• 29-05-2021, 09:24:59
    #1
    Merhaba, borsa da yeniyim..Birkaç aylık...Bir sorum olacaktı hisse alımıyla ilgili. Bilgili arkadaşlar yardımcı olursa memnun olurum...

    Geçen aylarda 38,5 tl den ESEN hissesi aldım...Şuanda 28 lerde geziyor.

    40-50 yi görecek deniyordu, neredeyse yarıladı) Bıktırdı açıkçası.

    çrşamba günü, 27 tl den 145 adet daha aldım. Ortalama 36,5 a düştü.

    Perşembe günü 29 a yükseldi. Düşeceğini tahmin ettiğim için, en son aldığım 145 adedi satayım, 300 tl civarı kar etsin diye düşündüm.(en son aldığımı satarsam ortalama tekrar eski haline gelir 300 tl de kar kalır diye düşünmüştüm)))

    Ama hisseyi sattıktan sonra hesapta işler ters gitti. ortalama 36,5 ta kaldı ve sepetteki paradan da 960 tl eksildi...yani 300 tl kar edeceğim derken 960 tl zarar ettim)

    Matematiksel düşününce aldığım kadarını satınca her şeyin eski haline dönmesi gerekiyor. Ama borsa da sanırım bu şekilde işlemiyor. Arkadaşlar eski haline döner bekle diyor, ...

    Sanırım biraz karıştı anlatımım ama sorum şu: pazartesi günü hisse ortalaması eski ortalama olan 38,5 tl ye dönüp, nakit param da 300 tl artar mı? (vakıf yatırımdan mesaj gelmiş, 31 mayısta takas yapılmak üzere 145 adet satış olmuştur diye) yoksa 960 tl lik bir tecrübe mi edinmiş oldum)

    Yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkürler...
  • 29-05-2021, 09:30:17
    #2
    Selam hocam, maliyet belirtmeyin.
  • 29-05-2021, 09:30:43
    #3
    siirvehikaye adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Merhaba, borsa da yeniyim..Birkaç aylık...Bir sorum olacaktı hisse alımıyla ilgili. Bilgili arkadaşlar yardımcı olursa memnun olurum...

    Geçen aylarda 38,5 tl den ESEN hissesi aldım...Şuanda 28 lerde geziyor. 711 adet var elimde...

    40-50 yi görecek deniyordu, neredeyse yarıladı) Bıktırdı açıkçası.

    çrşamba günü, 27 tl den 145 adet daha aldım. Ortalama 36,5 a düştü.

    Perşembe günü 29 a yükseldi. Düşeceğini tahmin ettiğim için, en son aldığım 145 adedi satayım, 300 tl civarı kar etsin diye düşündüm.(en son aldığımı satarsam ortalama tekrar eski haline gelir 300 tl de kar kalır diye düşünmüştüm)))

    Ama hisseyi sattıktan sonra hesapta işler ters gitti. ortalama 36,5 ta kaldı ve sepetteki paradan da 960 tl eksildi...yani 300 tl kar edeceğim derken 960 tl zarar ettim)

    Matematiksel düşününce aldığım kadarını satınca her şeyin eski haline dönmesi gerekiyor. Ama borsa da sanırım bu şekilde işlemiyor. Arkadaşlar eski haline döner bekle diyor, ...

    Sanırım biraz karıştı anlatımım ama sorum şu: pazartesi günü hisse ortalaması eski ortalama olan 38,5 tl ye dönüp, nakit param da 300 tl artar mı? (vakıf yatırımdan mesaj gelmiş, 31 mayısta takas yapılmak üzere 145 adet satış olmuştur diye) yoksa 960 tl lik bir tecrübe mi edinmiş oldum)

    Yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkürler...
    Hocam o beklesenizde düzelmez durum şu şekilde, ortalama düşürünce toplam lot sayınıza göre ortalama maliyet gösteriyor sistem doğru fakat maliyet düşürdükten sonra bir miktar lot sattığınız zaman ortalama maliyet üzerinden değil de tüm lotu gösterdiği rakam üzerinden almışsınız gibi zarar da ya da kar da gösteriyor. Oraya aldanmayın siz yatırdığınız ₺ üzerinden kendiniz hesaplayın zarar ya da karınızı. Yani elinizde olan lot miktarı X satış fiyatı . Maalesef yıllardır bu şekilde sistem ortalama düşürdükten sonra bir miktar satış yapınca sanki tüm lot o fiyatdan alınmış gibi kar ya da zarar gösteriyor..
  • 29-05-2021, 09:34:24
    #4
    Hocam uzun vadeli bir yatırım yapmıyorsan bu işe girmeyeceksin. Borsa işi sabır işidir. O parayı attıysan bırakacaksın en az 1 yıl kalsın. Kısa vadeli takip edersen 50 kere düşer 100 kere çıkar Uzun vadeli farkı anlarsın.
  • 29-05-2021, 09:34:36
    #5
    By_tozi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Selam hocam, maliyet belirtmeyin.
    neden hocam...

