Hocam ama sizin dediğiniz temettü ben bedelsiz sermaye artırımını anlatmıştım ikisi farklı şey
aslında ikiside aynı şey değil mi?
hisse fiyatı azalır hisse miktarı artarsa temettü.
kar payı dağıtılır nakit olarak dağıtılan miktar kadar fiyattan düşülürse hisse fiyatı değişmez ise bu da bölünme bende ikiside temettüdür bir farkı yok
Peki Temettü Ne Şekilde Dağıtılır?
Hisse senedinin fiyatı %10 azaldı diyelim o %10luk azalış kadar
1.Para yatar hesabınıza şirket tarafından.
2.Hisse miktarınız artar.(İçerideki paranıza denk gelecek şekilde ayarlarlar.)
burada ben ikisinide temettü olarak değindim aslında bölünmede şu tanımın içinde var net olmamış ama var

yani anladığım kadarı ile ta en baştan ben bölünmeyi belirtmişim ama temettü başlığında.
bu şekilde de uzun süren münakaşadan sonra netlik kazandırdık bir terime daha