• 05-12-2019, 20:29:39
    #10
    MiKR0P adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Param olsada ben alsam
    Kira gelirine gore gayet uygun bir fiyat
    Daha iyileri size de nasip olur hocam inş
  • 05-12-2019, 21:09:26
    #11
    Fiyatınız çok uygun kaçırılmayacak bir yer gerçekten. Umarım istediğiniz fiyata satılır.
  • 05-12-2019, 23:54:44
    #12
    ozanak adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Fiyatınız çok uygun kaçırılmayacak bir yer gerçekten. Umarım istediğiniz fiyata satılır.
    Sağolun hocam teşekkür ederim.

    Pazartesi sahibinden.com da sponsorlu ilan vereceğim kısa sürede satılmasını umuyorum hayırlısı artık
  • 12-12-2019, 18:47:49
    #13
    Hayırlı satışlar hocam fakat artık kiracı olmak ev sahibi olmaktan çok daha mantıklı olmaya başladı.

    Örneğin:

    Bu evi almak isteyen birinin 100K parası var diyelim, 130K kredi çekti kendini zorlamadan ödemek için 15 yıl taksit yaptırdı. Bu kredi için geriye 281K para ödeyecek. Senelik DASK+Konut vergisi+Ek sigorta yaptırsanız min. 1K senelik bunlar tutacak. İlk taşınmada eşya alacaksınız min. 35K da buraya gidecek. Ortalama bi eşyanın ömrü 7 sene desek taksitler bitene kadar +70K daha kredi çekmeniz gerekeçek.

    Yani bu ev bize 500K gibi bir rakama patlamış olacak.

    Peki bu kişi hali hazırda elinde tuttuğu 100K parayı faize yatırsa ve aylık ortalama 1K para alsa ve cebinden ev için aylık +1500TL verse (2500TL kirası olan bir ev). Bu orana göre 30 yıl böyle bir evde oturabilir. Hatta kirası sizin ki gibi olan bir evde ömrünün sonuna kadar oturabilir.
  • 12-12-2019, 18:55:10
    #14
    Pochinki adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hayırlı satışlar hocam fakat artık kiracı olmak ev sahibi olmaktan çok daha mantıklı olmaya başladı.

    Örneğin:

    Bu evi almak isteyen birinin 100K parası var diyelim, 130K kredi çekti kendini zorlamadan ödemek için 15 yıl taksit yaptırdı. Bu kredi için geriye 281K para ödeyecek. Senelik DASK+Konut vergisi+Ek sigorta yaptırsanız min. 1K senelik bunlar tutacak. İlk taşınmada eşya alacaksınız min. 35K da buraya gidecek. Ortalama bi eşyanın ömrü 7 sene desek taksitler bitene kadar +70K daha kredi çekmeniz gerekeçek.

    Yani bu ev bize 500K gibi bir rakama patlamış olacak.

    Peki bu kişi hali hazırda elinde tuttuğu 100K parayı faize yatırsa ve aylık ortalama 1K para alsa ve cebinden ev için aylık +1500TL verse (2500TL kirası olan bir ev). Bu orana göre 30 yıl böyle bir evde oturabilir. Hatta kirası sizin ki gibi olan bir evde ömrünün sonuna kadar oturabilir.
    Hocam böyle hesaplara girersek hiç yaşamayalım daha iyi

    Ayrıca ev almak bir yatırımdır. Siz hep gider kısmından bakmışsınız gelir kısmını hiç düşünmemişssiniz.

    100K aldığınız bir ev 300K değere ulaşabilir. Bu bir yatırımdır sonuçta.

    Madem varsayımlar üzerinden örnek verdiniz ben size gerçeği üzerinden bilgi vereyim:

    Ben evi alırken kredi çektim toplamda 25K Civarı faiz ödedim.
    1 Yıl kendim oturdum 4 yıl civarı da kirada kaldı. Kendim oturduğum yılı saymazsam dahi bana 50k geliri mevcut. Kira geliri yanında ev kendi değerine değer katıyor evin değer sonuçta sabit kalmıyor, bunu da hesaplayın.

    Yani kısacası siz hep diğer taraftan bakmışsınız. O mantıkla düşünürsek araba da almayalım ömür boyu toplu taşımaya devam edelim herhangi bi yatırım bir mülk edinmeyelim ot geldik saman gidelim bu dünyadan
  • 14-12-2019, 01:37:46
    #15
    Pochinki adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hayırlı satışlar hocam fakat artık kiracı olmak ev sahibi olmaktan çok daha mantıklı olmaya başladı.

    Örneğin:

    Bu evi almak isteyen birinin 100K parası var diyelim, 130K kredi çekti kendini zorlamadan ödemek için 15 yıl taksit yaptırdı. Bu kredi için geriye 281K para ödeyecek. Senelik DASK+Konut vergisi+Ek sigorta yaptırsanız min. 1K senelik bunlar tutacak. İlk taşınmada eşya alacaksınız min. 35K da buraya gidecek. Ortalama bi eşyanın ömrü 7 sene desek taksitler bitene kadar +70K daha kredi çekmeniz gerekeçek.

