• 11-01-2020, 13:46:50
    #10
    Platin üye
    KatzeCreative adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    anladım teşekkür ederim bilgiler için devlet kimse iş yapmasın diye uğraşıyor sanırım gene
    Aslında şartları daha da zorlaştırmaya çalışıyoruz,

    Banka teminatının 7.000 TL (Turizm kanunu ile 40 yıl önce belirlenmiş ve öyle kalmış) olması çok komik mesela, mağdur olduğunuzda mağduriyetinizin giderilmesi için oluşturulmuş bir yapı teminat.

    En basit acentanın bile, en kötü şartlarda 1 milyon TL ciro ürettiği bir sektörde, teminatın 1.5 milyon TL + yıllık artış olması için çabalıyoruz. Hem yurt içi hem de yurt dışı tamamen hizmete dayalı, standartı olmayan ve sağlanamayacak bir sektörde elini kolunu sallayan ve 60 bin TL'si olan acenta kurmamalı. Sonra acente otele para ödememiş, batmış kaçmış, otel anlatıldığı gibi değildi, uçağımız yalan olmuş, Allah korusun bir sağlık/ölüm problemi yaşadığınızda sigortamız yatırılmamış.. v.b. şikayet konularında hem yurt içi kendi vatandaşımız mağdur oluyor, hem de turizm gibi tamamen reklama dayalı sektörde ülke imajımız yerle bir oluyor.
  • 12-01-2020, 00:40:08
    #11
    çok teşekkür ederim verilen bilgiler için
  • 04-11-2020, 00:28:01
    #12
    merner adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aslında şartları daha da zorlaştırmaya çalışıyoruz,

    Banka teminatının 7.000 TL (Turizm kanunu ile 40 yıl önce belirlenmiş ve öyle kalmış) olması çok komik mesela, mağdur olduğunuzda mağduriyetinizin giderilmesi için oluşturulmuş bir yapı teminat.

    En basit acentanın bile, en kötü şartlarda 1 milyon TL ciro ürettiği bir sektörde, teminatın 1.5 milyon TL + yıllık artış olması için çabalıyoruz. Hem yurt içi hem de yurt dışı tamamen hizmete dayalı, standartı olmayan ve sağlanamayacak bir sektörde elini kolunu sallayan ve 60 bin TL'si olan acenta kurmamalı. Sonra acente otele para ödememiş, batmış kaçmış, otel anlatıldığı gibi değildi, uçağımız yalan olmuş, Allah korusun bir sağlık/ölüm problemi yaşadığınızda sigortamız yatırılmamış.. v.b. şikayet konularında hem yurt içi kendi vatandaşımız mağdur oluyor, hem de turizm gibi tamamen reklama dayalı sektörde ülke imajımız yerle bir oluyor.
    Acentesi olan fiyatlar artsın, olmayan artmasın istiyor. Bu da komik mesela. Ben yazılımcı olarak çok güzel fikirlerim var turizm alanıyla alakalı ama açamıyorum bu arada acente açmak 60 bin tl değil 120bin tl ye mal oluyor ve bu şirketi en azından 1 yıl idame ettirebilmek için 300bin tl gibi bir rakama ihtiyacınız oluyor. siz daha komiksiniz çünkü kendinizi banka gibi görüyorsunuz. Banka harici çok çeşitli sektörlerde hiç bir resmi maliyet olmadan şirket açabiliyorsun ama turizm acentesi açamıyorsun. A-B-C grubu acentelerin kapsamları ve bütçeleri değiştirilmeli. Sen 1.5 milyon tl ciro yapıyor olabilirsin. başka bir şirket 500milyon tl ciro yapabilir. hepsini aynı kefeye koyup 1.5 milyonu olmayan acente açamasın yeeeaaa demek kadar saçma birşey yok. nitekim turizm bakanımız, haddinizi bildiriyor. Ülkenin refaha kavuşması için bürokratik engellerin kalkması gerekiyor. Taksi plakası gibi yapmayı planlıyorsunuz ama yemezler. Özellikle bunun dünyada karşılığı yok. IATA 80bin dolar demişsin. IATA üyelerinin yaptığı ciroya göre 20-30 milyon dolarlara varan. teminat istediğini biliyor musun? Sırf bu teminatı ödememek için milyon dolarlık şirketler turizm sektöründen çekilme kararı aldığını biliyor musun? IATA en azından insaflı kimden ne alacağını hesaplıyor. sizin gibilerse rekabet olmasın oyunu oynuyor.
  • 04-11-2020, 07:40:40
    #13
    Platin üye
    Heser adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Acentesi olan fiyatlar artsın, olmayan artmasın istiyor. Bu da komik mesela. Ben yazılımcı olarak çok güzel fikirlerim var turizm alanıyla alakalı ama açamıyorum bu arada acente açmak 60 bin tl değil 120bin tl ye mal oluyor ve bu şirketi en azından 1 yıl idame ettirebilmek için 300bin tl gibi bir rakama ihtiyacınız oluyor. siz daha komiksiniz çünkü kendinizi banka gibi görüyorsunuz. Banka harici çok çeşitli sektörlerde hiç bir resmi maliyet olmadan şirket açabiliyorsun ama turizm acentesi açamıyorsun. A-B-C grubu acentelerin kapsamları ve bütçeleri değiştirilmeli. Sen 1.5 milyon tl ciro yapıyor olabilirsin. başka bir şirket 500milyon tl ciro yapabilir. hepsini aynı kefeye koyup 1.5 milyonu olmayan acente açamasın yeeeaaa demek kadar saçma birşey yok. nitekim turizm bakanımız, haddinizi bildiriyor. Ülkenin refaha kavuşması için bürokratik engellerin kalkması gerekiyor. Taksi plakası gibi yapmayı planlıyorsunuz ama yemezler. Özellikle bunun dünyada karşılığı yok. IATA 80bin dolar demişsin. IATA üyelerinin yaptığı ciroya göre 20-30 milyon dolarlara varan. teminat istediğini biliyor musun? Sırf bu teminatı ödememek için milyon dolarlık şirketler turizm sektöründen çekilme kararı aldığını biliyor musun? IATA en azından insaflı kimden ne alacağını hesaplıyor. sizin gibilerse rekabet olmasın oyunu oynuyor.
    sektörle ilgili en ufak fikrin yok yazmışsın, eğer şartlar zorlaştırılmazsa sektörde sadece bakanının şirketi kalacak, çünkü misafirin başka acenteye güveni kalmayacak. adamlar her sektörde olduğu gibi bilinçli ve sistematik olarak turizm tekelleştirilip bitiriliyor.

