• 17-08-2009, 19:28:33
    #19
    Babacan01 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    demişsiniz hocam seans açılmadan hissenin fiyatını yatıracakları kar payını alacak şekilde aşağıya digliyorlar.Değişiyor yani onu söylemeye çalıştımm.
    600TL Hesaba yatırdılar.O 600 Lirayı karşılayacak kadar fiyat indirimine gittiler.Seans açılmadan
    Hocam ama sizin dediğiniz temettü ben bedelsiz sermaye artırımını anlatmıştım ikisi farklı şey
  • 17-08-2009, 20:28:11
    #20
    auxis adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam ama sizin dediğiniz temettü ben bedelsiz sermaye artırımını anlatmıştım ikisi farklı şey
    aslında ikiside aynı şey değil mi?
    hisse fiyatı azalır hisse miktarı artarsa temettü.
    kar payı dağıtılır nakit olarak dağıtılan miktar kadar fiyattan düşülürse hisse fiyatı değişmez ise bu da bölünme bende ikiside temettüdür bir farkı yok

    Babacan01 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Peki Temettü Ne Şekilde Dağıtılır?
    Hisse senedinin fiyatı %10 azaldı diyelim o %10luk azalış kadar
    1.Para yatar hesabınıza şirket tarafından.
    2.Hisse miktarınız artar.(İçerideki paranıza denk gelecek şekilde ayarlarlar.)
    burada ben ikisinide temettü olarak değindim aslında bölünmede şu tanımın içinde var net olmamış ama var yani anladığım kadarı ile ta en baştan ben bölünmeyi belirtmişim ama temettü başlığında.

    bu şekilde de uzun süren münakaşadan sonra netlik kazandırdık bir terime daha
  • 01-12-2017, 21:25:33
    #21
    Konuyuda hortlatmak istemezdim ama şimdi açıklamaları okuyunca paylaştığım bir yazı aklıma geldi Bence güzel özetlenmiş.
    http://www.aybardumlu.com/article/bo...r-manupulasyon