    Yani bu ev bize 500K gibi bir rakama patlamış olacak.

    Peki bu kişi hali hazırda elinde tuttuğu 100K parayı faize yatırsa ve aylık ortalama 1K para alsa ve cebinden ev için aylık +1500TL verse (2500TL kirası olan bir ev). Bu orana göre 30 yıl böyle bir evde oturabilir. Hatta kirası sizin ki gibi olan bir evde ömrünün sonuna kadar oturabilir.
    Öncelikle eşya almayı ev fiyatına eklemek hayatımda duyduğum en saçma şey.
    Sonrasında ev kiraları her zaman artar ama faizin artacağı yada düşeceği belli olmaz.
    30 yıl kirada otursan, 30 yılın sonunda elinde koca bir sıfır olur. Ev fiyatları artar ama senin faize yatırdığın paranın değeri çokça düşer.
    30 yılın sonunda kendini boşu boşuna 30 yıl boyunca ev sahiplerini beslemiş, elinde hiç bir şey kalmamış şekilde bulursun.
  • 14-12-2019, 01:53:05
    #16
    SinemBilisim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Öncelikle eşya almayı ev fiyatına eklemek hayatımda duyduğum en saçma şey.
    Sonrasında ev kiraları her zaman artar ama faizin artacağı yada düşeceği belli olmaz.
    30 yıl kirada otursan, 30 yılın sonunda elinde koca bir sıfır olur. Ev fiyatları artar ama senin faize yatırdığın paranın değeri çokça düşer.
    30 yılın sonunda kendini boşu boşuna 30 yıl boyunca ev sahiplerini beslemiş, elinde hiç bir şey kalmamış şekilde bulursun.
    Ben işin çok farklı bir penceresinden bakıyorum olaya. Bana görede ev almak saçma.Arkadaşın evine lafım yok.Gerçekten inanılmaz uygun fiyatı istanbul gibi bir yerde ve konumu mükemmel. Büyük şehir olmamış illerde bu fiyata ev veriyorlar.

    Neyse konuya gelirsek bana göre saçma ev almak. Ben o parayı betona yatırmam. Ev alacaksam bahçeli ev alırım.Uzak olsun konuma ama bahçeli olsun. Tavuk, köpek olsun. Kızım çimlerde oynasın , oğlum gezen tavuk yumurtası yesin her sabah. Yada bahçeli evde alamıyorsam gezerim. Kızımla, oğlumla ve eşimle biriktirebildiğim kadar anı ( fotoğraf) biriktirmek için gezerim. Hiç göremeyeceğim yerlere giderim. Hayatı boyunca yaşadığı şehirden hatta mahallesinden çıkmayan insanlar var. DÜnyayı gezemiyorsam güzel Ülkemi gezerim. Ev alıp kendimi borca sokacağım ve tüm şeylerden mahrum kalıp eşimi ve çocuklarımı onca sene sıkıntıya sokacağım. Ev alıp bir evde bankaya kazandıracağım.

    Lütfen alınmayın güvenmeyin.Yatırım olarak düşünmek gayet mantıklı size göre olabilir ama bana göre saçma geliyor. Benim amacım yatırım değil.İleriye dönük bir yatırım yapmayıda hiç düşünmedim. Oğluma kızıma kalsın diyede düşünmedim. Neden düşüneyim. Bir insan kendi başarmalı.Kendi tırnakları ile kazımalı.O zaman kazandıkları değerli olacak. Ben baba parasıdır al oğlum sana ev diye bırakırsam, onu yemek , evi satmak kolay olacaktır.

    Ben göçüp gittiğimde geride ev bırakıp kızım ve oğlum boş duvara bakıp beni ansınlar istemem. Fotoğraflara bakıp yüzlerinin gülümsemesini isterim.

    Allah ev isteyene, çocuk isteyene, araba isteyene en önemlisi sağlık isteyene inş tez zamanda verir istediklerini. Hayırlı satışlar dostum. İnş satarsın evini.
  • 14-12-2019, 01:59:13
    #17
    Akbas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Ben işin çok farklı bir penceresinden bakıyorum olaya. Bana görede ev almak saçma.Arkadaşın evine lafım yok.Gerçekten inanılmaz uygun fiyatı istanbul gibi bir yerde ve konumu mükemmel. Büyük şehir olmamış illerde bu fiyata ev veriyorlar.