    çok süper fikirlerin var, yıllık 300bin TL lazım ama 60 binin çıkışmadı diye yapamıyorsun...

    teminatın ne demek olduğuna bir bak istersen, iata niye alıyor? 10 dolar kar edeceksin diye müşteriden 2000 3000 dolar alıyorsun, bir tatil paketinden bin dolar kazanmak için en az milyon dolar tahsil ediyorsun, dünyanın neresine gidersen git 1 milyon dolar büyük paradır, insanın aklını çeler, adam diyor ki bu parayı kontrol edemeyecek adam yapmasın.

    aç bak şikayet sitelerini her yer kapıda kalmış mağdur misafir dolu, parasını geri alamıyor, neden? hayalleri olan bir yazılımcı kurmuş bir acente, hayatında 100bini bir arada görmemiş, banka hesabında mayıs ayında 2 milyon TL var, kendi parası gibi yemiş, otele ödemesini yapmamış, arazi.

    o çok sevdiğin patronun sitesine bak bakalım 10 bin TL altı tatile çıkabiliyor musun, 20 bin TL altına Edirne'nin ilerisine geçebiliyor musun, mağdur olunca alırsın 7bin TL teminattan payına düşeni artık.

    ha vereyim ben sana belge parası, bankaya git, krediyi boş ver, 1000 TL ek hesap iste fatura ödeyelim diye, yok olmadı mı kredi kartı iste hani herkesin cebinde var hepsinden, on binlerce lira limitli, 1 TL alamazsın. neden mi? çünkü 7 bin teminat verdin diye milyon liraların kontrolü sana geçecek ve daha başında potansiyel hırsız muamelesi göreceksin.

    bu arada bakan bey 50 bin TL kredi verecek bu aralar, hani diğer sektörlerde geçen sene hiç bir şart aranmadan verildi, turizm hariç, Allah razı olsun, ancak yıllık 500bin TL ciro şartı koymuş, yıllık 500bin TL kasasına girmeyen aylık 5bin TL taksit ödeyemez diye. Ne kadar mantıklı değil mi? Devlet bile teminatını arıyor.

