ödünç veriyoruz müşterimiz yenisini gönderene kadar ama elimizde yoksa o sunucu yeni malzeme gelene kadar kapalı kalıyor dedicated de tüm bu sorumluluk ve parça değişimi servis sağlayıcıya ait olmasından ötürü ve tüm dedicatedlerde mecburi ömür boyu garanti olmasından dolayı herhangi bir arıza durumunda pek fazla sıkıntıya girmenize gerek yok..

    Tüm bunların dışında co-location yapılacak ürünü 12 ay şeklinde düşünürsek misal 2400 YTL ye bir sunucu topladık bunu 12 ye bölünce 200 YTL yapar sonra 199 YTL barındırma parası ekledik 399 YTL yapar sunucu kiralayacaksınız ve aynı sunucunun kiralık olanı 300 yada 250 YTL ise hiç co-location yapmaya gerek yoktur..
  • 20-03-2008, 02:20:00
    #11
    Ni-Osman gerekli açıklamaları yapmış ve bize söylecek pek birşey bırakmamış. Şu an siteleriniz bir yerde barınıyor ve kendi sunucunuza çekmek istiyorsunuz sanırım.

    7/24 telefon ve Hemen Destek kanalımızdan destek alabilirsiniz. Donanıma ait bilgiler karşılıklı tedbir amacıyla kayıt altında tutulur ve elbette hat kullanımınızı takip edebileceğiniz bir ekran sunulur.

    MSN, e-posta ya da telefon irtibatı kurabilir, teklifinizi ayrıca e-posta ya da faks ile alabilirsiniz.
  • 20-03-2008, 02:25:32
    #12
    Üyeliği durduruldu
    Ni-Osman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aldığınız donanım oem bir deskop pc ise sunucu olarak fazla uzun yaşamayacaktır. Aldığınız parçalarda özellikle ana kart konusunda sunucu boardları kullanıyorsanız o zaman sorun yok ama evdeki bilgisayarını bize gönderen çok arkadaşımız var sonrasında başlarına o bilgisayarlar çok dert açıyor..
    Ni-Osman,

    Desktop anakartlara düşmanlığınızın sebebi nedir bilmiyorum ama insanları yanlış bilgilendiriyorsunuz. Yılllarca LayeredTech'den amd 2800,3000 işlemcili Jetway anakartlı sunucu kullandım, bugüne kadar ne anakart sorun verdi ne de başka bir donanım. 3 ayda bir powersupply yakan Xeon sunucular gördüm.

    Hiçbir zaman desktop anakartı veya donanım, sunucu için özel üretilmişlerin yerini tutamaz ama desktop donanım diye de 2-3 ayda sorun yaratmaz.

    Bu kadar sık sorun verse neden bu kadar datacenter desktop makinelerle hizmet versin?
  • 20-03-2008, 02:30:32
    #14
    Kurumsal PLUS
    cemoka adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ni-Osman,
    Desktop anakartlara düşmanlığınızın sebebi nedir bilmiyorum ama insanları yanlış bilgilendiriyorsunuz. Yılllarca LayeredTech'den amd 2800,3000 işlemcili Jetway anakartlı sunucu kullandım, bugüne kadar ne anakart sorun verdi ne de başka bir donanım. 3 ayda bir powersupply yakan Xeon sunucular gördüm.
    Hiçbir zaman desktop anakartı veya donanım, sunucu için özel üretilmişlerin yerini tutamaz ama desktop donanım diye de 2-3 ayda sorun yaratmaz.
    Bu kadar sık sorun verse neden bu kadar datacenter desktop makinelerle hizmet versin?
    2007 de 23 adet sunucu aldık Deskop anakartlı hayatımda o sunuculardan çektiğim kadar başka hiç bir şeyden çekmedim bu yüzden düşmanlıgım
  • 20-03-2008, 02:39:53
    #15
    Üyeliği durduruldu
    Ni-Osman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    2007 de 23 adet sunucu aldık Deskop anakartlı hayatımda o sunuculardan çektiğim kadar başka hiç bir şeyden çekmedim bu yüzden düşmanlıgım
    Adam gibi donanım almamışsın diyorum sadece
    2007 yılında kendi elimle 40 kadar makine topladım;
    Toplam 41 Adet Power Supply: Arızalı Adet: 1 ( Asus Vento Kasa, Taktığın Anakartı yakıyor, kullanamadan kurulumda 2 anakart yaktı )
    Toplam 120-130 Adet Ram: Arızalı Adet:2 ( 1 Kingston, 1 Noname ( nereden aldığımı bile bulamadım ))
    Toplam 120-130 Adet Disk: Arızalı Adet: 1 ( 3 adet Samsungdan 1 tanesi kafa vuruyor arasıra, şuan evde divx arşivini barındırıyor hala çalışıyor )
    Toplam 41 Adet Board: Arızalı Adet: 1 ( Yukarıdaki Power yaktı )
  • 20-03-2008, 02:46:09
    #16
    Kurumsal PLUS
    Gigabyte GA-XXX serisiydi hepsi cimrilik etmiştik ve fazlası ile zararını çektik asla birdaha deskop board almam kimseyede önermem onun dışında POWER yada RAM zaten herzaman aynı şey DELL içindeki DDR2 Kinston ram ile normal bilgisayar magzasından alınan DDR2 Kinston ram arasında ne fark olabilirki 8)
  • 20-03-2008, 02:54:28
    #17
    Üyeliği durduruldu
    Ni-Osman adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Gigabyte GA-XXX serisiydi hepsi cimrilik etmiştik ve fazlası ile zararını çektik asla birdaha deskop board almam kimseyede önermem onun dışında POWER yada RAM zaten herzaman aynı şey DELL içindeki DDR2 Kinston ram ile normal bilgisayar magzasından alınan DDR2 Kinston ram arasında ne fark olabilirki 8)
    Intel işlemci için mutlaka Intel board, AMD için Asus Board aldım
    Ramler kingston
    Kasa asus veya aopen ( %30'u )
    Diskler Seagate ( cahillikten 3 tanesi samsung ).
    Not: Kasalarda mutlaka ya disk soğutucu yada extra 12 cmlik kasa fanları kullandım.
  • 20-03-2008, 04:04:53
    #18
    2002 yılından beri bu işi yapıyorum. Asus X series vardı o zamanlar . Oem olarak topladığım ürünlerde bende ara sıra sıkıntılar yaşadım ancak bunların hiçbiri anakartdan değildi. Genelde RAM veya Sabitdisk sorunu yaşadım. Bir iki modelde yaşanan sorunu tüm piyasaya mal etmek ne kadar doğrudur bilemiyorum.