• 03-06-2020, 13:15:33
    #1
    Talep miktarına 19 veya 19dan küçük sayı girildiğinde bunu normal mesaiye yazdırabiliyorum.
    Sonrasında, 25 talep miktarının normal mesaide max üretim 19 olduğu için 19unu buraya yazdırdım. Kalan 6 miktarı fazla mesai(fazla mesaide max 4 üretim) ve fasona dağıtmam gerek. Bunu nasıl yaparım?
  • 03-06-2020, 13:16:48
    #2
    makro kullanıyor musunuz
  • 03-06-2020, 13:19:36
    #3
    ealgan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    makro kullanıyor musunuz
    Excel ile ilgili hiçbir bilgim yok. Makro dediğiniz VBA ise kullanmadım. İlk sütundaki alanı =EĞER(B3<=19;B3;EĞER(B3>19;"19")) şu kod ile yaptım
  • 03-06-2020, 13:22:53
    #4
    Sadece bir düşünce olarak;
    diğer iki sütunu doğal sayı(negatif değer almayan) olarak biçimlendirerek
    Sütunda çıkarma işlemi yaptırılabilir
    Örneğin 25-19 = 4 doğal sayı olduğu için fazla mesai sütununa yazdırılabilir
    Talep 15 diyelim; 15-19 = -4 doğal sayı olmadığı için yazdırmaz talebin tamamı normal mesaide kalır.

    Fason üretim bölümü içinde
    Talep miktarı - normal mesai- fazla mesai yazarsak = çıkan değer + olduğu takdirde bu bölüme yazdıracaktır.

    Tabi daha kolay başka bir yöntemde olabilir

    İyi çalışmalar.
  • 03-06-2020, 13:24:33
    #5
    eğersay formülü kullanılabilir
  • 03-06-2020, 13:30:41
    #6
    DijitalMedya35 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Sadece bir düşünce olarak;
    diğer iki sütunu doğal sayı(negatif değer almayan) olarak biçimlendirerek
    Sütunda çıkarma işlemi yaptırılabilir
    Örneğin 25-19 = 4 doğal sayı olduğu için fazla mesai sütununa yazdırılabilir
    Talep 15 diyelim; 15-19 = -4 doğal sayı olmadığı için yazdırmaz talebin tamamı normal mesaide kalır.

    Fason üretim bölümü içinde
    Talep miktarı - normal mesai- fazla mesai yazarsak = çıkan değer + olduğu takdirde bu bölüme yazdıracaktır.

    Tabi daha kolay başka bir yöntemde olabilir

    İyi çalışmalar.
    Çok teşekkür ederim, oldu
  • 03-06-2020, 13:33:25
    #7
    =EĞER(B3>18,19,B3) // sırasıyla eğer girdiğiniz değer yani b3 18 den büyükse 1. hücreye 19 u mutlaka yazıyor değilse B3teki değeri yazıyor
    =EĞER(B3>19,EĞER(B3 -19 < 4,B3-19,"4"),"") // 2. hücre 19 dan büyükse B3 ten 19 u çıkarıp kalan değeri 2. hücreye yazıyor ama kalan değer de 4 ten küçük olmalı dolayısıyla iç içe iki eğer yazılmalı. b3 19 dan büyük değilse boş yazdır, b3 19dan küçükse bir ifle daha b3 -19 un 4 den küçük olma durumuna bak, küçükse b3-19 yazdır değilse 4 yazdır.
    =EĞER(B3>23,B3-23,"") // burası da son kısım zaten 19 + 4 = 23 ten büyükse b3-23 yazdır değilse boş bırak
  • 03-06-2020, 13:39:29
    #8
    ealgan adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    =EĞER(B3>18,19,B3) // sırasıyla eğer girdiğiniz değer yani b3 18 den büyükse 1. hücreye 19 u mutlaka yazıyor değilse B3teki değeri yazıyor
    =EĞER(B3>19,EĞER(B3 -19 < 4,B3-19,"4"),"") // 2. hücre 19 dan büyükse B3 ten 19 u çıkarıp kalan değeri 2. hücreye yazıyor ama kalan değer de 4 ten küçük olmalı dolayısıyla iç içe iki eğer yazılmalı. b3 19 dan büyük değilse boş yazdır, b3 19dan küçükse bir ifle daha b3 -19 un 4 den küçük olma durumuna bak, küçükse b3-19 yazdır değilse 4 yazdır.
    =EĞER(B3>23,B3-23,"") // burası da son kısım zaten 19 + 4 = 23 ten büyükse b3-23 yazdır değilse boş bırak
    Çok teşekkür ederim.
    Son olarak 61 satır var. Kodları ayrı ayrı biçimlendirip her satıra yapıştıracak mıyım ? yoksa daha basit bir yolu var mı bunun ?
  • 03-06-2020, 13:40:15
    #9
    imLoading adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Çok teşekkür ederim.
    Son olarak 61 satır var. Kodları ayrı ayrı biçimlendirip her satıra yapıştıracak mıyım ? yoksa daha basit bir yolu var mı bunun ?
    hücreyi tutup alta doğru çektiğinizde her hücre için o formülü uygular yani b3 ler sırasıyla b4 b5 b6 diye gidecektir