• 28-06-2016, 20:05:30
    #1
    Saygıdeğer arkadaşlar merhaba, bu konuda benim için önemli bir mevzuyu anlatıcam ve sorucam sizlere.

    Okulda C programla dili görüyorum ve bende Android ve İOS a yönelmek istiyorum. Ancak hangisine yöneleceğimi bilmiyorum.
    Soru 1: Androidmi İOS mu?
    Soru 2: Neden ?

    İOS diyen arkadaşlar için macbook bilgisayarları çok pahalı şimdi diyeceksiniz windows da wmware kullanarak yap diyeceksiniz ancak öylede kasmak istemiyorum. İos için öneride bulunan arkadaşlar bilgisayar gereksinimleri ve önerilerini detaylı bir şekilde yazarsa sevinirim.

    Soru 3: İOS seç diyorsan macbook özellikleri neler olmalı ve macbook lar çok pahalı ne yapmalıyım?

    Android seç diyen arkadaşlar içinde bilgisayar özellikleri rahat bir şekilde geliştirici olmamı sağlayacak gereksinimler nelerdir söylerlerse sevinirim.

    Soru 4: Android seç diyorsan beni rahat geliştirici yapacak bilgisayar gereksinimleri nelerdir?

    TEŞEKKÜRLERİMİ SUNUYORUM
  • 29-06-2016, 01:45:36
    #2
    Phonegap öğren ikisinede çıkart. Native Web'in native'den pek bi farkı yok.
  • 29-06-2016, 11:15:50
    #3
    RemziKurcan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Phonegap öğren ikisinede çıkart. Native Web'in native'den pek bi farkı yok.
    Kısmen evet , Kısmen hayır hocam PhoneGap avantaj ama yerine göre native in yadsınamaz bir ağırlığı mevcut.
  • 29-06-2016, 11:49:14
    #4
    Üyeliği durduruldu
    yahu bi konuda bilgi sahibi olmayan insanlar neyine guvenerek oneri sunuyorlar insanlara anlamiyorum. 80 kere evlenip bosanan seda sayanin insanlara hala utanmadan evlilik nasihati vermeye calismasi gibi...

    android maliyetsiz elindeki donanimlar ile basitce gelistirebilecegin keyifli ideleri olan bir isletim sistemi. kod yazmak basit. pure xml java. idesi android studio. guzel hizli ve guncel..

    IOS isletim sistemi maliyetli bir isletim sistemidir. kod yazabilmen icin macbook iphone veya ipad cihazlarina ayrica developer sertifikasina sahip olman gerekir. business app gelistirilirken simulatorler yetersiz kaliyor. ayrica XCODE idesi cok complex bir ide..debuggeri cok iyi ancak butun ekranlari tek bi storyboard uzerinden gordugunuz icin ve connectionlari segueler araciligi ile yaptiysaniz storyboardiniz corba olabiliyor... calisma alani cok kisitli. kendi standartlari disinda bisiy yapamiyosunuz.

    phonegap ve alternatifleri, access veri tabani gibidir. sadece amatorler kullanir... profesyonellestikce mysql mssql mongo veya oracle'ı tecih eden insanlar gibi...


    ikisininde en b*ktan ozelligi, onlarca imaj yapmak zorunda kaliosunuz.
  • 29-06-2016, 13:15:22
    #5
    tbtlb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yahu bi konuda bilgi sahibi olmayan insanlar neyine guvenerek oneri sunuyorlar insanlara anlamiyorum. 80 kere evlenip bosanan seda sayanin insanlara hala utanmadan evlilik nasihati vermeye calismasi gibi...

    android maliyetsiz elindeki donanimlar ile basitce gelistirebilecegin keyifli ideleri olan bir isletim sistemi. kod yazmak basit. pure xml java. idesi android studio. guzel hizli ve guncel..

    IOS isletim sistemi maliyetli bir isletim sistemidir. kod yazabilmen icin macbook iphone veya ipad cihazlarina ayrica developer sertifikasina sahip olman gerekir. business app gelistirilirken simulatorler yetersiz kaliyor. ayrica XCODE idesi cok complex bir ide..debuggeri cok iyi ancak butun ekranlari tek bi storyboard uzerinden gordugunuz icin ve connectionlari segueler araciligi ile yaptiysaniz storyboardiniz corba olabiliyor... calisma alani cok kisitli. kendi standartlari disinda bisiy yapamiyosunuz.

    phonegap ve alternatifleri, access veri tabani gibidir. sadece amatorler kullanir... profesyonellestikce mysql mssql mongo veya oracle'ı tecih eden insanlar gibi...


    ikisininde en b*ktan ozelligi, onlarca imaj yapmak zorunda kaliosunuz.

    Hocam öncelikle teşekkür ederim, gerçektende arkadaşlar kendi aralarında anlamsızca bir mücadele gibi birşey vermişler bilinçsizce.
    Acaba Android inmi yoksa İos unmu önü açık ve sizin öneriniz nedir bunu öğrenebilirmiyim?
  • 30-06-2016, 03:00:08
    #6
    tbtlb adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    yahu bi konuda bilgi sahibi olmayan insanlar neyine guvenerek oneri sunuyorlar insanlara anlamiyorum. 80 kere evlenip bosanan seda sayanin insanlara hala utanmadan evlilik nasihati vermeye calismasi gibi...

    android maliyetsiz elindeki donanimlar ile basitce gelistirebilecegin keyifli ideleri olan bir isletim sistemi. kod yazmak basit. pure xml java. idesi android studio. guzel hizli ve guncel..

