• 04-08-2020, 13:45:46
    #1
    Arkadaşlar merhaba, geçen ay adsense için şahıs şirketi açtık. Bu google ireland geliri için muhasebeci yurt dışı olduğu için KDV ye gerek yok dedi ilk başta. KDv kesmeye gerek yokmuş. Ancak yine de buradan da bayağıdır farklı yerlerden de araştırıyoruz, ikilemde kaldık. İşi gerçekten bilen ehli biri youtube veya website için adsense gelirine KDV kesmeye gerek var mı? yok mu? detaylı bir şekilde lütfen cevaplayabilir mi, bazıları da ben muafım demiş muaf olunabiliyor mu? teşekkürler arkadaşlar.
  • 04-08-2020, 13:51:11
    #2
    Dünyaları kazanıpta yurtiçi yurtdışı KDV kesmeyen arkadaşlarım var yıllardır , bu kişiler Youtube'da fenomen kişiler. Bu işin hakkı KDV kesilmemesi burada bazı arkadaşlar bunu detaylı detaylı neden KDV kesilmemesi gerektiğini anlattı.
  • 04-08-2020, 14:00:06
    #3
    Vergi daireleri veya yargı sistemi bu işi doğru düzgün anlayabilirse, KDV den muaf olduğunu kabul edecek aslında. Ama hala anlamadılar malesef.
    Kimi vergi dairesine göre KDV ödenmeli, kimine göre sadece Yurtiçi ziyaretçiler için ödenmeli, kimine göre hiç ödenmemeli.
    Şu anki mevcut kanunlara göre ise yanlış olmasına rağmen tamamına ödenmeli şeklinde malesef.
    2,5 yıldır bu konu ile ilgili girmediğim yer, görüşmediğim müfettiş, yazmadığım makam kalmadı.
    Avukatlar, yeminli müşavirler ile derdimizi anlatmamıza rağmen, malesef saçma bir şekilde KDV ödemek zorunda bırakıyorlar.
    Bu ay dava açmayı düşünüyorum artık, çünkü yazışmayla çözülecek gibi değil, bir talep yolluyoruz en az 6 ay sonra cevap geliyor,
    onu da ya soruyu soran doğru sormuyor, yada okuyan doğru anlamıyor, yine red, yine red geliyor.
    Birgün bu işin yanlış olduğunu anlayacaklar ama o zamana kadar Türkiye de Adsense ile uğraşan kimse kalmayacak

    Bu konunun yazarı konuyu en net şekilde anlatmış, fakat malesef bu açıklamalara rağmen hala ya tamamına, yada bir kısmına KDV ödemek zorunda bırakılıyoruz.
    http://www.muhasebetr.com/yazarlarimiz/kenan/013/

    Yazarın ellerine sağlık. Bu kargaşa bir an önce çözülse de işimize baksak.
  • 04-08-2020, 14:19:38
    #4
    bende yurt ıcıne kdv kesılsın yurt dısına kdv kesılmesın taraftarıyım benm geırımın %98 ı yurt dısı neden ıspanyadan meksıkadan abd den gelen gelıre kdv keselım mantıklı glemıyor hatta ınternet gelırlerının kdv değıl sadece ozel gelır vergısı getırmesı taraftarıyım Hükümetin bu sekılde kımse de kaçmaz vergı ıcın yurt dısında sırket açmayla uğraşmaş verırı %20 gelır vergısını kafası rahat olur
  • 04-08-2020, 14:26:30
    #5
    f9f9f9 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Vergi daireleri veya yargı sistemi bu işi doğru düzgün anlayabilirse, KDV den muaf olduğunu kabul edecek aslında. Ama hala anlamadılar malesef.
    Kimi vergi dairesine göre KDV ödenmeli, kimine göre sadece Yurtiçi ziyaretçiler için ödenmeli, kimine göre hiç ödenmemeli.
    Şu anki mevcut kanunlara göre ise yanlış olmasına rağmen tamamına ödenmeli şeklinde malesef.
    2,5 yıldır bu konu ile ilgili girmediğim yer, görüşmediğim müfettiş, yazmadığım makam kalmadı.
    Avukatlar, yeminli müşavirler ile derdimizi anlatmamıza rağmen, malesef saçma bir şekilde KDV ödemek zorunda bırakıyorlar.
    Bu ay dava açmayı düşünüyorum artık, çünkü yazışmayla çözülecek gibi değil, bir talep yolluyoruz en az 6 ay sonra cevap geliyor,
    onu da ya soruyu soran doğru sormuyor, yada okuyan doğru anlamıyor, yine red, yine red geliyor.
    Birgün bu işin yanlış olduğunu anlayacaklar ama o zamana kadar Türkiye de Adsense ile uğraşan kimse kalmayacak