    ha sadece banka ve turizm değil, enerji, telekom gibi kritik sektörlerin kanunu var ve diğer kritik sektörlerin de kanuna bağlanması gerekiyor, (mesela müteahhitlik) her hayalim var diyen tuzlukla koşup arkasında her yıl on binlerce mağdur bırakmasın.
  • 04-11-2020, 09:21:35
    #14
    Heser adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İnsanı tanımadan, bilmeden birşey bilmiyorsun demek çok yanlış bu sektörde uzun yıllardır çalışıyorum. Çok bilinen şirketlerin alt yapılarında bizatihi çalıştım.

    Onun haricinde anlatamadığım şey sana, bir fikir illa parayı kontrol etmesine gerek yok. Akışı kontrol etmesi yeterli örneğin. IATA üyesi bir şirketin web service' lerini kullanarak biletleme yapabilirsin, para bu şirketin hesaplarında dolaştığı için hayatında 100bin lira görmemiş adamın bir şirket kurup bunun müşteri desteğini vererek para kazanması kadar doğal birşey yok. Yani tur düzenleyebiliyorsa bir şirket birde satabilmesi gerekiyor dimi? Düzenleyebilen aynı anda satmasına gerek yok... Aynı bionluk.com gibi düşünün. satma yetkisiyle, düzenleme yetkisi farkılaştırılabilinir. şuan tamamen bir ütopyadan bahsediyorum böyle olsun demiyorum.

    Birde senin ütopyana bakalım, verdiğin cevaba göre ciroyla teminat örtüşmeli değil mi? Peki neden sıfırdan girecek birine 1.5 milyon tl teminat istiyorsun? bırak adam teminatı boyunca işlem yapabilsin! senin ciron aylık 1.5 milyon tl. benimki 50bin tl. neden 1.5 milyon tl teminat ödüyorum yahu? bir ihtimal diyemi? şirket banka hesaplarına limit koymayı biliyorlar. koysunlar limitleri bukadar basit. Şimdi 50 bin para mı diyeceksin. kampanya dönemlerinde 50 bine 400- 500 tane iç hat bilet satarım ben. güzelde para bırakır.
    dostum selam,
    senin bahsettiğin affiliate yani yönlendirme.

    sen tursab ebonesi siteye hit gönderip satış gerçekleşirse komisyon almak istiyorsun tahminimce( bu konu daha başka) ama bu şekilde olan işler belge iptaline büyük cezalara kadar gidiyor.

    zaten kullanıcı bilgilerini alıp toplayıp X acenteye yönlendirmek ayrı bir olay oda sakıncalı.

    bileti senden alıp X bir acente faturayı da kesemez kimden alındıysa o kesebilir.

    açıkçası TURSAB sitesindeki genelge ve kanunları incelersen tüm sorularının cevaplarını bulabilirsin.

    ille de bu sektöre dair bir işler yapacağım diyorsan mevzuatı iyice kavrayıp ona göre ilerlemeni tavsiye ederim girişim yapacaksan özellikle yazılım tarafını yaparak başla belki bir acentenin sitesini falan yöneterek başlayabilirsin

    başarılar.
  • 04-11-2020, 09:40:21
    #15
    Platin üye
    Heser adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İnsanı tanımadan, bilmeden birşey bilmiyorsun demek çok yanlış bu sektörde uzun yıllardır çalışıyorum. Çok bilinen şirketlerin alt yapılarında bizatihi çalıştım.

    Onun haricinde anlatamadığım şey sana, bir fikir illa parayı kontrol etmesine gerek yok. Akışı kontrol etmesi yeterli örneğin. IATA üyesi bir şirketin web service' lerini kullanarak biletleme yapabilirsin, para bu şirketin hesaplarında dolaştığı için hayatında 100bin lira görmemiş adamın bir şirket kurup bunun müşteri desteğini vererek para kazanması kadar doğal birşey yok. Yani tur düzenleyebiliyorsa bir şirket birde satabilmesi gerekiyor dimi? Düzenleyebilen aynı anda satmasına gerek yok... Aynı bionluk.com gibi düşünün. satma yetkisiyle, düzenleme yetkisi farkılaştırılabilinir. şuan tamamen bir ütopyadan bahsediyorum böyle olsun demiyorum.