    IOS isletim sistemi maliyetli bir isletim sistemidir. kod yazabilmen icin macbook iphone veya ipad cihazlarina ayrica developer sertifikasina sahip olman gerekir. business app gelistirilirken simulatorler yetersiz kaliyor. ayrica XCODE idesi cok complex bir ide..debuggeri cok iyi ancak butun ekranlari tek bi storyboard uzerinden gordugunuz icin ve connectionlari segueler araciligi ile yaptiysaniz storyboardiniz corba olabiliyor... calisma alani cok kisitli. kendi standartlari disinda bisiy yapamiyosunuz.

    phonegap ve alternatifleri, access veri tabani gibidir. sadece amatorler kullanir... profesyonellestikce mysql mssql mongo veya oracle'ı tecih eden insanlar gibi...


    ikisininde en b*ktan ozelligi, onlarca imaj yapmak zorunda kaliosunuz.
    Kusura bakmayın sizin kadar bilgili değilim fakat, dünyaca ünlü frimalar bile bunu kullanıyor ise vardır bi bildikleri diyorum.
    İyi akşamlar.
  • 30-06-2016, 09:52:52
    #7
    SametKarakus adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam öncelikle teşekkür ederim, gerçektende arkadaşlar kendi aralarında anlamsızca bir mücadele gibi birşey vermişler bilinçsizce.
    Acaba Android inmi yoksa İos unmu önü açık ve sizin öneriniz nedir bunu öğrenebilirmiyim?
    S.a.
    Estğ. Mücadele verecek birşey yok.Beğenmediyseniz , zan üzerinden hareket etmeye kimseyi bilgisizlikle suçlamaya gerek yok söylediklerimi örnekli açayım.

    PhoneGap için Örnek veriyorum.

    1-Uygulama Yazacaksınız , PhoneGap ile HTML5+CSS3+JS + ANGULAR JS ile uygulamayı yazdınız PhoneGap bunları yorumladı java nın anlayabileceği kodlara çevirdi derken uygulamanız native e göre biraz daha yavaş çalışacak.

    2-Oyun yazdınız diyelim. Yine HTML5 + CSS3+ JS + ANGULAR kullandınız yüksek seviyeli güzel bir oyun yaptınız yine yukarıdaki yorumlama sıkıntısından dolayı yavaş çalışacak.

    PhoneGap ile yazılmış uygulamalara buradan ulaşabilirsiniz.

    Native İçin Örnek veriyorum.

    Android studio ile yazdığınız için uygulamada core java kullanıyorsunuz. (Pure değil.) Herşey hızlı güzel. Oyun yazarken oyun motorlarını kullandığınız için daha iyi grafiklere daha zahmetsiz hazır bir şekilde ulaşabiliyorsunuz.

    Xcode bilmediğim için yorum yapamıyorum.ama VM ile sanallaştırmaya gidip ios kurup biraz test etme imkanınız olur diye düşünüyorum.

    Hayırlı Sabahlar.
  • 30-06-2016, 16:17:40
    #8
    Kendi şahsi görüşüm olarak IOS'u tek geçerim.

    Yukarıda ki arkadaşların belirtmiş olduğu gibi IOS'a yazılım yazmak biraz maliyetli gibi görünse de Wmvare üzerinden uygulama yazabilirsiniz ilk etapta. Eğer ki baktın bu iş benim işim ben IOS'a yönelmek istiyorum dersen Mac ürünlerini alıp orada devam edebilirsin.

    Ben basitçe her iki yazılımı da denedim. Hatta Android ile uygulama bile yazmıştım saçma sapan hatalar alıyordum artık bir yerden sonra bıkkınlık gelmişti benim için. Tabi benim yazdığım zamanlarda Eclipse vardı..

    Android Java tabanlı olduğu için başlı başına bir sorun benim açımdan. Java dilini belki de pek sevmediğimden dolayıdır bilemiyorum ama yine de bana yazarken amelelik yapıyormuşsun gibi geliyor.

    Birçok ekran çözünürlüğü olduğu için hepsini tek tek kontrol etmen gerekiyor nerdeyse. Uygulama yazdığında kayma olmaması açısından. Orjinal emülatör ü başlı başına bir felaket zaten. Genymotion, Bluestacks ya da diğer emülatörleri kullanman gerekiyor.. Üstelik her cihaz için ayrı bir yükleme yapman gerekiyor emülatöre.

    Yapmış olduğun uygulamayı Google Play'e gönderdiğinde anında kopyası diğer kötü içerikli sitelere kopyalanıyor. Bunları da geçtim uygulamanın kaynak kodlarına bakabiliyor insanlar.

    Oysa IOS öyle değil. Bana göre herşeyi yalın ve sade geliyor. Ekran çözünürlükleri belirli standartlarda. Orjinal emülatörü problemsiz çalışıyor. Objective C ve Swift dillerine göre yazılım yapabilirsin. Ve ya her iki dili aynı anda kullanabilirsin. Geliştirmiş olduğun uygulamanın kaynak kodlarını senden başka kimse göremez.

    Sağlam bir projen olursa bunu ücretli olarak AppStor'a koyup para kazana bilirsin. Diğer türlü de para kazanabilirsin ancak kaynak kodları gözüktüğü için emeklerini başka kullanıcı rahatça alıp kullanabilir.
  • 30-06-2016, 17:58:04
    #9
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Hocam ios düşünüyorsanız dediğiniz gibi VM'de deneyebilir veya hackintosh deneyebilirsiniz, ben hackintosh kurdum daha başlayamadım sadece IDE'yi falan kurdum emulatoru denedim şimdilik. Alternatif olarak Mac Mini'de bakabilirsiniz fiyatları gayet uygun diğer ürünlere göre.