    peerless adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    Hocam o beklesenizde düzelmez durum şu şekilde, ortalama düşürünce toplam lot sayınıza göre ortalama maliyet gösteriyor sistem doğru fakat maliyet düşürdükten sonra bir miktar lot sattığınız zaman ortalama maliyet üzerinden değil de tüm lotu gösterdiği rakam üzerinden almışsınız gibi zarar da ya da kar da gösteriyor. Oraya aldanmayın siz yatırdığınız ₺ üzerinden kendiniz hesaplayın zarar ya da karınızı. Yani elinizde olan lot miktarı X satış fiyatı . Maalesef yıllardır bu şekilde sistem ortalama düşürdükten sonra bir miktar satış yapınca sanki tüm lot o fiyatdan alınmış gibi kar ya da zarar gösteriyor..
    bende öyle tahmin ediyorum, 960 tl lik bir tecrübe olacak artık), yapacak bir şey yok, teşekkürler...
  • 29-05-2021, 09:38:57
    #6
    15 nisan da negatif trende girmiş toplaması zaman alacaktır ne kadar alır bilinmez yeni bir hisse bu tip yeni ürünlerde şu olacak bu olacak diye sosyal medyada oluşturulan algılar yıllarcada toparlayamayabilir.
    1. hatanız 40-50 olacak denildi denen birşey varsa emin olun asla olmayacaktır uzak durmalısınız.
    2. hatanız maliyet düşürmedir fiyat alta giderken aldıkça zarar ederseniz o maliyete yetişemezsiniz
    son olarak 960 liralık tecrübe lafını ediyor iseniz doğru yoldasınız. borsa da tecrübe teknik olarak yediğimiz kazıkların toplamı olarak ifade edilir. Bundan sonra 40-50 olacak dedikleri hisseleri almamanız gerektiğiniz 960 liraya ögrendiniz benim bunu ilk ögrendigim çok daha pahalı bir rakamdı =)
    bol kazançlar dilerim
  • 29-05-2021, 09:40:29
    #7
    borsa sabır işi hocam elimde 2019 xxx.xxx miktarda 2 haneli olarak aldığım hisse şuan 3 haneli yani beklemek kazandırır borsada alış satış sıkıntı minimum 8 ay bekleyin
  • 29-05-2021, 09:43:34
    #8
    beachturk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    15 nisan da negatif trende girmiş toplaması zaman alacaktır ne kadar alır bilinmez yeni bir hisse bu tip yeni ürünlerde şu olacak bu olacak diye sosyal medyada oluşturulan algılar yıllarcada toparlayamayabilir.
    1. hatanız 40-50 olacak denildi denen birşey varsa emin olun asla olmayacaktır uzak durmalısınız.
    2. hatanız maliyet düşürmedir fiyat alta giderken aldıkça zarar ederseniz o maliyete yetişemezsiniz
    son olarak 960 liralık tecrübe lafını ediyor iseniz doğru yoldasınız. borsa da tecrübe teknik olarak yediğimiz kazıkların toplamı olarak ifade edilir. Bundan sonra 40-50 olacak dedikleri hisseleri almamanız gerektiğiniz 960 liraya ögrendiniz benim bunu ilk ögrendigim çok daha pahalı bir rakamdı =)
    bol kazançlar dilerim
    teşekkürler yorum için., borsa düzgün olsa esen 40-50- olur bence...ama bizde adamlar ihale kazandıkça(rüzgar enerjisinden elektrik üretim ihalesi) kap atıyorlar. kap geldikçe fiyat düşüyor...hani kaptan öce yükselse beklentiyi satın aldılar ve kârı görüp sattılar...o da yok devamlı düşüyor ve bu olay sadece bu hissede değil...Mesela Kervan gıda, Polonyadan fabrika aldı, abd de dünyanın en büyük marketiyle anlaşma yaptı, ama düşüyor)) kısacası normal bir borsa değilz gibi duruyor....
  • 29-05-2021, 09:48:52
    #9
    siirvehikaye adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
    teşekkürler yorum için., borsa düzgün olsa esen 40-50- olur bence...ama bizde adamlar ihale kazandıkça(rüzgar enerjisinden elektrik üretim ihalesi) kap atıyorlar. kap geldikçe fiyat düşüyor...hani kaptan öce yükselse beklentiyi satın aldılar ve kârı görüp sattılar...o da yok devamlı düşüyor ve bu olay sadece bu hissede değil...Mesela Kervan gıda, Polonyadan fabrika aldı, abd de dünyanın en büyük marketiyle anlaşma yaptı, ama düşüyor)) kısacası normal bir borsa değilz gibi duruyor....
    anlaşmalara sözleşmelere ihalelere itibar etmeyin, o haberler kap'a gelene kadar zaten alan alıyor size o alanların sattıklarını almak kalıyor ve aylarca belki yıllarca yeni bir haber bekliyorsunuz. borsa asla düzgün olmaz iner ve çıkar kazanır ve kaybedersiniz, borsa düzgün olsa kimse kaybetmez kimse kaybetmezse kimse kazanamaz =) teknik olarak birileri kaybetmek zorunda.
    beachturk firması falanca ihaleyi almış açıklayacak
    1. kendim kendi hissemi haberi kap'a vermeden önce toplayabildigim kadar toplarım
    2. eşim dostum arkadaşım kim varsa toplamasını söylerim
    1 liralık hisse zaten ortalama 2 lira olur. benim topladıgm yer 1 lira eş dostum topladıgı yer 1.5 liradır.
    haberi açıklarım
    haberi okuyanlar harika anlaşma fiyat artacak diye alımlara başlarlar 2.5 belki 3 liraya kadar fiyat çıkar güzel hareketler olur o arada daha da yükselecek sanarsınız hareketin içine girersiniz.
    ama aslında o bant 1. ve 2. maddede toplayanların size sattığı banttır ve uzun yıllar toplanmaz.
    bist 100 içinde işlem yaparsanız çok daha saglıklı olacaktır
    tekrar bol kazançlar