    Neyse konuya gelirsek bana göre saçma ev almak. Ben o parayı betona yatırmam. Ev alacaksam bahçeli ev alırım.Uzak olsun konuma ama bahçeli olsun. Tavuk, köpek olsun. Kızım çimlerde oynasın , oğlum gezen tavuk yumurtası yesin her sabah. Yada bahçeli evde alamıyorsam gezerim. Kızımla, oğlumla ve eşimle biriktirebildiğim kadar anı ( fotoğraf) biriktirmek için gezerim. Hiç göremeyeceğim yerlere giderim. Hayatı boyunca yaşadığı şehirden hatta mahallesinden çıkmayan insanlar var. DÜnyayı gezemiyorsam güzel Ülkemi gezerim. Ev alıp kendimi borca sokacağım ve tüm şeylerden mahrum kalıp eşimi ve çocuklarımı onca sene sıkıntıya sokacağım. Ev alıp bir evde bankaya kazandıracağım.

    Lütfen alınmayın güvenmeyin.Yatırım olarak düşünmek gayet mantıklı size göre olabilir ama bana göre saçma geliyor. Benim amacım yatırım değil.İleriye dönük bir yatırım yapmayıda hiç düşünmedim. Oğluma kızıma kalsın diyede düşünmedim. Neden düşüneyim. Bir insan kendi başarmalı.Kendi tırnakları ile kazımalı.O zaman kazandıkları değerli olacak. Ben baba parasıdır al oğlum sana ev diye bırakırsam, onu yemek , evi satmak kolay olacaktır.

    Ben göçüp gittiğimde geride ev bırakıp kızım ve oğlum boş duvara bakıp beni ansınlar istemem. Fotoğraflara bakıp yüzlerinin gülümsemesini isterim.

    Allah ev isteyene, çocuk isteyene, araba isteyene en önemlisi sağlık isteyene inş tez zamanda verir istediklerini. Hayırlı satışlar dostum. İnş satarsın evini.
    Herkesin hayatta istediği şeyler farklı tabi ki ama şunuda düşünmek gerekiyor, her sene ev-araba almak zorlaşıyor. Bundan 20-30 yıl önce böyle bir yatırım yapanlar şimdi hayatta sıkıntı çekmiyorlar. Bundan 20-30 sene sonra hayat şartları daha da zorlaşacak.
    Yani sen şu an bir ev aldığında- arsa aldığında çocukların boş duvara değilde, babam zamanında ne iyi etmişte bir yatırım yapmış, ne kadar zor durumda olsak bile başımızı sokacak bir evimiz var. Allah razı olsun da diyebilir...
  • 14-12-2019, 02:25:07
    #18
    SinemBilisim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Herkesin hayatta istediği şeyler farklı tabi ki ama şunuda düşünmek gerekiyor, her sene ev-araba almak zorlaşıyor. Bundan 20-30 yıl önce böyle bir yatırım yapanlar şimdi hayatta sıkıntı çekmiyorlar. Bundan 20-30 sene sonra hayat şartları daha da zorlaşacak.
    Yani sen şu an bir ev aldığında- arsa aldığında çocukların boş duvara değilde, babam zamanında ne iyi etmişte bir yatırım yapmış, ne kadar zor durumda olsak bile başımızı sokacak bir evimiz var. Allah razı olsun da diyebilir...
    Şu da var maalesef. Dünya malına kendini kaptırmış insanlar çoluğuna çocuğuna vakit ayırmayıp onlarla zaman geçirmiyorlar. Yada sadece çocukları için çabalayan uğraşan kişiler yine çocuklarına vakit ayıramıyorlar.

    Şunu bilir şunu söylerim olacakla ölecek değişmiyor. Ben ev bırakmasam bu demek değildir ki çocuğum zorluk çekecek yada çekmeyecek. Belki oğlum kendi ayakları üzerinde durmasını bilecek. Yada tam tersi.

    Kesinlikle yazdıklarına katılıyorum ama felsefi düşüncem bu şekilde. Hayata gelmişim ve Allahım bana iki evlat vermiş. Gözüm kapanana kadar sevdiklerimle eşimle ve evlatlarımla gezmek , eğlenmek ve mutlu olmak istiyorum. Tabiki bunları yaparken maddi durum önemli. Keşke hem gezip hem ev alacak durumumuz olsa. O zaman ev almayı düşünürüm belki. Ama ev alamıyorsam neden kredi çekip hayatımın 15-20 senesini bağlayıp hem eşime , hem kendime hemde çocuklarıma maddi sıkıntı yaşatayım. Ev alacağız diye soframıza 1 kilo et giriyorsa neden 250 gram girsin. Ev alacağız diye oğlum birşey istediğinde yok olum alamam deyim.

    Bilmiyorum benmi cinsim yada farklıyım. Çoğu insan ev almayı düşünüyor.Kendim gibi düşünen çok az insan tanıdım. Birisi eşim. Zaten o yüzden onunla evlendim. Bu zamana kadar ev alabilirmiydim kazandıklarımızdan tabiki alırdık.Belki 2 belkide 3 ev alırdım. Almadık işte gezdik eğlendik. Haftada bir oturuyoruz fotoğraflara videolara bakıyoruz. Kiramı sorunsuz ödüyorum yetiyor bana.

    Kusura bakma farklı düşündüğüm için eleştiriyor gibi gözüküyor mesajını.