    Bu konunun yazarı konuyu en net şekilde anlatmış, fakat malesef bu açıklamalara rağmen hala ya tamamına, yada bir kısmına KDV ödemek zorunda bırakılıyoruz.
    http://www.muhasebetr.com/yazarlarimiz/kenan/013/

    Yazarın ellerine sağlık. Bu kargaşa bir an önce çözülse de işimize baksak.
    Sanırım aradığım bilgi buydu hocam. Çok çok teşekkürler. 2.5 yıldır siz uğraşıyorsanız bunu keseceğiz demekki yapacak birşey yok. Peki hocam diyelim ki buradan kdv muaf oldu 1 sene sonra felan örnek veriyorum yani. Bizde önceden kestiğimiz için şöyle söyleniyor. Bir kere kesersen ondan sonra kesmek zorundasın. Bu doğru mu, yoksa ilerde muaf olursa kesmeyi bırakırmıyız. Bir de hocam bazıları muaf olduğunu söylüyor nasıl oluyorlar, nasıl ispatlamışlar sizce biz yapabilirmiyiz.
  • 04-08-2020, 14:35:53
    #6
    mustafaseo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sanırım aradığım bilgi buydu hocam. Çok çok teşekkürler. 2.5 yıldır siz uğraşıyorsanız bunu keseceğiz demekki yapacak birşey yok. Peki hocam diyelim ki buradan kdv muaf oldu 1 sene sonra felan örnek veriyorum yani. Bizde önceden kestiğimiz için şöyle söyleniyor. Bir kere kesersen ondan sonra kesmek zorundasın. Bu doğru mu, yoksa ilerde muaf olursa kesmeyi bırakırmıyız. Bir de hocam bazıları muaf olduğunu söylüyor nasıl oluyorlar, nasıl ispatlamışlar sizce biz yapabilirmiyiz.
    Vergi Dairesine göre durumun değiştiğini düşünüyorum. Adsense konusunu hala Maliye ne yapmalıyız konusunda yapacağı belli değil. Citibank üzerinden bankalar aracılığıyla %10-15 sabit veya gelire göre yüzdesel olarak değişecek şekilde vergi kesintisi yapılsa hem kaçak kesilir hem de insanlar daha rahat olur. 2-3 yıl öncesine göre Adsense konusunda azalış var eskisi gibi ilgi yok. 5 seneye kadar kesilecek cezalarla epey bir kişi uğraşmayı bırakacak gibi. Hem KDV hem Gelir Vergisiyle yürütülmesi zor iş. Zaten gelen gelirin tamamını Google vermiyor oradan da kendine kesinti yapıyor .
  • 04-08-2020, 14:42:32
    #7
    mustafaseo adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sanırım aradığım bilgi buydu hocam. Çok çok teşekkürler. 2.5 yıldır siz uğraşıyorsanız bunu keseceğiz demekki yapacak birşey yok. Peki hocam diyelim ki buradan kdv muaf oldu 1 sene sonra felan örnek veriyorum yani. Bizde önceden kestiğimiz için şöyle söyleniyor. Bir kere kesersen ondan sonra kesmek zorundasın. Bu doğru mu, yoksa ilerde muaf olursa kesmeyi bırakırmıyız. Bir de hocam bazıları muaf olduğunu söylüyor nasıl oluyorlar, nasıl ispatlamışlar sizce biz yapabilirmiyiz.
    Ben ilk yıllarda sadece Türkiye ziyaretçileri için kdv kestim, bu da toplam tutarın yaklaşık %10-15 i kadardı.
    Yani 10bin lira ödeme aldım, 1000 tl Türkiyeden kazandıysam, 9bin kdv siz, 1000 de kdv li keserek kdv ödedim. fakat ben bunun yanlış olduğunu savunuyorum.
    Hizmetten Türkiye de faydalanılıyor deniyor fakat bizim muhattabımız Türkiye deki reklam veren değil. Ben google a hizmet veriyorum, muhattabım google, ve ben hizmeti İrlanda ya satıyorum.
    Verdiğim linkteki makale de bunu net bir şekilde açıklıyor, bizim verdiğimiz hizmetten google İrlanda da yararlanıp, bize İrlanda dan para ödüyor. Kdv yi ödemesi gereken biz değil, google a reklam veren kişiler ve firmalardır.