    Birde senin ütopyana bakalım, verdiğin cevaba göre ciroyla teminat örtüşmeli değil mi? Peki neden sıfırdan girecek birine 1.5 milyon tl teminat istiyorsun? bırak adam teminatı boyunca işlem yapabilsin! senin ciron aylık 1.5 milyon tl. benimki 50bin tl. neden 1.5 milyon tl teminat ödüyorum yahu? bir ihtimal diyemi? şirket banka hesaplarına limit koymayı biliyorlar. koysunlar limitleri bukadar basit. Şimdi 50 bin para mı diyeceksin. kampanya dönemlerinde 50 bine 400- 500 tane iç hat bilet satarım ben. güzelde para bırakır.
    Yazdığın metinden bir şey bilmediğin belli oluyor, 50 bin TL vereceğim sana, bana bırak 30 günü 90 günde 500 adet iç pazar bileti sat, Türsab belgeni ben alacağım. 10 TL kar bile alamazsın ama aldın diyelim, büyük projelerin içinde bizzat çalışmış birisi için ayda 2000 - 3000 TL iyi paraymış gerçekten.

    Benim bahsettiklerim ütopya değil, bugün yaşanan uygulama. Son kullanıcı senin ciro yetkinin, teminatını ne kadar olduğunu bilemez. Bugün bana Türsab belgesi getir, pandemiye rağmen nasıl mayıs ayında banka hesabına 10 milyon TL koyarsın sonra nasıl hiç bir şey olmadan tüyersin anlatayım sana. Sonra dolandırılınca kapı kapı gezersin biz nerden bilelim adamın küçük acente olduğunu devlet bir şey yapsın, dur desin diye saflarda en önde yer alırsın.

    Yıllık milyonlarca ciro üreteceğim, misafirin bende emanet duran parasına 4-5 ay bloke koyacağım, otellere zamanı gelince ödemesini yapmayacağım, 1 yıl dişinden tırnağından arttırıp, 1 sene boyunca yapacağı 4-5 günlük tatilin hayalini kuran tatilciyi kapıda bırakacağım. Nasıl olsa teminatım var bankada, 7 bin TL, paylaşsınlar, ağlamak için bir paket selpak parası düşer belki.

    Otel dolandırmaz ya da çok çok düşük bir ihtimal, koca otel var ortada, haciz gönderirsin, televizyonu çantana koyar hesabını kendince kapatır, hukuki olarak çözersin problemini. Ama acente - misafir ikilisinde misafiri koruyan tek şey milyonlarca TL satışın karşılığında, blokede duran 7000 TL.

    İlk başta ne demişim ben, 40 yıllık kanun turizm kanunu, güncellenmesi gerekiyor, fikirlerinin güzel olduğunu düşünüyorsan bakan beye yaz istersen, onu da eklesin.
  • 04-11-2020, 09:50:58
    #16
    Platin üye
    Heser adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Saygı duyup mesaj atmıştım sana ama. ben yazılımcıyım. söylediklerimden birşey anlamıyorsun o yüzden sadece şu para meseline cevap vereceğim konuyu kapatalım. büyük sistemlerdede maaşlı eleman olarak çalıştım evet alık 2000 bin değil 400 bilet adet başı 15 lira komisyondana 6000bin tl yapar. ama 2000 TL bile olsa benim için güzel para. ayrıca 500 bileti satmak benim için çocuk oyuncağı benim kurduğum ama sermayesi bana ait olmayan sistemlerde 500 bileti 3 günde satıyoruz. ben maaşımı alıp avcumu yalıyorum.
    İstersen bir profilimi incele, kim daha yazılımcı duruyor bir bakalım. Kurulu büyük sistemde satarsın, ben sana diyorum 50 bin TL vereceğim, kur sistemini 3 gün istemiyorum, 90 günde 500 bilet sat, Türsab belgeni ben alacağım.

    Tam klasik personel kafası var sende, patronun kazandığı parayı hesapla, ooo güzel para, ben de kazanırım, ne yapıyor ki.

    Hayırlı işler, bol kazançlar.
  • 04-11-2020, 09:54:36
    #17
    merner adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İstersen bir profilimi incele, kim daha yazılımcı duruyor bir bakalım. Kurulu büyük sistemde satarsın, ben sana diyorum 50 bin TL vereceğim, kur sistemini 3 gün istemiyorum, 90 günde 500 bilet sat, Türsab belgeni ben alacağım.

