• 03-12-2017, 14:14:16
    #28
    CWEnS adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    dekobtla birliktw 1500 tl ilamsiz odeme emri gobder icra kanali yine 10 bin tl adamin hesabina at sen vakfa yatir de ama soyoe kayitlara gecmesin adamin heaabina atarken birc gonderiyorum diye acklama ekle ce onu da ilamsiz olarak ornek no1 vey 7 ile icra kanali ile ilamsiz odene emri ac "))
    Bu taktik çok hoşuma gitti
  • 03-12-2017, 14:20:09
    #29
    Suç duyurusuyla hüküm aynı şeyler değil. Birincisi alacağınızdan vazgeçtiğinizi beyan etmeniz büyük hata. İkincisi u aşamalarda henüz savcıyla bir araya gelmediyseniz doğrudan savcıya gidip başınıza gelenleri anlatın. Sizin anlattıklarınız çerçevesinde şu an o polis olduğunu iddia eden sözde uzlaştırmacı da işin içinde olmak üzere kandırıldığınızı söyleyebilirim. Eğer anlattıklarınız dışında gelişmiş yasal adımlar varsa bilemem. Ancak böyle suç duyurusunda bulunmakla ceza falan (para cezası dahil) çıkmaz. Bunlar yargılama işidir. Savcı icabına bakar.
  • 03-12-2017, 14:21:37
    #30
    Hocam geçmiş olsun Türkiye'de mahkemeye gidince adalet olmadığını anlıyorsun.

    Güler misin ağlar mısın adam seni dolandırmış sen paranı alamamışsın haklı olarak adama d.olandırıcı dedin diye 10 katını ödemeni istiyorlar.

    İşin ilginci davayı sen açsan sürünürdün ama hakaret davaları maşallahı var.

    Adalet nerede, duyan gören olmuş mu?
  • 03-12-2017, 14:25:31
    #31
    Üyeliği durduruldu
    Akar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Suç duyurusuyla hüküm aynı şeyler değil. Birincisi alacağınızdan vazgeçtiğinizi beyan etmeniz büyük hata. İkincisi u aşamalarda henüz savcıyla bir araya gelmediyseniz doğrudan savcıya gidip başınıza gelenleri anlatın. Sizin anlattıklarınız çerçevesinde şu an o polis olduğunu iddia eden sözde uzlaştırmacı da işin içinde olmak üzere kandırıldığınızı söyleyebilirim. Eğer anlattıklarınız dışında gelişmiş yasal adımlar varsa bilemem. Ancak böyle suç duyurusunda bulunmakla ceza falan (para cezası dahil) çıkmaz. Bunlar yargılama işidir. Savcı icabına bakar.
    Olay yeni değil. Ama ben borç talebimi geri çekince sandım karşı taraf ta geri çeker diye.
    Uzlaştırmacıyla buluştum adam polis kimliğini filan gösterdi. İlk başta inanmamıştım aslında gece aramasından filan şüphelenmiştim ama gerçekten uzlaştırmacıymış savcının sağ kolu gibi bişey diyor sorduklarım.
    Bir arkadaşım var hukuk son sınıf. O da uzlaştırmacının tüm dediklerini teyit ediyor
    Coderca adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam geçmiş olsun Türkiye'de mahkemeye gidince adalet olmadığını anlıyorsun.
    Güler misin ağlar mısın adam seni dolandırmış sen paranı alamamışsın haklı olarak adama d.olandırıcı dedin diye 10 katını ödemeni istiyorlar.
    İşin ilginci davayı sen açsan sürünürdün ama hakaret davaları maşallahı var.
    Adalet nerede, duyan gören olmuş mu?
    Deliricem cidden elim ayağım titriyor.
  • 03-12-2017, 14:35:11
    #32
    Baykod adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Olay yeni değil. Ama ben borç talebimi geri çekince sandım karşı taraf ta geri çeker diye.
    Uzlaştırmacıyla buluştum adam polis kimliğini filan gösterdi. İlk başta inanmamıştım aslında gece aramasından filan şüphelenmiştim ama gerçekten uzlaştırmacıymış savcının sağ kolu gibi bişey diyor sorduklarım.
    Bir arkadaşım var hukuk son sınıf. O da uzlaştırmacının tüm dediklerini teyit ediyor

    Deliricem cidden elim ayağım titriyor.
    işte 2 yol var; ya ödeyip kurtulursun. ya da davaya yürürsün, suçtan beraat edeceğine inanıyorsan, ilgili TCK yı iyice anlayıp yazdığın yazıları düşünerek beraat edeceğini düşünüyorsan yürürsün.
    Yok hem beraat edemeyebilirim hem de parayı ödeyemem diyorsan, farklı taktiklere gireceksin;
    - adama borçtan vazgeçtim şikayetini geri çek diyeceksin (kamu davası olarak açılmadıysa)
    - Üstteki arkadaşın taktiğini uygulayacaksın, 2-3bin daha sana ödeyeyim anlaşalım vazgeç diyeceksin, sen istersen vakıflara bağışlarsın diyeceksin, ama adamın kişisel hesabına yollayıp açıklamaya borç verme yazacaksın. Sonra bekleyeceksin şikayetini çekecek. sonra bir icraya vereceksin borcu geri alacaksın parayı. adamı köpek edeceksin
  • 03-12-2017, 14:36:37
    #33
    Baykod adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Olay yeni değil. Ama ben borç talebimi geri çekince sandım karşı taraf ta geri çeker diye.
    Uzlaştırmacıyla buluştum adam polis kimliğini filan gösterdi. İlk başta inanmamıştım aslında gece aramasından filan şüphelenmiştim ama gerçekten uzlaştırmacıymış savcının sağ kolu gibi bişey diyor sorduklarım.
    Bir arkadaşım var hukuk son sınıf. O da uzlaştırmacının tüm dediklerini teyit ediyor