    İşin tuhaf yanı büyük firmalar zaten ödüyor bunu, ödemezse gider gösteremez, onların ödediği kdv yi, üstüne birde biz ödüyoruz, yani bir hizmetten 2 defa kdv ödenmiş oluyor.
    Ben de uzun süredir bunun yanlış olduğunu savunuyorum ama yoruldum artık, son bir kez mahkemeye taşıycam konuyu, yine sonuç alamazsam bırakıcam peşini.
    Hiçbir muhasebecinin, mali müşavirin bu durumun aksini iddaa edeceğini düşünmüyorum, ki zaten çevremde durumu doğru şekilde izah ettiğim herkez doğrusunun bu olduğunu anlıyor.
    Ama malesef yıllardır yetkililere anlatamadım bu durumu.
  • 04-08-2020, 17:45:11
    #8
    f9f9f9 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben ilk yıllarda sadece Türkiye ziyaretçileri için kdv kestim, bu da toplam tutarın yaklaşık %10-15 i kadardı.
    Yani 10bin lira ödeme aldım, 1000 tl Türkiyeden kazandıysam, 9bin kdv siz, 1000 de kdv li keserek kdv ödedim. fakat ben bunun yanlış olduğunu savunuyorum.
    Hizmetten Türkiye de faydalanılıyor deniyor fakat bizim muhattabımız Türkiye deki reklam veren değil. Ben google a hizmet veriyorum, muhattabım google, ve ben hizmeti İrlanda ya satıyorum.
    Verdiğim linkteki makale de bunu net bir şekilde açıklıyor, bizim verdiğimiz hizmetten google İrlanda da yararlanıp, bize İrlanda dan para ödüyor. Kdv yi ödemesi gereken biz değil, google a reklam veren kişiler ve firmalardır.
    İşin tuhaf yanı büyük firmalar zaten ödüyor bunu, ödemezse gider gösteremez, onların ödediği kdv yi, üstüne birde biz ödüyoruz, yani bir hizmetten 2 defa kdv ödenmiş oluyor.
    Ben de uzun süredir bunun yanlış olduğunu savunuyorum ama yoruldum artık, son bir kez mahkemeye taşıycam konuyu, yine sonuç alamazsam bırakıcam peşini.
    Hiçbir muhasebecinin, mali müşavirin bu durumun aksini iddaa edeceğini düşünmüyorum, ki zaten çevremde durumu doğru şekilde izah ettiğim herkez doğrusunun bu olduğunu anlıyor.
    Ama malesef yıllardır yetkililere anlatamadım bu durumu.
    Hocam hiç denetleme geçirdiniz mi?
    Bı de şuan nasıl kesiyorsunuz faturayı
  • 04-08-2020, 23:07:07
    #9
    TheBoss3452 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam hiç denetleme geçirdiniz mi?
    Bı de şuan nasıl kesiyorsunuz faturayı
    Denetleme geciriyorum su an. Daha sonuclanmadi. Ona da itirazlarda bulundum, inceleyen mufettis bey giderleri saymam diyor, emsallerden daha cok giderim varmis. Ben ciddi reklam odemeleri yapiyorum diyorum.
    Hepsi faturali, odemeler bankadan yapilmis, hersey kayitli, adam yok kabul etmem diyor. 3 ay falan oldu en son goruseli, mufettis ben raporu giderleri baz almadan yazicam dedi. Ben de bu isi boyle cozemeyiz, siz raporunuzu yazin mahkeme yoluna gidelim dedim ciktim.
    Ertesi gun aradi, ben bir ustumle gorusucem sonra size bilgi vericem dedi, 3 aydir bekliyorum.

    Yaklasik 1 yildir calismiyorum. Bu sektorun vergi sistemi cozulene kadar tekrar calismayi dusunmuyorum.

    Calistigim surede yurtici gelire kdv li, yurt disina kdv siz fatura kestim.
    Yanlis olmasina ragmen vergi dairesi boyle istiyor zaten yurtici ziyaretcim az, lanet olsun bide bununla ugrasmiyim dedim.