    Tam klasik personel kafası var sende, patronun kazandığı parayı hesapla, ooo güzel para, ben de kazanırım, ne yapıyor ki.

    Hayırlı işler, bol kazançlar.
    Ya kibrinide al git be adam. türsab belgesi olmadan sistem kuramıyorsun hala sat ben alacam sana diyorsun ya. asıl sen bi halt bilmiyorsun.
  • 04-11-2020, 12:56:08
    #18
    KatzeCreative adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhabalar bir müşterim için bir konuyu araştırıyorum lakin bulamadım. türsab belgesi olmadan
    Web Sitesi üzerinden
    Uçak Bileti Satışı
    Otobüs Bileti Satışı
    Otel ve tur satışı
    Yapabilir mi? Yapabilirse nereyi kullanabilir ve fiyatlandırması ne olur
    merner adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yazdığın metinden bir şey bilmediğin belli oluyor, 50 bin TL vereceğim sana, bana bırak 30 günü 90 günde 500 adet iç pazar bileti sat, Türsab belgeni ben alacağım. 10 TL kar bile alamazsın ama aldın diyelim, büyük projelerin içinde bizzat çalışmış birisi için ayda 2000 - 3000 TL iyi paraymış gerçekten.

    Benim bahsettiklerim ütopya değil, bugün yaşanan uygulama. Son kullanıcı senin ciro yetkinin, teminatını ne kadar olduğunu bilemez. Bugün bana Türsab belgesi getir, pandemiye rağmen nasıl mayıs ayında banka hesabına 10 milyon TL koyarsın sonra nasıl hiç bir şey olmadan tüyersin anlatayım sana. Sonra dolandırılınca kapı kapı gezersin biz nerden bilelim adamın küçük acente olduğunu devlet bir şey yapsın, dur desin diye saflarda en önde yer alırsın.

    Yıllık milyonlarca ciro üreteceğim, misafirin bende emanet duran parasına 4-5 ay bloke koyacağım, otellere zamanı gelince ödemesini yapmayacağım, 1 yıl dişinden tırnağından arttırıp, 1 sene boyunca yapacağı 4-5 günlük tatilin hayalini kuran tatilciyi kapıda bırakacağım. Nasıl olsa teminatım var bankada, 7 bin TL, paylaşsınlar, ağlamak için bir paket selpak parası düşer belki.

    Otel dolandırmaz ya da çok çok düşük bir ihtimal, koca otel var ortada, haciz gönderirsin, televizyonu çantana koyar hesabını kendince kapatır, hukuki olarak çözersin problemini. Ama acente - misafir ikilisinde misafiri koruyan tek şey milyonlarca TL satışın karşılığında, blokede duran 7000 TL.

    İlk başta ne demişim ben, 40 yıllık kanun turizm kanunu, güncellenmesi gerekiyor, fikirlerinin güzel olduğunu düşünüyorsan bakan beye yaz istersen, onu da eklesin.
    merner adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    İstersen bir profilimi incele, kim daha yazılımcı duruyor bir bakalım. Kurulu büyük sistemde satarsın, ben sana diyorum 50 bin TL vereceğim, kur sistemini 3 gün istemiyorum, 90 günde 500 bilet sat, Türsab belgeni ben alacağım.

    Tam klasik personel kafası var sende, patronun kazandığı parayı hesapla, ooo güzel para, ben de kazanırım, ne yapıyor ki.

    Hayırlı işler, bol kazançlar.
    Heser adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ya kibrinide al git be adam. türsab belgesi olmadan sistem kuramıyorsun hala sat ben alacam sana diyorsun ya. asıl sen bi halt bilmiyorsun.
    hocam kavga etmeyınde bısı sorayım ben metro turızımde çalışıyorum bana ayrıca onlıne olarakda ucak bılest satışı icin hesap açtılar lakın burda ucak bıletı satısı hıç olmuyor nasıl bu panelı kullnarak uçak otobus turlar oteller satışını yapıp komısyon ıle kazanç sağlarım bunun satışa donuşturmenın yolu var mı?
    panele kulnıcı gırıs bılgılerım ıle gırıp işlem yapıyorum iıstedığım obılet gıbı yapmak bu mumkun mu