• 30-07-2009, 22:02:22
    #1
    Borsa Nasıl Oynanır? Gidersin bankana paranı aktarırsın fona ve dersin ki aynı zamanda borsada oynamak istiyorum.Bankacı gerekli düzenlemeleri yapar oynarsın.
    İnternet Bankacılığı diye bir başka alternatif var özellikle İş Bankasının sitesi gayet güzel üye olursun İş Bankası hesap bilgilerin ile internetten oynarsın.

    Borsada Bir Günde Ne Kadar Kazanabilirim/Kaybedebilirim?

    Borsada bir günde sabah 10.00-12.30 birinci seans,14.00-17.00 ikinci seans şeklinde işlemler her hafta içi yapılır.(Resmi Bayramlar Hariç) Hisse senetleri ise yatırımcının aldığı miktar düzeyinde bir seansta maksimum %10 civarında artış yapabilir.Daha fazlasına İmkb müsade etmez.Hisse senetleri yatırımcının sattığı miktar düzeyinde bir seansta maksimum %10 civarında azalır.Yine daha fazla azalmasına İmkb müsade etmez.
    Yani anlayacağınız borsada bir günde maksimum %20 kazanıp kaybedebilirsiniz.

    Lot Nedir?

    Borsacıların sıklıkla kullandığı bir terimdir.1 Adet hisse senedi 1 Lottur.

    Temettü Nedir?

    Temettü şirket sahiplerinin 1 senede ettikleri karın bir kısmını hisse senedi alan yatırımcıya dağıtması işlemidir.

    Peki Temettü Ne Şekilde Dağıtılır?

    Hisse senedinin fiyatı %10 azaldı diyelim o %10luk azalış kadar
    1.Para yatar hesabınıza şirket tarafından.
    2.Hisse miktarınız artar.(İçerideki paranıza denk gelecek şekilde ayarlarlar.)

    Bilanço Nedir?
    Şirketlerin 1 senelik para akışını İmkbye yazılı olarak açıkladığı belgedir.Daha sonra İmkb bunu paylaşır ve şirketin bilançosunu açıkladığı aralıkta kar yada zarar miktarını yatırımcı öğrenir.

    Direnç Nedir?

    Hisse senedinin psikolojik olarak yükselişte zorlanacağı basamak olarak düşünün.Bu tamamen psikolojiktir.Yoksa Sabancı gidecek dünya kadar hisse alacak o hisse dirençteyim bekleyeyim diyecek

    Destek Nedir?

    Hisse senedinin psikolojik olarak düşüşe dur deme basamağıdır.

    Üçgen Formasyonu Nedir?

    Hisse senedinin yaptığı olumlu bir teknik hareket türüdür.Hisse a seviyesinden yükselmeye başlar b seviyesinden geri döner ve c seviyesinden yeniden yükselmeye başlar o c seviyesi a seviyesinin üzerinde ise üçgene benzer bir görüntü oluşur grafikte işte bu üçgen formasyonunu yukarı kırdı olarak yorumlanır ve psikolojik yükseliş trendidir.

    Rsi nedir?

    Hissenin kelepirmi pahalı mı olduğunu anlayabilmeniz için bir göstergedir 0ile 30 aralığı ucuz 70ve yukarısı pahalı olarak algılanır ben genelde 40-60 arasından seçerim hissemi

    Borsada o kadar çok teknik analiz metodu varki yaz yaz bitmez ben kendim borsa oynar iken en çok kullandığım metodları ve basit bir şekilde borsa hakkında bilgileri özet geçtim.
    Umarım işinize yarar.
  • 30-07-2009, 22:54:49
    #2
    Yazı için teşekkürler fakat 1 lot 1 adet hisse senedi veya 1 tl nominal değerli hisse senedi değil miydi ?

    Alıntı
    Borsacıların sıklıkla kullandığı bir terimdir.1000 Adet hisse senedi 1 Lottur.
  • 30-07-2009, 23:06:18
    #3
    nagodre adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Yazı için teşekkürler fakat 1 lot 1 adet hisse senedi veya 1 tl nominal değerli hisse senedi değil miydi ?
    Hayır hocam ikiside değildir.Orda bir hata yapılmış..

    1 lot demek , şirketin toplam hisselerinden sadece 1 tanesi demek..

    1 lot 500 lirada yapar , 10 kuruşta..O hissenin değerine bağlıdır..
  • 30-07-2009, 23:12:56
    #4
    myqatsel adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hayır hocam ikiside değildir.Orda bir hata yapılmış..
    1 lot demek , şirketin toplam hisselerinden sadece 1 tanesi demek..
    1 lot 500 lirada yapar , 10 kuruşta..O hissenin değerine bağlıdır..
    Aydınlatma için teşekkür ederim. Örnek verirsek arçelik diyelim hissesi 1.55 bu 1 lot veya turkcell 7.5 bu da 1 lot.

    Doğru anlamış mıyım ?
  • 30-07-2009, 23:14:08
    #5
    nagodre adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aydınlatma için teşekkür ederim. Örnek verirsek arçelik diyelim hissesi 1.55 bu 1 lot veya turkcell 7.5 bu da 1 lot.
    Doğru anlamış mıyım ?
    Estafurullah...

    Aynen öyle hocam..
  • 30-07-2009, 23:33:48
    #6
    Aslında haklısınız YTL ye geçince bu şekilde oldu ama ben eski kafa bilgiler ile yazdım bu konuyu bu değişimden haberim yoktu ben işlem yaparken adet olarak istiyorum lotu kullanmıyordum

    TLden YTLye geçişte 1LOT 1000ADET hisse iken 1LOT 1ADET hisse olarak birde bu şekilde geçiş olmuş.İlginç.
  • 30-07-2009, 23:38:01
    #7
    Babacan01 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Aslında haklısınız YTL ye geçince bu şekilde oldu ama ben eski kafa bilgiler ile yazdım bu konuyu bu değişimden haberim yoktu ben işlem yaparken adet olarak istiyorum lotu kullanmıyordum
    TLden YTLye geçişte 1LOT 1000ADET hisse iken 1LOT 1ADET hisse olarak birde bu şekilde geçiş olmuş.İlginç.

    Evet haklısınız.Eskiden 1 lot : 1000 adetti.Ama işte YTL nin getirdikleri ile.1'e 1 oldu
  • 30-07-2009, 23:42:16
    #8
    SST
    Üyeliği durduruldu
    iyi olmuş. En azından lot nedir diye düşünmeyiz
  • 14-08-2009, 04:10:55
    #9
    Kimlik doğrulama veya yönetimden onay bekliyor.
    Borsa oyun alanı mıdır ki borsa da oynansın?

    Babacan01 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Borsa Nasıl Oynanır? Gidersin bankana paranı aktarırsın fona ve dersin ki aynı zamanda borsada oynamak istiyorum.Bankacı gerekli düzenlemeleri yapar oynarsın.
    İnternet Bankacılığı diye bir başka alternatif var özellikle İş Bankasının sitesi gayet güzel üye olursun İş Bankası hesap bilgilerin ile internetten oynarsın.