    Deliricem cidden elim ayağım titriyor.
    Tüm hukuksal süreci bilmiyoruz tabii, konu başında yazdığı kadarıyla konuşuyoruz. 10.000 lira ile ilgili hüküm mü çıkmış? Çıktıysa itiraz süresinde itiraz edecek ya da kesinleştiyse ödeyeceksiniz tabii. Hüküm çıkması için dava görülmesi gerekir, savcı da hüküm veremez. Burada daha dava yok, henüz uzlaştırmacı aşamasında. Uzlaştırmacı hukuki konuda otorite değildir, hele polisler hiç değildir; ne olacağı hakkında fanteziden öteye konuşamazlar. Bunların bildiği savcılık aşamasına kadar olan şeydir. Hüküm ise ondan sonraki yargılama sürecinin sonunda ortaya çıkar.
    Şu anda yargılama olmadan sizden 10.000 lira almaya çalışıyorlar. Uzlaştırmacı da buna ortak oluyor, olmayan hüküm ile ilgili hapisle tazyikten bahsederek sizi bu işi diğer taraf lehine hareket etmeye zorluyor; bu iş kesinlikle çok pis kokuyor. Bırakın uzlaşmayın, dava açılsın, en kötü ne olacak 10.000 liraya dava sonunda hükmedilecek. O da olmaz.
  • 03-12-2017, 14:42:51
    #34
    Akar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Tüm hukuksal süreci bilmiyoruz tabii, konu başında yazdığı kadarıyla konuşuyoruz. 10.000 lira ile ilgili hüküm mü çıkmış? Çıktıysa itiraz süresinde itiraz edecek ya da kesinleştiyse ödeyeceksiniz tabii. Hüküm çıkması için dava görülmesi gerekir, savcı da hüküm veremez. Burada daha dava yok, henüz uzlaştırmacı aşamasında. Uzlaştırmacı hukuki konuda otorite değildir, hele polisler hiç değildir; ne olacağı hakkında fanteziden öteye konuşamazlar. Bunların bildiği savcılık aşamasına kadar olan şeydir. Hüküm ise ondan sonraki yargılama sürecinin sonunda ortaya çıkar.
    Şu anda yargılama olmadan sizden 10.000 lira almaya çalışıyorlar. Uzlaştırmacı da buna ortak oluyor, olmayan hüküm ile ilgili hapisle tazyikten bahsederek sizi bu işi diğer taraf lehine hareket etmeye zorluyor; bu iş kesinlikle çok pis kokuyor. Bırakın uzlaşmayın, dava açılsın, en kötü ne olacak 10.000 liraya dava sonunda hükmedilecek. O da olmaz.
    yanlış bilmiyorsam 10bin liraya da hükmedilmez dava sonucunda. en fazla ya ceza alır bu da arkadaşın sicili temizse hükmün acıklanması geri bırakılır. ya da süre paraya çevirilir o da az bir miktara denk gelir, bin lira gibi bi para olur
  • 03-12-2017, 14:50:37
    #35
    Üyeliği durduruldu
    üç aydan iki yıla kadar hapis veya adlî para cezası var. hakaretin alenen işlenmesi halinde ceza altıda biri oranında artırılırmış. mahkemede iyi halden dolayı indirim alıp, 2 seneden az ceza alırsan hagb uygulanabilir. 10 bini ödemek zorunda kalmazsın. ama her hakim hagb uygulayacak diye bi kural yok. cezanı çekmeni isteyebilir. bu durumda en iyisi 10 bini ödemek. en iyisi tüm avukatları dolaşıp, fikir almak.
  • 03-12-2017, 14:50:42
    #36
    Baykod adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Özet geçeceğim. Bana borcu olan (1500 tl) birisi vardı, iyi niyetle borcunu ödemeyince bende kendi hk. sosyal medyada ve internet sitesi açarak durumu 1 kelime farklı olmadan birebir şekilde yazdım. Oyaladığını borcunu ödemediğini. Kendisi benim hakkımda hakaretten suç duyurusunda bulunmuş, avukata verdiği para bana olan borcundan daha fazladır herhalde.
    Her neyse bir uzlaştırmacı atadı devlet. Ben borcumdan vazgeçtiğimi söyledim ama karşı taraf adımı karaladı diyerek benden 10.000 TL yi herhangi bir vakıfa yatırmamı istiyor.
    Alacaklı benim, parayı alamadığım gibi 10.000 TL kadar da para çıkacak cebimden.
    Uzlaştırmacı (polisim diye kimlik gösterdi) bunun fırsat olduğunu, ödemezsem ve iş uzarsa hapis kararına kadar varabileceğini söylüyor.
    Adalet bu kadar öldü mü gerçekten? Ne yapmalıyım
    - Ödemeyi bankadan yaptım dekont var açıklamada borçtur geri alacağım yazıyor
    - Whatsapp ta yazışma geçmişi var
    - ses kayıtları var
    Ödeme yapmayın, uzlaşmayın. Davadan beraat alabilirsiniz gibi duruyor. Numaram için özel mesajdan ulaşabilirsiniz.