Selamlar arkadaşlar, unity 3d ve c# öğrenmek istiyorum sizce tek başına bir multiplayer oyun yapmak mümkün mü ? Ne kadar bir öğrenim süreci sonrası böyle bir oyunu yapma ihtimalim var ? Örneğin kafa topu 2 tarzı bir oyun.
Yeni başlayacağım için ve günde 3-4 saat zamanımı ayıracağım için boşa zaman harcamak istemiyorum eğer ona harcayacağım süreye değmeyecekse başka bir işte uzmanlaşmam daha iyi olur diye düşünüyorum.
Teşekkürler.
Unity 3D ve C# Öğrenimi
16
●1.009
- 23-08-2019, 00:31:03Oyun programcılığına geçmeden önce temel programlamayı öğrenmeni öneririm. syntaxleri, prensipleri, desenleri, algoritmaları öğrenmen lazım. Yok öyle direkt oyun programlayıp köşeyi dönmek.
- 23-08-2019, 01:01:21bunları internetten öğrenme şansım var mı malumunuz türkiyede pek bilgi yok programlama ile ilgili yabancı sitelerde çok var ve ingilizcem o kadar iyi değil.ironturkish adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 23-08-2019, 01:08:05Merhaba,Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Daha önceden bir kaç defa oyun programlamış birisi olarak yazıyorum, Öncelikle c# genel yapısı ve syntax öğrenmenizi öneririm daha sonra ayrıca unity3D inceleyerek detaylarına kadar ilgilenmeniz ve öğrenmeniz gerekmekte. Ayrıca modellemeci arkadaşlar animasyoncular bulmanız gerekmekte. Seslendirme ekibi senaryo sunucu vs gibi bir çok olay ve işleyiş bulunmakta oyun programlama içerisinde. Ayrıca multiplayer için unity3d photon öğrenmen gerekmekte. - 23-08-2019, 01:44:43Peki c# syntax ve unity 3d öğrenmem ne kadar sürer sizce ? 3 ay mı 6 ay mı 1 yıl mı sadece bunu merak ediyorum. Hiç bilmeyen biriyim ve günde 3-4 saatimi ayıracağım.hasanbugra adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 23-08-2019, 02:07:09İngilizce önemli maalesef, sürekli sorunlarla karşılaşacaksınız, Türkçe forumlarda pek fazla yardım alamayabilirsiniz, stackoverflow'da falan sürekli linçleseler de saniyesinde yardım ediyorlar genelde. Pek fazla kaliteli Türkçe kaynak da yok, çoğu çeviri zaten, özellikle de Türkçe programlama kitaplarla hiçbir şey öğrenemezsiniz. Merak etmeyin alışırsınız, Google translate insan gibi çeviriyor artık, ingilizce kursuna gitmek yerine spesifik konularda ingilizcenizi geliştirebilirsiniz. Bu arada değişken, fonskiyon, sınıf vs isimlerini Türkçe yazmamaya çalışın, yabancı forumlarda yardım isterken sıkıntı çıkar yoksa, anlamazlar ne yapmaya çalıştığınızı.Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 23-08-2019, 11:01:38Bu size kalmış birşey belki 2 ay belki 1 seneMisafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
- 23-08-2019, 11:40:56Merhaba Hocam,
Yazdıklarınıza bakarak pek istekli olmadığınızı görebiliyorum. Ayrıca yanlış soruları soruyorsunuz. Sizin iq ve beceri seviyenizi bilmeden insanlar size 3 ayda kesin öğrenirsin diyemez, derse yanlış yönlendirmiş olur. Öncelikle soyut zekanızın olup olmadığı üzerine düşünün. Matematik, fizik dersleriniz nasıldı? Yoğun algoritma gerektiren kodlamaları soyut zekanız olmadan yazamazsınız.
İlk iş olarak kendinize güvenin. Hedefinizi küçük tutun. Hazır bir oyun alıp (multiplayer olmayan) üzerinde küçük değişiklikler yapmaya çalışın. Daha sonra hedeflerinizi yavaş yavaş büyütün. Beyninizi yeterince kodlara maruz bırakırsanız ve yeteneğiniz de varsa ilerlediğinizi göreceksiniz ve akabinde öyle mi böyle mi diye soru kalmayacak kafanızda.
Benim (zekam değil) matematik zekam dipte sayılır ama oyun geliştirebiliyorum (sıfırdan kodlayabiliyorum demiyorum). Zorlandığım kısımlarda dışarıdan hizmet alıyorum. Yapabildiğim kısımlar üzerine kendimi geliştirmeye çalışıyorum. İddia ediyorum ki ben yapabiliyorsam çoğu kişi oyun / uygulama geliştirebilir. Lakin ilk şart istekli ve motivasyonlu olmaktır. Aksi halde birisi size 1 ayda canavar gibi öğrenirsiniz dese bile başlamak için sizi ikna edemeyecektir.
Son olarak, zamanınızı riske etmeden garanti yollu hiç birşey yok Hocam. Önce vereceksiniz sonra alacaksınız.
Başarılar dilerim.
Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle